1 Temmuz 2012 Pazar

TTM 2012-07-01

Ey Forzacilar,

Dun gece Burak'la yaris öncesi tekrar 120 Minutes Of Thunder turnuvasina antreman yaptik ve tam yarisa kayit olacaz, saniyelerle kayit olmayi kacirdik. Hani sanssizligin bu kadari...demek nasip degilmis.

Uzuldugumuz tum hafta boyunca 10-15 saatimiz antremanlarda, ayar cekmelerde ve kvalifiyelerde gecmesi ve sonuc alamamiz. Neyse,...bir dahakine artik.

Dun gece Radical/Suzuka'da 5-6 tur attim sonrada kvalifiye atanlarla karsilastirinca bu hafta buradan bana hicbirseyin cikmayacagini anladim. Adamlar tum hafta boyunca antreman yapmislar ve 1.55.xx'leri tuttururken ben Cadillac'dan Radical'e gecince sudan cikmis baliga döndum,...1.58.xx'leri anca atabiliyordum.

Bu hafta bir Nascar Silverado'mu atip sonrada gelecek hafta icin Prototype Fix/HPD ile Philip Island antremanlarima baslarim    ;)

Bu videoyu hatirlayaniniz varmi,...17:30'a gecin   ;)



Iyi yarislar,

40 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Yarışa katılamamanıza üzüldüm valla.
    Güzel bir video. Ben ilk önce HOTWheels oyuncağu falan zannettim ama gerçekmiş yaw. Tanner Fourst iyi dönmüş

    http://www.youtube.com/watch?v=xHsAb_MlRgQ&feature=share

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Hic sorma, onca emek verdik sonrada saniyelerle katilmayi kacirdik,...dalginligimiza geldi.
    Paylastigin videonun hesabi kapanmis, gözukmuyor :/

    YanıtlaSil
  3. Link hakkı rahmetine kavuşmuş abi yenisi

    http://www.youtube.com/watch?v=HUv1kW0ktN4

    YanıtlaSil
  4. Paylasim super Husnu, tesekkurler ;)

    CSW'yi siparis ettinmi? Bak su incelemede gayet guzel...
    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2003217.page

    YanıtlaSil
  5. Ve siparisler bu hafta aciliyor ;)

    http://www.911wheel.de/?q=node/8650

    YanıtlaSil
  6. Abi siparişler açılıyor da biz Alamanya dan sipariş vermeyeceğimiz için buradaki distribütörü bekleyeceğiz maalesef. Ben adamı sıkıştırdım biraz. Bana ilk standart siparişinde getireceğini söyledi. Ben ilk olarak CSW Base ile F1 Rim alacağım. GT yi de çok istiyorum ama nedense herkes ağır olmasından şikayet etmiş. Biraz daha bekleyip yeni simitleri gördükten sonra bakarım artık.

    YanıtlaSil
  7. Simdiden iyi gunlerde olsun ;)

    BMW simiti orijinali ile neredeyse 1'e 1 ayni yani satin alip duvara assan bile deger ama kullanis olarak cogu Betatestciler simitin fazla agir olusundan tepkime suresinin uzun oldugundan yakiniyorlar.

    Dedigin gibi yakin zamanda asil beklenen simitler cikacak, onlara bakarsin :)

    YanıtlaSil
  8. Hepimize daha iyileri nasib olur abi inşallah. Kangalımız nasıl oldu bu arada yaw. Unuttuk keratayı .

    YanıtlaSil
  9. Amin cumlemize, senin CST icin mail atalimmi? Kac ay oldu???

    Kangal'in ilk ameliatinda sonraki gunler bayag zor gecti. Ameliyat yarasinin infeksyon kapmamasi icin cok ugrastik ve bu konuda iyi is basardik. Herhangi bir problem yasamadi...gelecek sali 2'ci ameliyatini olacak, simdiden dusuncelerdeyiz...umariz o da iyi gecer.

