2013'un ilk sezonuna dogru yol aliyoruz. 13'cu hafta basladi ve benim icin simdiye kadar en eglenceli 13'cu hafta budur diyorum. Tam istedigim gibi yarislar acilmis...hem Nascar - hem Yol yarisinda multiklas yarislari ve 40 ile 60 yarisciya kadar ayni yarista kapismalar ;)
Dun Mclaren'de bir temel yaris setupi ayarladim Suzuka'da ve gayet saglam yol tutusuyla beraber lastik asinmasi dusukte...ustunde biraz daha calisirsam viraj giris-cikislarini hizlandirabilirim. Öte yandan Daytona yaris setupina baslamam lazim, haftasonu 160 dakikalik yarisimiz var ;)
***********************************************************************************************
iRacing, yeni bir TV bölumunu cikardi...asagida videoyu paylastim. Lotus49'dan kisa bir video paylasiyorlar ve daha ilk saniyesinden aracin ne kadar zor oldugunu görursunuz. Kendine macera ve challenge arayanlar icin bire bir :)
- Ray Alfalla bu yilda mangirlari göturdu...2012 Pro sampiyonlugu tekrar elinde, tebrikler :)
- Su an sadece McLaren'de bulunan "Steering Modeli" bu guncellemeyle tum araclara sunulacak.
- Vites sesi gelistirilip daha belirgin yapilmis.
***********************************************************************************************
Gecmis sezon vs. bu sezon iRating/SR karislastirmamiz...
Bekir 3600/A255 - 2834/A225
Efkan 3883/B240 - 4178/A132
Husnu 2715/A452 - 2563/A296
Berker 4135/A386 - 3597/A269
Kerem 3190/A278 - 2448/A247
Berke 1793/A341 - 1486/B369
Burak 2403/B172 - 2824/B247
Oguz 3195/A162 - 3047/B309
TK 3071/A410 - 3362/A413
Team Turkiye MotorSport Takimi 2012 Sezon 4'un en cok kazanani ve kaybedeni....
Kazanan, bir evvelki sezona nazaran iRatingine 766 puan daha ekleyerek Bekir oldu, tebrikler kardesim. Bu sezon Fix serisine ne kadar yatirim yaptiginin farkindayim, ayni anda sadece iRatingini yukselterek kalmadin, Fix Corvette'in toplaminda 5'ci gelmen hem sahsi hemde TTM olarak buyuk bir basari! Helal olsun ve yeni sezona senden daha iyi performans ve basari bekliyoruz :)
Kaybeden ise 421 iRating puani kaybederek Osmanli Evladi Burak oldu. Buyuk gecmisler olsun, yeni sezonda sendende daha iyi bir calismayla bir dahakine 3000+ iRatinge cikmani bekliyoruz.
***********************************************************************************************
Bu hafta saglam guncellemelerle beraber görusumle hizli adimlarla Yarisci degismeli uzun Endurance yarislari ve Takim yarislarina yaklasiyoruz. 2013 yili icerisinde bu buyuk degisiklikleri yasayacagimiza eminim. Bu yil gelecek pistler ve araclar arasinda Tsukuba Circuit, Circuit Gilles Villeneuve, Donington Park, Willow Springs International Motorsports Park vs. vs. var.
Arac olarak ise Honda HSV-010, RUF Rt12R, BMW, Honda Civic BTCC, NASCAR Sprint Cup 2013 modelleri var.
Son olarak iRacing EP16,...
Iyi yarislar,
Bilgiler için teşekkürler abi
YanıtlaSilEyvallah Husnu,
YanıtlaSilBu haftaki ilk multiklas yol yarisimi yaptim, gayet iyi gecti ve cok zevkliydi. Bunun 4-8-12 saatlik degismeli yarisci ve Endurancelari muhtesem olur ;)
Bilgiler ve takdirlerin için teşekkürler abi, elimizden gelenin en iyisini hatasız olarak yapmak hepimizin hedefi, yoksa gider kafamız rahat bir şekilde GT ve Forza takılırdık dimi ;)
YanıtlaSil5li multiklasa gelince; corvette tarafında rekabet rezalet, SOF 2700 ama arkamdaki adama 1 buçuk dakika fark atmışım olacak iş değil :/ acemiler de çok olduğu için her daim ALAKASIZ KAPIŞMA MODE: ON!!! Bakalım Spa'da neler olacak :)
İnat ettim T500 hareketli pad modunu sonunya yapmayı başardım. Nasıl cesaret etttin derseniz anlatıyorum :)
YanıtlaSilİlk önce benim bozuk pad üzerinde bir deneme yaptım. Pad in kablolarının ucundaki plastik jak ( bu şekilde mi yazılıyor bilmiyorum :) ) ları kestim
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1006_zps2c9c6224.jpg
Sonrasında bu jakların ucuna uzatma bir kablo çektim . Sonrasına bu uzatmanın ucunu T500 gövdesi içindeki kabloya deydirip çalışıp çalışmadığını test ettim. Baktım çalışıyor . Aynı uygulamayı gövde içindeki jak lara da yaptım ve uzatma kablo ile birşeştirdim.
