22 Ağustos 2012 Çarşamba

TTM 2012-08-22

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetler ve antremanlar her zamanki gibi superdi   ;)

Ali'de dun bir ara geldi ve bizlerle son Cadillac calismasini paylasti, tesekkurler ve sonrada ev isleriyle ugrasmasi gerektiginden (tezmilik, camasir, utu, sil-supur vs. vs.) gitmek zorunda kaldi. Bekarlik Sultanliktir diyen BOK yemis, diyorum ve herzaman demisimdir.
Arkamizda bizleri seven, bizlerin her ihtiyacimizi gören kadinlarimiz olmasa biz erkeklerin vay halimize.

Bir an evvel everelim seni Ali, bak sana birkac aday sectim, ne dersin?
Bu bayanlar özel secilmistir, hepsi araba ve araba yarislarini severler yani iRacing'de saatlerce eglenmene birsey demezler, tek dusuncem...sen bu bayanlardan birini secersen, onlar senin iRacing'e gelmene birsey demese bile sen gelmezsin yaw  ;)





***********************************************************************************

 Dun Zolder pisti ve SK Modified guncellemesi geldi...

Zolder pistinde 2 saate yakin surdum Hosted odada ve bu pist akar, cok zor bir pist degil ama hizli olmak icin tekniksel suruş sart. Avrupa'nin Suzuka'si diyeyim, surmesi cok zevkli bir pist.
Zolder'i ben rFactör, GTR2 ve Race07 gibi oyunlarda daha evvel surdum ama iRacing'deki her pistte oldugu gibi buradakiyle uzaktan-yakindan alakasi yok!

Yaw, bu pistleri diger oyunlarda resmen dötlerinden salliyorlar...ne engebeleri var, ne körbleri körb, ne puruzleri puruz...iRacing candir, can kandir!

Grafik yönunden Zolder digerlerine nazaran cok önde, bu farki daha ilk defa surerken bile hemen göruyorsun. Körblerin sesleri ve buyuklugu baska hicbir pistte görulmemis, yasanmamistir. Chicaneleri cok kisa olmasiyla beraber en az 3-4 defa engebe degistirir.

Dinazor buyuklugundeki körblerle beraber Chicane girislerin "Eşşedu en la ilahe" ile cikişlarinda "Rabbim sana şukur"'le cikarsin   ;)

Duzlukleri ve bazi virajlari bayag genis ve iyi gecisler yapilabilir. Pit girisi ve cikisi akillara zarar olan nadir pistlerden biridir.

Tirtik körblerin ustunden gecis sesleri muhtesem ötesi olmus...virajlari alirken sadece o sesi duymak icin özellikle körblerin ustunden geciyorum   ;)

Zolder basligi...LINK

Yukarida paylastigim videodaki en buyuk eksiklerden biri, surucunun kamera acisi...cok geride ve görusumle bu yuzden virajlara giris ve cikislarinda fazla zaman kaybediyor. Dun, sizlerle paylastigim kendimin video kamera acisiyla karsilastirdiginizda virajlara cok daha gec girip - erken cikma imkani sagliyor...sagolsun Z1/iSpeed ikilisi   ;) Zolder'de HPD ile 1.20.8xx'leri attim dun, odada beni gecebilen tek kisi InsideSimRacing'de Ecci7000'i tanitilan Rhawn Black oldu...Ecci7000 akar   ;) ***********************************************************************************  Lotus79'da Brands-Hatch'den sonra MoSport ilac gibi geldi...cok cok daha rahat ve araci daha fazla zorlama imkani var. Grand-Am'de Infineon uzunu ve bu da muhtesem bir pist, Riley ile 1.25'lerin altlarini tuttururum, Alyanlar ise 1.24'un altlarini tutturuyorlar.   Proto Fix ve GT Challenge'de Mid-Ohio ise gecen haftaya nazaran cok daha zor bir pist, dikkatli olun ucurmasinlar   ;) iRacing'de yeni bir kampanya var, 75$'a 100$ veya 20$'a 25$'lik iRacing kredisi satin alma kampanyasi...eylulun 4'une kadar gecerli!  Son olarakta guzel bir video paylasimi, sagolsun Bekir bu muazzam videolari buluyor   ;)

Iyi yarislar,

31 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Hani Ali için koymuşsun görselleri ama sende niyeti bozdun sanki :) Z1 için ekranım bugün kargoya veriliyor. Gelsin de biran evvel kuralım.

