8 Ocak 2013 Salı

Ey iRacingciler,

1 hafta ne cabuk gecti yaw...saglam yarislar yapmissiniz hepinizi tebrik ederim  ;)
Bu hafta ben bayag bir mesguldum ve malesef tek bir yaris bile yapamadim, yarismayi özledim.

Lafi fazla uzatmadan...

- Bu Haftaki TTM Pistlerimiz -

  • Proto & GT Challenge Serisi - Philip Island Circuit 25dk.
  • GT Challenge Serisi - MoSport International Raceway 45dk.
  • Klasik Lotus GP Serisi - Circuit Zolder Alternate 25 tur.
  • Skip Barber Serisi - Circuit Park Zandvoort GP 15 tur.
  • iRacing Grand Prix Serisi - Circuit De Spa Franchorchamps GP Pits 25 tur.
  • Grand-Am Serisi - Sebring International Raceway 50dk.
  • Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Las Vegas Motor Speedway 45-90 tur.
  • Nascar B Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Michigan International Speedway 45 - 90 tur.
  • Nascar A Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Charlotte Motor Speedway 55-110 tur.

***********************************************************************************

Bu yil yeni konsollar cikacak, bu....bildigimiz - tanidigimiz markalarin oyun konsollari Microsoft ve Sony. Bunun haricinde Valve bir konsol cikarak, Nvidia'da bu oyun konsollarina el atti. Tum bunlar gelir-gider.
Bu yeni jenerasyonda tekrar suruyle Halo, God Of War, Forza, Gran Turismo, Call Of Duty, Battlefield, Mass Effect, Metal Gear Solid ve Bioshocklar cikacak. Biraz daha cilalanmis grafiklerle, daha degisik silahlarla, dahada cok araclarla tumu bir o kadar daha Casual yani Basitlendirilmis olarak önumuze serilecek.

Uzun zamandir ilk defa bu jenerasyona katilmayacam, sebep ekonomik degil, cikacak oyunlarin eglenceli olup olmamasida degil...Sebep: iRacing! iRacing'den sonra diger oyunlara ayiracak vaktim yok.

En son Halo 4'u oynamistim ve bayagda etkilenmistim grafiklerinden, ses ve senaryosundan vs. vs. ama en nihayet tum oyunlar gibi havasi cabuk söndu ve bu cok saglam bir multiplayer destegi oldugu halde.

iRacing icin aklimda cok guzel dusunceler var, bastan sona saglam bir kokpit kurmak, Profesyonel pedal seti satin almak, gercek Quick releaseli saglam bir direksyon sistemi, 3 adet köseleri ince olan 37" - 46" 3D TV'ler veya 3 adet 27" 120hz monitörleri vs. vs.


Tum bunlar biraz zaman tutacak, iyi bir temel atmakta buyuk fayda var. Temelini saglam attiktan sonra hedefinden caymadikca en nihayet tum dusuncelerimiz gerceklesir   ;)

Son olarak guzel bir video...



Iyi yarislar,

21 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Kokpit projen beni şimdiden heyecanlandırdı. Detayları sabırsızlıkla bekliyorum. Umarım çok uzun sürmez . Bakalım yine birbirimizi batıracağız herhalde :)

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Batisimiz sevdigimiz eglencemizden olsun yaw...Kumar oynadigimiz yok, meyhanelere ve alkole harcadigimiz dogru duzgun para yok. Birak kimseye zararimizin olmadigi guzel bir eglencemiz var, bari guzel birsey yapalim ;)

    Bu arada iRacing dizayn videosunu cektim, bu video tamamen temel dizayn icindir...zaten en önemli olan noktada burasi. Bu dizayn olayini cözdugunuz an gerisi corap sökugu gibi gelecek. Aklinizda bulunsun birkac dizaynin degisik noktalarini/cizgilerini/bölumlerini kopyalayip ortaya tamamen bambaska bir tasarim cikartabilirsiniz.

    http://www.youtube.com/watch?v=T3PTG5Ha7-g&feature=youtu.be

    YanıtlaSil
  3. http://www.youtube.com/watch?v=at1mIBVW0Lk&feature=youtu.be

    Super yaw

    YanıtlaSil
  4. Saglam bir sistem Kerem. Yanilmiyorsam 7 milyon pixel sadece tek bir kaynaktan aliniyor ve bundan birkac ay evvel 20 milyon + pixelli sistem uzerinde calisiyorlardi. Kisaca tek kaynaktan neredeyse 3'lu ekran cözunurlugu tutturuyorlar.