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1007_zps304627da.jpg
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1010_zps2989a91f.jpg
Kablo işi hallolduktan sonra geldik vites padini gövdeden ayırıp simit ile birleştiren parçayı takmaya. Remi nin yaptığı modda buraya dikkat çekmiş fakat korkulacak birşey yok. Padin içerisindeki delikleri 0,5 cm e göre ayarladım . Çok basit bir uygulama pad a zarar vermenin çok zor. Fakat ben ne olur ne olmaz diye pad in kapağını şimdilik delmedim ki iyi de yapmışım . Bu şekilde iş görür.
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1011_zps767ba184.jpg
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1012_zpsdb1e577a.jpg
Adaptörü taktiktan sonra üzerine tuş paneli koydum.
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1013_zpsd9882256.jpg
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1014_zps669f174d.jpg
Yavaş yavaş gövde üzerine yerleştirme zamanı geldi.
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1015_zps63853aaa.jpg
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1016_zps1ae888cc.jpg
Kabloların dışarıda bu şekilde gözütüğüne bakmayım. Çok fazla uğraşmadım açıkçası. Fakat onlara da el atıp toparlayacağım.
Simitimizi de yerleştirdik ve işlem tamam
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1017_zpsd820e265.jpg
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1019_zpsf3d5e61d.jpg
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1019_zpsf3d5e61d.jpg
Pad ile simit arası sizce nasıl . Dün gece çok fazla test edemedim biraz yakın gibi kullanımda problem yok hatta daha rahat geldi sanki . Bu arayı açma imkanımız var .
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/IMG_1022_zps43765887.jpg
UFak bir video da çektim.
http://s1139.beta.photobucket.com/user/Husnuguven/media/IMG_1021_zps3b204786.mp4.html
Dün gece geç saate kadar uğraştım. İşin son safhasında komik bir hata yapmışım. Uzatma kablosunu ters pedlere takmışım. Bir baktım vitesi yükseltmeyi sol pad yapıyor. :) Sorun değil pad üzerindeki uzatma kablosunun yeri değişince düzelcek. Gece uğraşamadım .
Şimdi burada devamlı gözümüze sokulan şey pad üzerinde delik açmaktı fakat asıl olay uzatma kablodaymış. Şu an tek kötü yanı kablolar dışarıda buna el atacağım. İşlevinde çok fazla sıkıntı yaratmıyor. Sonuçta drift yapmıyorum :)
Tuşları da sipariş verdim. Fakat yakınlardan bir yerden 1 tane aldım. Bu arada dün akşam tuşların yerlerini de açmak istedim. Fakat anladım ki pleksi kalın gelmiş. Tuşlar vidalanmıyor :) Fakat yerlerinden çıkacağını zannetmiyorum. Tuşlar da geldikten sonra son olarak adaptörleri kaplama işlemi var. Bunun için iki seçenek var. Biri karbon viny diğeri de plastidip adlı boya tarzında plastik kaplama. Uygulaması çok basit. Sprey boya gibi fakat istediğiniz zaman bu plastik tabakayı kaldırabiliyorsunuz. Boyayamayacağınız şey yok. Araba bile kaplıyorlar plastidip le bakalım hangisine kadar vereceğiz.
Bekir ben modu tamamen bitireyim daha düzgün bir şekilde istersen senin içinde yaparız.
Paylasimlar icin tesekkurler Husnu!
YanıtlaSilZahmet edip resimler ve video cekmen TTM'deki T500 sahibi arkadaslar icin buyuk yarari olacak. Hatta bu resimler/video ve aciklamalarin sadece burasi icin degil, tum gezindigin forumlara ekle. Simdi olmasa ilerde T500 sahibi olan arkadaslarin dualarini alirsin.
