10 Şubat 2014 Pazartesi

Team Turkiye MotorSport 2014-02-10

Ey TTM,
Bu haftamiz her yönden muazzam gecti, muhabbetlerimiz, antremanlarimiz, kvalifiyelerimiz, tt'miz ve yarislarimiz. Özellikle yarislarimiz ve yaris zevklerimiz yönunden bu haftamiz TTM olarak en iyi ilk 3'e girer.
Bathurst gercektende cok büyük yaris zevki yasatti bize bu hafta. Pist cok zor, cok eglenceli, daracik ve keskin virajlari, engebeleri, pürüzleri ve 2 uzun düzlügü ve RUF Track ile duvari hafif siyirsan dahi aracin hasar almasi burada yarismak isteyen herkezin radarlarini %500 ile calistirmasina sebep oldu. Bu ne zevkli bir pist/araclar kombinasyonudur arkadas, tek üzüldügüm nokta yarislarin sadece 30 dakikadan olustugudur, keske her yaris 70 dakika olsada birde üstüne pit stratejisi girse, o zaman bu seri tadindan yenmez  :)

Team TÜRKİYE MotorSport Takimi 2014 Sezon 1 - Hafta 2 Sonuclari

- 2014 Sezon 1, Proto & GT Challenge Serisi Toplamda 202 HPD Yariscisindan -

  • Caner, 214 sampiyonluk puaniyla 12'ci
  • Bekir, 158 sampiyonluk puaniyla 30'cu
-  2014 Sezon 1, Proto & GT Challenge 1'ci Hafta TT Turnuvasi Sonuclari - Toplam 48 Yariscidan -
  • Caner, 181 puanla 1'ci
  • Bekir, 93 puanla 10'cu
 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

- 2014 Sezon 1, GT3 Challenge Serisi Toplamda 2548 Yariscidan -
  • TK, 305 Sampiyonluk puaniyla 138'ci
  • Ozan, 289 Sampiyonluk puaniyla 168'ci
  • Fevzi, 206 Sampiyonluk puaniyla 438'ci
  • Enis, 180 Sampiyonluk puaniyla 567'ci
  • Erdem, 159 Sampiyonluk puaniyla 689'cu
  • Efkan, 147 Sampiyonluk puaniyla 802'ci
  • Caner, 139 Sampiyonluk puaniyla 868'ci
  • Oguz, 89 Sampiyonluk puaniyla 1464'cu
  • Özgün, 74 Sampiyonluk puaniyla 1647'ci

- 2014 Sezon 1, GT3 Challenge 2'ci Hafta TT Turnuvasi Sonuclari - Toplam 428 Yariscidan -
  • Fevzi,138 Sampiyonluk puaniyla 35'ci
  • Ozan, 93 Sampiyonluk puaniyla 78'ci
  • Caner, 84 Sampiyonluk puaniyla 107'ci
  • TK, 82 Sampiyonluk puaniyla 113'cu
  • Enis, 76 Sampiyonluk puaniyla 136'ci
  • Özgun, 21 Sampiyonluk puaniyla 318'ci
  • Erdem, 0 Sampiyonluk puaniyla 403'cu
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

- 2014 Sezon 1, Skip Barber Serisi Toplamda 1930 Yariscidan -
  •  Özgun, 134 Sampiyonluk puaniyla 328'ci

- 2014 Sezon 1, Skip Barber Serisi 2'ci Hafta TT Turnuvasi Sonuclari Toplam 394 Yariscidan -
  • Özgun, 54 Sampiyonluk puaniyla 190'ci
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

- 2014 Sezon 1, iRacing Grand Prix Serisi Toplamda 153 Yariscidan -
  • Caner, 110 Sampiyonluk puaniyla 86'ci

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

- 2014 Sezon 1, Indy Oval Fix Serisi Toplamda 866 Yariscidan -
  • Ozan, 83 Sampiyonluk puaniyla 338'ci
  • Volkan, 70 Sampiyonluk puaniyla 402'ci


- 2014 Sezon 1, Indy Oval Fix 1'ci Hafta TT Turnuvasi Sonuclari - Toplam 175 Yariscidan -
  • Volkan,83 Sampiyonluk puaniyla 64'cu
  • TK, 76 Sampiyonluk puaniyla 68'ci
  • Ozan, 73 Sampiyonluk puaniyla 74'cu

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
 Simdi gelelim kurufasulyenin faydalarina,...

