10 Mart 2014 Pazartesi

Team Turkiye MotorSport 2014-03-10

Ey TTM,
Tum haftaki muhabbetlerimiz cok guzel gecti, yarislarimizda öyle. Bu hafta bildiginiz gibi Nascar yarisimin sonunda ufacicik bir hata yuzunden en az 5 sira kaybettim. Siz, siz olun yarisin bitmesine 10 tur kalsa bile tum lastikleri degistirmeseniz bile en kötu 2'sini degistirin, onun bile yarari cok buyuk olur.

En azindan Las Vegas, Last Vegas olmadi benim icin. Bu yarisim en zorlu Nascar yarislarimdan biriydi sebebide iRacingdeki matchmaking sistemi biz avrupalilari mumkun oldugunca ayni odaya atmasi oldu yani her birimizin pingleri 100'un altindaydi ERGO lagg diye birsey yasamadik. Isin kötu yani avrupalilar...
Nascari Amerikalilar cikartmis olabilirler fakat yaris konusunda Avrupali yariscilar Amerikalilari ezip gecer. Avrupali yariscilarla yarisirken dikkatimi ceken noktalar,...

  • Tum yaris boyunca sadece 2 kaza oldu...bu kazalarda kimse birbirine girmedi sadece yariscilardan biri aracini kaydirarark spin atti.
  • Tum yaris boyunca kimse bos yere konusmadi, herkez yarisina, aracina ve diger yariscilarina 110% konsantre olmus, Yaris Tanrilarina Dua edermiscesine buyuk ilgi ve dikkatle, tampon tampona yardiriyorduk.
  • Neredeyse 2 tane kazaya giriyordum. Birincisi, önumdeki araca 10'larca tur sonra yetistigimde geceyim derken adam önume kirdi ve ona kizarak "Stop Blocking" dedim, "Özur dilerim, aracimin kontrolunu kaybediyordum" dedi adam...WTF??? Amerikalilarda böyle birsey yasamadim. Bu adam hem özur diledi ve de neden önume kirmak zorunda oldugunu acikladi, WoW, I am Officially impressed! 2'cisinde ise arkamdaki Ispanyol yarisci 2'ci virajin girisinde divebomb gibi dalmasi oldu, aninda "Yes, Yes, Please do Divebomb" dedim kizarak, adam aninda gazi kesti ve geriye cekilerek, "So sorry TK, was my fault" dedi ve tekrar sirami verdi...bendeki yuz ifadesi ise ...WTF?!?!? Adamlara kizayim diyorum, insan dedigin kizamaz yaw...herkez muazzam kapismalarla yarisiyor ve her birimiz birbirlerimizi ciddi zorlayarak yarisiyorduk ve ayni anda herkez mumkun oldugunca efendice yarisiyor.

Yasasin Avrupa oadalari, evet....avrupa odalarinda bu yarislara cok daha iyi bir sekilde hazirlanmak zorundasin fakat yaris eglencesi yönunden Amerikalilarla yarismaya 10 basar. Amerikan odalari cok daha rahat cunku cogu kendini Senna saniyor ve normalde 1.5 saat surecek olan yaris 2 saatin ustunu tutuyor gereksiz kazalarla, haliyle kazalara karismadigin surece ilk 10 garanti amerikan odalarinda   ;)


Bu hafta özellikle Fevzi, Enis ve Caner'de buyuk gelismeler gördum, beyler bu hafta ne yaptiysaniz aynisina devam edin. Her yaptiginiz yaristan ister istemez tecrube sahibi oluyorsunuz, bununla beraber istikrarli ve hatasiz yaris yapmaya birkac kademe daha yaklasiyorsunuz.

Dun Caner'le Road America 70 dakikalik yarisimiza girdik, daha yaris baslamadan önumdeki 2-3 aracin birbirine girmesiyle bende malesef hasar aldim, topallaya topallaya ve yaris tecrubelerimi kullanarak 28'ci baslayan ben anca 15'cilige cikabildim, Caner ise 19'cu baslayip 9'cu bitirmistir, her ikimizede Bravo...ayni odada 30+ yarisciyla yarisipta sag saglim yarisi bitirmek herkezin yiyebilecegi nane degil. Ustune ustluk saglam yol kat edip iyi siralamalarda bitirmek cidden zor.