Sahsen, her ne kadar uzun kablo kullanista problem yaratmasada göruntu olarak guzel gözukmuyor, tabii ki bu tamamen sahsi bir durum. Onun haricinde bebce hersey cok guzel olmus, ellerine saglik. Bu isi cözdugun belli ;)
Yakin zamanda bir Ecci7000 ayari direksyon seti cikarirsan pek sasirmam :)
Bekir,
Sen Corvette'de hizlilardansin, birakta adamlara 1.5 dk fark at, normaldir ;)
McLaren ile multiklasda yarismak kolay degil, McLaren duzlukte yavas ama virajlarda diger GT'lere nazaran cok daha hizli...
Nerede, nasil gecis yapacagini bilmeyenler genelde carpisiyorlar.
Daytona 2.4 saat icin dun setupima basladim ve daha ilk 15 dakikada muhtesem bir ayar tutturdum, temeli hazir, simdi ince ayarlara girisecem. Arac su haliyla Daytona'da full depoyla hem cok hizli, hem virajlara muhtesem bir kontrolle girip-cikiyor ve en önemlisi uzun muddet lastikler asinmiyor/minimal asiniyor ;)
Abi kablo ile alakalı uğraşacağım. Dün gece 2-3 saat civarı bununla uğraştım . En son bu şekli ile yeter dedim :) Başarabilirsem amacım kabloyu ortadan kaldırmak tabiki.
YanıtlaSilYanilmiyorsam Remi'nin ilk modunda kablo seninki gibi dista geziyordu, hatta kabloya bir agirlik asmisti yere ceksin diye sonradan delikler moduna gecti ve kabloyu direksyonun icine sakladi.
YanıtlaSilBu arada simitin gercekten hosuma gitti, ne buyuk-ne de kucuk, hem ustu acik-hem kapali araclara super uyar diye dusunuyorum.
Evet abi aslında resimlerde büyük gözüküyor ama o kadar büyük değil tam oturuyor. Beğendiğim diğer simitte Momo 29 . Belki ilerde buna da bir mod yapabilirim.
YanıtlaSilAbi Reminin kabloyu içeriği aldığı modda kablonun nereden geçtiği biliyorum . Ama dün akşam o kadar uğraştım ki ulen 4 tane vidayı açamadım yaw. Çıldırdım yemin ediyorum. Yok yaw açılmıyor. Çok ince yıldız vida var 4 tane . Ona uyan tornavida var fakat kısa olduğu için çok fazla güç uygulayamıyorsun. Orayı açabilirsem kabloyu içeriden geçirebilirim.
Problemin komikligine bak :)
YanıtlaSilAyni olay benim basimdanda birkac defa gecti...bazen dogru malezeme yok veya seninki gibi var ama kisa...hani sonuc elinin altinda ama ellerin-kollarin bagli :)
Chevrolet SS
YanıtlaSilhttps://pbs.twimg.com/media/BBTVvM2CQAAuwMN.jpg:large
Oooo gayet guzel ;)
YanıtlaSilHüsnü, hayırlı olsun valla iyi merak sarıp hallettin bu işi de :) Ben şimdilik direksiyonun orjinalliğini bozmayı düşünmüyorum, teklifin için sağol, eyvallah ;)
YanıtlaSilSen bilirsin tabiki ama şu an istesem direksiyonu normal haline çeviririm. Orjanilliğini bozacak herhangi bir işlem yapmıyorsun. Jak ları kesiyorsun ama emin ol yaptığın uygulama jaklardan daha sağlam oluyor :) Neyse şu tuşları takıp boyayım ondan sonra fikrin değişir belki.
YanıtlaSilEllerine sağlık abi çok iyi çalışma olmuş. Güle güle kullan :)
YanıtlaSilDunku muhabbetler ve antremanlar icin tesekkurler, guzel eglendik ;)
YanıtlaSilHem guzel, hemde biraz uzucu bir haberim var.
+ Gincelleme yarin cikiyor
- Lotus49 hazir degil daha
Lotus49'un fiziklerini, FFB'ini, yol tutusundan tut, en ince ayrintisina kadar diger simlere nazaran en iyisini, en önde gelenini, iRacing (Teh Sim Of The Year"'e yakisir sekilde cikarmak niyetindeler. Bir baska deyisle...Öyle gözukuyorki, Lotus49 ciktiginda, tum iRacing uyelerinin sahibi olmasi gereken tek arac olacagini simdiden rahatca diyebilirim!
İlginç yaw . Lotus nedense çok uzadı. İnsanların beklentisi yüksek bakalım nasıl olacak
YanıtlaSilGüzel bir video da patlatayım
http://www.youtube.com/watch?v=gYqkyPAtNKY&NR=1
İnterlagos bugün geliyor
YanıtlaSilhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9eP07fHLqp4
Lotus 49
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_G3--NfY3PQ
Eyvallah Husnu,
YanıtlaSilPaylasimlar super ;)
Yeni guncellemede Interlagos ve Lotus49 harici en cok ilgimi ceken YLF, sesler ve diger araclara gelecek olan Yeni Steering Modu.