    Husnu,
    Su incelemecinin tavsiyesi ise satin almak icin ilk BMW simitini tavsiye ediyor...gayet guzel bir incelemeydi bu da.

    http://katsuraonline.com/logiforce/ClubSport%20Wheel%20Review.pdf

    YanıtlaSil
  10. Şimdiden geçmiş olsun Kangalımıza.

    Abi valla GT simit görsel olarak çok güzel. İncelemelerden gördüğüm kadarıyla eleştiriler.

    Ledlerin az olması
    Direksiyonun ağır olması
    Tuşlara ulaşmanın zorluğu

    Ledler ufak ama buna da şükür. Zaten ya Derek teki parça ile beraber bir SLİ kullanmayı düşünüyorum ya da Fanatec in kendi çıkaracağı sistemi. O yönde çok problem değil. Ama işlev olarak hoşuma gitti zaten. 30 tane led olmasına da gerek yok. İşlevini güzel bir şekilde yerine getiriyor

    Tuşların ulaşımı da benim için problem değil. Bence çok güzeller :)

    Bir tek ağırlı sorun. O da sorun derken test edemediğim için. Belki bana göre güzel olacak. Şu an için kararsızım. Belki fikrim değişebilir. Ama gel beni al diyor resmen .

    Aslında formula bile görsel olarak yeterince iyi değil. Çünkü simit listesine göre replika bir F1 simit çıkacak. Kesin bundan iyi olur. E şimdi F1 alma GT alma nasıl kullanacağız bu sistemi :)

    Ön sipariş almaya başladı gibi buradaki . Ben bir liste oluşturdum . Yavaş yavaş isteyenleri buraya ekleriz artık. Umarım uzamaz.

    YanıtlaSil
  11. Abi CST siparişi vereli tam 4 ay oldu :( Ne yapsak yaw mail atmaya gerek var mı yoksa 1 ay daha mı beklesek :(

    YanıtlaSil
  12. Bu da yukarıda verdiğim x games den bir kasa . Fena patlamış valla

    http://www.youtube.com/watch?v=5_BQ_riCDJc&feature=player_embedded

    YanıtlaSil
  13. Bu da günün özeti xgames

    http://www.youtube.com/watch?v=TUO6Lpop1m4&feature=player_embedded

    YanıtlaSil
  14. Efkan bu ne la aynı CSW F1 simiti Elite için

    https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/528300_342793832463286_789045309_n.jpg

    YanıtlaSil
  15. Elite F1 simidi güzel olmuş yaw tam istediğim gibi :) Alcantara yok, QR yok, shift light yok, fiyatı da bi 80-100 euro olur herhalde. Tabi CSW ve Elite base'inin aynı olmaması, arada çözünürlük farkı olması beni biraz üzdü ama yapacak bişe yok artık :)

    Bu arada Bursa'dan döndüm iRacing'e kaldığımız yerden devam :)

    YanıtlaSil
  16. Efkan CSW ile Elite arasın çözünürlük farkı varmıdı yaw aynı değil mi ?

    YanıtlaSil
  17. Valla abi Elite'de 16000 küsür nokta ama incelemelerde CSW'da 65000 küsür nokta diyorlar.

    YanıtlaSil
  18. Alla alla. Bak bunu ilk defa duyuyorum. Benim bildiğim base ler aynı. Öyle birşey olsa üzerinde durmaları lazım Ben incelemerler öyle bir detay görmedim açıkçası . Herhangi bir incelemede bunu vurguladılar mı ? Arada da bayağı fark varmış yaw.T500 RS ile ECCİ ne kadar ki

    YanıtlaSil
  19. Bu arada Jessica Lopez'in de hastasıyız :)

    YanıtlaSil
  20. Valla ben de birinin incelemesinde gördüm ama adamın adını hatırlayamıyorum şimdi. Hatta FFB bu yüzden daha detaylı diyordu. T500'de 65000 ama ECCI'de Elite'den bile düşükmüş.

