24 Aralık 2013 Salı

Team Turkiye MotorSport 2013-12-30

Ey TTM,
Dun Noeldi, iRacinge kacamak yapamadim...bugun yardiriyoruz beyler  ;)

Simdi gelelim Simulasyonlara ve Simulasyon kelimesinin ota-boka ne kadar basit bir sekilde kullanildigina. Bu biraz uzunca bir yazi olacak ve sim dunyasinda görduklerim, yasadiklarimdan olusur.

Gran Turismo 1 ve 2'yi hatirlarim, zamaninda oyunun temel insaasindan tutun - fizik motoruna kadar 10/10'luk simulasyonlardi, Forza 1 ve 2'yi hatirlarim Gran Turismo1 ve 2'den asagi kalir yanlari yoktu. Kazu ile Dan'in yarattiklari ilk serilerinin ne kadar gercekci hissi yarattigini cogunuza anlatsam inanmazsiniz, basarilari sadece simulasyonlarindaki araclarin gercekci surus/fizik hissiyatlari degil ayni anda oyunun temelinin insaasi bile o kadar eglenceliydiki saatlerce/gunlerce/haftalarca basindan kalkamazdiniz.
Sizlere bu bashettigim zaman dilimi...yani eskiden....yani oyun yapimcilari oyunlarini arabalara ve gercekcilige olan tutkulariyla yönlendirildikleri zamanda Patch, DLC veya Paraya asiri sevgileri olmadan evvel bir zamandan bahsediyorum. Teh Good Old Days...

Hemen zamanimiza dönelim ve ufak bir karsilastirma yapalim. Gran Turismo 5/6 - Forza 3/4/5'e bakalim, her birinde dunyanin buglari var - belliki aceleye getirilmisler, dolu arac gözuksun diye ayni model ve markadan onlarca model, bazilari cok guzel bu jenerasyona yakisir görsellikte, cogu ise malesef degil. GB'larca guncelleme gerektiren ve bu yetmezmis gibi oyun icindeki araclara akil almaz yuksek fiyat bicen ve diger yandan oyun ici kredilerini gercek parayla oyuncu kitlelerine kaziklamaya calismalari. Biz simulasyonumuzdaki yollari lazerle tariyoruz diye övunup sonrada lazerle taranan bu guzelim yollarin virajlarini, engebelerini cizim masasinda Casualcilar fazla zorlanmasin diye basitlestirmelerin oldugu bir zamanda yasiyoruz.

Kazu eski Kazu degil, Dan, eski Dan degil. Satislarin ve Paranin önemi arttikca oyunlarinin daha bir ruhsuz ve zevksiz ciktiklarina tanik oluyorum. Fakat bu serilerin satislarina baktigimizda asil hatali dusunenlerin ben ve benim gibi dinazorlarin oldugunu apacik göruyoruz malesef.

Fanboyluk diye bir Virus turedi son yillarda, bu köru körune fanboyluk yuzunden eski jenerasyon Gran Turismo ve Forzacilar, yillar yili sevdikleri seriyi takip ettiklerinden su son cikan aceleye gelmis, yarim yamalak GT/Forzalarini elestirmeye agizlarini acamiyorlar cunku karsi cephede herzaman tepelerine baliklama dalacak baska bir "Fanboy" vardir. Sony ve Microsoft, Kazu ve Dan insanlari ne hallere dusurduler, yakistiramiyorum  :/

The Real Driving "Simulator", The Racing "Simulator" Simulatör kelimesini sakiz cignermis gibi ota-boka kullandiklarinami yanayim yoksa bu yalanlara inanan insanlarami  :/



Eskiden, oyunculugun oyuncularin elinde oldugu Pc yaris simulasyonlarina bir bakalim. Grand Prix Legend, GT Legend, RBR, GTR, GTR2, LFS, rFactor1 ve  birkaci daha, bu arada gururla yaziyorum, bu saheserlerin her birine verdigim para helal olsun, her biri oyun kutuphanemi susleyen birer bas yapittir, zamaninda simulasyon ve gercekciligi bana fazlasiyla yasattilar. Bunlarin her biri zamaninda Simulasyonun dibine vurmus yaris oyunlaridir. Halen aralarinda gercekcilik ve simulasyon yolunda gitmek icin ugrasanlar var!

NFS Shift ve Pcars gibi oyunlar saglam satislar elde edince haliyle Simulasyon ve gercekcilige alin terini veren oyun yapimcilarinin ister istemez dikkatlerini cekiyor. Bunun son örneklerinden biri Assetto Corsa. Asagida paylastigim Kunos Simulazioninin yapmicisi olan Marco Masaruttonun yazisidir ve tercumesi asagi yukari sudur.

