4 Ekim 2011 Salı

TTM 2011-10-04

Ey Forzacilar,
Dunku muhabbetler, antremanlar ve yarislar icin tesekkurler   :)

Team Turkiye MotorSport takimi olarak su son gunlerde muhtesem yarislar cikariyoruz Efkan, dun aksam Starmazda/Zandvoort yarisini basarili olarak bitirerek B-Klasa cikmistir, tebrikler. Husnu ise son gunlerde iRacing'de ortaligi kasip-kavurmustur...dunku Prototype yarisinda Klasinda 9'cu baslayip - 3'cu gelmistir ve bunun haricinde Legends Cup'da ilk 1'ciliginide kapmistir, tebrikler.

Dun gece kendi odamizi actik, Prototype araclariyla Spa ama malesef sadece Efkan ve ben vardik ve gayet guzel eglendik...daha fazla katilim ile dahada zevkli gecer.

*************************************************************************************

- Forza 4 Demosu -
Dun, Forza4 demosunu inceleme imkanim oldu, grafik olarak evvelki serilerine nazaran daha basarili grafik paleti kullanilmis, araclarin sesleri her zamanki gibi Forza kalitesinde, FFB guclendirilmis evvelki serilere göre fakat gerisi malesef hic hosuma gitmedi.

Ben uzun zaman evvel sadece Forza serisi icin 3'lu ekran sistemi kurdum, Forza serisi icin Fanatec setini satin aldim..anlatmak istedigim benim kadar Forza serisini seven cok az adam vardir ve elstirilerime gecmeden evvel bunu bilmenizi istiyorum.

Forza3 benim icin buyuk bir hayal kirikligi oldu...fizik motorunun fazlasiyla casuallestirilmesi ve gereginden fazla Casual agirlikli Online destegi oyunu mahvetti bence.

Forza 4 ile bu hic degismemis gibi geldi bana, beni taniyanlar her zaman en ust duzey zorlukta yaristigimi bilirler, yani her yönden full simulasyon!

Forza4 demosundaki araclari surdugumde ilk evvela fizik motoru diye birseyin olmadigini rahatca diyebilirim sadece ve sadece weight transfer uzerinde calisilmis ve araclar gereginden fazla daha agir hissediliyor, bunlarin haricinde halen Forza3'teki görunmez yardimlar acik...gaza bas-araba gitsin, frene bas arac dursun...cok cok basit bir formul kullanilmis. Gercek hayattada böyle degilmi diye dusunebilirsiniz ama gercek hayatta sadece öyle degil iste aracla yol arasinda kontak diye birsey hissedilir malesef bunda öyle birsey yok. T10, Pirelli ile lastik fizigi anlasmasini oldugunu aciklamislardi...Pirelli bu konuda eminim ellerindeki en gercekci lastik fiziginin bilgilerini T10 ile paylasmislardir ama öyle görunuyorki T10 tekrar bu bilgileri alip bayag bir Casuallestirmisler (Basitlestirmisler) cunku lastik fizigi namina bir gram degisiklik hissetmedim suruslerimde.

Bir digeri yollar...halen laserle skanli degiller, bu olmadigi surece Forzadaki yollar herzaman kaymak hissi verecek ve hicbir zaman sizleri zorlamayacak.

FFB konusuna gelince, Forza serisinde direksyon ile surdugunde FFB herzaman zayifti ve bunu serinin 4'cu bölumunde duzeltmisler ama bu defada FFB destegini her kamera icin guzel bir sekilde ayarlayamamislar. Arac icinden belli bir ayarla FFB iyi hissedilirken, tampon kamerasina gecildiginde tamamen sacma sapan tepkiler veriyor, bunlarin haricinde degisik araclar tekrar Fanatecinizdeki FFB/simit döngusu vs. gibi ayarlarla oynamaniz sart kosuluyor, dogru bir sekilde FFB hissetmeniz icin.