    YanıtlaSil
  21. T500 RS - 16-bit - 65,536

    Elitenin ki 16.000 olduğu kesin mi yaw

    YanıtlaSil
  22. Evet abi kalibre ederken öyle oluyor.

    YanıtlaSil
  23. Hosgeldin Efkan,
    Hangi cözunurlukten bahsettigini tam anlamis degilim, link varmi?

    Benim bildigim hz farklari var...burada Elite ve CSW 500hz ile calisiyor, Ecci yanilmiyorsam 60hz ile. Aradaki fark "SIFIR", neden derseniz...iRacing'in kendi calisma cözunurlugu veya saati 60hz, yani fazla bilgi olsa bile bunu oyun tercume edemiyor. Okuduklarim ve aciklanan bu yönde.

    Bu hz konusunu Sebastian ile görusmustum, ilk inceleme videosunun karsilastirmasina Ecci7000 ve Frex'ide eklemisti ve bayag bir tartistiktan sonra iRacing ve karsilastirma programini hazirlayan kisi ile irtibata gecti.

    Sonuc...

    G25 ile G27'yi bile ayni sekilde karsilastirma imkani yok...kaldiki Ecci7000 ve Frex ile digerlerini karsilastirma, he he he

    En sonunda Ecii7000 ile Frex'i karsilastirmadan kaldirdi cunku onlari Benchmark'a eklerse aciklayamayacagi konular cikacak ortaya!

    Örnegin: Ecci7000'de ayriyetten damper motoru her daim calisiyor, sebebide Ecci7000'deki motor cok guclu ve o damper olmasa, direksyonu yerinde tutamazsin! Bu 2 motorun ve diger ögelerin kombinasyonuyla beraber Ecci7000'de gercekcilik efekti elde ediliyor.

    En nihayet, benim bildigim kadariyla CSR Elite ve CSW base'in %99'u 1'e 1. Benim bir arkadasim CSW'yi satin alacak, onada bir ara ugrar CSW'yi test ederim ;)

    YanıtlaSil
  24. Forumda o kadar csw incelemesi oldu ki o çözünürlük farkı olayını nerede okuduğumu unuttum, ama sanırım steve claeys mi ne öyle bir adam vardı onun incelemesinin yorumlarindaydi. Çözünürlük ayniysa tabi bu benim için daha iyi :)

    YanıtlaSil
  25. Valla göründüğü kadarı ile base ler aynı ama bu çözünürlük olayını bizim buradaki distribütöre falan da sormak lazım o bilebilir. CSW de " Data " olayını baya dile getirmeye başladı Thomas. Hatta bu günkü mesajında ileriki zamanda CSW ile alakalı bir çok gizli özelliği açıklayacağız falan gibilerinden birşey söyledi.

    YanıtlaSil
  26. Oyunlar 60hz'le calistigi sure, simitlerin tepkime sureleri ne kadar yuksek olursa olsun birsey fark etmez.

    Bunun haricinde simitlerin agirliklari tepkime surelerini biraz etkiler ama bu tepkime sureleri milsaniyelerdir, yani...bunu bizlerin surus anina hissetmemiz imkansiz gibi birsey.

    Bizlerin fark anlayacagimiz simitlerin boyutu olur.

    Hani cogu incelemeciler diyor ya, BMW daha agir ve tepkime suresi daha yavas diye, bence bu daha cok Formula simitinin 28cm ve daha ince-BMW simitinin 32cm ve daha kalin olusundan kaynaklaniyor. Cunku, CSW'de-CSR Elite'de ayni gucte motorlar var ve her 2'sindeki motor gucleri FFB'i yukselttigimizde cok cok gucludur, yani degil 2kg'luk simit-5kgluk simit olsa onu bile yerinde tutamayiz eger FFB'i yukseltirsek ve kimse kalkip en guclu FFB ayarinda yarismaz.

