8 Nisan 2013 Pazartesi

TTM 2013-04-08

Ey iRacingciler,

Dun, toplamda bizler icin cok iyi gecti. Hemen, benim Neo Spider yarisimdan bahsedeyim...bastan sona cok egenceli ve kapismali gecen ve trafigin akillara zarar olmasi superdi ama son yarim saat kala ufak bir kaza sonucu yarisi birakmak zorunda kaldim...eger kaza olmasaydi 7'ciligim garantiliydi ve bir ihtimal 5'ciligi bile kapabilirdim.

Yaptigim cok buyuk bir hata ise ilk pitimde lastik degisimi yapmamam oldu, attigim turlar saglam 1.18.xx'lerden 1.21.xx'lere kadar cikti...arac bir turlu dönmek nedir bilmiyordu. Bu, benim icin cok iyi bir tecrube oldu.

Bir dahakine artik daha akilli pit stratejisi kurarim, 5 mayista 500km Spa'da...araclar HPD/Corvette/FordGT...umarim tum TTM Takimi olarak katiliriz   ;)

Yaris videomuz youtubeada eklendi ve sagolsun Burak'ta yarisimizdan guzel bir resim cekmis...


Youtube LINKI

Benim kazam 2.20'de...

Diger takimimiz icin yarislar super gecti, özellikle Burak ve Kerem bu haftayi cok saglam iRatingler ve SR'ler toplayarak gectiler, tebrikler beyler.

********************************************************************************************************

Yarin iRacing 6 saatligine ön guncelleme icin kapali olacak! Biliyorsunuz yeni sezona degismeli yarisci destegini getirmek istiyorlar eger gelirse muhtesem olur   ;)

Yeni sezona baska beklentilerim KIA ve Lotus49'un gelecegini garanti olarak göruyorum, bir ihtimal RUF'da gelebilir...bunun haricinde Oval pistlerinden Kansas gelebilir, yol yarisi pistlerinin bu sezona yetisecegini pek sanmiyorum (Montreal ve Bathurst).

********************************************************************************************************

Bu gece sezon 1'in 11'ci haftasina giriyoruz. Hemen fasulyenin faydalarina gecelim...

- Bu Haftaki TTM Pistlerimiz -



  •     Proto & GT Challenge Serisi Fix /  Serbest - Daytona Road 25/65dk
  •     GT Challenge Serisi - MoSport International Raceway 45dk.
  •     Klasik Lotus GP Serisi - Suzuka GP 25 tur.
  •     Skip Barber Serisi - Oran Park GP 15 tur.
  •     iRacing Grand Prix Serisi - Circuit De Spa Franchorchamps GP Pits 25 tur.
  •     Grand-Am Serisi - Suzuka GP 50dk. 
  •     Nascar A Klas Serisi Fix/Serbest (multiklas) -  Texas Motor Speedway 45/90 tur
  •     Nascar B Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Texas Motor Speedway 45/90 tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Rockingham Speedway 40/75 tur
  •     Indycar Serisi Fix/Serbest - Texas Motor Speedway 50/100 tur


11'ci haftanin Yol versus Oval piskopat pist/yarislari...

Yol: Oran Park gözu kapali bu haftanin en piskopat yol yaris pisti. Skippy'ler zaten zor araclar ve Oran Parkin en önemli noktasi pistte fazlasiyla engebelerin bulunmasidir.

Oval: Bu haftanin en piskopat pisti Rockingham, oval olmasina ragmen piste dikkatli baktiginizda tam oval olmadigini ve fazlasiyla puruzu olmasidir, bu yetmezmis gibi oval pist olmasina ragmen engebeleri en cok olan oval pistlerden biridir.

