23 Ocak 2014 Perşembe

Team Turkiye MotorSport 2014-01-24

Ey TTM,
Dunku muhabbetler ve antremanlar herzamanki gibi superdi. 13'cu haftaya girdik ve 2014 sezon 1'in yaris serileri listeside aciklandi, hemen onlara biraz bir degineyim, ayriyetten TTM olarak 2014'un ilk sezonunda cogumuzun neye karar verdigimize ve Takim olarak hep beraber yatirim yapacagimiz serileri aciklayayim.

Ilk evvela 2014 sezon 1 listesi icin buraya TIKLA. Burada dikkatimizi ceken birkac yaris serisi var.

- YOL YARISLARI -

  1. Grand-Am tamamen kaldirilmis ve yerine iRacing World Sports Car Serisi gelmistir. Burada Riley/McLaren yerine, Riley/RUF Cup klasmanlari ayni seride ayri klasmanlarda yarisacaklar. Gecen aksam "Hosted" odanin birinde bu 2'linin bulundugu Daytonada biraz zaman gecirdikten sonra McLaren yerine RUF Cupun eklenisinin daha isabetli bir karar oldugunu dusunuyorum. McLaren ile sadece trafik degil ayni anda viraj girislerindede Rileyler ile kapisilirdi ve bu gereksiz yere daha fazla kazalara sebep olurdu. RUF Cup ise Rileyden cok daha yavas ve ciddi anlamda Rileylere en guzel deyimiyle mukemmel bir Trafik yaratir ve vice versa! Bu sezon burada cok eglenecegime eminim. Birkac yarisin 70 dakika olmasi harici genelde en az 45 dakika olmalari 2 klasmandada ve her yarislarinda cok tatli bir sekilde stratejiside kurma imkani saglayacaktir.
  2. RUF Cup, tek klasmandan olsusup ve yarislarin sadece 25 dakika uzunlugunda oldugu bir yaris serisidir. Burada kötu buldugum nokta yarislarin sadece 25 dakikadan olsutugudur, 25 dakikada dogru duzgun strateji kurulmaz ve malesef buradaki yarislarin carpisan otolardan ileriye gidecegini sanmiyorum. Bana öyle geliyorki bu seri zamani olmayanlara ve cabuk bir sekilde sezonluk 10$'ini kazanmak isteyenlere hazirlanmis bir seri olarak ortaya cikmistir.
  3. B-Klasdaki iRacing GT3 serisi, burada daha evvel bahsettigim gibi karisik arac klasmani oldugu halde ayni yarista ayni klasmandaymis gibi sonuclar elde edilecek. Fakat buradaki yarislarin cogu 30 dakikadan olusuyor...bu bana biraz kisa geldi, tamam...12 haftanin 3 haftasinda 70 dakikalik yarislarda var ve onlar kacmaz bence fakat keske tum haftalarin yarislari 70 dakika olsaydi diye dusunmuyor degilim. En kötu, uzun yarislarinda yarisirim GT3 serisinde.
  4. Proto & GT Challenge Serisi, dun kararimizi bu seriye verdik 2014 S1 icin. Burada cogumuz C6R ile yarisacak, bazimiz HPD ve belki 1-2 takim arkadasimizda Ford GT'lerde. Buradaki yarislarin uzunluklari cok iyi, en dusukleri 45 dakika ve en uzunlari 70 dakika. Bu serimiz hakkinda biraz daha yazacam alt taraflarda...