    Olay, dusuk FFB ayarlarinda ince/narin FFB etkilerinide hissetmektir ve bununda hz veya cözunurlukle hic alakasi yok. Bu...daha cok direksyon base'in nasil yapilisina bakar, örnegin CSW ve CSR Elite'de bildigimiz kadar FFB motoru axis'de yer alir...bu, daha temiz bir FFB efekti yasatmak icindir.

    Frex'in 2000+$'lik sistemini incelerseniz...Direksyonu hafif saga veya sola cevirdiginizde bu guc, kac bölumden geciyor ve sonucta size en temiz, en gercekci efekti vermeye calisiyor!

    http://www.youtube.com/watch?v=tcqOE-FSnFI

    PWTS'yi ac ve icine bak sonrada CSW veya CSR Elite ile karsilastir...simite uygulanan guc PWTS'de fazla temizlenmeden direk simite geri döner, CSW/CSR Elite'de ise bu uygulanan guc bayag bir yol yaptikten sonra daha temiz bir FFB olarak geri döner.

    YanıtlaSil
  27. Efkan,
    Steve'in incelemesine baktim...cözunurlukle herhangi birsey yazmamis.

    YanıtlaSil
  28. Yukarida paylastigim videonun 3.25 saniyesinde guzel bir aciklama yapiyor Shaun. Frex'de kullanilan FFB tepkilerin temeli G25'le ayni ama aradaki fark bu efektin Frex'de tonla filitrelerden gecip surucuye cok daha temiz ve gercekci FFB efekti yasatmasidir ;)

    YanıtlaSil
  29. Kafama takıldı valla eve gidince tüm incelemeleri okuyacam :) bu olay 256 step resolutionli g25 pedalına bodnar cable alıp 4096 step resolution yapıp hassasligini arttırmak gibi bise :)

    YanıtlaSil
  30. Birde öyle birşey var .Eğer İracing 60hz çalışıyorsa gidip de bodnarı kablosunu alıp çözünürlüğü arttırmanın manası ney . Belki HZ olayı başka birşey abi. FFB motorları ile alakalı olabilir. Ama çözünürlük olayı sonuçta fark etmesi lazım

    YanıtlaSil
  31. Tamam beyler...simdi anladim ne demek istediginizi ama bu direksyonlar icin gecerlimi tam emin degilim.

    Eger pedallardaki gibiyse o zaman su sekilde dusunun!

    Örnek olarak...

    G25 "direksyonu"-->"Base'i" 256 bit ile calisiyorsa bunun anlami sudur. Direksyonu ortadayken sola dogru ceviriyorsun yani 450 derece ve bu (unutmayin bu bir örnek) 450 derece 10 basamaktan olusuyor, o.k.

    Eger CSR Elite/CSW'nin cözunurlugu daha yuksekse mesela 1024, bu demektirki buradaki direksyonu ortadayken sola dogru 450 derece cevirdiginizde G25'e nazaran 4 misli daha fazla basamaktan olusur yani 40 basamaktir. Sonucta bu daha buyuk bir hassasiyet verir simite.

    Bilmem anlatabildimmi...?

    Ama yukarida yazdigim gibi bu direksyonlara ayni pedallardaki gibi uygulanirmi, o yönde tam emin degilim.

    YanıtlaSil
  32. Aynen bahsettiğin şey abi. Şimdi Efkan bu yarumu şuradan yapıyor. İracing de direksiyonu kalibre ettiğimiz yerde tam sol veya sağa dayadığında bir sayı yazıyor ya Elite de 16000 miş anladığım kadarı ile CSW de bu 65000 mi oluyor şimdi . Neyse konuyu daha beter karıştırmayalım. Abi sen benden daha önce test edersin CSW yi tahminimce yorum yaparsın.

