31 Ocak 2013 Perşembe

TTM 2013-01-31

Ey iRacingciler,

Dunku muhabbetlerimiz her zamanki gibi superdi   ;)

Yaris konusunda ise tecrubemiz cok iyi fakat uygulamamiz eh...söyle-böyleydi. Hemen kisa bir aciklama yapayimda ne demek istedigimiz anlayasiniz. Bu ilk basta Riley icin gecerli ama eminim iRacing'deki diger tum araclar icinde gecerli. Artik araclari sacma sapan tum yaris boyunca zorlayamiyorsunuz, motor patliyor!

Yani son surat viraja gir ve freni kökle sonrada full gazla virajdan cik Arcadeciligi devri bitmistir   ;)
Artik, su/yag ne kadar isiniyor bunlara dikkat etmeniz sart ve daha fren balatalarin isiya karsi performans kaybi gelmedi, o da geldiginde iRacing'deki araclar bir o kadar daha gercegine yaklasmis olacaklar.

Uzun lafin kisasi, yaris icinde motoru patlatmamaya dikkat edin!


iRacing 2013 Sezon 1'e girdik ve yarisacagimiz pist/seriler sunlar...Parentez icinde olan rakam ayni odada en fazla kac aracin yarisabilecegi bilgidir.

  • Skip Barber Yaris Serisi (16) - Summit Point MotorSports Park Jefferson Reverse  24tur
  • Grand-Am Serisi (30) - Daytona International Speedway Road 80dk
  • Klasik Lotus GP (26) - Brands Hatch GP 25tur
  • GT Challenge Serisi (36) - Circuit De Spa Francorchamps GP Pits 45dk
  • Prototype ve GT Challenge Fix ve Serbest (36) - Watkins Glen Klasik Boot 25/65 dk
  • Indycar Serisi Oval Fix ve Serbest (26) - Richmond International Raceway 75/150 tur
  • Nascar C-Klas Fix ve Serbest (20) - Kentucky Speedway Oval 35/70 tur
  • iRacing Grand-Prix Serisi (24) - Sonoma (Infineon) uzun 35tur

*************************************************************************************************

Riley DP icin tasarimimiz hazir...

AliD

Bekir

Berke

Berker

Burak

Efkan

Husnu

Kerem

Oguz

*************************************************************************************************

Bu arada Efkan'cim elindeki Elite 100€ daha degeri artti   ;)

Husnu, T500 modunu neredeyse bitirdi, sagolsun bloglarimizda her noktasini hem resimlerle hemde gayet guzel bir sekilde aciklayarak anlatmistir. Tamamen bittiginde tekrar guzel resimlerle paylasirsa super olur  ;)



Ve son olarak herzamanki gibi guzel bir video,...




Iyi yarislar,


















































13 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler için teşekkürler abi.

    T500 modu bitti. Sadece board bekliyoruz. Eren ile geçen gün görüştüm. 1 tane ayarlayacak . Duruma göre Bodnar dan sipariş vereceğim.

    Tuşları yerleştirdim biliyorsunuz. Tuş dizilimine göre en altta sağ ve soldaki yerlere rotary encoder koyacaktım fakat TR de o kadar yer baktım maalesef yok. Potansiyometre de işimizi görüyor ama olmuşken rotary olsun. Eğer boardı Bodnardan alırsam rotary encode de sipariş vereceğim.

    Bu arada T500 de pad kablolarını geçireceğim yerdeki vidaları halen sökemedim. Fikri olan varsa paylaşsın lütfen. Açılmıyor yaw

    http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/1CBD0480-A0C4-4501-9AE7-6DFBB35419A8-4826-0000042972D801F3.jpg


    Birde bir önceki konuya yazmıştım ama gözden kaçmasın diye buraya da yazıyorum. Konuyu merak ettim açıkçası. FFB motorları yerine servo motor kullanmak ne kadar farkettiriyor acaba. Bu servo motorların birkaç videosunu izleyince. Acaba ECCİ de FFB motoru yerine servo kullanıyor olabilir mi sorusu aklıma geldi. ECCİ 7000 gövdeye ve power ına bakınca olabilir diye düşünüyorum. Sitesinde bu konuda herhangi bir bilgi görmedim.


    İracing forumlarında Fredric Morenius un yaptığı bir FFB sistemi var. Galiba Bodnarın sistemi ile aynı ayarda . Yaklaşık 2000 $ gibi bir fiyat var . Bu konuda ne diyorsunuz ?. FFB bildirimi için Servo Motor kullanıyor. Ne kadar farklı bir sistem tam olarak anlayamadım.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dW9CxGc1lNY

    YanıtlaSil
  3. Hüsnü, o sıkışmış civataları açmak için şu yağ ve pas sökücü olarak kullanılan ürünü dene derim, işini göreceğini düşünüyorum kardeşim:

    http://www.wigglestatic.com/product-media/5360072815/WD-40_44513.jpg?w=2000&h=2000&a=7

    Koçtaşta bulmuştum bunu, oraya bak istersen.

    Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  4. Cümlem biraz devrik olmuş :) ürün metal yağlayıcı ve pas sökücüdür (yağ sökücü değil :))

    YanıtlaSil
  5. TK abi skini indiremedim! Ay olmadi bu... :D Neyse anla iste. Yok boyle bi dosya diyo.(Surdugun mu var zaten pezevenk dersen ona da bi cevabim yok :D )

    YanıtlaSil
  6. Bekir bilgi için teşekkürler . Şimdi görseline bakınca aklıma geldi. CSW deki gıcırdama sesini gidermek için bu tarz birşey kullanmıştım. Hatta birebir bu ürün bile olabilir. Akşam bir bakalım :)

    Aslında vidada herhangi bir pas veya başka birşey gözükmüyor . Fakat nasıl sıkıştıysa artık. Anlamak mümkün değil . Birkaç yerde üzerine çekiçle yumuşak darbeler vurun falan diye okudum ama o da işe yaramadı . Orayı açabilsem kabloyu içinden geçireceğim.

    YanıtlaSil
  7. Berke,
    Cok guldum, Allah'da seni guldursun kardesim :)
    Nedense linklerin hicbiri calismiyormus, duzelttim. Riley cok guzel bir aractir, yarslarida genel olarak cok efendice gecer. Grand-Am Serisi iRacing'deki en saglam ve eglenceli serilerden birisi.

    Husnu,
    Bu, vurmakla olmaz yaw, nerede okursun böyle nasihatlari...elindeki alet hassas birsey, insaatlarda kullanilan hor kullan aletine benzemez ;)
    Bekir'in tavsiye ettigi sprayi al ve elindeki her turlu sıkışmış civataları acar!

    Dun aksam tekrar Riley yarisina girdim, 1'ci basliyorum...ust oda oldugu halde gözu kapali 1'cilik benim GARANTI! Tam yesil isik yandi, daha ilk virajda 2'ciye 0.6 saniye cakmisim....isim cikti ve yarisi birakmak zorunda kaldim iyimi. Diger Riley yariscilarina erken yilbasi hediyesi dagittik, he he he :D

    YanıtlaSil
  8. Husnu,
    Su Fredric'in aletine daha yakindan ilgilenecem eger bizlere göre birseyse o zaman Ecci7000 ve Leo Bodnarin direksyonlarina hic ihtiyac duymayiz ve digerlerine nazaran bayagda ucuza gelmesi cabasi...bonus olarakta herhangi bir problem yasandiginda Isvec digerlerine nazaran elinin altinda biryer ;)

    YanıtlaSil
  9. Abi bir incele bakalım. İleride bu tarz direksiyon sistemlerinde servo motor kullanımı yaygınlaşacak gibi bir görüşüm var .Bakalım zamanla göreceğiz.

    YanıtlaSil
  10. Aynen Husnu, bende ayni dusuncedeyim.

    YanıtlaSil
  11. İçiniz açılsın biraz yaw

    http://www.youtube.com/watch?v=Uqa8MFSXZHM&feature=player_embedded

    YanıtlaSil
  12. Herkese merhaba. Ben İracing'e yeni katıldım. Hüsnü abinin sayesinde baya bilgi topladım. Sizlerin arasına katılmak isterim. Şuanda deneme ve öğrenme aşamasındayım. Acemiyim yani :) Adım Mehmet Kekeç :)

    YanıtlaSil
  13. Harika bir paylasim Husnu ;)

    iRacing'e hosgeldin Mehmet, iRacing uzeri sana arkadaslik teklifi gönderdim, skype uzeri beni ekle aksama görusuruz, kullanici adim "iracertk".


    Dun aksam en boktan baslayipta - en zevki gecen yarislarimdan birini yasadim. Formasyon turumuzun son aninda...takriben 10 saniye kala her turlu hazirligimi yapmisim Pace aracin pite gecip yesil isigin yanmasini bekliyorum. Birdenbire arkadan WhatDaFucklar duymaya basladim...arkaya bakana kadar gördumki arkadan bir Riley full gaz önune gelene carpiyor ve bana yetismis aracimin yol disina cikmasina ve ters yöne dogru spin atmasini basarmis bile. Yaristan sonra adamin pedallariyla/direksyon setiyle problem yasadigini anladim.
    Ama 2'cilikten sonunculuga dusmusuz bir kere, daha yaris baslamadan yaris hevesim kirilmisti...iRatingleri Siringayla Cekecekler korkusuyla bastim gaza - tutana Helal olsun ;)

    Pite kadar 6'ciliga yukseldim, toplamda 80 dakikalik yarista öndekilere yetisecem diye lastik bile degistirmedim ve pistte resmen buz pateni kayiyorum Riley ile, o halde saglam 1.39'lar geliyor. Muhtesem kapismalar sonucu 4'cu bitirdim. Yaris bitmis ve iRating umurumda degil artik cunku super eglenceli bir yaristi, haliyle yaris sonuclarinda buna ragmen + irating vermesi ne de olsa guzel bir bonus. Orasida ayri bir konu ;)

    Sonraki yarisa girecektim ama acayip yorulmusum, attim kendimi Nascar B-Klas, hemen ardindan Nascar C-Klas ve Nascar'ida ne kadar özledigimi unutmusum...super yarislar, super eglence...bundan iyisi can sagligi ;)

    Aksama görusmek uzere beyler,

    YanıtlaSil