23 Mayıs 2012 Çarşamba

TTM 2012-05-023

Ey Forzacilar,

Az evvel Indy 500 ve World 600'da denemelerimi yaptim. Ikisininde muhtesem yarislar olacagi kesin, Dallara ile Indiana elimde saglam bir ayar oldugu halde hic kolay degildi, aynisi Charlotte'da Impala icinde gecerli.

Dallara ile duzlukte 380'i görursunuz, gördugunuz an keskin viraja gelmis oluyorsunuz ve iyi bir zaman atabilmek icin viraj sonundaki duvara milimetrelerle yaklasiyorsunuz. Muthis bir konsantre isteyen bir yaris stili!

World 600'da ise Charlotte'un ilk viraji resmen ölumluk...400 tur kazasiz belasiz gidene madalya vermeleri gerekir. O kadar Nascar yarisi yaptim ama Impala ile Charlotte...özellikle ilk viraji resmen korkoutuyor beni. Ilk viraj girisinde hafif bir tumsek var...300km/h'ye yakin hizla girisini yaptiginda o hafif tumsek sanki koskoca kaldirimmis gibi yalpalattiriyor araci ve aracin dengesini tutmak icin 40 dereden su getirmeye calisiyorsun...O kadar zor!

Indy 500'de splitler 33'e, World 600'da ise 43'e bölunuyor. Katilacak tum arkadaslara bol sanslar dilerim  ;)


Radical ile Zanvoort ayri bir zorluk. Burada bos depoyla 1.34'leri attim, Optimal 1.33.xx'larda. Tur basina 1.3l gidiyor ve Zandvoort'daki yarislarinizda dikkat edeceginiz ilk ve en önemlisi yarisi sag-saglim bitirmek olacak. Zandvoort yarislari genelde hangi aracla yarisirsan yaris cabucak "Last Man Standing" moduna dönusur.

HPD'de Mid-Ohio denemelerim ise hic antreman yapmadan Fix'in kvalifiyesinde 1.13.364'u tutturdum. 1.12'lerin ortalari veya baslari saglam bir antremanla atilir. Önemli olan dogru viraji-dogru vitesle almaniz olacak. Uzun duzlukten sonraki sola giden virajda 1'e dusmeniz size zaman ve lastik kazandirir.

V8'leri deneme firsatim olmadi daha ama forumda NTM'yi cogu kisi begenmis...aksama deneriz   ;)



Iyi yarislar,

8 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. V8 NTM den sonra ne durumda merak ediyorum açıkçası. Bu hafta biran evvel HPD ile yarışıp Radical e yatırım yapmak istiyorum . İnşallah vaktim olur. Akşama gelmeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah husnu,
    Aksama gelde beraber HPD yarisina girelim ;)

    Bu hafta Radical harici Indy500 ve World600'e girmek istiyorum, onlarada saglam antreman yapmam lazim.

    YanıtlaSil
  3. Ben V8'i enedim ve gayet güzel olmuş, araç artık daha oturaklı ve daha mantıklı hareket ediyor. Artık dirft yapılamıyor. Yani en azından elimdeki ayarla araç kaymıyordu ama 2 sn de fark yiyordum. Belki hızlı olmak için yine saçma sapan gitmek gerekiyordur.

    YanıtlaSil
  4. Paylasim icin tesekkurler Efkan,
    Aksama bende deneyecem...belki sezon 4'de yarisirim. Yaw...o kadar guzel arac/seriler var hangisine yatirim yapacam sasirdim, zaman yok :/

    YanıtlaSil
  5. Aynen valla abi :/ Oğuz'dan ses yok yaw bu aralar. Bekir abi de direksiyonu garantiye yolladı, GT'de iyice yalnız kaldım :)

    YanıtlaSil
  6. Abi tebrikler dün akşam öyle bıraktık seni benden sonra kopmuşsın. Helal

    YanıtlaSil
  7. Eyvallah Husnu,
    Son tur akillara zarardi...son 4 tur kala kaza oldu 50'ci tura kadar pacecarin arkasinda gittik...Beyaz bayrakla beraber Pacecar pite girdi ve son tura hepimiz ölumune girdik. Sonuc 1'cilik, bu kadar olur yaw, he he he

    Bastan sona muhtesem bir yaristi...keske sende gelseydin...beraberce 1-2'yi alirdik. Bu hafta gelirsen bunun antremanina girelim, birbirimizin surusune iyicene alisalim sonrada kimse durduramaz bizleri ;)

    YanıtlaSil
  8. Efkan,
    Oguz kayiplarda...bazi söylentilere göre "Efkan'dan korkumus ondan iRacing'e girmiyor" diyorlar...ne kadar dogru-yalan bilmiyorum, he he he

    Bekir'in direksyonunu garantiye gönderdiginden haberim yoktu, umarim bir an evvel saglam bir sekilde eline gecer.

    YanıtlaSil