Haftamizin 1'cisi ise Enis'dir, Brands Hatch gibi zor bir pistte 1'ciligini kapmistir, tebrikler.


Arkadaslar yarista ilk hedefiniz yarisi bitirmek olacak, bu...yarista korkak yarismak anlamina gelmiyor, tam tersi yaris icinde diger yariscilari ciddi ciddi zorlamaniz sart fakat önemli olan "Güç ve Kontrol" yani bu zorlamayi hangi dozda ve ne zaman yapacagindir ERGO ---> Güç ve Kontrol!!!


******************************************************************************************************************************************************

- Team Turkiye MotorSport 2014 Sezon 1 Hafta 7 Yaris Serilerimiz -



  •     Proto & GT Challenge Serisi  - Mazda Raceway Laguna Seca 45dk
  •     Skip Barber Serisi - Mid-Ohio Sports Car Course 16 tur.
  •     iRacing World Sports Car Serisi - Suzuka International Racing Course GP 45dk
  •     GT3 Challenge Serisi - Zandvoort GP 30dk
  •     Nascar iRacing Serisi (Fix ve Serbest) - Bristol Motor Speedway 250 tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - AutoClub Speedway 30/60 tur
  •     Nascar B-Klas Serisi (Fix ve Serbest) -  Bristol Motor Speedway 55/110 tur
  •     IZOD Indycar Serisi Fix/Serbest - Richmond International Raceway 60/120 tur

- 2014 sezon 1 hafta 7'nin en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu -

Yol  : Bu haftanin en piskopat arac/pist kombosu Proto serisine ait, 45 dakika Laguna Secada bayag bir kazalarla gecer diye dusunuyorum. Laguna Seca pidti, ustalasmasi cok zor bir pisttir, engebeleri ve özellikle corkscrew muazzam zordur.

Oval: Bu hafta akli olan Bristolda yarismaz, haftanin en zorlu yarislari bu serilerde gececek ama piste pist demek icin 1000 sahit ister. Cuk gibi pistte Bugattiyle yarismak gibi birsey olacak bu  :/


Simdiden hepimize bol sanslar, Güç ve Kontrol bizlerle olsun...

**************************************************************************************************************************


Simdi gelelim iRacing haberlerine...
Su linkte iRacingin baskani Tony Gardner iRacingin gelecegi hakkindaki dusuncelerini paylasiyor ve biz / uyelerinden fikirlerimizi rica ediyor.

Hemen suraya yazayim...Arcade oyunlarini simulasyon diye millete kakalayan Kazuyla, Danin hic böyle birsey yaptiklarini duydunuzmu, isittinizmi, okudunuzmu? Dan, devamli 6 yasindaki oyuncularini dusunerek yola cikarken, Kazu ise tamamen kendini dusunerek kendi zevki icin yarislara girer, bilmem nere pistlerinde Gran Turismo kafelerin acilislarini yapar ve böyle oldugu halde bircok insan onlara Tanriymis gibi taparlar, go figure  :/

Buradan iRacing ve oyuncularina yaklasimlari icin onlari ayakta alkisliyorum, Bravo!

Burada yurutulen fikir singel klas olarak mix araclarda yarismalar versus mix klas ile mix arac yarislari. Bildiginiz gibi GT3 ciktigindan beri iRacingdeki serilerdeki duzen bozuldu, iRacingin yol yarislarinda 3 tane buyuk seri var su an...Mazda MX5(Pist ve arac bedava oldugundan), Skippy ve GT3, digerlerinde malesef yariscilar bayag bir azaldi ve bu gelecek sezona GT3'e BMW Z4'un eklenmesiyle GT3'e dahada buyuk akimin olacagina inaniyorum.
ve neden olmasin...

Ayni anda 36 yarisciyla mix klas yani 3 degisik aracla fakat ayni klasmanda yarismak kadar guzel birsey olabilirmi? Birde burasi iRacing, surus fiziklerin, direksyon ve pedal setlerimize programlanmis olan tepkilerin 10 uzeri 10 oldugu yerde bundan daha iyisi can sagligi, degilmi   ;)

Bu yuzden acaba bazi diger araclarida bir kademe hafifce yukseltip multiklas ama ayni klasmanda yarisma dusuncesine ne dersiniz diye soruyorlar. Mesela FordGT'yi GT3 ayarina yukseltip GT3'e eklemek gibi...<---- Bu sadece bir örnekti!