    Dun benim vites padlari geldi, Noel ve Yilbasi nedeniyle 3 hafta tuttu. Neyse, taktiktan sonra özledigim ustu acik araclara gectim sonrada McLaren. MoSport'da 1.17.4xx'u tutturdum ama su 1.16'lari atanlar pistin neresinden kestirmeden gittiklerini halen cözmus degilim ;)

    B-Klas Nascar'da yaristim, herzamanki gibi cok zevkli gecti. Özellikle son turda ben önumdekini, benim arkamdakide beni feci sekilde zorladik ama malesef pozisyon kazanamadan yarisimiz bitti. F1 simitinin calismasiyla beraber Indy'ye geceyim dedim ama Fix yarislari haftaya basliyor ve serbesttede Pocono pisti var. Pocono, oval pistlerin en boktanidir...yarissan bir turlu-yarismasan bir turlu :/

    Bu aksam Lig antremanim var, bu antreman herkez icin serbesttir. Isteyen hosgelir. Pistimiz Silverstone.

    Proto Fix HPD ayari bu sezonda cok sakat. Low DF'yle beraber araci zorlamak hakikatten cok zor. HPD suruculerinin dikkatine.

    YanıtlaSil
  5. Bu projeksiyonlarda kafama takılan birşey var .Frex in kokpitinde ve bu T1 de de yapmışlar. Cihazı karşı taraftan perdenin arkasına yansıtıyorlar. Bu uygulamayı her cihaz yapabiliyor mu ? Eğer böyle birşey varsa bence çözünülürlüğü yüksek tek bir cihaz ile 3 lü ekranın açısı yakalanır. Nasıl derseniz kokpitin uzak-yakın ayarını direksiyonuna göre ayarlarsın şundaki gibi mesela.
    http://www.youtube.com/watch?v=yk-koRjFbtA

    Bu video daki sistemde tek cihaz kullanılmış ve arkadan yansıyor . Ama cihazı biraz aşağıya doğru yansıtmış ve kokpiti öne almış. Bu şekilde geniş açıyı elde edebilmiş. Aynı uygulamayı cihazı karşıdan perdenin arkasına yansıtarak yapamaz mıyız acaba ? Frexteki gibi

    http://www.youtube.com/watch?v=szj1dLacAbM

    YanıtlaSil
  6. Yapilabiliyor Husnu, is projeksyon degil, perdede bitiyor. Hatirlarsan 2 yil önce Isvec'teki Gamex fuarina gitmistim ve orada bahsettigin perdenin arkasindan projeksyon sistemini bizzat görup, videoya cekmistim.

    Sahsi izlenimlerim, grafik kalitesi monitörlere veya tv'lere nazaran cok daha dusuktu. Odanin bayag karanlik olmasi sart yani...normal projeksyonu kullanma halinden cok daha karanlik. Nesneler 1'e 1 degil yanlari hafif uzantiliydi...iRacing'de 3'lu ekran kullandigin halde program icinden 1 ekranmis seceneginle kullaniyormus gibi.
    Ve son olarak o perdenin fiyati 25 000.- isvec kronuydu 2 yil evvel.


    Senin T500 calismalarin nasil gidiyor? Fix vites padlarini hallettinmi?

    YanıtlaSil
  7. Evet abi dediğin gibi kenarlardaki nesneler biraz uzuyor ama sonuçta bu da bir çözüm.

    T500 için simiti bekliyorum abi simit geldikten sonra tam ölçü çıkaracağım . Ölçüleri çıkarıp Efkan a veririm o da Autocad da çizimi yaparsa iş kesime kalıyor. Tuşları alacağım yerler belli. Sonrasında Eren den board için haber bekleyeceğiz. Çok uzarsa bodnar dan alacağım.

    YanıtlaSil
  8. Husnu,
    3'lu ekran kullanan bizler icin o tek projeksyonla 3'lu göruntuyu yakalamak 2 adim geriye gitmek demektir bence.
    Tek ekrandan geliyorsan o zaman okey ama bizler icin ileriye yönelik halen 3'lu monitör/ekran/projeksyon sart. Haliyle 3'lu projektör en iyisi...tabii ki yer ve isiklandirma musait oldugu surece.

    Biliyorsun T500 icin istedigin simiti takmak icin DSD simit adaptörleri satiyor, hem fiyatlarida gayet uygun ;)

    http://www.derekspearedesigns.com/components

    YanıtlaSil
  9. Doğru söylüyorsun abi. Bakalım şu TV ler biraz daha ucuzlasın. 32 düşünüyordum ama 40" çe çıkacağız galiba :)

    Abi ben bu adaptörü tuşları koyacağım panelin üzerine yapacağım Mümkün olduğunca her parçayı kendim halletmek istiyorum. Bakalım nereye kadar gidebileceğiz.

