22 Kasım 2011 Salı

TTM 2011-11-22

Ey Forzacilar,
Bu hafta Prototype'da Mazda Laguna Seca pistindeyiz ve Berker kardesimin dedigi gibi "Bu pist SR/iR yedirten yerdir", cok guzel bir pist fakat cok cok dikkatli ve tabii ki ayni anda hem hizli ve hatasiz yarismaya dikkat etmemiz sart!

Bu hafta iRacing'e geri dönusumun haftasi...artik beni o kadar cok iRacing'de göreceksinizki "Abi yeter Allahaskina git buradan...yeter artik" diyeceksiniz, he he he  :P

Bu yazimda kisaca iRacing'de biz eskiler... yeni gelen ve gelecek arkadaslarimizin yarislari hakkinda odaklanacam.



- Team Turkiye MotorSport -

  • TK, yani ben...son ay hem Turkiyemizden annem ziyaretime gelmisti ve tabii ki bu yuzden calisma saatlerimi degistirdigim icinde pek iRacing'e cikamadim, ara-sira patlamis misirimi/cipsimi alip sizlerin yarislarinizi izlemekle yetindim   :)
  • Teh Superadam yani Husnu kardesim, ne yiyip-ictigini cok merak ediyorum cunku haftadan haftaya gelir 3-5 yaris yapar ve iRatingleri/Safety Ratingleri cuvallarla göturur...Helal olsun.
  • Berker kardesim ise yaris konusunda cok yetenekli oldugu halde yinede iRacing'de antremanlarini ihmal etmez ve artik Pro'larla yarisabilecek dereceye cikti, hepimizin gurur kaynagidir. Cok guzel setuplari vardir ve bizlerlede paylasir. Bu hafta onun 3000+'lara cikacagini hesapliyordum ama bu is sandigimiz kadar kolay degil, bunun nedenini Berker'in yazdigiyla asagida aciklayacam.**
  • Efkan takma adi ilk iRacing'e geldiginde Duracell Bunny idi. Bu bir pilin reklamindan alinmistir, reklamda tum diger pillerle calisan oyuncak tavsanlar teker teker sönerler ama Duracell piliyle calisan oyuncak tavsan banamisin demez halen devam eder   ;)   Efkan, Prototype serisinde yolunu buldu ve FordGT ve Corvette ile muhtesem yarislar cikartiyor, Helal kardesim.
  • Bekir, ilk yarisini seyrettigimde kendi kendime dedim "Bu adam iRacingi birakir" ama tam tersi oldu, hem birakmadi, hem kendini bayag bir gelistirdi ve son haftada yaptigi yarislarinin birkacini izledim ve rahatca diyebilirimki yarisma konusunda aramizda en cok ilerleyen Bekir'dir! Cok cok daha saglam gidiyor ve en önemlisi nasil yarisilacagini cok iyi ögrenmis. Bekir'de bir diger 3000+ iRating adayimiz bence. Tabii ki, bu kadar yolu - bu kadar kisa zamanda kat etmesinde Kanyaginda ufakta olsa yarari olduguna inaniyorum, yakinda bende baslarsam hic sasmayin   ;)
  • Ali,...Ruzgar gibi gecti filmini bilirsiniz, onun durumu biraz buna benzedi. Geldi-tanistik-cok sevdik-beraber antremanlar yaptik ve...sonrada kayboldu, umarim en yakin zamanda tekrar aramiza döner.
  • Ruzgar gibi gecti derken yeni arkadasimiz Ruzgar'ida unutmamak lazim. Yarislarinin birkacini izledim ve yaris tablosuna bakiyorum, nasil yarisilacagina dair buyuk tecrubesi oldugu belli. Gayet saglam yarislar yapiyor ve onuda TTM antreman gunlerimizde görmek isteriz.
  • Tarik, iRacing'e en yeni katilan arkadasimizdir. Malesef yarislari pek iyi gecmiyor, 2-3 yarisini izledim ve sorunun nerede oldugunu gördum. Ona daha evvelki yazimda 2-3 tiyo vermistim, onlari uygulamasi haricinde 3 tane daha ufak yardim noktasi yazacam.
  1. iRacing yarislari server baseddir, yani kendin herhangi bir oda kurmuyorsun ama bu halde bile senin pingin cok yuksek. Aklima 2 sey geliyor, ya sen iRacing'de yarisirken birseyler yukluyorsun veya internet baglantinda buyuk problemler var. Bunu bir an evvel duzeltmeni tavsiye ederim.
  2. Antreman yani Practice Sessionlar cok cok önemlidir, burada yol disina ciktiginda veya baska araclarla carpistiginda Safety Ratingin dusmez, tamamen antreman odaklidir bu odalar. Bu odalarda genelde yarislar simule edilir ve yaris icin yarari cok buyuktur. Bunun haricinde headsetin yoksa muhakkak almani tavsiye ederim, iRacing'de bircok kiside vardir ve yaris icinde bir olayda yazi yazacagina tek tusla konusmak cok daha emniyetlidir ve tabii ki Skype uzeri bizlerlede görusme imkanin olur.
  3. Kasten sana carpan biri olabilir veya sana yol vermeyen olabilir...yaristigin seri Cömez serisi, yarismayi bilende var-bilmeyenlerde var. Onlar sana öyle yapti diye öc alma/almaya calisma zararli sen olursun! 
    • Alper ve Necip diye cok sevdigim kardeslerim yakin zamanda iRacing'e gelebilirler, buna cok sevindim. Virtuel Yaris dunyasinda denemedigim sim yoktur diyebilirim ve iRacing bu isin son noktasidir!