En nihayet ben gercekciligi sevdigimden ve gercekcilik benim icin en önde olan önemli noktalardan biri oldugundan cevabim böyle bir gelismeye hayir olacak, burasi iRacing, Hardcorecu yaris severlerin Mekkesi, Kral Midasin halen altina ceviremedigi tek yer - benim icin iRacing Platinum, altina dönusmesi her yönden kötudur  :)


Bu arada iRacing bildiginiz gibi BTCC lisansini almistir ve en cok bunun uzerinde duruluyor su an, BTCC araclari olarak ilk etapta Honda ve BMW var ayni anda Donington pistiyle haril haril ugrasiyorlar su an. Bunun haricinde GT3'un gelecegindeki degisik araclarin katilimini toplam 5'e cikarmak istiyorlar örnegin. RUF, McLaren, BMW, Mercedes (lisansi alinmadi daha ama ugrasiyorlar) ve Ferrari, Aston, Audi, Lambo, Nissan (lisansi alinmadi daha ama ugrasiyorlar) vs. vs. gibi...tabii ki bununla beraber splitde buyuyecek, tahminim sonunda 43 veya 46'ya yukselir    ;)


Pedal alacaklilara ise Blair Robertshaw'un yazisini okumanizi tavsiye ederim. Bu adam gercek hayatta yarisci ve onun icin önemli olan gercekciligi yakalamak. Bircok High-End pedallarini kullanmis biri olarak pedallar konusundaki görusleri bayag önemli.

Bilirsiniz pedal deyince bunlar 2 önemli noktalara ayrilirlar. Potentiometre ve Loadcell. Loadcell, pedalin kat ettigi mesafeye göre sertlesir, Potentiometre ise pedal uzerine basilan guce karsilik sertlesir. Blair'in para versus performans olarak ve kendi surdugu yaris aracina (yanilmiyorsam Formulamazda suruyor) en yakin hissi veren Ecci lisansli olan F1 pedal seti, GT araclarinda ise Ecci'nin GT stili pedallarini tavsiye ediyor, hemen ardindan CST F1 ve HPP Simulasyonun Hidralik pedallarini ve son olarakta Emerynin hidralik pedallari...


Kendi acimdan 2 pedal setine takildim. Loadcelli calisan pedal seti icin Nielsin pedallari, Potentiometre icin ise ARC pedallari. Eccinin F1 pedal seti muazzam fakat malesef debriyaj desteginin olmamasi buyuk eksik benim icin  :/

ARC pedallarin en buyuk avantajlarindan biri neredeyse tum direksyon setlerine uyumlu olmasi...



Son olarak, Enis kardesimi ilk hafta kosu antremanini bitirdigi icin tebrik ediyorum. Saglik gibisi yok, saglik ameliyatlarla duzelmez, guzellesmez...tam tersi bicagin girdigi yerden bir daha iflah olmaz yani 100% haline geri dönmez!

Bu yuzden vucudunuza iyi bakin,stressiz bir hayat yasamaya calisin. Gulmek, neselenmek, guzel pozitif dusuncelerle gununuzu gecirmek cok önemlidir, herseye kafanizi takmayin, herseye moralinizi bozmayin. Hayatinizin guzel ve mutlu gecmesi icin milyoner olmaniza gerek yok, evli arkadaslarim icin tavsiyem "Aile" gibisi yoktur, esinizi hergun kralice gibi, cocgunuzada bir prens / prenses gibi davranmanizdir.


Ve son olarak herzamanki gibi guzel bir paylasim,...




- Güç ve Kontrol -

7 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Tony nin bahsettiği mevzulara gelirsek . Bence eldeki araçları verimli kullanmak istiyorsak yani GT1 Vette ve GT2 Ford GT yi kastediyorum, bu araçları güncel araçların spec lerine çekme fikrine mantıklı bakıyorum. Neden dersen. Güncel olarak baktığında artık GT1 ve GT2 spec araçlar artık yok. Fakat Avrupa da ve Asya da bazı bölgesel serilerde eski GT1 ve GT2 araçlarının güncel GT3 ler ile aynı serilerde yarıştığını görebilirsin. Bunu nasıl yapıyorlar. Araçların homologasyonları FİA nın belirlediği kurallar çerçevesinde yeniden düzenleniyor ve tüm seriler olmasada belirli yarış organizasyonlarına katılabiliyorlar. İracing büyük bir ihtimal önümüdeki dönemkde GT3 araçlarını ( Mercedes büyuk büyük bir ihtimal lisanslanır belki ingilizlerden biri de olabilir ) genişletecek ve prototip sınıfı araçları da güncelleyerek ( Daytona Prototype ve LMP2 ) Tudor serisinin lisansını alacak. Bu tabloya bakında vette ve ford gt nin boşa çıkmasındansa güncel GT3 ler ayarına getirilmesi , eldeki araçların verimli kullanılması açısında bana daha doğru geliyor. Yoksa bu araçlar boşa çıkacak.