YanıtlaSilKredi kartına abanma vakti geldi galiba:)
YanıtlaSilGüncelleme içeriği için
YanıtlaSilhttp://iracerstuff.com/?p=2756
Supersin Husnu ;)
YanıtlaSilGüncelleme tamamlandı
YanıtlaSilValla interlagos mükemmel olmuş . Dİğer araçları denemeye fırsatım olmadı ama Mclaren de ses olayı tamamdır. Düşük hızda ayağınızı gazdan çektiğiniz motorun arabayı sallaması Turbo sesi frenler vs herşey çok daha belirgin olmuş . Bir ara seslere ve piste dikkat ederken adam gibi tur atamadım yaw .
YanıtlaSilElegan abi dün akşam bahsettin gibi FPS muhabbeti bu pistte de var galiba. Hani işleyişte birşey yaşamıyorsun ama rakamsalda düşük gözüküyor.
Bu arada direksiyon bitti. Tuşları yerleştirdim. Bakalım boardımız ne zaman gelecek. :)
http://i1139.photobucket.com/albums/n551/Husnuguven/F2D5121B-346A-4CCD-8671-7639CB8FE6E6-4826-000004297FB40A2B.jpg
http://s1139.beta.photobucket.com/user/Husnuguven/media/EB9468BF-EB9C-4569-B67C-ABE14ADCA0D1-4826-000004297995627D.jpg.html
http://s1139.beta.photobucket.com/user/Husnuguven/media/1CBD0480-A0C4-4501-9AE7-6DFBB35419A8-4826-0000042972D801F3.jpg.html
Aynen Husnu,
YanıtlaSilInterlagos gayet iyi olmus, araclardaki seslerden tut, FFB efektlerine kadar cogu noktada iyiye dogru degisiklikler yapmislar ;)
Interlagos FPS'si hakkinda hemfikiriz hepimiz. Hafifte olsa FPS dususu yasiyoruz ama yarisimi etkileyecek derecede kötu degil.
Senin simit ve tus kombinasyonu tek kelimeyle harika olmus! Cok cok hosuma gitti :)
Efkan'in bu geceki yarisida fena gecmemis, benim görusumle cok ucuz atlatmis... -26'iyla iyi kurtulmus bence, he he he
Umarim 1400'luk bir adama gecilmis olmasi Efkan'da komplex yaratmamistir :P
Bakalim, bugun bizlerden ne kesecekler ;)
Abi valla gece kaç spin attığımı, kaç kere psikopat Riley'ler tarafından pist dışına atıldığımı hatırlayamıyorum :D Setup'ınıza dikkat edin veeee Riley'lere çok çok daha dikkat edin. Saçma sapan yerde burun sokuyorlar sonra geçemiyorlar ama çizginizin içine ediyorlar.
YanıtlaSilBi de yarış sonunda kalçamı hissetmiyordum :D 40 dk falan kala zaten kalçamın ağrısından duramadım, altınıza minder falan bişeler alın, ultra rahat yarışın :D
YanıtlaSilBu arada Hüsnü abi direksiyon cidden müthiş olmuş yaw. Üstünde bi de SLI olsa nasıl olur diye düşünmeden edemiyor insan :D
YanıtlaSilEfkancim,
YanıtlaSilTiyolar icin tesekkurler ;)
- Minder = check
- RRS (Riley Radar Sistemi) = check
- Kova = check
- Protein Bar = check
Bugun yarislarimiz patlamasin ve guzel kapismali yarius yapalim, fazlasiyla yeter :)
Hepimize simdiden bol sanslar,
Eyvallah Abi , Efkan . Sli a gerek yok yaw . Misler gibi Z1 dash imiz var .
YanıtlaSilBir de bu DIY mevsuzu çok sakat iş. İnsanın yaptıkça yapası geliyor. Halen birşeyler yapasım var :)
Z1 fazlasiyla hem islev olarak yetiyor hemde bir nevi 3 boyutlu bir kokpit görunumu sagliyor. SLI, göruntu olarak guzel gözukur ama islev olarak Z1'in yerini tutmaz.
YanıtlaSilZamanim oldugunda Z1 ile kisa bir video cekeyim...
http://stream.speedtv.com/rolex24
YanıtlaSil