- Team Turkiye MotorSport 2014 Sezon 1 Hafta 3 Yaris Serilerimiz -


  •     Proto & GT Challenge Serisi  - Silverstone GP 70dk
  •     Skip Barber Serisi - Watkins Glen International Classic 18 tur.
  •     iRacing World Sports Car Serisi - Wakins Glen International Boot 90dk
  •     iRacing Grand Prix Serisi -  Twin Ring Motegi GP 48 tur
  •     GT3 Challenge Serisi - Silverstone GP 70dk
  •     RUF Cup - Philip Island 25dk 
  •     Nascar iRacing Serisi Fix - Daytona International Speedway 200tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - New Hampshire Motor Speedway 35/70 tur
  •     Nascar B-Klas Serisi (Fix ve Serbest) -  Martinsville Speedway 55/110 tur
  •     IZOD Indycar Serisi Fix/Serbest - Twin Ring Motegi 45/90 tur

- 2014 sezon 1 hafta 2'nin en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu -

Yol  : Bu haftanin en piskopat arac/pist kombosu GT3 Challenge serisi ve Proto & GT Challenge serisine ait. Silverstone GP surusu rahat bir pisttir, 2 tane keskin viraji haricinde gerisi rahat ve uzun duzluktur...en azindan bir Bathurst degil orasi kesin fakat bu demek degildirki Silverstone'da ellerimizi kollarimizi sallaya sallaya rahat bir sekilde yarisacaz. Silverstone GP yaris odalarinin her birine multiklasdan olusan 3 ayri arac ve toplamda 45 yarisci koyarsan veya multiklas fakat ayni klasmanda yarisan 36 arac ayni yaris odasina koyarsan...isin boku cikar! Bunlar yetmezmis gibi birde yarislarin uzunlugunu 70 dakikaya cikarttinmi - pit stratejiside isin icine girdiginden bu haftaki yarislari sag saglim bitirene direk madalya vermeleri gerekir diye dusunuyorum. Onlar vermezse ben verecem   ;)

Oval: Bu hafta Ovaldeki piskopat/arac kombosu gözu kapali B-Klas multiklas, tek klasmanda yarisilacak Martinsvilledir. B-Klas araclari muazzam genis ve gucludurler ve bunlarin ustune birde cuk gibi bir pistte yarismalara zorladinmi kelle koltukta gider herkez   ;)






Bu haftaki yarislar imkansiz gibi görunuyor ama saglam antreman ve kvalifiyelerle beceremeyecegimiz is yoktur beyler, bunu...özellikle bu haftaki Bathurstdan sonra daha iyi anladim.

Simdiden hepimize bol sanslar ve iyi yarislar,

**********************************************************************************************************

Bir seriye full yatirim yapiyorsaniz sizlere tavsiyem iSeason programini kullanmanizdir. Örnek olarak kendi GT3 Challenge serimi örnek olarak sunuyorum.

Resmi incelediginizde ilk basta tum 12 haftanin pist isimlerini görursunuz. Hemen altlarinda Road Atlanta ve Bathurst, bu pistlerde 2'ser yaris yaptigimi, aldigim puanlar, iRatingler, bitiris pozisyonum vs. vs. bilgiler. Sag yukarida toplam yarislarimin ortalamasinda aldigim sampiyona puani, hatalar, pozisyon, iRating ve Safety Ratinglerim. Sag altda ise toplam yarislarimdan ne kadar SafetyRating aldim/kaybettim, iRating kazandim/kaybettim ve toplam sampiyona puanim.