Oyun ici muzigine deginemeden edemeyecem,...bu ne bicim bir muziktir arkadas, ben yarisirken sevdigim sarkilari bile dinlemem - bu zirtapos muzigi hayatta dinlemem ve kesinlikle yakismamis Forza'ya,... demoda kapatma tusuda yok ancak dashboarddan kendi muzigini acacaksin ve sesini kisacaksin sonrada Forza4 demosunu acacaksin...o zaman oyun ici muziginden kurtuluyorsun...Bu demoya muzik kisma tusunu eklemeyene sorarlar, kardesim Ps3'tenmi geliyorsun diye...  :/

Forza 3, bayag bir komunity destekliydi, bu kommunity destegi Forza4 ile birkac adim daha ilerletilmis, örnegin Rivalry mod ile. Malesef, ilk 3 arabayi denedikten sonra hicbir sekilde Rivalry modu deneme zevkim kalmadigindan surmedim fakat youtube'dan ne oldugunu gördum. Cok guzel bir Arcade havasi yaratmislar   ;)


Forza4'de 60 euro vermem, BENIM icin degmez...zaten alsamda bu gibi Arcade oyunlara zamanim yok su an icin, belki ilerde Tum DLC'lerle Ultimate Edition ciktiginda alirim, o da Forza kolleksyonum bozulmasin diye.


Bu yazim tamamen Forza 4'un Demosu icin gecerlidir ve kendi objektif dusuncemdir...full surumde tum elestirdigim noktalar giderilmis olabilir - olmayabilirde.


Bir diger ufak inceleme ise Papab3ardan...onunla live uzeri beraber Forza4'un artilarini-eksiklerini konustuk. Forza4 demosu onun hosuna gitti ama simulasyon olarak degil, o Forza4'deki surusu PGR'ye benzetti ve o yaklasima bende katilabilirim. Arcade oyun olarak Forza4 demosu gayet guzel bir oyun.


Ben kactim iRacing'e,
***********************************************************************************

Bugun iRacing serilerindeki pistler degisti...fazla zamanim yok su an ama Prototype'da Spa'ya giris yaptik...aksama Spa'da bulursunuz beni   ;)


Husnu, videoya göre kanat ayari buyuk ihtimalle mediumda ve vites ayarlari degisik...son viraja cikisinda 5'ci vitese kadar cikiyor!

Iyi yarislar,

10 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Akşama girebilirsem setup ile biraz uğraşacağım . En kötüsü fix setup ile oynarız veya onunla yarışırız. Ama custom setuplar fix setup a ciddi fark atacaktır. Spa da ayarlar tur zamanlarında ciddi fark ettiriyor diğer pistlere nazaran. En baba yarışçılardan tur başına stabil 3 sn yersek iyi diyorum :) Yoksa babalara geliriz . Foruma 2:00 optimal i olan bir setup eklemişler bak istersen. Abi bir de sen dün akşam ki legend cup yarışının replay inşi kayıt etmişmiydin. Yarışçılardan biri bana özelden mesaj atmış. Yarışımı katlettiler ben kaydetmeyi unuttum sende kayıtlı replay var mı diye :) Dün akşam çok zevkliydi gerçekten. Gears attıktan sonra iracing e geçtik ve yine çok eğlendik. Akşama görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  2. Abi videoda gördüğüm kadarı ile 1-5 arası kısa tutulmuş 6 yı uzun bırakmışlar. Abi burada vites aralığı önemli ama ondan önemli olan süspansiyon ayarları. Bendeki ayarlarda virajları dönmek için 1 e düşmek zorunda kalıyorum. Video da sadece start düzlüğüne çıkmadan önceki son 2 virajda 1 e düşüyor. Şu fix e bir bakalım. Sen forumdaki ayarı bir dene de yorum yaparsın. Sen en son 2.04 atmıştın. 2.03 lük stabil bir ayar işimizi görür

    YanıtlaSil
  3. Eyvallah Husnu,
    Legends Cup'daki replayi kaydettim, o arkadasa bana özel mesaj atmasini rica et, gönderirim ona replayi :)

    Spa'daki yeni ayara bir bakayim,...2.03'leri garantili atarsak yarislarda saglam rakip oluruz diger yariscilara ;)

    YanıtlaSil
  4. Abi bu motion kokpit yapanlar ile mesajlaşmıştım biliyorusun. Burada da paylaşayım

    Hüsnü

    Bora Bey Merhaba

    Ev kullanıcıları için uygun bir sistem üzerinde çalışıyordunuz. Bir gelişme var mı acaba ?