- OVAL YARISLARI -
  1. Indycar Serisi Oval Fix. Bildiginiz gibi bu sezon ilk defa Team TURKIYE MotorSport olarak Nascara yatirim yapacaz. Ilk etapta baslica yatirim yapacagimiz seri Indycar serisi olacak. Burada takim olarak yarismanin faydalari cok buyuk, özellikle Indycarda birbirimizi koruma taktiklerine yatirim yapmamiz cok önemlidir. Indyde neredeyse 400'le gidipte yaris bitirmek her yigidin yiyecegi nane degildir, hele takim olarak mukemmele yakin uyum sagladigimiz an olay biter diye dusunuyorum  ;)
  2. Silverado Serisi, bu arabanin ve serinin hastasiyim. Yarisci kitlesi cok saglam olmasiyla beraber guzel bir iRatinge ciktiginda nefes nefese gecen yarislar yasarsin. Buradada takim olarak yaridracagimiza eminim.
  3. Nascar iRacing Super Late Model Serisi, bu arac yeni sezona cikacak fakat yarisilan pistler muazzam kucuk. Bu, ilk basta ilgimi cekmedi fakat vardir bundada bir bit yenigi dusuncesiyle tamamen seriyi yerin dibine batirmiyorum...daha. Önce birkac yarisini bir izleyeyim, bakarsin muazzam eglenceli bir seri olur cikar, bellimi olur  :)

 *********************************************************************************************************

Sezonluk 10$'imizida verdiler, Life is good   ;)

Bu sezon Proto & GT Challenge serisinde yaristigimiz klasmanda takim olarak en önemli hedefimiz Sampiyona puani toplaminda ilk 25'e girmemiz olacak.
Yaris icinde birbirimize daha cok yardimci olabilmemiz icin mumkun oldugunca antremanlara beraber girmemiz bizlerin yararina olur.
Bunlarin haricinde Takim aramizda ve toplamda TT Turnuvasinin acilisina hosgeldiniz ve hepimize bol sanslar diliyorum. Proto & GT'de herkez kendi aracinla TT'de yardirsin, bu bizler icin hem cok guzel yaris antremani olur, hemde aramizda kim en iyi TT'ciymis onuda görmus oluruz   :)

*********************************************************************************************************
Kisaca Spor, Antreman ve Saglikli beslenmeye tekrar bir deginecem...
Yasiniz kac olursa olsun, gunde kac saat calisirsaniz calisin...gunde en az 1 saat spor ve antremana zaman ayirmaniz imkansiz degildir. Sigara ve kola/fanta gibi maddelerden kesinlikle uzak durun, bunlar sagliginizi ciddi sekilde bozar!
Bunlarin haricinde saglikli beslenme kadar kolay veya zor birsey yoktur...saglikli beslenmenin temeli, az yiyecen - öz yiyecen, baska birsey degil.

Öyle bir zamanda yasiyoruzki, besinlerimizin neler icerdiklerini, besinlerimiz hakkinda her turlu bilgiler, her amac ve ihtiyac icin degisik antreman programlari ve bunlarla kalmayip birde bu bilgileri derleyip toplayip istedigimiz yerde, istedigimiz an kullanma teknolojisine sahibiz! Ne mutlu bizlereki böyle guzel bir zaman diliminde yasiyoruz.

Saglikli beslenme ve sabit bir antreman programiyla beraber hayatimizin saglam bir duzene girmesi kacinilmaz. Duzen, disiplindir ve böyle guclu bir temelle basaramayacagin hicbirsey yoktur!

*********************************************************************************************************

Yeni guncelleme pazartesiye kaldi, ciktigi an tercumesini yazarim...

Lafi fazla uzatmadan, bu hafta keyfimize bakalim, haftasonuna 2.4 saatlik Rolex yarisi sonrada yeni sezon basliyor. Hepimize bol sanslar ve herzamanki gibi yazimizi guzel bir video paylasimiyla kapiyoruz   ;)




Iyi yarislar, iyi antremanlar...