    YanıtlaSil
  10. Husnu,
    Haydi hayirlisiyla...Herseyde oldugu gibi baslangici zor olur ama bir yolunu yordamini tutturdunmu kimse tutamaz seni ;)

    3*40" ve de 3D misler gibim gider iyimi, ustelik bizlere yakisirda, fiyatlarida gayet uygun aslinda :D

    http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE40ES6305XXE/samsung-40-3d-led-smart-tv-ue40es6305

    YanıtlaSil
  11. Kia lisanslanmış . Taranmış bile. Bu ne hız yaw.

    https://pbs.twimg.com/media/BALl1t3CUAE3RJj.jpg

    YanıtlaSil
  12. Super paylasim Husnu,
    Bakalim daha ne surprizler gelecek ;)

    YanıtlaSil
  13. Beyler,
    Muhtesem bir site buldum. Aradiginiz her turlu setup bulunuyor. Yol yaris araclari, Oval araclar, Indi-Mindi. Birkacini denedim ve kendi zamanlarima en az 0.5 saniye caktimm olamaz böyle birsey.

    Baslangictaki reklam biraz uzun ama beklemeye degiyor ;)

    http://www.zombo.com/

    YanıtlaSil
  14. abi psikolojim bozuluyodu bu nasıl reklam yaw :)

    YanıtlaSil
  15. Su linke atilmis bu site ve super setuplar var falan-filan yazmislar, ardindan 3-5 kiside yuuuuuh, kendi zamanima yarim saniye caktim, akillara zarar setuplar yazinca ilgimi cekti. Siteye ilk girdigim gibi ne bok oldugunu anladim ama aklima su 3-5 kisinin mesajlarida geldi, Nasreddin Hocamizin yaptigi gibi, "Ya tutarsa" misali bekledim serefsizin Zombo reklamini, sonradan foyasi cikti tabii meydana...Hiyaragalari :D

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2466403.page

    Wellcome to Zombo.com, This is Zombo.CAAAMMM, You can do anything at Zombo.CAAAMMMM


    Her yerde Zombo.CAAAAAM görmeye basliyorum, he he he

    YanıtlaSil
  16. Husnu,
    Z1'e guncelleme geldi Z1 3-3-2

    Bekir ve Kerem, tebrikler beyler dun resmen yardirmissiniz ;)

    Benim McLaren yarislarim ise cok sanssiz gecti, umarim bugunku yarislarim daha iyi gecer :)

    YanıtlaSil
  17. Gördüm abi indirdim geçen akşam. Mclaren dash i gelmiş.

    YanıtlaSil
  18. sağol abi.Ders çalışıyodum yarışın başlamasına 1 dakika bile yoktu gireyim dedim.Pite girişte hata yaptım 4-5 saniye orda geciktim.Adam pitten çıktıgında aramızda 8 saniye filan vardı.Farkı kapıyodum ama yarış bitmişti. birdahaki yarışa artık :)

    YanıtlaSil
  19. Bu aralar daytona 2.4 saat yarışı mı var yaw hosted odaları açılıp duruyor?

    Bu arada David Garcia tayfası bi turnuva düzenlicekmiş, bizi de davet etti. Bu linkte detaylar var:

    http://stc.racedepartment.com/

    Solda presentation sekmesi altından kurallara erişebilirsiniz. Bence girelim bu tarz bi organizasyona.

    Bir de facebook sayfası kurun falan dedi. Aslında iyi olur hoşuma gitti bu fikir. Ne dersiniz facebook'ta bir TTM sayfası açalım mı?

    YanıtlaSil
  20. Efkan

    Daytona 2.4
    Race length: 2 Hours & 40 Minutes (160 minutes)
    January 25/26
    McLaren MP4 12C GT3 & Riley Daytona Prototype
    Daytona Road (Night)
    Open Setup
    Qualifying & Practice – open all week prior to the race. Qualifying will be multi-car 20 minute sessions.
    Race splits will be set by qualifying time, order on the grid will be based on qualifying time.
    43 racecars per split – local yellow flags only

    YanıtlaSil
  21. Oha ya bu kadar olamaz :/ Tam Bursa'ya gideceğim günde yapılıyor. Katılamicam muhtemelen.

    YanıtlaSil