12 Mart 2015 Perşembe

Team Turkiye MotorSport 2015-03-12

EY TTM,
Dun, sezon 2 icin guncelleme yapildi. Kisaca onlarin tercumesini asagida gececem. Guncelleme + kamyonetler ve Monza icin neredeyse 800mb yukledim. Bilgisayarimdaki toplam iRacingin yer tutari 20GB, bunun 6GB civari paintlere ait - gerisi oyunun kendisine.

Yeni Chevrolet ve Toyotayi surme imkanim oldu, lastik fizikleri bayag bir degismis...kanimca cok daha iyi olmus. Bunun haricinde Toyota surus olarak bana daha uygun geldi. Oradan gectim Dalara/Monza oval yarisina, 12'ci turda feci ucurdular ama o zamana kadar pistin ne muhtesem zor ve heyecanli oldugunu hissettim.

Monza yol varyasyonlarini degisik yaris oyunlarinda daha evvel surdum...rFactor, GTR2, Race, GTR Evo, GT Legends vs. vs. ve Monza her defasinda beni hayal kirikligina ugratmisti...ne dogru duzgun zorlugu var, ne de heyecan. Dun aksam Monza'yi satin almamin baslica sebebi iRacing'e destek cikmakti...yani pistten pek bir beklentim yoktu taa ki surene kadar. Skippy/Monza GP host odasina daldim...Arkadaslar, daha ilk virajinda pistin zorluguna ve gercek hayatta orada yarisanlara saygim artti. 2'ci viraj 1'ciden sakat, 3'cu 2'cide neymis dedirtti derken birkac defa yoldan cika cika en nihayet ilk turumu tamamlayabildim.

Monza'nin gerceginin bu derece zevk ve heyecan yaratacagini hic tahmin etmedim. Yaris Tanrilari sizlerden razi olsun Ey iRacing calisanlari...bizlere virtuel olarak bu zevki, bu heyecani yasatiyorsunuz ya, helal olsun!

Monza akar beyler, sakin kacirmayin...her viraji tekniksel olmakla beraber her birinin zorlugu bir digerini unutturuyor. Monza'yi kiyaslayacak olsam herhalde Lotus49 araciyla olur....her turunda, surdan burdan devamli zaman kirptiran imkanlar cikiyor ortaya.


Oradan gectim AC'ye ve Nordschleife Enduroya 66'nin Alfa GTA'siyla daldim. AC'de normal araclarin fizik motorlari hosuma gider. Nordschleife/Alfa GTA kombisi buyuk zevkti. Nordschleife, her ne kadar lazerle taranmis olsada iRacing'e nazaran biraz hayal kirikligi yasatti,...sebebi ise göruntu olarak virajin engebeli oldugunu, puruzlu oldugunu göruyorum fakat ustunden gecince o puruzu, engebeyi bir iRacingdeki kadar yasatmiyor. Monza'da bir don degistirmedigim kaldi,...surdugum arac öyle hizli-mizlida degildi, sevdigim ve surmesini gayet iyi bildigim Skip Barber.

En nihayet AC'deki Nordschleife, Forza5'dekine göruntu olarak cok benziyor fakat normal araclardaki fizik motoru, FFB destegi ve gercege yakinligi olarak Forza5'tekini feci tokatlar. Bu dusuncelerimle beraber hayallarimi iRacingdeki Nordschleife susleyecek artik, o gunu iple cekiyorum   ;)


Sira guzel resimler paylasimlarimizda, tebrikler Ozan   ;)




Katildiklari fuardan Husnu, buyuk kayincosu ve duvar kagidi sirketleri...Basarilar ve Tebrikler beyler.





Simdi gelelim 13'cu hafta etkinliklerimize...

- Resmi Yarislar -
  • Street Stock Oval
  • Mazda Cup

- Eglencelik Yarislar -
  • 24 Hours Of Fun_1'de Chevy Silverado ve Toyota Tundra ile Gateway pistinde
  • 24 Hours Of Fun_2'de Lotus49 ile Monza + Oval varyasyonu
  • 24 Hours Of Fun 3'de Jetta + SpecRacer Ford, Pontiac ve Legends ile Monza Junior
  • 24 Hours Of Fun 4'de Dallara ile AyWa'da
  • 24 Hours Of Fun 5'de Dallara + Lotus79'da birbirlerine karsi Monza'nin ters Ovali
  • 24 Hours Of Fun_6'da HPD ile Bathurst

***************************************************************************************************************************************************

