3 Nisan 2012 Salı

TTM 2012-04-03

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetler icin tesekkurler    ;)

Yeni hafta, yeni pist, yeni kapismalar...Philip Island 45dk vs. 25dk. HPD ile tur basina 2.5kg benzin gidiyor. Dun 1 saatlik antremanla Full depo, Fix ayar, ilk tur zamanim 1.19.611 ve 1.18'lere rahat dusulur.

Philip Island'da HPD ile dikkat edeceginiz 2 viraj var...bu virajlarda ya cok zaman kaybedersiniz veya yol disari cikip yarisinizi erken bitirirsiniz.
  • Southern Loop, yani 2'ci virajin girisini mumkun oldugunca disardan ice dogru aracinizi kaydirararak viraj cikisindaki sag kurblerin ustunu alacak sekilde gaz/fren kombosunu gerceklestirin...burada yol cizgisini tutturma haricinde beraberinde tasidigin hizi mumkun oldugunca yuksekte tutmaktir.
  • Viraj 10...Bu viraj biraz daha ustalik gerektiriyor. Lukey Heights 5'lede alinir, 6'ci viteslede alinir. Tavsiyem 5'le almaniz olacak ve Lukey Heights'in sonunda ayaginizi hafif gazdan cekmeniz, yani tam tepeye ciktiginizda aracin dengesini kaybetmeden en sola cekerek tepeyi gectiginiz an freni pompalayarak ve ayni anda 1'ci vitese kadar duserek 10'cu viraji tamamen en icten almaniz olacak. Eger yazdiklarimi dogru bir sekilde uygularsan, araciniz yuksek hizla hic sorunsuz saga döner ve 11'ci viraja giris hiziniz yuksek olur, aracin kontrolude stabil olur,...Lukey Heightsden baslayarak dogru sekilde aldiginiz virajlar Start/Finishe kadar size en az 0.1 saniye kazandirir.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

- SimBoot -

Dun, benim ve Husnu'nun SimBootlarimiz geldi. 2 saat kadar deneme firsatim oldu. Ilk dikkatimi ceken ayagima tam oturmasi,...kullanilan malzeme elastik kumas...benim SimBootlarda gaz ayagimin topuk bölumu ve fren/debriyaj ayagiminda ust bölumunun kaymayan deri/lastik tabanli olmasiydi. Bu kombinasyon iyi bir secimdi benim icin, bunuda yarisirken fark ettim.

Su önemli noktaya deyineyim...SimBoot beni daha hizli yaptigini sanmiyorum fakat fren noktalarimi daha iyi bir sekilde hissetmeme yardimci oldu ve yaris aninda ayagim daha rahat...tabandaki lastikler/deri sayesinde gaz ayagim ve fren kaymiyor ve olmasi gereken yerlerinde duruyorlar.

Fiyati 24$ buna kargoda dahildi...bu fiyata tamamen el yapimi olan ve yaris icin kesinlikle bir coraptan daha fazla islev gören SimBoot bayag ucuz bence. Sasirdigim tek nokta SimBoot'un ince olusuydu ama bu bir sorun teskil etmedi, tam tersine kullanilan malzeme cok iyi ve verdigim ölculerle beraber ayagima simdiye kadar hicbirseyin bu kadar 100% oturmamasidir, SimBoot sanki ayagima ayriyetten bir destek deri giyiyormusum hissi verdi.

Normal fiyati 45$+kargo yanilmiyorsam ve bu fiyata bile deger...Buyuk zarf mektubun ustundeki Isvec'e olan kargo fiyati 6.90$'di.

Sonuc olarak...SimBoot yaris icin bir mecburiyet degil ama yaris icinde bir islev göruyor ve bu fiyata degiyor bence.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

TTM'de bir Nascar'ci daha dogmustur...Ben, Husnu ve simdide Oguz ve gördugum kadariyla Nascar kabiliyetide var   ;)

Bu arada dun Lotus79'da antreman yaptim biraz ve iRacing'i tekrar tebrik ederim, muhtesem bir arac-muhtesem fizik motoru budur diyorum. Gelecek sezona Lotus79 kesinlesti benim icin.

Rocco'nun CST F1 pedali hakkindki görusunu rica ettim ve onun icin en buyuk 2 fark sunlardi...
  1. Göruntu olarak
  2. Cok daha gec frene basiyor ve lastikleri kitlemiyor

Ve son olarak, her zamanki gibi guzel bir video,...



Iyi yarislar,

3 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler . Bana CST demeyi hatırlamak istemiyorum :) Botlarımız da geldi zaten. Test etmedim ama ilk izlenim olumlu. Ayağa tam oturuyor. Ama tabanının biraz daha sert olmasını isterdim. Clupsporlarda problem yaratmaz ama CST ler gelince güzel bir ayakkabı lazım yaw :)

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Katiliyorum, SimBoot CST'lik degil!

    Bu arada zRoso QR'ye tekrar baktim...fena degil Husnu, zamani geldiginde tekrar iyicene arastiririz ama hic fena gözukmuyor, sen ne dersin?

    http://www.youtube.com/watch?v=mHTYriF12s0

    YanıtlaSil
  3. Tsucuba isteyenler el kaldırsın.

    https://twitter.com/#!/iRacingMyers/status/187204577811116032/photo/1/large

    YanıtlaSil