Her defasinda hesap-kitap yapmayla vakit kaybetmeye gerek yok   ;)



Fevzi, Kerem ve Enis gecen gunlerde bulusup GoKart surmusler beraberce, ne mutlu size beyler. Keske yakinda otursaydimda bende katilsaydim   ;)
Surdukleri seansin sonuclari...keske birde beraberce bir resim cekilseydiniz.



Ve son olarak, herzamanki gibi ne yazacagimi tahmin etmissinizdir. Basta saglikli beslenme ve antreman/sporunuzu devamli yapmaniz dilegimle guzel bir video paylasimi ve iRacing'de görusuruz   ;)




- Güc ve Kontrol -

35 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi.

    YanıtlaSil
  2. Son yarış 4.oldum,ilk kez 0 hata gittim,142 şampiyona puanını görünce mutluluğum azaldı :)

    daha fazla sof olur sanmıştım ama 2600 imiş.Sonuç olarak 2500 lere yeniden döndüm,akşam belki son bir yarış yapar veya yapmayıp Silverstone antremanına başlarım

    Class A ya da geri yükseltti,Caner'i F1'de yalnız bırakmamaya çalışırım :)

    YanıtlaSil
  3. GT3 challenge da 4. olduğum bir yarışın videosunu eklenmiş. Video yu hazırlayan Agustin Bermudez isimli yarışçı ile tüm yarış kapıştık ve sonunda galip gelen o oldu. Ama mükemmel bir yarıştı, çok temiz yarıştık ikimizde. Videoyu izlemek isteyenler için link: http://www.youtube.com/watch?v=CH7GiUgN00c
    Bu arada adamın cockpitte feci ya, biz burda laptop la yarışırken, adamın sistemine hayran kalmamak elde değil :) .

    YanıtlaSil
  4. Elegan abi bu arada hafta sonuçlarını Salı girsen daha iyi olur ya, yoksa sadece ben mi yarışıyorum Pazartesi günleri? Özellikle timetrailleri Pazartesi atıyorum ben :)

    YanıtlaSil
  5. Eyvallah Husnu,

    Ozan,
    Tavsiyem bu hafta tamamen iRating'e calis. Eger saglam 5-6 yaris yaparsan buyuk ihtimalle GT3'deki yaris odalari 4'e bölundugunde ust odada yarisirsin. 3200+ iRating'e ciktiginda ise odalar 5'e ayrilsa bile en ust odada yarisma imkanin olur.
    Tabii ki ust odalarda yarismanin avantaji kesinlikle cok daha yuksek sampiyona puani kazanabilmektir fakat bunu basarabilmek icin ilk hedef yarisi bitirmektir.

    2000+ iRatingi olan bircok yarisci 3500+ iRatingi olan yariscilardan daha hizlidirlar fakat yarislarini bitiremezler. Hirs yaparlar, 2 veya 3'cu bitirmeyi kabullenemezler ve patlayip 13-23'cu bitirirler. 3 kazanip 5 veren yarisci tipleridir.

    Yaris icinde sogukkanli olmak, strateji kurmak, bitirecegin pozisyonu kabul etmek önemli ögelerdir. Bu hafta Silverstone'da 70 dakika yarisacaz. Bastan sunu söyleyeyim...böyle bir yarisa en az 3-5 tane 0 hata full 30 dakika TT atmadan girmeyi bile dusunmeyin.
    Kvalifiye bu pisttede cok önemlidir fakat iyi bir kvalifiye atamazsan sorun degil cunku yaris 70 dakika uzunlugunda, antremaninizi yaris deposuyla hizli zamanlar atarak, pit'e giris ve cikis antremaninizi en kisa sureye dusurerek ve de en önemli kural ilk ve en önemli hedefiniz yarisi bitirmek olacaktir yani bir baska deyisle 70 dakika boyunca 10-12 hatayi gecirtmeyeceksin. Tabii ki amac yarisi 0 hatayla bitirmek ;)

    Caner,
    Video guzeldi yalniz adamin sistemi pahali veya özel birsey degil. 3 tane eski monitör ve bir tane tablet...yanilmiyorsam tabletde kullandigi programda IRDDU, forumda biraz gezin ve kendinde o programi bedava kullanabilecegini görursun ;)
    Fakat videoda dikkatimi ceken bir nokta yanilmiyorsam spotterin ispanyolca konustugudur eger öyleyse belki Turkceside yapilabilir :)

    Genelde zaman yönunden bana pazartesi daha cok uyuyor ama imkanim olursa sali yapmaya calisirim.

