8 Mayıs 2012 Salı

TTM 2012-05-08

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbet ve antremanlar icin tesekkurler, her zamanki gibi super eglendik   ;)

Husnu, SimTech'in lansmanina katildi gecenlerde ve bizler icin sagolsun hem izlenimlerini yazdi-hemde guzel bir video cekti, ellerine, emegine saglik. SimTech'ide muhtesem yaris simulatörleri icin tebrik ederim. Turkiye'mizde böyle guzel yatirim yapan insanlarimizin olmasi gurur veriyor!

**********************************************************************************
Evet arkadaşlar Eren beyin güzel daveti ile beraber TTM ekibimiz adına Simtech in yarış simulatörünün tanıtımına katıldım. Mekan olarak İstanbul da point otelde bulunan The Game adlı eğlence salonu seçilmiş. Güzel de olmuş. Ortam zaten tamamen oyunlara yönelik . Bu tarz bir organizasyon için güzel bir seçim .
Biraz gecikme ile de olsa Türkiye de sağlam ralli pilotlarında Yağız Avcı nın konuşmasına yetiştim . Kendi gerçek hayatta ralli pilotu olmakla beraber sim dünyasını da yakında takip eden biri. Az da olsa sohbet etme imkanımız oldu. Simulatörün geliştirilmesin kendisinin emekleri var. Konuşmalar yapıldı ve Yağız Avcı ile beraber eski futbolcu, şuan milletvekili olan Hakan Şükür ile beraber ilk denemeler yapıldı. 2 tane model vardı STP 3000 ve 3100 .
Aradaki farkları belirtmek gerekirse. STP 3000 ile 3100 de harekti sağlayan parçalar aynı . Fakat buradaki en büyük fark yazılım. STP 3100 de çok daha detaylı bir yazılım mevcut. Ayrıca STP 3100 de ekstra bir buttkicker ünitesi var. En çok merak ettiğimiz dashboarda baktığımıza STP 3000 modelinde tuş takımları mevcut. Onun haricinde ekstra birşey yok. Direksiyon ve pedal sistemi olarak G27 tercih edilmiş. Yine ses sistemi olarak logitech tercih edilmiş. Ekranlar 42" ve üstü olması lazım sormadım açıkçası :) ama kenarları çok ince olduğu için görüntü olarak çok iyi duruyorlar. STP 3100 deki dashboard ise çok farklı tuş takımları ile beraber 3 tane ufak dijital ekran mevcut.
Bu ekranlardaki bilgilere istediğiniz veriyi aktarabiliyorsunuz. Eren beyin dediğine göre iracing de istediğin veriyi koyabiliyorsun. Hatta bu konuda oturup konuşmamız lazım Eren bey bizden bilgi bekliyor. Bu ekranlarda hangi bilgileri görmek istersiniz ? . Eren bey ayrıca hareket kabiliyeti olarak iracing den daha fazla veri alabildiklerini ve sistemin çok daha gerçekçi hareketler sağladığını söyledi. Maalesef zaman darlığından dolayı iracing i deneme fırsatım olmadı. Daha çok dirt 3 te sürüş yapıldı. Arcade bir oyun olduğu için ve çoğu kişi tarafından daha rahat kullanılabileceği için dirt tercih edilmiş. Sonlara doğru LFS açtık.
Daha önce hiç LFS de sürüş yapmamıştım. Birkaç denemeden sonra son turumda en iyi zamanı yaparak TTM nin imzasını attım :) Videoda sürüşümden ufaktan bir görüntü var. Ama şunu söyleyebilirim ki rally ve pist yarışlarındaki tepkilere bakarsak bence pist yarışındaki tepkiler çok daha gerçekçi. Burada yazılımın Eren beye ait olmasının çok büyük bir avantajı var. İstediğiniz harekete anlık müdahale edebiliyorsunuz. Bunu canlı olarak yaşadığım için gerçekten çok büyük bir artı olarak görüyorum. Uzun düzlüğün sonunda eğer kemer takmadıysanız fren yaptığınızda monitörlere yapışmamanız söz konusu değil :)

Valla söylenecek çok şey var aslında ama aklıma gelenler şimdilik bunlar. İnşallah tekrar deneme fırsatımız olacak. Bu arada Eren beyi es geçmeyelim. Kendisini iracing de skype de daha çok görmek ve sohbet etmek isterim. Tam bizim kafamızda biri . Eminim birçok konuda karşılıklı bilgi alışverişimiz olacaktır. Buradan kendinisine çok teşekkür ediyorum ve video linkini veriyorum. İyi seyirler.


***********************************************************************************


Dun gece Husnu'yle Nascar C-Klasina girecez diye basladik antremana ve antremanimiza öyle dalmisizki yarisi 2-3 dakikayla kacirdik.