********************************************************************************************************************
if I listen them I would be convinced that GT5 is the most awful racing game ever created and that RBR is the greatest success of the simracing history. Well, the first one sold 15,000,000 copies, the second brought their developers to an undeserved bankrupt. Too sad, but this is an incontrovertible truth. Another truth is that some people believe that what THEY want is what ALL people want. We were used to believe the same, when we developed our first simulation, netKar PRO. And we all have seen the result.. Well, in the first hour, AC sold more copies than netKar PRO in one year. Believe me, today we are experienced enough know what people really want. Therefore, I know WHO I must listen today. And, if we made this announce today and in this way, we have our very good reasons. Haters gonna hate, the many others read, evaluate, make their choice, play. See you around on December 31th, for our gift to the community.


Eger onlari dinleseydim (Onlar diye bahsettigi sim dunyasindaki hardcore yarisci kitlesi) o zaman Gran Turismo 5 simdiye kadar cikmis en berbat yaris oyunu olduguna ve Richard Burns Rally'ninde Sim dunyasinin paha bicilmez bir yapit oldugudur. Fakat birincisi yani Gran Turismo 15 milyon satarken digeri (Richard Burns Rally) yapimcilarini hak etmedikleri iflasa suruklemistir. Bu, ne kadar uzucu bir durum olsada malesef gercekler budur. Baska bir gercek ise bazi insanlarin savunduklari fikirlerin herkez tarafindan desteklendigine inanmalaridir. Zamaninda bizlerde buna inaniyorduk yani gercekcilige/simulasyona ve bunu ilk Simulasyonumuz olan NetkarProya aktarmaya calistik fakat sonuclari hepimiz görduk.
AC ilk saatinde NetkarPro'nun 1 yillik satisindan fazlasini satti ve bana inanin su an insanlarin ne istediklerini, nasil bir oyun istediklerini cok iyi biliyoruz. Bu yuzden kimleri dinleyecegimi cok iyi biliyorum vs. vs.
Baska söze gerek yok, adam acikca herseyi söylemis.




Biliyorum bazilariniz halen AC'deki pistlerin lazerle tarandigina inaniyorsunuz, ben inanmiyorum. Lazerle taramanin en buyuk avantaji pistin genisligi ve uzunlugu degildir, onu GPS ve resimlerlede ortaya cikarirsin, lazerle taramanin en buyuk avantaji zemindeki puruzler, engebelerdir. iRacingde duz bir yolda ayni yeri 10 defa gecin, ayni noktada direksyonun hafif saga-sola cektigini yasarsiniz cunku orada puruz, bir engebe vardir...degil 10, 100 defa ayni noktayi gecsen ayni sekilde puruzu hissedersin. AC'de bunu yasamadim, duzlukte dahi ayni noktadan defalarca gectigim halde direksyon bazen tingir-mingir yapar, bazende yapmaz...daha evvel bahsettigim gibi atmasyonlardan olusan bir FFB programi yazilmis hissi veriyor.


Bu arada AC'de 2018'e kadar DLC'lerin bedava olacagina dair bir bilgi bulamadim, onun yerine 2018'e kadar DLC'lerin cikacagini okudum yani buyuk ihtimalle 2019'da AC2 cikar.


En nihayet simdilik iRacing, gercekcilik ve simulasyonda isin son noktasidir fakat "Simulasyonum" diye gecinen böyle dötu pohlu oyunlar milyonlarca sattigi surece iRacing'e hicbir sekilde rakip cikmayacagi aci bir gercektir ve ilerde bu durum duzelmezse iRacinginde zararla gitmemesi icin mukemmelliklerinden, gercekciliklerinden ödun vermek zorunda kalabilirler. Tavsiyem, kendini Simulasyon diye tanitan her ota-boka para vermeyin, yatiriminizi iRacinge yapin, tum pistler ve araclara sahip olun, uyeliginizi uzatin vs. vs.

Sahsima sunu acikca diyebilirimki, eger iRacing olmasa ne Bodnar/Ecci, ne ARC/Niels pedallari ne de hareket eden kokpiti dusunmezdim bile!

En nihayet paranizla oy veriyorsunuz ve "Simulasyon" geleceginizi ona göre hazirliyorsunuz.



Son olarakta herzamanki gibi guzel bir paylasim,...


Iyi yarislar,

18 yorum:

  1. Güzel yazı olmuş abi ellerine sağlık . Kunos un yaptığı açıklamaya hayret ettim yaw.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Eminim cogu oynadiklari oyunun ne mal oldugunu biliyorlardir zaten, Marco acikca söylemis...herhangi birseyin degisecegini sanmiyorum.

