18 Ocak 2014 Cumartesi

Team Turkiye MotorSport 2014-01-18

Ey TTM,
Son haftanin son gunlerindeyiz...bugun-yarin Grand-Am'de 90 dakika yarislarimdan sonra sezonu kapayacam bende. Yeni sezona, yeni umutlar, yeni hesaplamalar, yeni takibe almalar, Yaris Tanrilarina Yeni Kurbanlar neden olmasin degilmi   ;)

Aramiza yeni bir arkadasimiz daha katilmistir, ismi Volkan ve has bi has Nascarcidir kendisi, ona buradanda bir hosgeldin diyorum.


13'cu hafta etkinlikleri aciklandi ve hemen paylasima geciyorum,...

- Resmi Yarislar -
  • Street Stock Challenge - Charlotte, Lanier, Oxford Plains, Thompson, South Boston ve USA int.
  • Legends Road Serisi - Charlotte, Laguna Seca, Lime Rock, Okayama ve Summit Point JR.
  • Road Warriors Serisi - Riley/RUF Cup ile Daytonada 2.4 saat 25/26 Ocak
Yukarida yazdigim resmi yarislarda iR/sR gecerlidir!


  • 13 Gymkhana - RUF RWD ile Virginiada tek tur zamanlama, 13'cu hafta bitiminde 1'ci gelene 50$ iRacing kredisi ödulludur.
  • Carburetor Cup - Talladega
  • 24 hours Of Fun_1 - Super Late Model ile 7 degisik kucuk pistlerde yarisilacak
  • 24 Hours Of Fun_2 - 3 degisik arac ve 2 klasmanda (Radical ve GT3) 7 degisik pistlerde yarisilacak. Radical SR8, McLaren ve RUF Track
  • 24 Hours Of Fun_3 -  Cadillac, Kia ve Mustang ayni yarista 3 degisik klasmanda 7 degisik pistlerde yarisacaklar
  • 24 Hours Of Fun_4 - Mazda MX5, Solstice ve Jetta ile Irwindalesin figur 8 pistinde yarisilacak

Simdiden Radical, RUF Track ve McLaren icin YLF eklenecek bilgileride paylasilmistir.

Genel olarak gayet guzel ve eglenceli bir 13'cu hafta olacaga benziyor, hepimize simdiden iyi eglenceler  :)

*****************************************************************************************************************

iRacinge katilmayi dusunen arkadaslariniz varsa, su an tum uyelikler icin (yeni olmak sartiyla) %50 indirim vardir...LINK

Bunun haricinde yeni guncellemeyle beraber Super Late Model aracn gelecegide belirlenmis oluyor ve birkac gune yeni guncelleme geldiginde tekrar bir tazeleme gecerim blogumuza.

Son olarakta herzamanki gibi guzel bir paylasim,...


Iyi yarislar,

25 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Z4 GT3 gelince güzel bir GT serisi ortaya çıkacak gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. abi nerelerdesin yaa :D bak bir arkadaş daha buldum türk oval ci oda :D suan onunla rating kasıyoruz 1k yı gectim sayılır (960) bu arada irating de :D

    YanıtlaSil
  3. Eyvallah Husnu,

    Volkan,
    Hic sorma dun aksam gelemedim, bugun kacmaz...Yeni arkadaslada hep beraber yardiralim. Bu arada masallah kardesim, iRacingi resmen haraca baglamissin, iRating 1214 yuru be kim tutar seni ;)

    YanıtlaSil
  4. abi 3 monitör e gectim ama 3.ü bir türlü calısmıyor yaaa varmı bilgin bir aparat falan mı gerekiyor :D cok uyuz olmus durumdayım

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık abi yeni sezon hepimiz için hayırlı olur umarım.

    Hocam inşallah ekran kartın desteklemesiyle alakalı bir problem yoktur.Aparat olarak ise 3lü ekranlar için 3 monitorun çıkışı birleştirip arkadan tek bir çıkış olarak veren Triple Head to Go denen bi dalga var onu deneyebilirsin.