23 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Yeni sezonda herkese başarılar. Bende aranızda olmaya çalışacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Yeni sezona katilim super ve TTM olarak cok basarili olacagimiza eminim ;)

    YanıtlaSil
  3. Charlotte Legends te yarış yapılması tam bir delilik

    SR kasayım derken 2 lere dusecektim, hele o pistteki ilk yarışta önümde durmadan spin atan adam yüzünden 9x aldım DQ oluyordum az kalsın

    Dün o çük gibi olan diger pistte de adamın biriyle temas yaşadık, yarış kazasıydı geç fren yapayım derken vurdum tamponuna, İnternational wrecking diye şikayet edeceksin, durma yazdım o da fucking rookie yazdı ( Rookie den yükseldiğim icin 13.hafta basında D clasa gecmeme ragmen hala R gözüküyor yarışlarda ve klasmanda)

    neyse şikayet ettim 4 saat olmadan hemen numara falan vermişler, 1 dangalaktan daha kurtulmuş olduk :)

    ve bu SR nasıl yükselir, D Class yarışı da yok ki MPR yapayım. Pist hazır arac hazır ama SR yok ve irating istemedikçe + geliyor SR istiyorum kardeşim :D

    YanıtlaSil
  4. http://rippedbody.jp/2011/10/08/leangains-intermittent-fasting-guide-how-to-do-it-by-yourself/

    Spor demişken ben de bu diyete başlamayı düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
  5. eyvallah abi road taki yarıslardada yarısacak olsamda benim esas olayım oval bana adrenalini daha yüksek geliyor , indy serisi efsane pist ile baslıyor :D home stead miami bu hafta sonu road warriors a biraz hazırlanıp pazar günü sabah yarısına katılmayı düsünüyorum sonrada homestead ile pocono antreman larına baslıcam ,bende yüzme antremanlarımı sabah a almayı düşünüyorum işe başlamadan önce havuza gidip 1-2 km yüzüp işe ve güne başlamak nasıl olur bakıcam hosuma giderse o sekilde devam :D ozan bir gün daha sabret charlotte oval de iyi puanlar cıkarırsın ben onda rating 3+ yapmayı planlıyorum cok daha stabil ve hakim gidebiliyorsun ss ile orda :D

    YanıtlaSil
  6. orda rating falan gelmez abi,2.62'ye düştüm,önüne gelen giriyor,süremiyorlar da,spin atınca yiyorsun x leri...

    2.80'e geri çıktım,3.0 üstüne çıkayım bırakırım,kazma dolu,hız olarak daha iyiyim düne göre,3000 lik adamlardan kopmadan gidebiliyorum :D

    YanıtlaSil
  7. son 24 saatte ovalde ,

    +442 irating ve 1440 puan toplamışım :D

    Gece sevmemiştim ama düzgün yarışan olunca Charlotte Legends güzel oluyor ama önceki dediğim hala geçerli,çok fazla kasap var.Pistin ortasında pit diye duran vardı deminki yarışta 3-4 kişiyi götürdü :)

    YanıtlaSil
  8. ben rookie den d ye charlotte yükseldiydim ozan cok severim orayı her class nascar aracı ile güzel oluyor yarın orda gazlıcam direk :D

    YanıtlaSil
  9. Ozan,
    Sen Nascar icin dogmussun kardesim, muazzam yarislar cikartiyorsun, Helal ;)
    Klas atlaman icin gelecek haftayi beklemen sart. D-Klasda 4 yaris ve ayni anda D 4.00'i gectinmi direkman C-Klasa cikarsin.

    Paylasim super Efkan,
    Dogru beslenme en az antreman kadar önemli. Yaza 6 baklavali aka 6 packli resimlerini bekliyoruz ;)

    Volkan,
    Yuzmeyi sabahlara ataman super olur, gune dinc baslarsin. 2.4 saatlik yarisim bittikten sonra beraber baslariz Indy antremanlarina ;)

    YanıtlaSil
  10. beni şu Chris Brady midir nedir kurtarın ya :D

    adam ile sadece yarış kazası yaptık,geç frenaj denedim olmadı temas ettim ve spin attık.Küfür etti doymadı,bugünkü yarışlarda beni blokluyor.O da yetmedi adamı ittirdim artık geçmek için pistte bekleyip arkama geldi ve gene ittirdi,ben önümü açmak için yine ittirdim o yine bekledi ve yarış sonu çarpmaya çalıştı başaramadı