    Bora Bey

    Merhaba

    Ev kullanıcıları için olan sistem yine 3.000 dolar seviyelerinde. Buna Bilgisayar monitör, direksiyon dahil değil.Koltuk, şasi, motorlar ve kontrol ünitesi için verilen rakkamdır.

    Hüsnü

    Protatip yapma imkanınız oldu mu ? Yani ürünün videosu da olabilir. Çalışma sistemini görebilmek için sordum.

    Bora Bey

    Selam
    Birçok markanın Youtube da video ları var. orada gördüklerinizin %100 aynı ve yerli üretimini düşünün. Sadece motorlar ithal

    YanıtlaSil
  5. Road Atlanda Real VS İRacing

    http://www.youtube.com/watch?v=RWkoIyy7zpY&feature=player_embedded

    YanıtlaSil
  6. GT den benim çok hoşuma giden bir video. Tam bir sanatsal çalışma olmuş. GT deki gün değişimini güzel bir şekilde göstermişler. Konsol oyunları bizim açin artık güzel güzel foto çekeceğimiz ve 500 er 1000 er adet aracı aynı ortamda göreceğimiz seriler oldu maalesef.

    http://www.youtube.com/watch?v=KczhmNQt1HA&feature=player_embedded

    YanıtlaSil
  7. değerli abilerim kardeşlerim biliyorum uzun zaman oldu aranızdan ayrılalı çok yakın bir arkadaşımın nişanı için Altınoluk'a gittim gitmişken biraz tatil yaptım, tatilden dönelide bir haftayı geçti ancak kronik bir 20 yaş dişi problemim çıktı ortaya dişi çektirmeden yırttım ama bu seferde bizim işler çok yoğunlaştı hiç vakit ayıramadım iracing'e oyunu unuttum nerdeyse desem yeridir yani, dün gece biraz forza 4'e baktım, bide fifa oynadım ki başından kalmadım mübarek oyun süper olmuş iracing'e sıra gelmiyor anlayacağınız oyun piyasası acayip karıştı özellikle Rage'i bekliyorum, fifa oynamadan duramıyorum sizleri ihmal ettiğimin farkındayım ancak aranıza döneceğim :) pedalla ilgili yaşadığım sıkıntı çözüldü, ilk gönderdiğim pedalı komple elden geçirip tamir etmişler tabir yerindeyse taş gibi şuanda, fanatec'in yapamadığını adamlar yapmış, potansiyometrelerin montajında hata varmış giderilince düzeldi yani ;)

    YanıtlaSil
  8. Valla bu TR deki distrübütör baya akıllı. Çıktı adamlar Fanatec in yapamadıklarını kendi içlerinde çözüp güzel bir şekilde hallediyorlar. Fanatec in direksiyon standını vergilerden dolayı pahalı olacağı için getirmediler ve kendi standlarını yaptılar güzel de oldu. Ali aramıza tekrar hoşgeldin. Artık pedallar da halloldu. Hakkını vermen lazım. Bak Bekir ile Efkan coştular. Sen geri kaldın valla :) Kasman lazım .

    YanıtlaSil
  9. Baktım valla süper kasmışlar tebrik ederim kendilerini ama öyle bir fırsat yakalayamıyorum ki çok çalışmam lazım çoook :D

    YanıtlaSil
  10. Video guzel Husnu, Motion kokpit bilgilerini paylastigin icinde tesekkurler...ama bir video ekleseler daha guzel olur ;)

    Ali, geri dönusunu bekliyoruz :)

    YanıtlaSil