27 Ekim 2011 Perşembe

TTM 2011-10-27

Ey Forzacilar,
Son iRacing guncellemesi hakkindaki bilgiler...LINK
Kisaca tercumesi sunlar,...

Yeni lastik modeli MX5/Roadster, Spec Racer Ford ve 3 Nascar aracina daha eklenecek, bunlarin haricinde yeni lastik modeli olan Skippy, HPD ve Ford GT'ye'de guncellenecek. Oulton Park ve Kentucky pistleri eklenecek, yeni grafiksel guncelleme ile beraber suruculere kol animasyonlarida eklenecek. Butun bu guncelleme en gec haftasonuna geliyor   ;)
Bu sezondaki 10$'lar dun emaillerle gelmistir...tenk yu iRacing   :)


2011 4'cu Sezon listesi,...LINK

Son gunlerde iRacing'e cikamadim malesef,..bugunde gelebilecegimi sanmiyorum ama en gec haftasonuna görusuruz  ;)

Sagolsun Husnu bir evvelki yazimda iRacing'in son videosunu paylasti,...iyi izlemeler, yeni guncelleme hakkinda bircok bilgi var,...


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Evveli gun Battlefield 3'um geldi ve dun gece birkac saat oynadim. Oynadigim format Xbox360, daha evvelki yazimdan Betasi hakkindaki göruslerimin pek ic acici olmadigini bilirsiniz ama full surum her yönuyle muhtesem olmus!
Oyun DVD'sini ilk defa calistirdiginizda sizlerden ek bir grafiksel guncelleme yuklemek istermisiniz diye soruyor. Ben yukledim ve grafik yönunden super olmus diyebilirim, hakikattende E3'teki videodaki kadar cok iyi yaw. Yani, BF3'un bu jenerasyondaki bir aletden böyle bir muhtesem grafikli bir oyun cikmasi beni cok sasirtti...karirerine daldim ve tam benlik olmus. Ben, daha cok Urban savas oyunlarini severim ve bu yönden beni fazlasiyla tatmin etti, buyuk arazilerde savasmak isteyenleride unutmamislar, cok genis alanlardada savalar var. Kontrolleri Betaya nazaran cok cok daha iyi, fizikler harika olmus, grafikler superötesi.

Online'ini 1 el attim sadece ama 10/10'luk olmus, cok genis arazilerde veya sehir iclerinde grafikler super, savas ucaklari, helikopterler, tanklar ve daha bircok araclar dahil resmen savas hissini yaratmislar, seslerine deginmemistim ama iyi bir kulaklik veya ses sisteminiz varsa yasadiniz demektir  :)

Battlefield3'te co-op destegide var, bunlar tum karier degil anladigim kadariyla, daha cok mission based.

Sonuc, Battlefield 3 10 uzeri 10'a cok yakin bir oyun ve bu jhenerasyonda kacirilimamasi gereken nadir oyunlardan biri.

Not: Efkan, BF3'u Pc'yede alacam ona göre ekleriz birbirimiz, o.k.  TTM -Style   ;)
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
- ASUS G74SX-91287V -
Oglumun Pc'si gecen gun geldi ve deneme imkanimda oldu, kisaca incelemem. Masa ustu olmasina ragmen bayag guclu, pc'deki cogu isinizi gayet rahat bir sekilde karsilar,...benim icin 3D olayi önemliydi, özellikle iRacing'deki farki.


Deneme imkanim oldu ve tamam guzel...ama surus aninda o kadar cok etkilenmedim ama replaylerde veya baska yarislari degisik kameralarda seyretmek cok iyiydi. Birde oyunlarda 3D'ye alinca Fps bayag bir dusuyor. Yani sonucta su anki teknolojiyle olsada olur, olmasada olur. Ekonomine bakar, yani ilerde yeni bir pc ve monitör alacaksin, eger elinde imkanin varsa kesinlikle almani tavsiye ederim ama almazsanda cok sey kacirmis olmazsin. 3D ve Fps konusunda,...oglanin Pc'siyle hersey full acik ve 3D ile Fps 25-28'lerde geziyordu ama lagg veya hack yoktu isin komik yani söyle...3D'de 1fps 3d'siz 2-3 fps'ye bedel, nasil ve neden bilmiyorum ama 3d'siz 30fps bile lagg/hack yaratir, 3d'de kaymak gibi.  3D'siz hersey acik oldugunda ise 95-100fps'de geziyordu, ayni anda arac sayisi olarak maximum 20 tane acikti.


Simdi gelelim diger oyunlara ve filimlere...bilirsiniz pc'de neredeyse tum oyunlarda 3d destegi mevcut ama oyundan oyuna degisiyor. Yeni cikan oyunlar direk 3d destekli olarak programlanip piyasaya suruluyor, örn. BF3...cok cok iyidir! Ama bana 3D'yi asil tattiran oyun COD Black Ops oldu,...arkadaslar inanin 3D'ye gecerseniz muhakkak deneyeceginiz oyun bu olsun, ben Black Ops'u sevmem ama bana oyunu 3D'den bitirtecek, muhtesem bir 3D destegi var. Fear2'de gayet guzeldi, Portal2 harika vs. vs. ama dedigim gibi oyundan oyuna degisiyor ama 1 tane cok iyi 3D destekli oyun buldunuzmu sizlere buyuk eglence verir. 
Belki bilirsiniz, genelde 3D pencereden iceri bakmis gibi oluyorsunuz...bu hosuma gitmiyor ama Black Ops'da sadece öyle degil...disarida cikiyor nesneler "Bombalar, kursunlar, patlama efektleri, ucaklar, taslar, kuslar vs. vs."


Filimlere gelelim...bunlardada filimden filime degisiyor ama genelde cogu iyi cikti seyrettiklerimden,Avatar 10 uzeri 10 mesela, Resident Evil Afterlife superdi, Cars2 bayag bir canlandi, Inception pek iyi degildi, IMAX'in birkac filmi var, Ohannes dedirtti anasini satayim   :)


Kisacasi, benim bir dahaki sistemim elimde ekonomik imkan olursa Nvidia Vision destekli 3D olacak veya daha iyisi cikarsa ona bakarim. Ama olmazsada 3D cok buyuk bir kayip degil su an icin!!!


Bir noktaya daha deginmek istiyorum,...60hz vs. 120hz ekranlar...120hz'de oyunlar/filimler kesinlikle cok daha akiyor, arada buyuk fark var...3D veya 3D'siz fark etmiyor. Bir dahaki alacagim ekran/monitörler kesinlikle 120hz destekli olacak.


Simdilik bu kadar, herhangi bir sorunuz veya bilmek istediginiz olursa cekinmeden sorun   ;)


 

Iyi yarislar, adam vurmalar, ucuslar vs. vs.   ;)

2 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler ab. Bu arada Necip Fazıl diye bir arkadaş forumdan ulaştı. Selamı var sana. Live dan tanışıyormuşsunuz.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu, Necip'le görustum...yakin zamanda o da iRacing'e gelecem dedi. Umariz fazla bekletmez, o da sizler gibi cok efendi ve iyi bir arkadastir :)

    Simdiden Oulton Park ön siparis edilebiliyor ve yanlis anlamadiysam Kasim'in 3'unde yeni guncelleme gelecek, yani 4'cu Sezon basladiktan 2 gun sonra...

    YanıtlaSil