11 Mayıs 2012 Cuma

TTM 2012-05-011

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetler icin tesekkurler   ;)

Dun aksam ön antremanla 2 Nascar Silverado yarisina katildim Richmond pistinde. Richmond, Charlotte pistine nazaran daha kucuk ve cok daha stratejik bir pist. Ne zaman pite girecen, ne kadar benzin alacan, lastik degisimleri, sadece ön lastikler-sadece arka lastikler vs. vs.

Dun yarislarimda yeni birsey daha ögrenmis oldum...pit yerinize park edisinizin önemi! PitPark'la neyi kast ettigimi aciklayayim cunku bu yol yarislarindada gecerli.

Pite girisinizde aracinizi park yerinize ne sekilde park etmeniz pit crew'un ne cabuk araciniza benzin yukleyebilecegi, ne cabuk lastiklerinizi degistirebildikleri icin cok önemli. Eger pitteki park yerinize aracinizi hafif yan park ederseniz benzin doldurumu ve lastik degisimi biraz daha gec oluyor. Pite dogru bir sekilde park etmeyle-yanlis sekilde park etmeyle aradaki fark 1 saniyeye kadar fark yaratabilir!

Bunu dun sahsen yasadim...ilk pite girisimde arkamdakinden daha evvel park ettigim halde adam benden milisaniye ile önden cikmayi basardi, Pace aracin arkasinda bunun sebebini konustuk ve bir dahaki pit girisime duzgun bir sekilde park edince pit girisine önumdeki 2 aracin önunde cikmamla sonuclandi.

Dedigim gibi, pit girisi, ne kadar benzin alinmasi, lastik degisimleri, sadece ön-sadece arka veya hepsi...pit hiziniz haricindede pit yerinize duzgun bir sekilde park etmeniz buyuk önem tasiyor.

Aynisini hatirliyorum birkac defa HPD yarislarindada yasadim ve arkamdaki arac pite benim arkamdan geldigi halde milisaniye ile önumden cikmisti. O zamanlar bunu fazla dusunmemistim ama artik kacmaz  ;)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Honda HSV-010 GT 2013'te gelisiyle beraber iRacing'e yeni bir seri daha eklenecek "iRacing Super GT Serisi". Daha ayrintili bilgi icin TIKLA


Dunku yarisimdan bir video,...




Iyi yarislar,

7 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi SUPER GT serisinin işi bilen ellere geçmesine çok sevindim gerçekten. İnşalla amerikan le mans ı da alıp adam gibi bir seriye kavuştururlar. Yarış için de tebrikler Nascar Silverado gerçekten sürmesi çok zevkli bir araç. İlk fırsatta yarışacağım.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    +1, aynen dedigin gibi su ALMS'yide alirlarsa gercekten super olur. Bu haftaki C-Klas Nascar cok eglenceli, kesinlikle tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil
  3. Bildigim kadarıyla hsv için this fall deniyordu yaw

    YanıtlaSil
  4. Ha pardon bu senenin sonunda yapımına başlanacakmış.

    YanıtlaSil
  5. Motion Cokpit View programı ile güzel bir ayar çekmiş ve görsel olarak GForce hissedilmeye çalışılmış.Bence güzel olmuş. Belki denerim . Ayarlar için

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1375/22806.page#4383663

    http://www.youtube.com/watch?v=l6-HzGgsMAs&feature=youtu.be


    Kullanıcı sayısı artmasıyla beraber yarış kazalarındaki şikayetlerde ciddi bir artış olmuş ve yeni bir düzenlemeye gidilmiş .Elegan abi detayları yazabilirsen sevinirim

    http://www.iracing.com/inracingnews/iracing-news/the-iracing-com-protest-system-may-2012

    YanıtlaSil
  6. Paylasimlar icin tesekkurler Husnu,
    Motion kokpit göruntu programini kullandim ve hosuma gitmedi. Bu v1'di, senin paylastigin v1.2. Bir evvelkindeki problem kamera sadece sag ve sol yapiyordu simdi "Y" axiside eklemis ve kamera cok daha dogal hareket ediyor. Kesinlikle deneyecem.
    Paylastigin videoda adam 3'lu ekranda kullaniyor ve gayet guzel gözukuyor.

    Sikayet paylasimina gelince...sana diyecegim, cok hizli adamsin vallaha, he he he
    Daha yeni okudum ve cok guzel bir yazi, hemen ana noktalarini tercumeye basliyorum. Birazdan Blogumuzu tazelerim ;)

    YanıtlaSil
  7. Efkancim,
    TK has nevah been wrong *Honda HSV-010 GT*, he he he

    YanıtlaSil