22 Aralık 2013 Pazar

Team Turkiye MotorSport 2013-12-23

Ey TTM,
Tum haftaki muhabbetler, antreman ve yarislarimiz herzamanki gibi super gecti beyler.

Bence bu RUF'larin cikisiyla beraber gelecek sezona neye yatirim yapacagimizi tekrardan gözden gecirmede fayda var, ne dersiniz? 13'cu haftada yeni sezonda aciklanacak serilere baktiktan sonra tekrar kararlastiralim.

Yeni sezonda buyuk ihtimalle 2 yeni seri olusacak
  • Sadece RUF Cup
  • McLaren ile RUF GT3'u apayri singel seri multiklas yaris serisi yaratabilirler. Bunun anlami RUF ve McLaren birbirleriyle yarisacak anlamina geliyor
Ilersi icin RUF ve McLaren muazzam kombinasyonlara yol aciyor, aklima BMW Z4 GT3 geliyor...Böyle bir singel seri multiklas yarisinin dusuncesi bile yuzumde guzel bir tebessum yaratmasina yetiyor, buna birde degismeli yarisci desteginide ekledikmi yarissever herkezi zevkten 16 köse edecegi bir durum cikar ortaya. 2014 yili iRacing hayatinda herhalde en önemli ve en buyuk degisikliklerin olacagi yil olacaktir   ;)

Gentleman, embrace yourselves, we are in for an amazing ride next year!



Simdi gelelim Assetto Corsaya, oyunu satin aldim ve 2 saat kadar deneme imkanim oldu sizlere uzun uzunca bayag derin incelememi yazayim.
Su asamada Assetto Corsa bir simulasyon degil, 1 arabayi kullanmayi simule ediyor...ona bakarsak bir arabayi simule etmeyi NFS/Gran Turismo/Forza gibi serilerde yapiyor yani bir araba nasil calisir örnegin gaz pedalina bastigin zaman araba hareket eder, fren pedalina bastigin zaman durur, direksyon simitini cevirdigin zaman araba saga veya sola döner, vites atmalar vs. vs.

Bir simulasyon ile bir arabayi simule etmek arasinda dunyalar kadar fark vardir. Assetto Corsa'nin fizik modeli genelde arabayi yavas ve normal sartlar altinda surdugunde hissiyat ve surus olarak fena degildir, problem arabalari zorladiginda basliyor cunku gereginden cok fazla yere basiyorlar. Bu, AC'deki tum araclar icin gecerli fakat söylede bir durumda var. AC'deki araclarin yarisindan fazlasi zorlandiginda hayvan gibi yere basiyor, diger yarisininda fiziksel olarak ne bok yiyeceklerine karar veremedikleridir.

AC'da herhangi bir araci al ve 3 tur icinde saglam bir zaman atarsin, fizik modeli en fazla bir Project Gotham Racinge ayarina ulasir su an icin.

AC'nin hicmi artisi yok, var elbetteki ama herkez icin arti degil bu. En buyuk artisi diger cogu yaris oyunlarindaki gibi arac model ve marka cesitligidir örnegin bir Ferrari 599XX veya Pagani Zondayi iRacingde göremeyiz ama eger amac arac ve model cesitligi ise o zaman sahsi secimim Gran Turismo ve Forzadan yana olur.

Su AC ile iRacingi ayni kefeye koyanlarin baslica sebepleri bence...

  •     iRacingin parali bir sistem olmasidir.
  •     AC'deki araclari surmesi ustalik gerektirmiyor, isteyen istedigi araci secip joypadla bile cok rahat bir sekilde surer. iRacingde joypadla surmeye calisanlarin basina nelerin geldigini cok iyi biliyoruz veya arabadan arabaya dalmaya calisanlari. En nihayet iRacing buyuk zaman yatirimini sart kosar ve herkez bunu yapamaz.

