28 Kasım 2012 Çarşamba

TTM 2012-11-28

Ey Forzacilar,

Gecen haftaki usutme asil bu hafta kendini belli etti...2 gundur yatalakim ve halen kendime tam gelmis degilim. Gecem-gunduzum tamamen degisti, 1 saat burda-2 saat surda uyuyup-kalkiyorum. Bu, ne bicim bir usutmeyse artik harbiden cok yordu...halende bitmis degil. Umarim bu hafta son olur artik.

Simdi sizlere hemen su CSW siparisinden-forumdaki okuduklarima ve karmasik hislerimi kisaca degineyim.

Elimdeki PWTS'yi 2 yilin ustunde ve kaba-taslak toplamda 4000 saate yakin kullandim, emekli etme zamani gelip-geciyordu bile. Ecci 7000 alalim dedik ama fiyati biraz fazla geldi su an almak icin, elimdekide son haftalarda teklemeye baslayinca bir mazeret ariyordum siparis vermek icin. T500'u tekrar denedim ve sabit padlar T500'u almamamda kesinlikle en buyuk etkendi.

Neyse, CSW'yi cuma gunu siparis ettim ve yavas yavas iRacing forumunda direksyon hakkinda okumaya basladim. 40'ci sayfadan 50-55'ci sayfaya kadar siparis ettim-edecegime bin pisman oldum. Genelde söyle yazilarla karsilastim "Benim CSW bozuldu...haydi yaw, benimkide, Oooo, beyler benimkide,...benimkide yaw...arkadaslar sizleri yalniz birakmak olmaz bak benimkide nallari dikti" vs. vs. yani simdiden bugun elime gececek CSW'yi taktigim gibi ilk ve en önemli beklentim, aletin bozuk olacagi!
Anlayacaginiz CSW bozuk cikmazsa cok sasiracam   :/

55'ci sayfa ve yukarisi CSW'deki motorlarin bozulmasiyla ilgili yazilari okursunuz, sebebide 2'ci-3'cu batchda siparis edilen CSW motorlarin cogunun fabrika cikisi hatali olmasidir.

Tum bunlari okurken, yaw abi senin yerinde olsaydim siparisimi iptal ederdim diye dusunebilirsiniz ve bende öyle dusunuyordum. Ama elimdekinin vites padinin bazi tiklamalari algilamamasi ve FFB'in ara-sira kaybolup tekrar geri gelmesi ve de Fanatec'de herhangi bir neden yuzunden siparis ettigim CSW eger hosuma gitmezse 2 hafta icinde geri iade edip-tum parami geri isteme hakkim olmasi, siparisimi iptal etmememi anlarsiniz herhalde.


Siparisimi gecmeden birkac gun evvel FFB yönunden CSW, T500'den bir kademe geride oldugunu tekrar yasadim. Ama T500'de sabit padlar buyuk problem ve Fanatec'in BMW direksyonu bildiginiz gibi degil beyler, göruntu olarak harbiden 10-10'luk bir direksyon. Ilerde Ecci 7000'i alacak olsam bile CSW'den hepsini satarim ama BMW simitini elimde tutarim, yaris duvarimi suslesin   ;)

CSW, her yönden elimdekini 10'a katlar ve bunlarin haricinde asil umdugum 2 yil boyunca problemsiz calismasidir.

Sunuda eklemeden olmaz... Eger iRacing olmasaydi kalkip CSW ayarinda bir direksyon bile almazdim, kaldiki Ecci 7000'i dusunuyorum ilerde. Gözunu sevem iRacing    ;)


Simdi...gelelim bu haftaki TTM yaris pistlerimize   :)

  • Proto & GT Challenge Serisi - Circuit De Spa Francorchamps 25dk.
  • GT Challenge Serisi - Zolder GP 45dk.
  • Radical Challenge Serisi - Road America 20 tur.
  • Klasik Lotus GP Serisi - Sonoma Uzun (Infineon) 25 tur.
  • Skip Barber Serisi - LimeRock 20 tur.
  • iRacing Grand Prix Serisi - Silverstone Historical GP 35 tur.
  • Grand-Am Serisi - Mid-Ohio 50dk.
  • Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Atlanta Motor Speedway 45 - 90 tur.
  • Nascar B Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Atlanta Motor Speedway 50 - 100 tur.
  • Nascar A Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Kentucky Speedway 55 - 110 tur.
  • Nascar SK Modified - Ayva Speedway 50 tur.
**********************************************************************************

iRacing'in ana sayfasi biraz degismis...benim cok hosuma gitti ve guzel bir videoda eklemisler, bayag bir gaza getiren bir video   ;)