    YanıtlaSil
  2. Bosa cikacaklarini sanmam, eski GT yarislari diye bir seri cikarabilirler isteyen girer orada yarisir. Böyle buyuk degisiklikler gercek hayatta bile cok katı kurallarin bulundugu halde cok zor gerceklesirken, Virtuel dunyada sınırın nerede bitecegine karar vermez bayag bir zor olur görusundeyim.
    iRacing, hardcorecu yariscilar icin son cephe...gercekten uzaklasma kucuk adimlarla baslar ve sonrada önune gecilmesi neredeyse imkansiz olur.

    GT1 / Forza 1'e bak sonrada GT6 / Forza 5'e bak...ayni oyun demeye 1000 sahit ister.

    YanıtlaSil
  3. Haklılık payın var abi.. Sende doğru söylüyorsun. İracing in şu anki durumunu dikkate alarak bu yorumu yaptım. Seninde söylediğin Mazda CUP , Skipy ve GT3 serisi hariç diğer serilere katılım azaldı.

    Bence driver swap özelliği ile beraber sağlam bir multiclass seri yapılmalı. ( Tudor )
    Bunun haricinde her klasa single spec mix araçlı seriler yapılabilir. .
    Tabiki GT3 ve Endurence serilerinde splitler ve yarış süreleri de yükselmeli .

    Gerçekten Ruf un gelmesi ile beraber ortaya çıkan GT3 serisi iracing in geleceğini etkiledi. Single spec karışık araçlı serilerin ( WTCC , BTCC , GT3 vs ) ne kadar yoğun olacağı görüldü. Bunda sonraki seriler buna göre belirlenecektir.

    YanıtlaSil
  4. En nihayet ikimizde iRacingin daha iyiye ve iyi yöne dogru gelismesini istiyoruz. Zaten bahsedilen degisiklikler kisa vaadeli icin gecerli, sundan 1-1.5 yil sonraya yeni araclar gelecek ve tum seriler ve araclar tekrar gözden gecirilecek.

    YanıtlaSil
  5. Honda gelmeden eskidi,BMW'nin umarım 3 Serisi değil 1 Serisi gelir,ikiside planlarında vardı bakalım hangisi gelecek :)

    Kia yı bu kategoriye koysunlar diyeceğim ama aşırı güçlü kalır.

    Hüsnü abinin dediği gibi eski adıyla Grand Am yeni adıyla Tudor United Sports Car Series'teki araçlar iyi

    Pirelli World Challenge'da iyi

    seri çok yeter ki uygun araç / pist gelsin.Nascar örneğinde olduğu gibi.Toyota'da geldi mi Nascar fulleniyor

    YanıtlaSil
  6. Selamlar.
    Abi yazın yine harika teşekkürler.
    Dün Fevzi ile aynı odaya denk geldik.
    Fevzi çok iyi yarış çıkardı..
    Ben de sonuncu başladım 29. galiba.. 14. lüğe kadar yükselmişken birisi start düzlüğünün sonundaki virajda kendini de beni de yaktı. Zaten kontsantrasyon darmadağın oldu.
    Sağlık olsun artık bakalım kuvalifiye atarak bir yarış da bu akşam yaparız.
    Herkese selamlar tekrardan.

    YanıtlaSil
  7. Ozan,
    iRacing'in gelecegi her yönden cok iyi, bu yil buyuk bombalar patlayacak ;)

    Eyvallah Özgun,
    Aynen öyle, bazen ne yaparsan yap ucuruyorlar, tekrar kalkip - tekrar yardirmak en iyisi bu durumda ;)

    Simdi baktimda son yarisinda feci yardirmissin, Helal Özgun :)

    YanıtlaSil