    YanıtlaSil
  6. Abi spotter konusunda Türkçe bir çalışma yaparsak bence mükemmel olur. Hatta bunun sonucunda iracing stuff ın dikkatini çekebilirsek oyuna bayrağımızı da ekleme şansımız olabilir.

    Ayıp olmasın arada yarıştığımız belli edelim değil mi [;)]

    http://www.youtube.com/watch?v=Cj7giMd-flQ

    YanıtlaSil
  7. Aynen öyle Husnu,
    Yine yardirmissin, herzamanki gibi muazzam gidiyorsun, +1'i caktim ;)

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık abi,bu hafta Bathurst'ün acımasız duvarlarından sonra Silverstone ilaç gibi gelir diye düşünüyorum ama 70 dk Silverstone GP de yabana atılcak gibi degil.Umarım herkes için sağlam bir hafta olur.

    YanıtlaSil
  9. Eline saglik Elegan abi, sayende daha zevkli bir hale geliyor iRacing de yarismak :-). Bu haftada onceligi gt3 e verecegim. Hpd ve f1 e 2 ser saatlik antremanlar yeterli olur diye dusunuyorum. Umarim gecen hafta oldugu gibi bu haftada egelnceli ve basarili yarislar cikaririz :-)

    YanıtlaSil
  10. B class yarışına gireyim dedim,9.oldum sonuç kötü değilde adamın teki sarı bayrakta 2 kez geçirdi,8x car contact aldım,son turda ben birine değdim,aslında temas etmedim ama lagdan dolayı uçtu adam

    1100 lük adam işte,özür bile dilemez çeker gider,önümde spin atmış araba var uçayım mı üstünden :D

    YanıtlaSil
  11. Eyvallah beyler,
    Bu hafta TTM olarak cok feci yardiracagimiza eminim. Bu arada gecen gun ufak bir guncelleme geldi ve tercumesini yazmayi unuttum, kusuruma bakmayin. Bizler icin önemli bir guncelleme RUF ve McLaren'de vites dusurmede zorluk cekiyorsaniz, daha fazla gaza basarak blip yaptiginizda vites kacirmayacaksiniz bundan böyle ;)

    Ozan,
    B-Klasda Martinsville zordur, bence gayet iyi bir pozisyonda bitirmissin, tebrikler.

    YanıtlaSil
  12. nascar antremanlarım başladı :D ufaktan calısmaya basladık tabiki antremanlar müziksiz olmaz deli bir listem var
    http://youtu.be/nU1VfYYKMDk bu ve bunun gibi bir sürü şarkı eşliğinde :D

    YanıtlaSil
  13. COTA geliyor,monitörün yanındaki resme daha bir dikkat :D

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t31/1557411_10152236240541085_92634963_o.jpg

    YanıtlaSil
  14. yüksek odaymış,öperim böyle yüksek odayı ya

    nerde kasap var hepsi aynı odada,ilk 10'da bitecek yarıştı,kaç kere çarpıldım hatırlamıyorum,sc çıkmadan vuran mı dersin fren yapmadan viraja girip uçuran mı yoksa iteklemenin suyunu çıkarıp spin attıran mı.Her türlü şey vardı

    15 hataya ulaştırdıkları için hepsinin Allah belasını versin

    yarışın tek iyi yönü on olayda artık bende kızdım ve aracı toplama bahanesiyle adama çarptım,diskalifiye oldu,sen misin bana 4x aldıran :D

    YanıtlaSil
  15. COTA nedir abi ?