- 2015 Sezon 1 Sonu Guncellemesi -
  • Uye bölumu navigasyonu basitlestirildi...
  • News Room, Race Guide ve Hosted Races sayfalarina Practice, Popular Races & Practices ve Hosted Racers kisa yollarinin tuslari eklenmistir.
  • Bircok bölumlerde fazlaliklar atildi, su an eski sezondan Race Planner ve Service Status bölumleri birakilmistir.
  • What's Hot bilgi bölumu tamamen kaldirilip yerini Race Guide almistir. Ayni bilgi ama daha kullanisli hale getirilmistir.
  • Tum alis-veris edilebilen parcalar tek cati altinda "Store"'da toplanmistir.
  •  Lig guncellemeleri 
  • Takim guncellemeleri
  • iRacing'de kazanilan para ve MPR bilgileri "Profilim" sayfasina tasinmistir.
  • Bircok genel guncelleme
  • Steam guncellemeleri
  •  Kullanici arayuzu guncellemeleri
  • Tum araclara yeni suspansiyon guncellemesi eklendi, bu aractan araca 2 ile 20% arasi teker devir hizininin degismesi ve bu da en nihayet bircok ayarin yeni fizik motoruna uymayabilecegi anlamina gelir.
  • Yukaridaki guncelleme yuzunden iRacingdeki tum araclarin temel ayarlari tekrar duzenlemeden gecmistir.
  • Tum araclar bundan böyle isinmis motorla yola cikacaklar
  • Resmi yarislarda artik arac basina agirlik ve benzin kisitlamasi olacak. Bu bilgiyi oyun icindeki bilgi bölumunden "Info" görebilirsin. Bu kisitlama multiklas yarismalarindaki araclarin birbirlerine es gucte olmalari icin eklenmistir.
  •  Telemetri ve Replayler guncellemeden gecmistir
  • Hizli tamir etme secenegi, imkan sunulan yarislarda F4 tusundan ayarlanabilir. Eger bir yarista sonsuz hizli tamir kurali varsa bu rakam 255 olarak gözukur...bunun haricinde Antreman ve Kvalifiye odalarinda hizli tamir destegi yoktur.
  • Yarisci degisimi ve Drafting guncellenmistir
  • NE ve Texas kulbu logolari guncellenmistir
  •  Neredeyse tum araclara guncelleme geldi, bunlarin arasinda en önemlisi yarisin bitti yerine bundan böyle tum hasarlar tamir edilebilecek. Bunun haricinde Nascar Camping World aracio olan yeni Chevy ile Toyota Tunder eklenmistir.
  • Bazi pistlerede guncelleme eklenmistir. Bunun haricinde Monza pisti eklenmistir. Monza 3 ayri pistten olusuyor ve toplamda 9 degisik varyasyon sunuyor.

Daha ayrintili bilgiler icin LINK. Bunun haricinde anlamadiginiz veya daha derinleme bilgi edinmek istediginiz bölumler varsa TS'den görusuruz   ;)


***************************************************************************************************************************************************

Gecen gunun besin sorularinin cevabi...

  • 1 litrelik Cola ve Fanta gibi iceceklerde yag yoktur. Bunlar tamamen en berbat ve en adi/ucuz karb ve sekerle doludurlar.
  • 100gram baklavada 700'un ustunde kalori vardir. Bunun ne kadarinin seker ve yagdan olsutugunu yazmama gerek yok herhalde   ;)

Programiniz her ne olursa olsun besininizi "Protein" uzerine kurmaniz herzaman en buyuk avantaj ve sagligi sunar size. Yani vucut antremani yapmasaniz bile, Fitness antremani yapmasaniz bile...programli ve tempolu bir sekilde hergun 1 saatlik yuruyus bile ömrunuzu birkac yil uzatma harici, ilerleyen yasinizda daha saglikli yasamanizi saglar.

Yemeginizi mumkun oldugunca haslanmis yemek stiline degistirin. Protein icereginiz Balik ve Tavuk agirlikli olsun yani beyaz et uzerine kurulu olsun, bunun haricinde özel baklagil yemekleride cok yararlidir ve en az etgiller kadar proetin icerirler. Mumkunse her turlu tatlilardan uzak durun veya cok nadir yiyin.

Bugun artik saglikli tatli besinleri mevcut, arkadaslar...benim cocuklugumda - gencligimde bu protein barlar - marlar yoktu. Bunlar artik pahalida degil. Bunlarin haricinde Kvarg/Keso gibi mamulleri kacirmayin...bunlar minimal karb ve yag ile beraber yuksek proteinlere sahiptirler.