    Aksama gel Daytona'da siftah yapalim ;)

    YanıtlaSil
  3. Dün akşam geldim abi.HPD ile Mid Ohio da antreman yaptım. Ayarlar ile uğraştım. Biraz daha üzerinde çalışırsam tahminim 1.11 li bir zaman atacağım . Dün akşamki ayar çalışmaları sonucunda 1.12.600 attım. Araç ayarları üzerinde biraz çalışmak istiyorum. Başkasının setupu veya Fix ile bir yere kadar. Artık bu işe bir çözüm bulmak lazım. İşi öğrenelim.

    YanıtlaSil
  4. Aynen öyle Husnu,
    Birkacimiz kendi ayarlarimizla ugrasmaya basladik ve birbirimize yardimcida oluyoruz. Dedigin gibi baskalarinin ayarlariyla anca bir yere kadar geliniyor. Mid-Ohio'da 1.12 kusurlar yaris benziniylemi, o zaman cok iyi.

    YanıtlaSil
  5. akşam karışık turladım,Skippy'de uzun zaman sonra zevk alarak sürdüm,Lime Rock basit ama hızlı virajlarıyla eğlenceli bir pist.Lag yüzünden aldığım 4x car contact a rağmen araç mucizevi bir şekilde hasar almadı :D

    time trial de attım,pro olarak geçersiniz eminim :D 58.400 ortalamam

    Daytona'da Riley ile 39 ortaları,Mclaren ile 45 başları,ortaları atıldı fast lap olarak.41'in başında takılı kaldım.Montreal setubunun kanat ve vites ayarlarıyla oynayarak bu kadar oldu,40 sonu gelir.

    Mid Ohio'da ne süreceğime karar veremedim.Her 3 aracıda 1 er hafta sürdüm ve sıra HPD'de.Ama kapalı kokpitleri daha çok sevdiğimden Ford veya Chevrolet sürerim yine..

    dün Montreal'de 2 fun yarışına girdim,tabi ki de biçildim.Önde kaza olmuş frene basıyorum adamlar tam gaz yardırarak geçiriyorlar resmen,fun yarışlarında SR düşse keşke de adam gibi yarışabilsek... 2.virajı geçemedim Montreal'de hiç :D



    YanıtlaSil
  6. Husnu,
    Saglam bir antremanla yaris deposu / 1.12'leri bastan sona tutturacagina eminim, bu sana girecegin odada ilk 3'u garantiler.

    Ozan,
    Skippy'le attigin TT zamani bayag iyi, haftalik olarak su an icin toplamda 62 yariscidan 15'cisin, tebrikler. LimeRock, TT dedigin zaman en piskopat pistlerden biridir cunku yanilmiyorsam hatasiz ust uste en hizli 8 turunu sayiyor.

    Daytona zamanlarinda gayet saglam, buyuk ihtimalle girecegimiz yarislarda ard arda bitiririz. Fun yarislari ismi ustunde zaten, ne iRating - ne de Safety Rating kesilmiyor...kanunsuz-kuralsiz yerde cogunun kendini Senna sanmasindan daha dogal birsey yok. Oraya tamamen eglencesine girecen, mumkun oldugunca profesyonelce yarismaya calisacan :)

    Aksama Daytonada McLaren'e alisirsam deneme yarisina girerim.

    YanıtlaSil
  7. Matrix i izleyen bir annenin film hakkındaki yorumları.

    http://www.youtube.com/watch?v=OMf9GlLXouA

    YanıtlaSil
  8. Suoer paylasim Husnu, Mushimo nerden cikti yaw :P

    YanıtlaSil
  9. Abi öncelikle yazına %100 katılıyorum bu aksam anladımki watkins'de 730 beygirlik canavarın yaptığı powerslide esnasındaki yusuf modunu hiç bir simde alcagımı düşünmüyorum açıkçası adamlar olayı bitirmiş böyle bi canavar yok.Lets tame the beast diyip pistlere dönüyorum hemen. :)

    YanıtlaSil
  10. Eyvallah Fevzicim,
    "Let's Tame Teh Beast", RWD icin tam yerinde kullanilmis bir cumle. Dun aksam skypeda yoktun, hayirdir?

    TT turnuvamiz icin Skippyle suremizi ben ve Ozan attik, bu haftanin 95 katilimcisiyla beraber 4 ve 23'culukteyiz su an icin, bunun haricinde Kerem'le saglam Grand-Am/McLaren kvalifiyeleri yardirdik. Kerem, yanlisim varsa duzelt kardesim, kvalifiyeye beraber girdik ama yardimlasma icin o kadar ugrasmamiza dair attigimiz sureleri yardimsiz atmayi basardik, demek yardimla 1.43'ler kesin gelecek, he he
    McLaren/Daytona kombosunda hizliyiz, tutana helal olsun. Kvalifiye surelerimiz su an icin TTM olarak toplamda 45 yariscidan 2 ve 4'culugu kapmisiz. Aksama antreman yarisina girilebilir...