Gectik Radical'e...ve Watkins Glen'de muhtesem eglendik (Berker senide andik kardesim), videosunu asagida ekliyorum. En az 1 saatlik malzeme var ama mecburen kisitlamak zorunda kaldim. Watkinsde 2kg ter döktukten sonra bir dush ve cumburlop missler gibi uykuya   ;)

Burak'da direksyonunu geri almis ve ortaligi kasip kavuruyor, helal Burak. Yakin zamanda seni 2000+ iRating kademesine bekliyoruz   :)


Heyecan yasamak isteyenler icin...iRacing yol yarislarinda simdilik 3 tane arac var kelle koltukta gittigin...yani her viraja besmeleyle girip-yarabbi sukurle ciktigin. Sirasiyla...

  1. Lotus 79
  2. Radical SR8
  3. Skip Barber Formula 2000 (Skippy)

Bu 3 aracin komunitesi muhtesemdir, %95'i kullandiklari aracin fanatigidir zaten, bu ister Lotus79 olsun, ister Radical veya Skippy. Bu araclarla yarismak isteyenlerede yardimlarini esirgemezler.

Eger iRacing'e yeniysen ve kendini zorlayacak bir arac ariyorsan ilk tavsiyem kucukten basla yani Skippy ile,...Skippy sana ilerde Radicale gecmen icin iyi bir temeldir, aynisi Radical icinde gecerlidir Lotus79'a gecmek icin. Radical serisinde buyuk ihtimalle uzun zaman yarisacam, belki 1 yil, belki 2-3 yil ve bir dahaki sezona bir ihtimal Lotus79'uda ekleyebilirim listeme, bakalim.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Bu hafta iRacing serilerimiz...

  • Haftanin Prototype yaris pisti Road America 60dk versus 30dk
  • Haftanin GT Challenge yaris pisti Road America 45dk
  • Haftanin Radical yaris pisti LimeRock 30dk. (Bu yarisi sadece bitirmen bile cok cok buyuk bir basaridir!)
  • Haftanin Nascar C-Klas yaris pisti Richmond Int. Raceway 120 tur (Husnu bunu kacirmayalim)
  • Haftanin Mazda Cup yaris pisti Okayama kisa 25 tur
  • Haftanin Cadillac serisi yaris pisti Mazda Laguna Seca 20 tur
Tum TTM'ye bol sanslar diliyorum. Cadillac yarislarina gelince,...fix setup iyi degildir, ya kendi ayarinizi cekin araca veya forumda paylasilmis ayarlari deneyin. Blip sarttir Cadillac ile ve tum yardimlari kapayarak yarisin, yardimlar sizleri anca ve anca yavaslatir! Bu yardimlari kullanma imkani sadece cömez klasda izinlidir zaten, yuksek klaslarda yaris icinde kullanimlarina izin verilmez.


Dun bildiginiz gibi tekrar bir guncelleme geldi ve guncellemeyle ilgili ayrintilari buradan okuyabilirsiniz...LINK

Husnu'yle beraber Radical antremanimizdan kisa bir bölum...iyi izlemeler   ;)




Iyi yarislar,

7 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Radical ve C klas naskar araçları mükemmel ve sürmesi çok zevkli. Radical i birde simtech ile denemek lazım :) Video da süper olmuş abi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Hobaaa Efkan ve Bekin herhalda bu habere bayılacaklar. Yeni araçlar açıklandı

    NGTC Honda Civic
    Honda HSV-010 GT

    Muhteşem bir haber

    http://racesimcentral.com/2012/05/iracing-license-ngtc-honda-civic-honda-hsv-010-gt/

    YanıtlaSil
  3. Dün ben dediydim bunlar gelecek diye :)

    YanıtlaSil
  4. Yalnız BTCC gelecek söylentisi çıkınca bakmıştım da keşke şu Civic gelse demiştim, dileklerim gerçek oldu :) Honda candır :)

    YanıtlaSil
  5. Eyvallah Husnu sagol,
    Blogu birazdan tazeleyecem....

    Efkan,
    Honda candir, can-kandir ;)

    YanıtlaSil
  6. Yaw bende honda var. Pek sevmiyorum ama HSV V10 nun başımızın üzerinde yeri var . BTCC civic önden çeker miydi yaw. Bakalım fiziği nasıl olacak.

    YanıtlaSil
  7. Honda Civic önden ceker, cerezlik bir araba ve seri olur benim icin herhalde ama dedigin gibi HSV-010 GT ciddi hosuma gitti :)

    Hele bir Ruf ciksin, McLaren bir ciksin, Lotus49 bir ciksin :D

    YanıtlaSil