    YanıtlaSil
  2. Abi bunlar ev isinden ne anlar. Bunlardan bi tanesiyle evlensen bile devam edersin utu yapmaya, yemek yapmaya. Bunlar anca arabanin yagini suyunu kontrol eder. Ha kurban olurum, o ayri... :)

    YanıtlaSil
  3. Eyvallah Husnu,
    Haydi hayirlisiyla bir an evvel gelsin ekranin yaw...Z1'i aldinmi? Benim emaili yazmayi unutmadin degilmi ;)

    Berke,
    Anahtar kelime "Ha kurban olurum, o ayri..."
    Ali, yine evi silip supurecek, utu-mutu yapacak ama "Buyuk Zevkle" yapmaya baslar bu defa :P

    YanıtlaSil
  4. Abi valla referans olarak benden herhangi birşey istemedi. Ben siteye üyeydim. Bana gelen mailden satın aldım belki ondan olabilir . Yoksa aklımdaydı .

    YanıtlaSil
  5. Elegan abi boşuna zahmet etmişsin ya :) Ben taktım yüzüğü çoktan :) Benimki bir tanedir ya üçlü ekrana da izin veriyor oyunda oynamayı da seviyor daha ne olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Ali öyle hatunu nerden buldun olm . Hani dünya üzerinde öyle bir varlık olduğunu zannetmiyorum da o yüzden sordum. Uzaylı falan olmasın :)

    YanıtlaSil
  7. Yok yok gayet human sen ben gibi :) sagda solda surtecegine efendi gibi oyun oyna ewde diyor, gercekten yarissan daha mi iyi diyor :) sizin hanimlara oyle diyin bence harbidan yariscam madem ewde yarisamiyoruz diyorsunuz onlarda hemen yelkenler iner :)

    YanıtlaSil
  8. Tamamen kandırmaya yönelik hareketler bunlar. Evlende görcem seni. Ondan sonra benimle ilgilenmiyorsun hep onun başındasın deyip tepene binmezse bende bırakıyorum bu işleri :) Bekarlara sesleniyorum kanmayın arkadaşlar . Çakal bunların hepsi . Herşey imzayı attıktan sonra başlıyor. :)

    YanıtlaSil
  9. Ali,
    Super cevap yaw, yazarken hatun arkanda oklavaylami duruyordu, he he he
    Saka bir yana zaten en dogalida bu ;)

    Bakma Husnu'yle bana, dalga geciyoruz sadece.

    Eger bizim hanimlar hobimizi anlayisla karsilamasalar icimizde huzur olmaz.

    Kizarkadasinin hobini sevmesi sart degil...seni sevsin yeter. Seni sevmesi demek, senin ilgi duydugun noktalara saygi göstermesi demektir ve vice versa ;)

    Senin yazdigindan anladigimda, aranizda gayet guzel anlayis var. Daha evvel dedigim gibi, kacirma bu kizi ;)



    YanıtlaSil
  10. Husnu :D

    Sen hakikatten evlendikten sonra pek iRacing'e cikamiyorsun ama bunun sebebinin hanimin oldugunu sanmiyorum.