    Simdi gelelim su hicbirimizin halen cikamadigi 3000+ iRating'e. Ben, iRating yukseldikce daha saglam ve iyi yariscilarla yaristigimiza inaniyorum ve dusuncem degismedi...su an kalkip SoF(Strength Of Field) gucu 1000-1500'luk bir odada yarismak istemem, beni katlederler. Fakat Berker kardesim cok guzel bir noktayi aydinlatti, buradan o aydinlatma icin ona tesekkur ederim.

    iRating yukseldikce daha iyi ve hizli yariscilarla yarismaya basliyorsun ve haliyle yaris inanilmaz zevkli ve cok daha zorlu geciyor...kimse kaybetmek istemiyor-sonuncu gelmek istemiyor, bu da ister-istemez kazalara sebep oluyor. Sonuc ise aynen Berker'in dedigi gibi "Ac cok"!!!

    Su an bu,... biz normal ölumluler icin gecerli degil, aramizda Ölumsuz olma yoluna en yakin olan Berker, buradan ona Yaris Tanrilari seni korusun diyorum, umarim bir an evvel su 3000+'lara cikarsin  ;)

    *********************************************************************************
    - TTM Antreman Gecemiz -
    Bundada Berker guzel noktalara degindi, gecemiz Pazartesi gecesi olmakla beraber sadece ve sadece kendimiz icin acik olacak, yani odamiz sifreli! Sifremiz "TTM".
    Sebebi cok basit, biz bu odayi antreman icin aciyoruz...sadece antreman, yarisi simule etmek icin degil, tabii ki kendi aramizda yarisida simule ederiz ama bir 5-6 kisiyle antreman yapmak var-birde 30-40 kisiyle. Berker'in dedigi gibi temiz bir tur atmak cok daha rahat olacak.

    TTM odamizi pazartesi aksamlari TR saatiyle 21:30 civari acacam. TTM odamizin acilmamasinin tek sebebi eger bizlerden kimse gelmediyse olur!

    Bu arada Thomas ile görustum ve bir ihtimal benim CSR Elite haftaya elimde olabilir...dedigim gibi bir ihtimal, garanti veremedi ama en gec aralik ayi icerisinde elimde olur diye dusunuyorum. O zaman detayli bir inceleme yapacam.

    Son olarakta sizleri guzel bir videoyla basbasa birakiyorum,...iyi seyirler,

     

    Iyi yarislar,

    5 yorum:

    1. Bilgiler için teşekkürler abi. TTM olarak artık kendi skinimizi de yapsak çok iyi olacak yaw. Renk olayı kişinin tercihi olur ama belirli şeyler standardımız olsun . Aramızda bu işlerden anlayan biri yok mu ?

      YanıtlaSil
    2. Lig ve Skin olayı güzel olur hakikaten..Elegan abi sağolsun aldık gazı Laguna Seca öncesi :)..hayırlısı olsun :)..bu arada yeni başlayan/başlayacak arkadaşların aklında bulunsun, iyi bir strateji ve biraz da şans ile 20-25 yarışta a-class olmak mümkün (ahh şimdiki kafam olsa)..çok yarış yapmak elbette yarış tecrübesi açısından önemli ama bana kalırsa ilk amaçları safety ratinglerini yükseltmek olmalı çünkü İracing sisteminde üst serilerde yarışabilmenin ilk anahtarı sr ve üst serilerde yarış tecrübesi uzun vadede daha önemli..bunun için de bol antrenman yapıp, ortalama yarış zamanlarına eriştiklerinde yarışmaları kendileri için daha iyi getiri sağlar..hem az hata yapacaklar, hem de iyi sıralama sonucu elde edip İratinglerini artıracaklar..böylece üst serilerde bana göre kullanması daha zevkli araçlara daha çabuk geçiş yaparak, katılımın ve rekabetin görece daha yüksek olduğu bu serilerde yarışma imkanına daha çabuk sahip olacaklar..

      YanıtlaSil
    3. Berker sen HPD ye çok iyi alıştın valla. Çok hızlısın gerçekten. Ayar olayına giriştiysen buradan da paylaş bizde faydalanalım yaw :)

      YanıtlaSil
    4. Sadece HPD'ye vakit ayırıyorum da ondandır Hüsnü..ayar olayına vakit ayıramıyorum..forumlardan stabil ayarları alıp ufak tefek değişiklikler yapıyorum sadece..zaten fix prototype'a ağırlık verdiğim için de son dönemde ayara hiç kafa yormaz oldum..geçen Efkan'la Elegan abiye de söyledim, forumlarda 1-2 eleman zaten çok çok hızlı ve stabil setupları herkesle paylaşıyolar..sıfırdan uğraşmanın çok anlamı yok :)..belki ilerde 24 saat yarışları falan olursa orda hepimize uyacak tarzda setuplar üzerinde uğraşırız...

      YanıtlaSil
    5. Eyvallah arkadaslar,
      iRacing'de kendi Ligimiz hazir olarak var zaten (yanilmiyorsam 2-3 ay kadar evvel kayit ettirmistim) sadece size söylemeyi unuttum...diyorum ya 2 gramlik akilla bu kadar is olur diye ;)

      Skin olayina gelince beni asti o is. Toplam 5-6 saatimi vermisimdir, aracin önune TTM'yi yapistirip saveliyorum ve giriyorum test'e TTM yazisi aracin bilmem neresinde cikiyor :/

      Buna isi bilen birisi el atsa daha iyi olur ;)



      Bu arada Tarik arkadasimiza ne olduysa saglam yarislar yapmaya baslamis ve D-Klasa yukselmis, buradan onu tebrik ediyorum.

      YanıtlaSil