    YanıtlaSil
  33. Ve Benchmark konusuna gelince...Sebastian'in kafasina en sonunda dank edende tum bu benchmarklarin milisaniye farki olduklari yani eger insanustu biri degilsen bunu anlaman imkansiz.

    Yaris aninda vay beah...iste benim simitimin reaksyonu daha hizli bak nasilda virajlari manyak bir sekilde aliyorum diyemezsin.

    Ama,...yaris aninda veya surerken ne kadar temiz FFB tepkileri hissedersen yol ile arac arasindaki temasi o kadar daha kavrayip surekli istikrarli ve hatasiz turlar atarsin ;)


    CSR Elite'de PWTS'ye/G25'e/G27'e nazaran bunu yapiyor...ve tabii ki CSW'de ayni CSR Elite gibi temiz FFB tepkileri verecek ;)

    YanıtlaSil
  34. Steve'in yazisindan okudugum kadariyla "Resolution"'dan kasti iRacing'de degil. Steve bunu Windows'daki Fanatec programinda gördum diyor.

    Husnu,
    Buyuk konusmadan...her ne kadar CSW hosuma gitsede su an icin Ecci7000'e sartlandim. Ancak elimdeki bozulursa yani hicbir sekilde surulemez hale gelirse o zaman alirim bir CSW'yi.

    YanıtlaSil
  35. Yok abi sen arkadaşım alacak onda test ederim dedin ya ondan dedim yoksa artık elindekini dibine kadar kullanacağını biliyorum :)

    Abi bizim dediğimiz olay da aşağı yukarı yani windows takinde 65000 olabilir ama acaba iracing de kalibre ederkende 65000 nokta mı var ? Kimse de bu çözünürlük olayından bahsetmemiş.

    Ayrıca bazı incelemer çok iyiyken bazıları da çok basit olmuş. Mesela benim GTPlanet te oylamada kapıştığım çocuk. Ne video var ne adam gibi görsel. Bir tne PDF dökümanı hazırlamış . Bence en kötü inceleme . Ama herifte deli sistem var orası ayrı Saolsun millet te buna yalakalık yapıyor sanki.Bir tane video yapmış resmen kendi sisteminin tanıtımını yaptı .

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZoxPDrc4d20

    İncelemeye bak bir de

    https://docs.google.com/open?id=0B1N...mZsaEI3eU9WVGs

    YanıtlaSil
  36. Arkadasimin aldigini denerim tabii ki, o kacmaz :D

    Efkan, CSR Elite icin windowsdaki Fanatec programina bir bakarsa herhangi bir cözunurlugun görunup-görunmedigine dair. Ben öyle birsey hatirlamiyorum belkide gözumden kacmistir...

    iRacing'de ben öyle birsey görmedim ama bunun degisik programlari var,...bir ihtimal onlar sayesinde böyle bir rakam cikarmislardir. Acikcasi bunun herhangi bir fark yaratacagini sanmiyorum....elimizdeki PWTS ile bile direksyonu saga veya sola cevirirken sen hicbir sekilde bir takilma veya gecikme göruyormusun "options" menusundeyken? Ben görmuyorum.

    YanıtlaSil
  37. Yok abi takılma yok zaten sadece oradaki nokta sayısı fazla. Yoksa son güncellemeler ile bizdeki setler bile güzel oldu. Elite ve CSW çok çok daha iyidir. Neyse artık inşallah CSW ile CST Pedallar yakın zamanda elime ulaşırda keyfini süreriz. Todd dan ses seda yok valla

    YanıtlaSil
  38. Benin görusumle sen cogu Betatestcilerden cok cok daha iyi bir inceleme yapardin, nasip degilmis :/

    YanıtlaSil
  39. Eger istersen Todd'a atariz bir mesaj...

    YanıtlaSil
  40. Aklima gelmisken Husnu,
    Fanaled'le beraber bizim CSP'lerin titresimi orijinali gibi calisiyor ;)

    YanıtlaSil