    Ya is geregi daha cok calisiyorsun, baska sporlar yaptigini biliyorum...futbol oynuyordun yanilmiyorsam, arabanla ugrasirdin vs. vs. bunlarin hepsi zaman tutar, bir yerden ödun vermen sart tabii ki ;)

    YanıtlaSil
  11. Kacirmam merak etme abi :) Husnu kafam bulandirma :) abi cocuk war ya husnude ben ondan normal diyorum biraz kendi abimden biliyorum esir aliyor bu veletler herseyi onlara gore yapiyorsun :) kolay degil ya valla

    YanıtlaSil
  12. Abi ben yazdıklarımda çok ciddiyim. Son zamanda iracing e çıkamamamın sebebi ramazan ayında olmamızdı. Maşallah çevre çok olunca o iftar senin bu iftar benim evde durmuyorduk. İnşallah çok daha aktif bir şekilde iracing de olacağım. Ama evlenecek arkadaşlara tavsiyem çok fazla ümitlenmesinler . Dediğim gibi herşey imzayı attıktan sonra başlıyor :)

    Benim hatun cidden kokpitimi kıskanıyor yaw o derece

    YanıtlaSil
  13. Husnu,
    Yaw zaten fazla cikamiyordun ve bunda Ali'nin dedigi gibi cocukta var...kolay degil. Hanimin kokpitinin neyini kiskanacak yaw...yoksa kokpitinle aranda bizim bilmedigimiz birseymi var, he he he :P

    Bu arada Z1 referral programi konusunda daha evvelden uye oldugundan referral olmadi zannedersem, keske bilseydim ben sana referral yapardim :/

    YanıtlaSil
  14. Haklısın Hüsnü, herşey imzayı atınca başlıycak bende de, ECCI akar Fanatec akıtır yazdırıcam düğün arabasının arka camına :)) haaa bir de Alper sağolsun diycem tampona da :p

    YanıtlaSil
  15. Neyse abi tekrar satın alayım olmazsa senin için ayıp ediyorsun :)

    Abi kokpitten ne var bilmiyorum ama kıskanıyor işte

    Bu arada 7" Mimo Ekran geldi. Ufak bir test yaptım. Akşam yarış esnasında denemeler yaparız artık. Bunu görünce hanım ne diyecek bakalım :)

    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_0649.jpg
    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_0648.jpg

    YanıtlaSil
  16. Arabalarin arkasina ecci akar fanatec akitir yazim mi :D

    YanıtlaSil
  17. Yaz da elimizdeki Fanatecler bize küsüp çalışmasın abi :)

    YanıtlaSil
  18. Ekranı dün akşam kurdum . Güzel oldu valla. Ekranın yükseklik ayarı var. O yüzden şimdilik tam oturmamış olabilir. Araçlardaki açıya göre yüksekliğini ayarlayabilirim.

    Abi birde nedense tam ekran yapamadım. Var mı bir çaresi

    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/6FAA5163-A8B1-4D41-B8FB-9ABB9298D2C6-1945-000002407028FB09.jpg
    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/6254EDA8-5A91-497F-9E38-0EC4EC909D3B-1945-0000024063ED92ED.jpg
    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/F2DB387B-5DC8-4096-99D8-698AE0BA87CA-1945-00000240582B332E.jpg
    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/0F61F99C-CA56-4522-A76C-9C4B4833128F-1945-00000236B1A96F05.jpg
    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/2A6587CD-0A6C-4326-8C9F-F3F5BB978C9B-1945-00000236922833B1.jpg
    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/EC67BAE4-0CA2-45D4-8699-C9209241F250-1945-000002367B8E6C75.jpg

    YanıtlaSil
  19. Husnu,
    Resimlerden harika gözukuyor ;)

    Tam ekran yapman icin z1 dosyasina girip, oradan "settings"'i ac sonrada'
    "hideTitleBar=" bölumune racing veya allways yazacan, savele ve calistir.

    Allways, herzaman tam pencere modu, racing ise araca girdigin an tam pencere oluyor. Benim kullandigim secenek racing.

    Bu arada Z1 sayesinde bende tum araclari...Lotus79 dahil kamera acisini bana en rahat olan sekilde kullaniyorum, yani bayag önde...sanki tam direksyonun önunde oturuyormussun gibi ;)


    Bu arada deneyebilecegin birsey daha var...

