19 Temmuz 2013 Cuma

Team Turkiye MotorSport 2013-07-19

Ey iRacingciler,
Dunku muhabbetler, antreman ve yarislarimiz herzamanki gibi super zevkli gecti   ;)

2013 sezon 2'nin sonuna geldik, surda 3 gun sonra bitiyor. 13'cu hafta etkinligi ve yeni guncelleme aciklandi, hemmen fasulyenin faydalarina geciyoruz...


- 2013 sezon 2 sonu 13'cu hafta etkinligi -
  • Bu haftanin ödullu yaris turnuvalarini duzenleyen NHRA'dan Ron Capps'e tesekkurler. Ilk ödullu yaris Silver Crown ile Dover International Speedway'de, 2'ci ödullu yaris ise Cadillac CTS-V ile Brands Hatch'de...bu yaris serilerinin 1'cilerine Ron Capps Diecast'ini kazanacaktir. Uzaylilar bu yarislara katilamazlar, bunun haricinde Zig-Zag iRating karma sistemi uygulanacaktir yani kisacasi...katilan herkezin kazanma sansi vardir. Yarislar resmi degildir!
  • Bunlarin haricinde resmi yarislarda olacak tabii..."iRacing'e yeni olan arkadaslar icin Resmi --> iRating/Safety Rating etkilenen yarislardir". Legends Road Racing'de (Okayama uzun/kisa, Charlotte yol, Mazda Laguna Seca, LimeRock, Summit Point "Jefferson Reverse".  Street Stock Challenge serisindede "Charlotte uzun ve kisa, Lanier, Xford Plains, Thompson, South Boston ve son olarakta USA Internationalda yarisilacak. Bu 13'cu hafta resmi yarislarin en buyuk amaci yeni sezon baslamadan klas atlamak isteyenlere son bir sans tanimaktir!
  • Bu haftanin resmi olmayan diger yarislarida...Ford ve Chevy Gen 6 araclariyla Carburetor Cup'ta Talladega ve Lotus49 ile MoSport'da. Bunlarin haricinde 24 saatlik eglence yarislarida su sekilde olacak... Radical SR8 ile Montreal'in Circuit Gilles Villeneuve kisacasi Montreal GP pistinde, Dallara ile Charlotte, Interlagos, Mazda Laguna Seca ve Rockingham'de yarisabilecez.
  • Surpriz bir yaris seriside Mazda Mx-5, Pontiac Solstice ve VW Jetta ile olacak, son olarakta Nascar'da Gen 6'larla cuma, cumartesi ve pazar gunleri yapilacak yarislar.
********************************************************************************************************************