 Arabayla birkac saat icinde taranmis pistlerini hele iRacingdeki bir pistin taranmasinin haftalarca surdugu halde karsilastirma bile olmaz, aradaki zemin fizik farki cok buyuk. AC'de duz yola ekledikleri tingir-mingir kafalarina göre ayarlanmis hafif bir titresim, iRacingde ise resmen zemindeki her engebeleri, puruzleri hissediyorsun.

NetkarProyu tekrar denedim ve Stefanonun AC ile neden böyle cok basitlestirilmis bir oyun yaratmaya calistigini anlamis degilim. Neyse alan memnun, satan memnun...hatta gecen gun sevdigimiz bir arkadasimiz isim önemli degil basharfleri Efkan'la basliyor... RUF RWD ile Daytonada bir tur bile atamayinca solugu AC'de aldigini cok iyi biliyoruz  ;)

Son olarakta iRacing ain't easy but somebody gotta do it deyip noktayi koyuyoruz   :)


En nihayet Assetto Corsa beklentinize göre degerlendirilen bir oyun olacaga benziyor. Ben simulasyon olarak bir yaklasim yaptigimdan buyuk hayal kirikligina ugradim fakat sonradan AC'ye eglenceli bir oyun gözuyle bakinca daha buyuk zevk aldim.

************************************************************************************************************

- TTM Skippy Serisi TimeTrial Turnuvasi -

Toplam 795 katilimicidan...


  • Fevzi, 5 hafta ve 405 puaniyla 32'ci sirada
  • TK, 3 hafta ve 349 puaniyla 41'ci sirada
  • Ozan, 4 hafta ve 228 puaniyla 64'cu sirada
  • Kerem, 2 hafta ve 183 puaniyla 90'ci sirada

 - Team Turkiye MotorSport 2013 Sezon 4 Hafta 9 Yaris Serilerimiz -

  •     Proto & GT Challenge Serisi  - Mid-Ohio Sports Car Course 45dk
  •     iRacing SpecRacer Ford Challenge - Oulton Park Circuit Int. w/out Brittens 15 tur
  •     Skip Barber Serisi - LimeRock Park 26 tur.
  •     Grand-Am Serisi - Daytona International Speedway 90dk
  •     iRacing Grand Prix Serisi - Silverstone Circuit GP 44 tur
  •     Grand Prix Legends De La Lotus 49 - IndianaPolis Motor Speedway 55 tur
  •     StarMazda Championship Serisi -  Mid-Ohio Sports Car Course 23 tur
  •     Mazda Cup Serisi - Summit Point Raceway 15 tur
  •     Nascar A Klas Serisi Fix/Serbest (multiklas) - AyWa Speedway 55/110 tur
  •     Nascar B Klas Serisi Fix ve Serbest (multiklas) - Dover International Speedway 50/100 tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Las Vegas Motor Speedway 35/70 tur
  •     IZOD Indycar Serisi Fix/Serbest - Kansas Speedway 50/100 tur


- FUN Serileri -
  • Cup Serisi -  Suzuka International Racing Course 15 tur 
  • GT3 Serisi - Interlagos 15 tur
  • RWD Serisi - Watkins Glen International Cup 15 tur 

- 2013 sezon 4 hafta 9'un en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu -

Yol  : Bu hafta en piskopat arac/pist kombosu Grand-Am serisine aittir. Daytonada 90 dakikalik yaris cikartmak her yigidin yiyecegi nane degildir.

Oval: Bu hafta Ovaldeki piskopat/arac kombosuSilverado ile Las Vegas derim. Pist uzun ve puruzlerle dolu, lastik ve ruzgar stratejisini iyi kullanana muazzam puanlar yardirir   ;)

Simdiden herkeze iyi yarislar,

******************************************************************************************************

Son olarakta sporunuzu, yuruyusunuzu/kosunuzu ihmal etmeyin arkadaslar, sporla beraber dogru yemek yemenin önemini ne kadar yazsam/söylesem az, asil son nokta istahta biter.