    Şikayeti attım,inşallah atarlar mı geçici olarak şutlarlar mı ne halt ediyorlarsa etsinler.Tam bir baş belası

    YanıtlaSil
  11. Ozan,
    Bikmadan sikayet et, anlattiklarindan eminim baskalarida onu sikayet etmistir. En nihayet kulagini iyicene cekerler ve adam gibi yarismayi ögrenir o da.
    Ayni anda tebrikler diyeyim, 2600+'lara cikmissin...3000 awardina az kaldi ;)

    Dunku muhabbetler herzamanki gibi cok eglenceliydi ve Volkanla "Hosted" odasi olsada cok tatli bir Talladega yarisi bitirdik. 16 ve 17'ci sirada aramizdaki zaman farki milisaniyelikti...

    Bu gece 2.4 saatlik Road Warrior yarisi TR saatiyle 22:00'da basliyor, ona katilmayi dusunuyorum. Birazdan antremanlara baslarim...

    YanıtlaSil
  12. Nim Cross mesaj attı,replayde kasıtlı hiçbirşey yokmuş.Adam ben onu ittirdikten sonra pistte durup beni bekliyor daha nasıl bir kasıt bekleniyorsa ?!

    YanıtlaSil
  13. Ozan,
    Bardagin yarisi bos - bardagin yarisi dolu misali, bakis acisinin durumuna göre degisir. Dedigim gibi sikayet etmekten vazgecme, en nihayet guzel sonuclar elde edeceksin.
    Simdiden sana direkman sunu diyebilirim...sikayet ettigin kisi bir daha sana kolay kolay carpmaz cunku bu ettigin sikayetler kayita geciyor, devam ettirirse kendisi icin iyi olmaz.

    YanıtlaSil
  14. zaten girse bile aynı odaya düşmüyoruz,oda tek olmadığı sürece,öyle olursa da girmem olur biter :)

    YanıtlaSil
  15. Class D 4.41

    ben D 4.0 olunca C 3.00 olacak diye hevesleniyordum,meğer daha D 4.00 - 5.00 arası varmış,yeni mi geldi ki bu :D

    neyse D 4.0 yeterli benim için,Silverado ve Indycar ın fix yarışlarına girebilirim

    YanıtlaSil
  16. D.4 99'a kadar yolu var, sali gununden itibaren C-Klasmanda 4 TT veya 4 yaris yaptigin an C-Klasa cikarsin ;)

    YanıtlaSil
  17. indycar - auto club da yarışırım olmadı veya pocono pistini alırım girerim camping truck a

    YanıtlaSil
  18. Daytona 2.4 saate girecekler hep beraber bir sıralama seansına girelimde slipstream den faydalanalım. Daytona da çok farkediyor, 1 sn kadar kazanabilme şansımız var :). Ayrıca bu akşam saat 10 daki yarışta bende yarışmayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
  19. Bu akşamki yarışta 3. giderken çok talihsiz bi şekilde kaza yaptım, araç pert oldu, sonra pite döndüm tamir falan derken öylesine tamamladım yarışı. Yarın gireceğim yarışa iyi antreman oldu. Çok sevdim bu RUF u ben yaw:).

    YanıtlaSil
  20. Dunku yarisim muhtesem eglenceli gecti. Caner dedigine katiliyorum ve gecmis olsun kardesim...RUF muazzam zevkli ve sevilmeyecek gibi degil. Ne yalan diyeyim, son dakika degisiklik yapip Proto & GT'yi tamamen birakabilirim.