LINK_1
LINK_2
LINK_3

Icki konusunda fikrimi biliyorsunuz...Vucut antremani yapiyorsaniz sizlere tek tavsiyem Biraya fazla abanmamanizdir. Diger ickilerimizi keyfi olarak haftada birkac defa icmek antremaniniza ve sagliginiza zarar vermez, tam tersi genel olarak ickilerin uygun ölcude alindiginda insan sagligina yararida vardir.


Ve son olarak, herzamanki gibi guzel bir video paylasimi...Sizleri bilmiyorum ama su an burada havalar o kadar isindiki tisörtle geziniyorum   ;)



- Ne Mutlu Turkum Diyene -

24 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah beyler,

    Selcuk,
    Guncelleme ile degisen kullanici arayuzunun bazi ögelerini guzel buldum, bazilarina dedigin gibi alismak gerekecek. En nihayet ilerlemek icin degisim sart, degisimde hicbir zaman kolay olmaz ama kacinilmazdir ;)

    YanıtlaSil
  3. Bilgiler için teşekkürler abi, eline sağlık ;) dün z4'ü denedim de önceki sezona göre bi understeer hissiyatı gelmiş sanki, dönebilmek için direksiyonu daha çok çevirmek lazım gibi geldi bana.

    YanıtlaSil
  4. Eyvallah Bekir,
    Tum araclardaki surus ve fizik motoru az veya cok degisti, bunu surdugum araclarda uzun soluklu deneme imkanim olmadigi halde ilk deneyimim olumlu :)
    Bu arada Efkan'dan haber varmi? Görustugunde selamlarimizi ilet bir zahmet.

    iRating & Safety Ratingin eski haline dönmesini isteyenlere..
    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3303723.page

    YanıtlaSil
  5. Olur abi iletirim selamınızı, en son konuştuğumda rahatı iyiydi, Allah bozmasın :)

    YanıtlaSil
  6. Eyvallah Bekir,
    Sag saglim gelsin tek temennimiz budur.

    Dunku TTM etkinligimize 4 arkadas katildik. Selcuk, Mehmet-Ali aka "Ali-Kerem", Samet ve ben. Monza canavar bir pist, bunu bastan diyeyim. Öyle kolay kolay hatasiz hizli turlar atmak gercekten cok zor. Odamizi actigimda kvalifiyemizi tek tur uzerinden ayarlamisim, bu hatayi bir dahakine yapmam ;)

    Yarisimiz ve tum gece sohbetlerimiz cok eglenceliydi...Monza, o kadar sakat bir yerki...kimin 1'ci, kimin sonuncu gelecegi bastan sona belli degildi. Yarisimiz boyunca hepimiziden "Eyvaaaah" - "Yandiiiiiim" "Tuuuuuh beeee" "Ulan Serfsiz arabaaaaa" ve "You Cut Teh Course"'lari bolca duyduk :)

    Bunun haricinde ben Samet'in 10-12 saniye kadar önunde giderken yoldan ciktim ve haliyle ister-istemez "Eyvah uctuk" diye nagra attigimdaki endisesi gözlerimi yasartti. "Uctunmu abi? Hasar aldinmi abi? Aldin degilmi abi? gibi endiseli sorulari beni cooook duygulandirdi :P

    iRacing'e özeldir bu,...arkandaki Kan kokusunu aldimi, adam otomatikman hizlaniyor ;)

    Cok tatli eglendik, cok gulduk, Hayat cok guzel...Katilma imkani bulan tum arkadaslarima tesekkurler.


    Sonuc sayfasi icin...
    http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=13258668&custid=64920

    YanıtlaSil
  7. Eyvallah Selcuk,
    Monza'daki yarisimizda bastan sifir hata ile yarissaydi aramizdan birisi 1'ciligi direkman o kapmisti zaten ;)
    Monza'da en ufak bir yoldan cikma bile kafadan 5-6 saniye cakiyor.

    Pazartesi gunu TR saatiyle 16-18 arasi guncelleme var!