Hepimize bol sanslar,


Gecen aksam internet uzeri radyo ve muzikleri konusurken Bekir sagolsun kullanimi cok basit ve cok genis kitle radyo kanallarina sahip olan screamer'i paylasti. Bu internet radyosunun bir baska özelligide dinledigini canli olarak kayit edebilme imkanin.
Bu guzel internet radyosunu indirmek icin TIKLA

********************************************************************************************************

Son olarak herzamanki gibi guzel bir video...Gel La Lotus49 Gel   ;)



Unutmadan, bu videonun anlamini Bekir iyi biliyor ve ayni anda aramizdaki genc kardeslerimizinde böyle bas yapit filimleri seyretmedilerse kacirmasinlar...




Iyi yarislar,



15 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi.

    Size benden bir hediye, müthiş bir yarış, Super GT 2013 ilk yarışı Okayama'da kıran kırana. Eğer zamanınız az ise 60.turdan sonra izlemeye başlayın. Test ettim onayladım, bunlar insansa ben de heyvanım :)) Hadi iyi seyirler.

    http://www.youtube.com/watch?v=MiGeUgsqvf0&list=UUd2948Ir3n3fB0LxKJfHG8A&index=1

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Bekir,
    Paylasim super, tumunu seyrettikten sonra yorumlarimi yazarim ama simdiden senin yazdigini okuyarak acayip zevkli bir yarisin olacagina eminim. Bir bardak sek wisky + Lindt'in %90'lik kakolu koyu cukulatasi = dokunmayin keyfime ;)

    http://tankarochmer.files.wordpress.com/2009/02/lindt90.jpg

    YanıtlaSil
  3. Bilgiler için teşekkürler abi. Yarışta araç üstü kameraya geçtiğinde bende helal olsun demiştim.

    Bekir . Super GT serisi ile DTM ne zaman tam olarak birleşecek biliyor musun ? GT 300 ( GT3 ) araçlarında sıkıntı yoktu. Sadece DTM araçları ve GT500 araçları birbirlerine uygun speclere getirilecekti.

    YanıtlaSil
  4. Eyvallah Husnu,
    2014 deniyor ama kesin birsey yok daha diye biliyorum. Bunun haricinde yine kesin birsey olmayan DTM ile GrandAM birlesimi 2015 ve tabii ki yine halen tamamen 100% kesin olmayan GrandAM ile ALMS birlesmesi...

    http://www.speedcafe.com/2013/03/27/dtm-confirms-next-stage-of-global-expansion/

    Anlayacagin hicbiri icin daha 100% kesin birsey yok ama eminim önumuzdeki 2-5 yil arasi yukarida sayilan birlesmelerden 1-2 tanesi gerceklesebilir.


    YanıtlaSil
  5. Abi benim bildiğim Grand Am ve ALMS birleşiyor. Bunun haricin Amerikan DTM serisi 2015 te oluşturulacak diye okumuştum.

    YanıtlaSil
  6. Dogru ama hersey halen kagit uzerinde yani hersey her an degisebilir...icraat yok.2015'e kadar 2 yil var daha...bu cok uzun bir zaman.

    Ve serefinize beyler, su an keyfim acayip yerinde ;)

    http://i717.photobucket.com/albums/ww179/Kangal_photo/supergt_zpsed1b843a.jpg

    YanıtlaSil
  7. Okayama yarisini bastan sona seyrettim, özellikle son 6 tur akillara zarardi...GT-R ile HSV'lerin kapismasi. Beyaz bayrak turundada Raybrig versus Keihin'in kapismasi...

    Böyle yaris ve gecisleri su an iRacing'de yasayabilirsiniz...McLaren sagolsun.

    Dun gece McLaren ile yarisa girdim ve Okayamadaki gecislerin aynisini birkac defa Barber'de yasadim...tampon tampona turlar boyu gidisler, gecmek icin dokundurmalar, mantik disi zorlamalar.


    Tum bunlari McLaren ile yasarsiniz, hem iRacing'deki HSV yarislarina muazzam bir ön antreman olur ;)

    Paylasim icin tekrar tesekkurler Bekir.