- Bizleri ilgilendiren 2013 sezon 2 sonu guncellemesi -

  • Arac numaralari 2 haneliden 3 haneliye cikartilmistir.
  • Uye anasayfasina "Sikayet" tusu eklenmistir, bazi durumlarda belli bir zaman icerisinde veya disinda sikayet etmek zorunlulugu olabilir. Kisacasi sikayet etmek basitlestirilmistir.
  • iRacing'i yukleme ve guncelleme programi daha bir genis kapsamli olmustur. Artik hangi sistemi kullandigin, browser, windows vs. vs. ona göre senin sistemine en uygun guncelleme tavsiye edilecektir.
  • 6 tane yeni Awardlar ekleniyor...Award --->Achievment/Trophy". 2-5 ve 10 yarista yarisa katildigin iRating veya ustunde bitirmen. Gayet enteresan ve zevkli Awardlar, ne dersiniz  ;)
  • Race Guide bir kademe daha yardimci hale getirilmistir. iRacing'e yeni katilan arkadaslara duyurulur.
  • Crew Chief'e bir kat daha genisletilmis haklar sunuluyor.
  • Hareket eden koniler ve bunlarin araclara olan etkinlikleri eklendi.
  • Hayalet arabanla yarisma imkani
  • Pistlerde degisik hava sartlari, mesela acik, kapali, az bulutlu, cok bulutlu hava gibi...bunun haricinde nem orani ve hava sicakligi 65 fahrenheitdan 90'a, nem 0'dan 100%'e, ruzgar 0'dan 30%'a ve pusuladan 8 degisik yönden ruzgarin estigi bilgi alinabilir, sis 0'dan 100%'e vs. vs. Tabii ki tum bu seceneklerin hepsini degistirmeyi ancak sahsi odani kurarsan mumkundur, sezon 3'un resmi yarislarinda ise guzel bir havadan daha bir bulutlu secime gecilecek....bu degisim havanin biraz daha ilik olmasina yol acacak, haliyle pistin sicakligi dusecek ve bu en nihayet lastik ve arac fiziginin azda olsa degisimine yol acacakltir. Sisli havalarda araclarin farlari otomatikman acilacaktir.
  • TeckTrack pistlerinin acilisi...ilk TechTrack pisti Long Beach olacak. Bir pistin TechTrack pist statusu kazanmasi icin pistin iRacing tarafindan lazerle skanlanmis ve surulebilecek konumda olmasi gerekiyor. Bu pistlerin fiyatlari 5$ olacak ve tum surum ilerde ciktiginda veya cikacak olursa full fiyattan 5$ dusulecek.
  • Sesli chat bölumune VU metresi eklenmistir, artik ne kadar yuksek sesle konustugunu kendinde görebileceksin ve ayarini ister yukseltip-ister dusurursun. Bunun haricinde konustugun halde sesisini baskalarinin duyup duymadigina dair yazili haber alacaksin.
  • Bum Drafting (Tampon Ruzgari) hafif dusurulmustur tamponlar birbirine miknatis stili cebgellenmesinler diye. Bu...daha cok Nascar icin gecerlidir!
  • Options bölumunde UI degisiklikleri uygulanmistir. UI = User Interface = Kullanici Arayuzu
  • Hafif lastik fizigi duzeltilmesi
  • Lindblad sponsorlugu eklenmistir
  • ABS destekli araclardaki ABS algoritmigi duzeltilmistir, 
  • Degisik araclarin bugglari giderilmistir.
  • LOTUS49 hazirdir, baliklama dalin, dalmayana dalarlar, dallara-mallara filan fistik   ;)
  • Radical SR8'in dijital dashina kilmetre göstergesi eklenmistir ve dis sesi degisime ugramistir.
  • Yeni Lastik Fizigi 5 numara sadece Latus49 ve Skip Barbere eklenmistir...bu lastik fizigi halen tamamlanmadigindan bazi kucuk bugglarla karsilasabilirsiniz mesela. Lastik fren cizgisi yolda gözukmeyebilir, lastikler normalden daha yavas isinabilir, arac kaydiginda lastikten duman cikmayabilir vs.
  • Motreal pisti hazirdir, kacirmayin.
  • Tech Track Long Beach hazirdir.
  • Oculus Rift destegi
Bu guncelleme genel olarak bizim takimimizi ilgilendiren konulardi. Lotus49'u zamaninda ön siparis etmis olanlara Lotus49 tamamen bedavadir   ;)



 Fuji, en nihayet Ecci sistemini yerine oturtmustur, gule gule kullansin...darisi bizlerin basina  ;)



Ve son olarak guzel bir video...





 Iyi yarislar,



















19 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Yİne içi dolu bir güncelleme bizi bekliyor. Şu hava değişimi ile alakalı özellikleri merak ettim açıkçası. Bir ara denemek lazım.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Hava degisimi denemelerini "Test" bölumunde bakabiliyoruz. Mesela 100& sis nasil olur bir bakmak lazim ;)

    YanıtlaSil
  3. surpriz bir yaris seriside Mazda Mx-5, Pontiac Solstice ve VW Jetta bunu bekliyim ben tam bizlik sanırım :)

    peki mclaren ve pistleri aldığımda onlar hep süresiz benimmi oluyor yoksa 3 aylık bittiğinde onlarıdamı yeniliyoruz birde en iyi ihtimalle c klasa gelmek ne kadar süre alır :D

    YanıtlaSil
  4. Satin aldigin pist ve araclar herzaman icin senin hesabina aittir yani 1 defa satin aldinmi herzaman senindir. C-Klas sadece SR'ye kastirirsan 1 gunluk isi var...bol sanslar ;)

    YanıtlaSil
  5. https://docs.google.com/file/d/0B7pUKN9TQdWCQWVMaGFBWnZfWVU/edit?usp=sharing
    Erdem seyretsin bunu :)

    -----------------------------------------------------------------------------
    https://docs.google.com/file/d/0B7pUKN9TQdWCM1QwVUtEdHdad2M/edit?usp=sharing
    Bu da sana Elegan, başta şikayet etmeyecektim de yarışın dibine vurmuş adam.
    Yarın bir şikayet hazırlayalım.

    YanıtlaSil
  6. Beyler,
    Dunku muhabbetler herzamanki gibi superdi, guzel eglendik ;)

    Kunter,
    Yarisini seyrettim, sikayetlik bir durum yok ortada. Bu arada 2 nokta dikkatimi cekti...

    1.- Yaris icinde 2.56'yi atmissin, tebrikler.
    2.- Seni carpana baktinmi??? Hani Brazilyali olmasi beni sasirtmadi emmmeeeeee... ;)

    http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=54656


    Birde artik sana su yaris öncesi benzin ve lastik ayarlarini hazirlamanin vakti geldi. Aksama görustugumuzde gösteririm.