    YanıtlaSil
  8. Helal beyler, Mehmet Ali sizlere ne icirtti - ne yedirtti bilmiyorum ama aksama bende istiyorum, Lotus49/Monza kombisine girecem, benimki cifte prosiyon olsun ;)

    YanıtlaSil
  9. Bir GES sezonunun daha sonuna geldik, road atlantada 22.başlayıp temiz ve hatasız bir sürüşle 12.bitirerek yine puan almayı başardık. Fevzi kardeşime teşekkürü borç bilirim, tüm yarışlarda profesyonelce ve hatasız bir şekilde yarıştı ;) en büyük sıkıntımızın çok sağlam bir kvalifiye atamamak olduğunu gördük, tabii ki antrenman eksiklerimiz de mevcut. Fakat her birimizin hayatı da çok fazla antrenmanı kaldırabilecek şekilde boş değil maalesef... Tüm turnuva boyunca çok eğlendik çok öğrendik, bir sonrakinde daha güzel yerlerde bitirmek ümidiyle sizleri de bu turnuvada görmeyi bekleriz ;)

    YanıtlaSil
  10. Tebrikler Bekir ve Fevzi,
    Saglam yaris cikartmissiniz, helal ;)

    Toplamda kacinci siradasiniz...tum sezonu uzeri?

    YanıtlaSil
  11. Sağolasın abi, muhtemelen 12.bitirmişizdir tam hesaplayamadım, 12den iyisi gelmez ama buna şükür :)

    YanıtlaSil
  12. Bundan iyisi can sagligi Bekir, tum sezon boyunca toplamda 12'ci gelmeniz buyuk bir basari, tekrar tebrikler ;)

    YanıtlaSil
  13. Tebrikler arkadaşlar. Bahsettiğiniz gibi sıralama performansımız artarsa sonuç daha iyi olacaktır.

    YanıtlaSil
  14. Sağol Bekir abi bende seninle yarısmaktan büyük keyif aldım katıldıgımız tüm seriler arasında ''GES'' en güzeli ve profesyoneliydi.Bi dahaki sezona daha iddalı bi giriş yaparız umarım bu sezon test-deneme oldu bize kendimizi gördük bunun yanında insanlarada en azından takım ismini duyurup bizde varız dedik.

    Elegan abi toplamda 49 takım içerisinden 14. olarak bitirdik sadece sebring hariç diger tüm yarışlardan az da olsa puan alabildik.

    Gelecek sezonda official serilere tam yatırım yapmayı düşünüyorum ama hangi seri olacagi konusunda biraz kararsızım iratingimi biraz yükseltmek istiyorum bunun için en mantıklısı gt3 olur tabi ama diger aracların tadına bakmakta istiyorum biraz bakalim nasil olucak

    YanıtlaSil
  15. Tebrikler beyler :) Umarım ileri ki sezonlarda daha çok takımla katılabiliriz GES ve benzerlerine. Cuma akşamı Monzadaki yapılan etkinlik benim ilk GT3 yarışım oldu. İlk yarışımda neredeyse elegan abinin arkasından 2. bitiryordum ki; son lap küçük bi hatayla araç hasar görünce maalesef sonuncu oldum. Ama tabi burada sıralama hiç mi hiç önemli değildi, önemli olan uzun süredir yarışan takım arkadaşlarımla neredeyse aynı turları atmak bana çok çok daha büyük keyif verdi :) bakalım önümüzdeki sezon GT3 e bi merhaba diyeceğim. Bu sezon boyunca biraz daha pişip, bi sonraki sezona daha iddaalı gireceğim :)
    Cuma günü akşam elegan abiyle konuşmuştuk, ileriki günlerde Monza da bi etkinlik daha yapıp tüm takımca Monzanın tozunu alalım diyoruz. Biz 4 kişiyle bu kadar eğlendiğsek, 10-15 kişi ile ne olur bilemiyorum :)

    YanıtlaSil
  16. Bu arada beyler şöyle bir durum söz konusu : Ben de iki tane GTX970 i SLI ile kullanıyordum. Ancak iracing'in desteklememesinden dolayı, görüntünün akıcılığında sıkıntı oluyordu. FPS değeri yüksek olsa bile istediğim akıcılık olmuyordu maalesef. elegan abinin tavsiyesi üzerine kartın birini çıkardım ve o şekilde kullandım. İnanın 3monitör full ayarlarda görüntü mükemmel akıyor :) Evet çok saçma bir durum ancak hal böyle. Bende nasıl olsa ihtiyacım yok diye ekran kartının birini satmaya karar verdim. Aralık 2014 de almıştım. Daha 3 - 3buçuk aylık kart. İlgilenen olursa yardımcı olmaya çalışırım. Daha ilan açmadım akşam eve gidince fotolarını çekip açıcam burdanda paylaşırım.
    Velhasıl bunun parası ve elimdeki G27 yi satarak da artık bi T500 e geçiş yapmak istiyorum :)) sağda solda duyduğunuz yada kendisi satacak olan arkadaşlar varsa yine bana ulaşırsanız sevinirim :) hatta "H"-pattern bir vites almak da istiyorum. yine varsa duyduğunuz bildiğiniz satan arkadaş bilgilendirirseniz çok memnun olurum :)