Ve herzamanki gibi guzel videolar...  ;)






 Iyi yarislar,

11 yorum:

  1. okuldan gelince önce akvaryum temizliği ardından Grand-Am'e girerim.Skippy TT'sini bırakalı çok oldu ya,daha kolay bir pistte belki geri dönerim.Bathurst'a çıkmak cesaret ister ve diğer araçları kullanınca Skippy'nin de sarmaması yüzünden pek kullanmıyorum.

    Elegan abi rüyasında Ruf görmüş galiba,bu saatte sürdüğüne göre :P

    YanıtlaSil
  2. Grand-Am yarisina bol sanslar Ozancim,
    Beni bu saatte iRacingde gördugune göre sen halen uykundan uyanmamissin demektir :P

    Skippy halen 10 numara aractir zaten iRacingin en boktan yanida bu...her arac mukemmele yakin ve burada fazla arac var gunun 24 saati söyle agiz tadiyla eglenmeye yetmiyor malesef.

    Az evvel Oguzun anahtarini aliyordum Summitde ucuz kurtuldu, he he

    YanıtlaSil
  3. Valla AC ye gelen son güncellemelerden sonra bende senin gibi düşünüyorum abi. 599xx bu kadar kötü simüle edilir. Çok garip hareketler yapıyor. Oyundaki iyi fizikli araçlar bence binek araçların hepsi 458 , Z4 , e30 ve e92 m3 , mclaren MP-12 , Bunların haricndeki araçlar gereğinde fazla tutuşa sahip .

    RUFakar :)

    YanıtlaSil
  4. kaçırmayın beyler. Fanatec GT2

    http://www.techturkey.com/forum/off-topic-satiliklar/172943-fanatec-911-gt2.html

    YanıtlaSil
  5. Direksiyonum düzeltilmesede elime ulaştı artık akşam watkings glende heel and toe yaparız ;)

    YanıtlaSil
  6. Abi videolara bakarsak RUF seni baya etkiledi heralde :D

    YanıtlaSil
  7. antremanlarda sorun yoktu,Ruf ile yarışa gireyim dedim 3.turda motor patladı.

    Her zamanki gibi vites düşürdüm,yanlış birşey yapmadım.Yapsam bile antremanlarda 15-20 tur atarken niye patlamadı,2500 ün de altına indim,yuh bana

    YanıtlaSil
  8. pardon ya Ruf nedir :D Riley olacak

    YanıtlaSil
  9. Eyvallah Husnu,
    AC kötu bir oyun degil ama "su an icin" istedigim ayarda hardcore degil, iRacing citayi feci yukseltti.
    Tavsiyem birde rFactörun HistorX modunu denemendir, surus ve hissiyat fizigi olarak AC'yi - MACE'yi falakaya yatirir, hatta sagolsun Ozan HistorX modunda sart olan GTL fixinede sahip, yardimci oluruz ;)
    Fanatec GT2 paylasimin cok iyi, simdiden satin alacaklilara hayirli ugurlu olsun :)

    Fevzi,
    Aynen öyle kardesim, birazdan yardiririz, RUFakar ;)

    Ozan,
    Bu aralara sana nazar degdi, hayirdir...?
    Riley'le motor patlatma kolay degildir, antreman ile yaris 2 buyuk degisik faktör. Yarista gereginden fazla kastirmissindir farkinda olmadan. Sezonun bitmesine daha 3 hafta var eminim 3000+'lara cok rahat bir sekilde cikmis olacaksin o zamana kadar. Bu hafta hem Riley, hemde McLarende yardiririz ;)

    YanıtlaSil
  10. sebebini bende merak ediyorum :)

    2700 ortalarından 2400 ortalarına indim,20.45'deki Riley yarışına girmeye korkuyorum patlayacak diye...

    YanıtlaSil
  11. Son 2 yarisinda 1'ci gelmissin Ozan, tebrikler ;)
    Bu arada RUF'larin pistleri yarin degisiyor...cok iyi cunku Grand-Am/Daytona akar :)

    YanıtlaSil