    Kendi Sampiyonluk rekorumu 184 puan kazanarak kirdim zannedersem ve toplam 1233 RUF Track katilimcisindan 66'ci siradayim, not bad for an old timer like me eh ;)
    Yarisimin ilk turlarinda 3'luge kadar yukseldikten sonra ilk virajda arkadan feci carpilinca aracim hasar gördu, spin attim...3'culukten 9'culuga dustum. Pes etmek yok...carpan yarisci özur diledi ve shit happens dedim, topallaya topallaya bir sekilde yarisima devam ettim.
    Hasar yuzunden 2 defa berbat spin attim...daha cok siralar kaybettim, stress son safhada...bus stopda 1 adet slow downda yedim, tum bunlar yetmezmis gibi benzin hesabi tamamen yanlis cikti. 221 litre olarak hesapladigim aslinda 290 litre civari olmaliymis...ustaligimi kullanarak yaris ortasinda benzin tasarrufuna gectim derken 30 RUF Track yariscisindan 6'ci bitirdim. SoF 3483

    144 dakikalik yarista 18 hatanin 2*4'u araclarin bana carpmasi, digerleri ise kendi hatalarimdi. Aklinizda bulunsun 2.4 saatlik yaris DQ'su icin hata siniri 22'dir, 17 degil!

    RUFakar ;)

    YanıtlaSil
  21. İkinci yarıştada kendi hatamla yarış dışı kaldı, o değil de bi adam da benim yüzümden yarışı bıraktı, ona üzüldüm asıl :(. Road Warrior serisinde şansımız yokmuş yapçak bişi yok. Ama şu Daytona daki uzun düzlükten nefret eder oldum ya, benden yavaş adamlar bile orda slipstream sayesinde bana yaklaşıyor ve gereksiz aksiyon oluyor.

    YanıtlaSil
  22. Beyler hepinizin yorumlarına ihtiyacım var yaklaşık 1-1.5 aydır csr deki problemlerden dolayı dogru düzgün yarışamıyorum artık adamlara direksiyonu yollamaktan yoruldum en son sensörünü düzeltip tekrar yolladılar tam yeni sezona yetiştim derken direksiyonun sensörü daha da kötü oldu ve buna ek olarak direksiyon şuanda 900 derece dönmüyor sol tarafa 450 dönerken sağa 360 derecede tıkanıyor.Şimdi önümde 2 seçenek var.Ya csr nin parasını geri alıcam veya yeni bir csr isticem.Sizce csr mi istiyeyim yoksa parasını alıp baska bir direksiyon mu almalıyım ?

    Baska direksiyonda çok alternatifim yok t500 euronun fırlamasıyla iyice uçtu ve türkiyede yok yabancı sitelerden hiç alış veriş yapmadım ve gümrüğü vergisi vs beni korkutuyor ayrıca shiftersız geliyor ve padleride sabit.

    Diger tarafta g27 var csr nin parasını alırsam rahatlıkla alabilirim pedalları satıp üstünede biraz para koysam thrustmasterin shifterini bile alırım ama csr den sonra g27 kullanmak nasıl olur o konuda emin degilim yoksa direk yeni csr mi alayım ama bu adamlara artık hiç güvenim kalmadı yeniside bozulacak diye korkuyorum Elegan abinin fanatecten çektiklerini hepimiz biliyoruz ben aynı şekilde Kunter abininde direksiyonu benle aynı şekilde bozuldu yenisi almak cazip gelmiyor kafam çok karışık.

    YanıtlaSil
  23. Caner,
    Gecmis olsun, uzun duzlugun hem avantaji - hemde dezavantaji var. Arkandaki yavas yariscilardan kurtulman icin 2-3 viraj var bus stoptan evvel...o virajlari mecbursun asiri zorlamaya yoksa uzun duzlukte sana yetisirler. Daytonanin sakat bölumu fazla ve uzun duzlugu olmasi.
    Gecen sezonda Grand-Am'de Daytonada McLaren ile yaristigimda arkamadaki durzuden bir turlu kurtulamamistim. En nihayet 90 dakika sonunda 1'ci gelmistim ama 90 dakikanin 87 dakikasinda tamponumdan ayrilmamisti oglan. Kan-ter icinde kaldigim nadir yarislarimdan birini yasamistim :)

    Fevzi,
    Aksama gelde sakin sakin beraberce dusunelim kardesim, en nihayet hepimizden fikir aldiktan sonra sen tekrar oturup artilarini-eksilerini tartip son kararini verirsin.

    YanıtlaSil