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşlar merhabalar. Bir sorum olacaktı. Şimdi bende z1simwheel var ve kullanıyorum program açısından sıkıntım yok. Ati 7970 ekran kartı olan sistemime eklediğim 7 inç usb monitör sorunsuz çalışırken, diğer sistemimde nvidia sli gtx 580 üzerinde 2d surround olarak kullandığım 3lü monitör setup ına bir türlü 4. monitör olarak bu usb 7 inç monitörümü ekleyemedim. Diğer sistemimi sadece iracingde kullanmak üzere ayarladım. Monitörü taktım driver kurulumunu yaptım herhangi bir sorun yok monitör çalışıyor, yalnız 3lü monitör düzeni çöküyor monitörü açtığım gibi. Hüsnü, sen nasıl bağladın acaba 3lü monitöre bu usb monitörü? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Hakan selamlar .

    Ben kokpitteki sistemde hiç uğraşmadım. Taktım ve direk çalıştı. Ekran kartım Radeon bu arada.

    He bende şöyle birşey yaşadım. Monitör ilk elime ulaştığında şirketteki laptop ta denedim. Bir ara cihaz sapıttı. Ya usb ekranda görüntü alıyordum ya da monitörden . İkisi aynı anda çalışmamıştı. Çözünürlülük ayarlarındaki ekran seçimi ile biraz uğraştıktan sonra zar zor düzeltmiştim. Ama neden kaynaklandığını tam olarak bilmiyorum açıkçası .

    Bu arada aldığın monitörün modeli nedir. USB monitörden kaynaklanıyor olabilir mi ? Ama diğer sistemde sorunsuz çalışıyor demişsin. Elegan abi görürse o da yanıtlayacaktır. Onun sistem Nvidia . Ama 3 lü monitör için Triplehead2go kullanıyordu.

    YanıtlaSil
  10. TH2Go kullandigim icin pek birsey diyemeyecem. Normalde Usb oldugundan windows'un extra ekrani görmesi gerekir, bir ihtimal grafik kartin ayarlarindan kaynaklanan bir problem olabilir.

    Bu arada Z1 demisken, sizlerle Blog uzeri paylasmayi unuttum. 2 haftadir Z1'in Beta testerligini yapiyorum ve bu cumaya 3.5.0'ini cikarmak niyetinde. Yenilikler arasinda Gen6 araclarin dashlari, telemetriye yeni eklentiler, 2 yeni oyun destegi ve ayar bölumunun cok daha rahat yapildigidir ;)

    McLaren ile Suzuka'da saglam zamanlar atmaya basladim, 2.07.xx'lere kadar dustum ve bu turumu iSpeed serverine yukledim, isteyen olursa ayarimida paylasirim.

    YanıtlaSil
  11. Yeni sesler ve bazi arac ve serilerin nasil olacagina dair hafif bir citlatma ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=C9zQ-dSlQ_g&feature=youtu.be

    YanıtlaSil
  12. Yakin zamanda FIA gelirse sasmayin ;)

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3185034.page

    http://www.youtube.com/watch?v=HJpZ-EchKsU

    YanıtlaSil
  13. FAnatec Clupspor Vites. Bence güzel oluşmuş. Özellikle GT ciler seveceğe benziyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=SZWgt3xHnTo

    YanıtlaSil
  14. Bu arada videonun 59. saniyesinde yeni porsche simiti bulanıkta olsa görebiliyorsunuz

    YanıtlaSil
  15. Paylasim guzel Husnu,

    Vites kolu bayag iyiye benziyor, benim icin su an önemli degil, elimdeki fazlasiyla yetiyor ve iRacingde surdugum araclarda ayri bir vites koluna ihtiyacimda yok ama alacak olsaydim bunu kesin dusunurdum

    CSW'lerdende bu aralar pek ariza problemi yasayan yok veya millet elindekinin bozuldugunu yazmiyor...cunku gecen gun 1 CSW sahibi Fanatec supportundan birkac gundur cevap alamamis CSW ile problemi icin ve iRacing forumuna acaba Fanatec support tatilemi cikti diye konu acmisti.


    Gelecek bloga hayalimdeki direksyon sistemini paylasacam...Ecci7000 garantide simitler bayag profesyonel ve haliyle cok pahalilar :P

    YanıtlaSil