Iyi yarislar,

13 yorum:

  1. Abi geçmiş olsun tekrar. " black friday " kampanyası ile beraber CSW Base ler tükenmiş. İyi sipariş aldı herhalde Thomas. Artık bir zahmet yeni üretimi v2 olarak yapsın. Ama ses yok bakalım ne olacak. Sağlam bir modifikasyon bekliyorum. . CSW için T500 ü modifiye etmiyorum valla . Yoksa direk dalacam sabit pad ve simit olayına

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Yarim saate yakin kullaniyorum, simdilik halen calisiyor. Su 2 hafta gecmeden evvel benim oglanada talimat verecem, CSW'yi komando egitiminden gecirsin, alet hasarliysa kesin belli eder kendini.

    T500 icin modlar gayet uyar Husnu, özelliklesu son F1 modifiyesi Fanatec'in F1 simitinden acik ara önde bence.

    http://f1wheelmod.webs.com/apps/webstore/

    Haliyle CSW'de PWTS'ye nazaran buyuk fark araci cok daha iyi hissetmem oldu, daha az hatalar ve bu sayede daha hizliyim.
    Dedigim gibi asil önemli olan simdilik calisiyor ve milletin bahsettigi degisik FFB guc/ayar problemlerini yasamadim daha. F1 simiti otomatikman son Fw'li geldi.

    YanıtlaSil
  3. Allah şifa versin abi.
    Direksiyonun hayırlı olsun, inşallah bir sıkıntı yaratmaz ilerde, güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  4. Eyvallah Bekir, sagol.
    Halen calisiyor, seytan kulagina kursun :D

    YanıtlaSil
  5. Abi CSW den şu an için bayağı memnun kaldın herhalde.

    YanıtlaSil
  6. Husnu,
    Bozulmadigi sure cok memnunum! Dun 5-6 saat degisik oyunlarda kullandik, banamisin demedi alet. Hafif bir isinma bilem yok, sag ve sol tarafindan hafif bir soguk hava ufluyor. Fan sesini duymuyorsun...benim pc'den kaynaklida olabilir, cok sesli olmasada odamda ondan baska ses duymuyorum.

    2 ay evvelki incelememdede yazdigim gibi...
    http://teamturkiyemotorsport.blogspot.se/2012/09/ttm-2012-09-28.html

    ******************************************************************************
    iRacing'dede herhangi bir problem yasamadim, deadzone, ses, kayis kaymasi...hicbir sekilde problem yok! *En azindan arkadasimin CSW'si, mukemmeldi*
    ******************************************************************************


    - SONUC -

    CSW tum artilari ve eksileri yan yana kayunca T500 ile, CSW cok daha uygun, özellikle kullanis acisindan. CSW kesinlikle CSR Elite'yi tokatlar...Efkan'cim sana tavsiyem bir an önce CSW'ye gec, pisman olmayacaksin.
    Ben ise halen Ecci7000'i bekleyecem...eger Ecci7000, bir T500 gibi his veriyorsa...ve bence T500'e buyuk ihtimalle 10 basacak FFB efektlerinde birde hersey plastik yerine metalden yapilmis olarak, tadindan yenmez derim ;)
    Yinede buraya yazdigim kesin birsey degildir, bakarsiniz gider bir T500 cakarim...su pad sorununu bir halledebilsem veya bir CSW paketi.

    ******************************************************************************

    Su an T500'deki FFB, CSW'ye nazaran 1 gömlek daha iyi ama sabit padlar benim icin buyuk problem oldu. CSW simitlerdeki son Fw 032 ve forumda birinin direksyonu bozulmus. Bu oglana daha piyasaya cikmamis FW 035'i yuklemisler. Onun agzinla FFB akillara zarar olmus. Anlayacagin, bu FFB farki yazilimla alakali olabilir. Bu FW 035 cikmadan birsey diyemeyecem.

    YanıtlaSil
  7. Merak ettim bu yazılımı şimdi. Bir de cihaz bozuk deniyorken nasıl yazılımla düzelir onu da anlamış değilim. Millet cihaza bok atmak istiyor sanki yaw

    Ben bu saatten sonra sorun yaşayacağını sanmıyorum abi. Güle güle kullan valla. Ecci alana kadar seni her türlü idare eder. Güzel bir yazılımla hakkını verecektir. Alper beye CSW gelmiş. Test için istedim ama gönderir mi bilmem tabiki :) V2 çıktıktan sonra GT2 nin güzel simitine uzun süre bakmak istiyorum :) Belki o zaman kadar simit çeşidi de çoğalır .