    YanıtlaSil
  7. selamlar beyler, mclaren aldım gayet sürüşü kolay bir otomobilmiş yani aslında benim tarzım daha cok cadillac gibi corvette c6r eğer cadillac gibiyse ona yönelebilirim yorumlarınızı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. bu arada lisansıda 2 günde 2.17 den 2.60 cıkardım hırs yaptım kasıyorum 3.0 oldukdan sonamı C klasa geccem ?

    YanıtlaSil
  9. Dogan,
    Kolay bir soru degil...tahminimce McLaren kolay geldiyse fazla yavas gidiyorsundur belkide yanlis dusunuyor olabilirim. Sen yinede McLarende attigin zamanlari benimkilerle bir karsilastir, bunun haricinde bir araci tek basina surmek baska...30+ kisiyle multiklasda yarismak tamamen farkli bir durumdur.

    McLarende Mazda Laguna Secadaki Q zamanim 1.22.4xx
    Okayama uzunda ise 1.28.3xx

    Bu arada ben bu zamanlar cok hizli degildir. Hizlilar bana tur basina takriben 1-1.5 saniye cakar ve yaris dunyasinda 0.1 saniye bile bir hayat suresidir!

    2.60'a cikman guzel...su an Rookiedesin, en yakin klas D-Klasdir, sonra C-Klas gelir. Eger hemen klas atlamak istersen 4.00'in ustune cikman sart...diger turlu 3.0'in ustunde kalip yaristigin serinin bitmesini beklemendir.

    C6R ise surusu biraz daha zordur Cadillacdan...biraz daha sakin zorlaman gereken guzel araclardan birisidir iRacingde. Gelecek sezona C6R'de yarisabilmen icin en az B-Klas olman gerekir.

    Bol sanslar,

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler bilgiler için öncelikle

    McLarende Mazda Laguna Seca 1.25.150

    MX5 Mazda Laguna Seca 1:44.408

    lisans için çok kasmak lazım anlattıklarınızdan anladığım zor iş baya :)

    birde erken kara vermişim mclaren için çokda basit değilmiş zorladıkca ortay cıkıyor önden çok kayıyor nası bir ayar yapmak lazım acaba ?

    YanıtlaSil
  11. 1.25.150 bulundugun iRatinge göre iyi bir zamandir, birde anladigim kadariyla fix ayar kullaniyorsun...benim attigim zamanlar Q'dur yani benzinim 15litre civarindaydi.

    Antirollbar ile oynayabilirsin, fren basincina bir bakiver...ben genelde hazir ayarlari alip kendi surusume uyacak sekilde hafif degistiririm. Her aracin ayarini kendi foumundan bulabilirsin...McLarenin ayar basligi,

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2408920.page

    Tekrar aklinda bulunsun, tek basina dolasmayla 30+ kisiyle multiklasda yarismak tamamen birbirinden cok farkli durumlardir. Laguna Seca/McLaren kombosunda Q'de 1.20 atip 1'ci siradan baslayan ama yaris bitiremeyen cok kisi var. Yarisi okuyabilmek, istikrarli hizli ve 45-50 dakikalik yarislari en fazla 1-2 hatayla bitirmek asil zor olan bölumdur.
    Tabii ki bu tum arac ve seriler icin gecerlidir.

    D-Klasa cikman 2 saatini alir, oradan C-Klasa cikman en fazla 3 saatini alir...eger tamamen "0" hatasiz ilerlersen.

    Eger arac ve pistin varsa elinde o serinin Practice odalarina girip antreman yapabilirsin, lisansin olmasa dahi. Ancak lisan atlayana kadar yaris, Q ve TT'lerine katilamazsin.
    Bu hafta McLaren serilerinde Spa ve Sonoma var.

    YanıtlaSil
  12. Sehpa geldi. Kurmasi biraz ugrastirdi ama bekledigimden daha konforlu ve saglam cikti. Biraz 79'la isinayim dedim mevzuya yeniden. Standart setupla en iyi zamana anca 6 saniye yaklasabildim. (Biraktigim donem yaklasik 2 saniye kadar yaklasabiliyodum en iyi zamana.)