    YanıtlaSil
  17. 2 tane Blancpain Series geliyor,GT ve Endurance...

    dikkat çeken ayrıntı parantez içinde,gelecekte beklenen büyük marka,acaba hangisi ?

    http://www.iracing.com/sro-iracing-com-announce-blancpain-gt-sim-racing-series/

    YanıtlaSil
  18. Ooo güzel haber . Zaten ring deki anlaşmadan ve o yarışa sponsor olmasından belliydi . Blacpain deki markalara baktığında italyanlardan ( lambo ve ferrari ) birşey çıkmayacaktır. Özellikle çok para istiyorlar diye Ferrari nin lisansını almaktan korktular yaw. Neyse diğer markalardan BMW , Mclaren , Aston , RuF ( Porsche ) ve önceki senelerde yarışan Ford lisanslı. Ben Nissan olsun isterim. Hatta artık yeni Audi R8 GT3 çıkmışken patlatsalar bomba olur . Ama büyük bir ihtimal ingiliz markası olan Bentley gelecektir.

    R8 GT3
    http://johndagys.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/03/audi_motorsport-150303-03171.jpg

    Samet ben iracing in SLİ desteklediğini biliyorum. Crossfire desteklemiyor olması lazım ama yanlış mı hatırlıyorum acaba ?

    YanıtlaSil
  19. Vallahi hüsnü ne yaptıysam yapayim, sli ile tek ekran kartında aldığım performansı alamadım kesinlikle. aslında tüm ayarlar ayniyken sli ile 200 fps'lere cikarken, tek kartla 110-120 fps'de kaliyorum. Zaten bu şekilde her ikisinde de görüntüde çok fazla kırılma oluyor. Çünkü monitörler 60 fps. Diğer yandan görüntü de takılma olmasın diye v-sync'yi açıyorum. Görüntüyü 60 fps'de kitliyor ama sli da yine takilmalar oluyordu, şimdi tek ekran kartıyla canavar masallah:) zaten 4k yada 144 hz monitör isine de girmeyeceğim için tek ekran kartı bana fazlasıyla yeter;)
    bu arada senden bi ara t500 için mod wheel hakkinda bilgi alacağım. bi ara konuşuruz.

    YanıtlaSil
  20. Samet,
    Bende H Shifter olarak Th8rs var şöyle kısaca inceleyecek olursam

    İyi Yönleri

    -7 ileri 1 geri vites
    -Vites geçişlerinin sertligini ayarlayabiliyoruz
    -Yanında gelen alyanla beraber 4 vidayı cıkarıp Triptronic vites moduna sokabiliyoruz
    -Vites geçişlerinde hoş bir click sesi var ben headset kullandigim için dogal olarak bu sesi duyamıyorum tabi ama genede o geçişi elimde hissedebiliyorum.
    -Fiyat performans olarak başarılı
    -Görsel olarak göz doldurucu

    Eksi yönleri

    -Vitesi en sertte kullanmama ragmen genede parmagımla biraz zorlayarak vitesi atabiliyorum
    -Malesef Triptronic modda kullanırken H modun verdigi hissiyatı vermiyor geçişin verdiği hissiyat yeterli değil ayrıca H shifterın kapağı metalken T moduna döndürdügümüzde plastik bir kapak yerleştiriyoruz.

    Sonuç olarak eger high-end bir vites almayı düşünmüyorsan bence alınabilicek en güzel viteslerden biri.Piyasada kesinlikle çok daha hissiyatlı ve profesyonel bir ton shifter var ama fiyatlarıda oldukça uçuk seviyelerde eger iracingte yatırımın manuel şanzımanlı araçlarda degilse benim gibi sadece keyfine kullanıcaksan bence bir bak derim.Kaldı ki o parayı pedal ve wheel base dururken shiftera yatırmak benim için gereksiz. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.youtube.com/watch?v=OWZ4u3BTw1M&list=PLWGuk13LFqfXKF1_8dx1EZW9Oimtqwdf5&index=1

      Bak sen de bu şekilde bi mod yapabilirsin :)

      Sil
  21. GT3 - Blancpain Sprint
    GT3 Team - Blancpain Endurance adını almış

    YanıtlaSil
  22. GT3 e gelen isim degisikligi official serilerde karar vermeme yetti bile :D iracing kaptırdı gidiyo

    YanıtlaSil