    Bu sezonda birinciliğe kasıcam bakalım nolucak , şuan Div 3 de 1. lik birincisim :D all da 8. yim hedef ilk beş :D

    YanıtlaSil
  16. Enis

    COTA , Circuit Of The Americas ın kısalması oluyor. Geçen sene F1 takvimine katıldı. Silverstone ve İstanbul Parka benzer virajlara sahip güzel bir pist . Yakın zamanda iracing e geliyor

    YanıtlaSil
  17. Burada da making of videosu

    http://www.youtube.com/watch?v=mq0MK6aXaV0

    YanıtlaSil
  18. selamlar.. silverstone ruf 1 tur analizi yaparsaniz cok iyi olur. hatta en iyi zaman atan yapsin bence. elbette antrenmanlarda konusuluyor ama boyle videolu bir anlatim cok kalici ve hos olur.benim gibi yavas biri icin de ders gibi olur. tesekkurler simdiden..

    YanıtlaSil
  19. Hüsnü abi açıklama için teşekkürler , pist çok iyi duruyor gelsin alıp turlarız bakalım :D

    Özgün abi ,

    Forumda Javier diye bir eleman var (iRacing "RUF TRACK" Forumu) son 2 haftadır şahsen onun setup 'larını kullanıyorum ve gayet başarılı setuplar paylaşıyor . Ayrı olarakta video şeklinde pist açıklamalarını yapıyor , bu haftaki "Silverstone" için hazırladı video aşağıdaki linkte ve setupları videonun açıklama bölümünde bulabilirsin şimdiden kolay gelsin abi.

    http://www.youtube.com/watch?v=yxsvSkc6VWQ

    YanıtlaSil
  20. sagol Enis tesekkur ederim. Bu aksam antrenman yapayim. umarim stabil hizli turlari atmaya baslarim.

    YanıtlaSil
  21. Kulaklarınızın pası silinsin

    http://www.youtube.com/watch?v=MTfaw71iWhE

    YanıtlaSil
  22. dün gece biraz birşeyler karaladım elegan abi logo ile ilgili kagıt üzerinde bakalım beğenicekmisiniz
    http://i62.tinypic.com/24zhldh.jpg

    YanıtlaSil
  23. Bugun ilk defa pit-stop gerektiren bi yarışa girdim yaptığımda en uzun yarış oldu.Valla antreman ve tt lerde iyi süreler atmama ragmen yarışta lastiklerin azizligine ugradım tam 3 defa yoldan çıktım ve pite giriş yaparken elim pit limitere sanırım 2 defa carpmıs olacak ki gaza basmam la ''speeding'' yemen bir oldu bunun üstüne bide 30 lt alcagıma bozulan ayarda bana 100 lt koydu.Gene de bunca şeye ragmen 6. baslayıp 11.bitirdim bunada şükür safety ve ratingte + geldi en önemlisi tecrübe oldu.Ama lastikler öyle böyle kendinden geçmiyor ne frenaj noktası kalıyo ne apexi tutturabiliyorum.Lastikleri değiştirince sanırım 4-5 sn yiyoruz en fazla bi dahaki yarışa 65-65 lt olarak da girebilirim strateji gerçekten çok önemli yahu

    YanıtlaSil
  24. Paylasim cok guzel Husnu,
    iRacing'e Hillclimbi getircez deseler cok sevinirim.

    Volkan,
    Guzel bir tasarim, devamini bekliyoruz ;)

    Gevzi,
    Yarisinin bir bölumunu isimden izledim. Dedigin gibi lastik stratejisi cok önemli, sen ilk turlarda fazla kastirdin sanki cunku fazla gecmeden arabani istikrarli bir sekilde göturmekte zorlandin. Pit giris ve cikis cok önemli ve tabii ki benzin deposuda öyle. Tavsiyem 100 litreyle basla ve gride ciktiginda benzin deposunu 40 litreye cikar, bu...bir dahakine pite girdiginde otomatikman 40 litre ekleyecek demektir yani klakip benzin deposu ayariyla ugrasmana gerek yok.
    Lastik degisimini tavsiye etmiyorum ama ona görede surus stratejini takip etmen sart.