    Formula aracina gir, ilk pencereyi ac ve Mimo'ya aktar, sonra tekrar yeni bir pencere acacan ana administratör olarak acacaksin ve pencerenin adi (1) oluyor. Bu 2'ci pencerede daha degisik bilgiler var ;)

    YanıtlaSil
  20. Güzel abi valla çok iyi oldu bu mevzu. Gerçek hayattaki görüş pozisyonu ile neredeyse birebire gösteriyor. Dün geldim de yoktunuz. Bu akşam gelebilirsem ispeed i de monte edelim. KArdeş kardeş çalışsınlar. Simtech ten Eren de sisteme entegre edecek büyük bir ihtimal .

    YanıtlaSil
  21. Dun bayag gec geldim ben, diger tayfalarda öyle...aslinda takim adini Vampir Takimina cevrisek tam olacak :P

    Eren'in bu Z1 extra ekran olayini gerceklestirmesi muazzam göz boyar cunku sistem daha bir profesyonellik kazanacak göruntu olarak, millet kokpite girdiginde F16'ya biniyormus hissi bir kat daha verecek. Herkez Z1'deki bilgileri bilgili bir sekilde kullanirmi-kullanmazmi bilmiyorum ama kesinlikle göz boyar - ego tatmin eder ;)

    Bunun haricinde cok guzel bir 3D dash efekti yaratiyor surerken ;)

    Aksama erken gelmeye calisacam, halledelim su iSpeed'ide :)

    YanıtlaSil
  22. O zaman tüm ekibe gelsin.

    http://www.speedhunters.com/2012/08/the-best-of-both-worlds/

    YanıtlaSil
  23. Super paylasim Husnu,
    Araba, araba degil resmen teknolojik bir harika...

    YanıtlaSil
  24. Bu arada artik CSW'deki LCD'ler iRacing'de resmi olarak, resmi olmadanda calismiyor, iRacing bu destegi bu sezon icin tamamen kaldirdi.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2031788.page

    Millet bir guncelleme yapacak korkuyla yapiyorlar, neredeyse hergun bir kisinin birseyi bozuluyor veya calismiyor.

    CSW'leri almayi planliyorsaniz bence en az 6 ay-1 yil beklemekte buyuk yarar var! Alternatif olarak CSR Elite'leri tavsiye ederim, onlardan tik cikmiyor.

    YanıtlaSil
  25. Son güncellemeden sonra fanatec sürücüleri sorun yarattı galiba. Fanaleds yazılımı da tam oturmadı herhalde. Neyse zaten bizim setler bu sene gelmeyecek. Garanti olmadan da Almanya dan almak istemiyorum açıkçası. Elimdeki ömrü yettiğince kullanacağım. Abi şu Ecci ye bir daha mı baksak ne yapsak :)Çok para yaw

    YanıtlaSil
  26. Ecci parasini fazlasiyla hak ediyor, 1 tane Eccim bozuldu...söyle oldu-böyle oldu diyen duymadim/okumadim.

    En nihayet CSR Elitelerde fena degil, uzun zamandir bozulani duymadim/okumadim! Fiyatida uygun...yani en azindan 3000$+ degil ;)

    YanıtlaSil
  27. Almak isteyen baksın işte 3260 $ cık .

    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/ECC7000.jpg

    YanıtlaSil
  28. Abi söylesek yine 150 $lık fatura keserler mi :) Şaka şaka

    YanıtlaSil
  29. Zaten öbur turlu getirtilmez ;)

    Hemen gecelimmi senin siparisi, *saka degil* :D

    YanıtlaSil
  30. Abi seninkini geçelim bu sefer yaw CST yi ben aldım ECCİ sen al . :) Abi bunlar taksit falan yapmaz mı yaw. 1 seneye yaysak ödemeyi

    YanıtlaSil
  31. Benimki yolda Husnu, yani para biriktirmeye basladim ama siparisi ne zaman olur onu tam bilmiyorum :)

    1 yil taksitle aliniyor, yalniz taksit sistemleri biraz farkli. Sen 1 yil boyunca parayi biriktiriyorsun ve sonrada siparisi geciyorsun :D

    YanıtlaSil