    "Yedi ay ara: donduk basa" anlasilan... :)

    YanıtlaSil
  13. ben fix ayar kullanıyorum, linkden araştırcam ayarları dediniz biraz kurcalım...

    bu arada hep sorcam unutuyorum kamera ayarlarıyla alakalı kısıma ölçüleri giriyorum 106 ekran tv kullanıyorum tek ekran fov 53 falan veriyor ben ozaman kullanırken hız algısı çok yavaş oluyor süremiyorum rahat olarak, ama verdiği açı görüntü yakınlık çok iyi oluyor ben fovu 68 yapıyorum bu seferde biraz geriden bakıyor bigi oluyor fov değiştirmeden kamerayı ileri geri alamıyormuyuz ? yukarı aşa alabiliyoruz onu yaptım :)

    YanıtlaSil
  14. Berke,
    Iyi gunlerde olsun kardesim. Sende hemen nerede en piskopat arac ona baliklama dalmissin. This is iRacing, o kadar aradan sonra insan biraz daha sakin bir aracla baslar mesela Mazda Mx5 :P

    Bu arada beyler, guncelleme sali gunu geliyor ve 4 saatligine iRacing kapali olacak, hesabim yanlis degilse TR saatiyle 21:00'da Lotus49'u suruyor olacaz ;)


    Dogan,
    Dedigin gibi Fov surus/yarista buyuk önem tasir. Fov degismeden ileri geri alma imkanin yok benim bildigim. Hiz hissini yavas algilaman ise daha cok tek ekranda 3'lu ekran Fov'yu yakalamaya calismandan kaynaklaniyor...3'lu ekrana gecersen eger hiz hissi ve Fow farkinda guzel gelismeler kaydedersin. Bu ikili tek ekranla virajlara giremedigin aci ve hizlarla girmeni saglar.

    YanıtlaSil
  15. Fov iyice bilimsel bir konu. bence zevke, pozisyona, araca, cocpite, vs vs blimum etkenler işin içinde olduğu için tutturması şansa kalmış bir şey. Carpe Diem! gerisi yalan.
    https://docs.google.com/file/d/0B7pUKN9TQdWCeUE4OG41T1V4c0k/edit?usp=sharing bu döküman az da olsa anlatıyor. Bu arada cockpitlere bakarken orada da bir program görmüştüm ekran kamera fov ayarları ile ilgili bulabilirsem yazarım tekrardan.
    ----------------------------------------------------------------------------
    Bu arada :http://www.youtube.com/watch?v=nZrsve8Vqjo
    Niye bu kadar yavaşım yav? Nereleri düzeltmem lazım bilemiyorum da. Ha derseniz sen böyle git yeter, orası ayrı ama taktım bir kere, iş yerinde video seyrediyorum gelen giden ne yarışı o diyor.

    YanıtlaSil
  16. Kunter selamlar

    Birşey dikkatimi çekti. Pedal olarak ne kullanıyorsun. Frenajların hep yarım gördüğüm kadarıyla. Bundan sonrası tekerlekleri kitliyor mu ? Sanki daha geç fren yapabilirmişsin gibime geldi.

    YanıtlaSil
  17. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EF3nXzKxTsM

    Assetto Corsa'nın son videosu. Araç dönüşlerde biraz garip davranıyor gibi geldi bana, sizce nasıl?

    YanıtlaSil
  18. Hüsnü, csr var ama aldığımdan beri fren konusunda rahatsızım, öğrenci olsaydım inan cst ile başlardım. Gaz pedalı çok iyi fakat fren pedalına hala alışamadım. Ayar yaparken köklemiyorum ama sonuna doğru yaklaştırıyorum. Fren gerçektekinden daha yumuşak olduğu için bir türlü tutturamadım. Bir de şu load cell olayı bir garip geldi hala bana Elegan'ın ki ile farklı çalışıyor.

    Bu arada robot falan değilim ben de bu captcha okuma özürlüyüm, bir mesajı 20 dakikada atabiliyorum anca

    YanıtlaSil
  19. Kunter, genel olarak surusun yeterince smooth/akici. Vakit kaybetmene sebep olan seyler:

    - Cok erken fren yapiyosun ve haliyle turn-in noktan da genel olarak biraz erken. Test session acip fren calismani tavsiye ederim. Fren teknigiyle ilgili bir cok baslik bulabilirsin Iracing forumunda.

    - Apexleri kacirmiyosun fakat virajin dogru noktasini apex olarak yakalayamiyosun. Viraj esnasindaki hizina gore senin apexlerin "late apex". Bunun sonucu olarak da track-out noktalarini bos geciyosun. (Viraj cikislarinda pistin dis ucunu yakalayamiyorsun demek istiyorum. Bu da o viraji tam verimle donmedigin anlamina geliyor. (Birbirini sik takip eden virajlarin oldugu bolumlerde o kadar onemli degil bu.))

    - Aracin ayarlariyle oynamiyorsan (hazir setup kullaniyorsan), kendin biraz kurcalamani tavsiye ederim. Frenle ilgili sikintilarin ayarlardan kaynaklaniyo olabilir. (Sadece fren ayari degil, yukseklik ayari da cok etkili.)

    Kendim de cok hizli biri olmadigim icin sadece bu kadarini yorumlayabiliyorum. Basarilar...

    YanıtlaSil