    Hem iRating, hemde SR almissin, tebrikler ;)

    Ve cok guzel hikayeler...
    http://www.youtube.com/watch?v=Q_bOvfSvG9U

    YanıtlaSil
  25. Eline sağlık Volkan abi skinlerde logoda olması ayrı bi güzel olur.

    Bu arada 3 gündür aralıksız dinliyorum bu sarkıyı spotifydan bulmustum.Klibi biraz ilginçmiş bende ilk defa şimdi gördüm.

    http://www.youtube.com/watch?v=zlQfSqyfjqY

    YanıtlaSil
  26. Eyvallah Elegan abi şimdi spora kaçıyorum yetişebilirsem 11 yarışına girerim belki gelirsen akşama görüşürüz.

    YanıtlaSil
  27. saolasınız şarkı cok fena fevzi yeni patladı o :D

    elegan abi aksama skype ta yorumları iletirsiniz ona göre geçicem illustrator e sayısal çizimne başlıcam arkadaki ferman parşomel i gibi olucak kafamda var biraz fikirler bakalım grafik tabletin i bi elime alayımda aksama skype ta bi yandan konusur bi yandan laflarız
    bu arada dün gece watkins attım 6 x hata of track + lost control kötü de diyemicem aslında iyidi ama sr ve ir olarak güzel geldi ama 90 dkka gercekten yoruyor watkinste

    YanıtlaSil
  28. Fevzi,
    Sarki guzel ama videosu cok tuhaf. Kizin erkek arkadaslarini ölduren abisiymis... :/

    Volkan,
    Spor dedinmi Black Betty ilk 3'e girer, hem sarki cok guzel, hemde adami gaza getiren melodisi var. Senin antreman nasil gidiyor? Dunku yarisin gayet saglam gecmis, hem iRating/SR artilardan göturmussun, tebrikler.

    Birazdan iRacingde görusuruz beyler ;)

    YanıtlaSil
  29. Uyanamayanlar için . Bu da otomobilse bizimkiler ne acaba ?

    http://www.youtube.com/watch?v=SsOChgy6ZPU&list=UUIRgR4iANHI2taJdz8hjwLw&feature=c4-overview

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Husnu,
      Bizimkilerin yaninda bu bir uzay mekigi ;)

      Dun yarisan TTM takimina tebrikler, beyler muazzam yardirmissiniz yarislarinizda. Bu gazla bu aksam bende ilk denemelik yarisimi yapabilirim.

      Sil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. kendi div. da 7. genelde 59 . yum sports car serisinde inşallah bu gece b oluyoruz belkide a :D 3.82 sr 1652 ir yaptım bi time trail atıp sonrasındada bir yarış yapabilirim :D o tarz bi niyetim var suan için tt den 0.07 filen alsam 90 olur yarıstada min hata ile bitirip 30 artı boost falan alsam a bile olabilme ihtimalim var :D

    YanıtlaSil
  32. Tebrikler Volkan B klasa hosgeldin, bu aksam GT3 Challengede yardirirsin artik ;)

    YanıtlaSil
  33. hoş bulduk abi dün gayet ii bir yarıs cıkardım 2. bitirdim sakin gecti gerci :D 2x hata ile bitti ben bu hızla a da olurum abi :D 1700+ ir de yaptık

    YanıtlaSil
  34. Takim icinde degisik serilerde yaristigimiz ve TT'lerimizin daha dogru bilgiler icermesi acisindan bundan böyle blogumuzun haftalik ana guncellemesi sali gunleri olacak.

    Bu arada dunku muhabbetlerimiz ve paylasimlar herzamanki gibi superdi. Yarislarimizda gayet saglam gecti, bu hafta Silverstone'da zayif bir performans sergiledim, 124 sampiyona puanini anca alabildim fakat yaris zevki muazzamdi, öndekilerden kopmadigin sure 70 dakika tampon tampona yarismak buyuk zevk ;)

    YanıtlaSil