    YanıtlaSil
  8. Sagol Husnu, umarim bozuk cikmaz bizimki.

    Yazilim konusuna gelince, anladigim kadariyla bu oglanin simiti bozuluyor ve tamir edildikten sonra Fanatec'ten bir teknisyen bu oglana yeni Fw'yi istermisin diye soruyor, bu da tamam diyor.

    Bu sayede yeni yazilimla daha iyi FFB efektleri yasiyor, yani yazilimla hardware sorunu cozuluyor filan diye birsey yok ortada ;)

    GT2 simiti cok guzel, resmen adami yaris havasina sokuyor ama dedigim gibi...bozulmasinda :/

    Belkide O forumdaki yazilanlari okumasaydim, hardware yönunden bu kadar guvensizlik yasamazdim...

    YanıtlaSil
  9. Abi biz 035 i beklerken CSW için 037 çıktı . Beta da değil . Dene bakalım yaw. Merak ettim şimdi

    http://www.911wheel.de/?q=node/9303

    YanıtlaSil
  10. Dun yeni FW/Driver cikti ve denedim.

    Direk rakamlari vereyim...

    *****************************************************************************

    - Ilk gunu(eski FW/Driver) -

    HPD Fix _ Spa = 2.05'lerin basini zor atiyordum. 32 tur sonunda halen 2.04'u görememistim.

    Corvette Fix - Spa = 11 tur sonucu sidik zoruyla 2.17.785 attim ve hataliydi

    ******************************************************************************

    - Yeni FW/Driver ile zamanlarim -

    HPD Fix - Spa = Daha 3'cu turumda 2.04'u gördum. Kvalifiye zamanim 2.05.1xx'den 2.04.3xx'e dustu. Biraz daha gayret etsem 2.03 gelecek ;)

    Corvette Fix - Spa = Ilk turum 2.17.600 hatasiz ve hic lastik durumunu dusunmeden full gazla 4'cu turumda 2.16.4xx'u hatasiz tutturdum. Optimal 2.15.100'lere dustu. Saglam antremanla 2.14'ler atilir. This Shit is just 2 easy :)

    Skippy - LimeRock = En hizli kvalifiye 1.57.3xx, Coook uzun suredir surmedigimi hesaba katarsak 1.58.5xx bence muhtesem bir zaman. Saglam antremanla 1.57'ler atilir.


    Dun ilk yarisimi yaptim Nascar C Fix'de ve muhtesem bir yaris oldu, 3'cuyle son 25 tur boyunca her turda birbirimizi gectik, olmaz böyle bir yaris :)


    Yeni FW tek kelimeyle super olmus. Önumuzdeki hafta T500 ile tekrar deneyecem FFB farklarini. CSW'de bu yeni FW ile kesinlikle buyuk bir gelisme var.

    YanıtlaSil
  11. Abi HPD ile o zamanları attıysan CSW , T500 ayarına belkide daha iyi bir duruma geldi demek . Bende senin zamanlarını görünce şaşırmıştım. Dedim ya çok kastırmadı ya da direksiyona alışamadı demiştim. İyi yaw FW zamanla daha da gelişir. Bizim 911 T ler bile en son güncellemelerde çok iyi duruma gelmiştir. Abi biran evvel T500 le test et. Bu sefer ki yorumunu merak ediyorum .

    Black Friday kampanyasını kaçırdığım için pişman olacağım galiba :)

    YanıtlaSil
  12. Husnu,
    Ilk gunu ne yaptiysam fark etmedi, genel olarak pek iyi zamanlar atamadim. Ertesi gunu ise hic zorlanmadan 1 evvelki gune nazaran cok daha iyi zamanlar atmaya basladim.

    Bunda FW'nin buyuk katkisi var.

    Yeni FW'le fan sesi duyuluyor...öyle asiri bir ses degil ama kulagini base'e yaklastirinca fan sesini duyuyorsun artik.


    Aksama gel yarisalim ;)

    YanıtlaSil
  13. Vay,...bakiyorumda HPD TT'sinde CSW 0.00.004 saniye önde ;)

    YanıtlaSil