    Bunun haricinde ben, Kerem ve Ozan ESRA ligine katilmis bulunuyoruz. Bu ligde simdiden singel seri - multiklas yarislari yapilacaktir. Ilk kademede FordGT, Cadillac, McLaren ve Porsche Cuplarla yarisilacak. Katilim icin ESRA GT Masters diye aratmaniz yeterlidir ;)

    Ve guzel bir mix daha...
    http://www.youtube.com/watch?v=0KZsDnAf2Ts

    YanıtlaSil
  11. Geç girdim abi skype'a evde misafir var.watkinsde biraz rwd sürdüm 16.1 geldi 15leri ugrasırsam atarım ama setup lazım.

    YanıtlaSil
  12. Selamlar, ben de aranızda olmaktan mutluluk duyarım,tabii kabul ederseniz.. Direksiyonum DFGT. Fren ile sıkıntılar var. Lastik taktım. Alt kısma esnek birşeyler yerleştirdim. Fakat yine de kitleniyor fren. Özellikle skip barber de formula aracıyla. Mecburen erken fren yapmak zorunda kalıyorum. Lime Rock ta 1.01.0XX in altına inemiyorm. Hemen sonç almak isteyen sabırsız biri de değilimdir. Temiz sürerim tüm çabamla.Hızlı olana yol veririm. Fakat yavaş olmak da insanın canını sıkıyor. Lime Rock ta örneğin 100 turdan fazla dönmüşümdür formula ile. Şimdi bu konudaki öneriniz nedir? Lastikler kilitleniyor.Kızaklıyor. Mecburen erken fren yapıyorm. Bu noktada ayarlar kısmından en azından fren ayarı veya lastik basınç ayarıyla buna bir çare var mı? Ben de 58-59 lu turlar atmak isterim lime rockta.Herkese selamlar. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Fevzi,
    Temel ayar fena degil, kendine göre uygun olmasi icin arabanin ayariyla cok hafif oynaman fazlasiyla yeterli olur.
    Bu arada baskalarinin paylastiklari tasarimlari kacirmadiniz degilmi beyler, bunlari gördukten sonra RUF'lar icin tasarim yapmaktan vazgectim. Castrol ile Hankook'u kaptim hemen ;)
    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3228484.page

    Özgun,
    iRacing'e ve aramiza hosgelirsin arkadasim, amacimiz iRacingde basta kafa dengi guzel bir Turk grubumuzun olmasi, bizler skype uzeri toplaniriz hem muhabbet eder - hemde birbirimize yardimci oluruz.
    Skype nikim: iracertk
    Eklersen görusuruz. Bu arada iRacing uzeri sana arkadaslik teklifi gönderdim.

    Aramizda DFGT kullanan arkadaslarimiz var ve fren ayari konusunda sana yardimci olurlar fakat Skippyle LimeRocktaki zaman farkimiz 2 saniyeden fazla...bunun sadece frenle alakali olmadigini dusunuyorum. Aramizdaki zaman farkini kucultmen icin bol bol antreman sart, aksama gelirsen LimeRockta beraber antreman yapariz, gerekirse surusumuzun replayini paylasiriz. Replayde fren noktalarimiz, virajlara girdigimz vites ve yaris cizgimizi inceleme imkanin olur.


    YanıtlaSil
  14. selamlar limerock'ta 1.00.0XX ile stabil dönmeye başladım Skippyle. Yaklaşık 20 tur dönebiliyorum stabil. Fren kitleme olayına biraz çare bulunca(pedalın altına çorap) :) 1 saniye gelişti derece.

    YanıtlaSil
  15. az önce yaptığım yarışta 59.221 i gördüm. ciddi anlamda frenden kaynaklanan sorun yaşamışım - iyi ki halloldu bu. tabii bunun yanında pisti de iyice tanıdık. ama çok keyif aldığım bir yarış oldu. herkese selamlar tekrardan.

    YanıtlaSil
  16. Selamlar Özgun,
    Son yarisinin bir bölumunu izledim, dedigin gibi gayet guzel ve zevkli bir yaris cikarttin, tebrikler. Bunun haricinde 59'un baslari gelmeye baslamis bile, birazdan iRacinge geliyorum, hem skype uzeride görusuruz hedef bu aksam LimeRockta 58'leri tutturman ;)

    YanıtlaSil
  17. 90 dakika ve Daytona = ilk diskalifiyemle sonuçlandı :D

    YanıtlaSil