    YanıtlaSil
  6. Bu arada ''Devrim Niteliğinde Ürün'' tanımının tam karşılığı kesinlikle Oculus Rift'in ta kendisidir.Valla beklentilerim çok yüksek kesinlikle almayı düşünüyorum.Beni tek düşündüren nokta uzun süreli kullanımlarda sağlık açısından bir problem olur mu çünkü 3D görüntüler bile insanın dengesini bozabiliyorken tamamen virtual bir dünyaya adım atmak çok daha ciddi bir olay.Ayrıca %100 olarak virtual tarafa geçildiği için beyin gerçekle sanalı ayırt edemiyor izlediğim ''oculus rift roller coaster'' videolarında insanlar bu sebepten dolayı yere düşüyolar böylesine bir virtual reality insan vücudunda nasıl etki bırakır bilinmez.

    Ayrıca simulasyon meraklıları olarak biraz şanslıyız çünkü tam olarak bu sanal gerçeklik olayını biz yaşicaz çünkü herhangi bir oyunda örneğin CoD diyelim,Oculus Rift kullanılsa bile oturur vaziyette oynandığından tam anlamıyla sanal gerçekliğe ulaşmak biraz zor ayrıca gamepad,mouse vs kullanımı da cabası.

    Öte yandan bizlere gelecek olursak pistlerde ölmüyoruz o kadar :D bir de midemiz bulanmıyor dicem ama Oculus Rift ile F1 sürerken bence o da mümkün.

    YanıtlaSil
  7. Selamlar, C class a geçtim. Skippy serisinde sürüyordum. Pek iyi iş çıkarabilmiş değilim. Buradan sizlerin tecrübelerini dikkate almaya çalışıyorum. Antrenmanlara çok daha fazla önem vermem gerekiyor. TT leri de çok ciddi yapmalıyım.
    Sizlere danışmak istediğim konu: Şu an için C lasstaki bir seriye mi geçmeliyim,ki bu da demek oluyor ki yeni araç yeni fizik ve farklı karakteristiği olan yarışlar. Yoksa Skippy de bir süre daha devam mı etmeliyim?
    2. si C classa geçmek istersem hangi seriyi önerirsiniz? Star Mazda mı Radicals mi hangisi? Tarz olarak hem alıştığımdan belki de skippy den star mazdaya geçiş bana daha cazip geliyor.
    Ne düşünüyorsunuz,tavsiyeleriniz nelerdir.
    Şimdiden teşekkürler.
    Herkese güvenli ve hızlı yarışlar.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  8. Selam

    C class için tavsiyem Grand Am veya Prototype & GT olur.Fakat Grand Am gelecek sezona Riley - Mclaren değil Riley - Ruf C Spec olarak yapılacak.

    Mclaren güzel araçtır,GT3 Challenge yapılacak ve yanına Ruf Track gelecek.Seçim zor :)

    Proto GT deki araçlar da iyidir.Corvette güzeldir fakat zordur.HPD ve Ford GT ,Corvette e göre daha basit fakat kendine göre zorlukları olan araçlardır.

    Star Mazda ise Skip Barber ile asla karşılaştırılmamalıdır.Aşırı arkadan kayması vardır doğuştan gelen ve alışmak,hatasız gitmek

    YanıtlaSil
  9. Genelde açık teker araçlarda skippyden starmazda ve ordan f1 e geçerler ama skippy çok güzel bir araç classınızdaki araçlarla yarışmak zorunda değilsiniz tamamen tercih meselesi.Ama Skippy'nin size getirceği tecrübeyi ilerde her türlü seride kullanırsınız diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  10. tablette nedense bir sure sonra yazmıyor sadece siliyor Safari de de Chrome da da

    telden yazarız bizde :D devamı

    ... zordur. irating safety rating kazanmak istiyorsanız çok ciddi şekilde antreman yapmalısınız Star Mazda da...

    Seri geçişine gelirsek zaten Pazartesi gecesi 13.hafta başlıyor ve Fun yarışları başlayacak. Eğer ben open whell istiyorum derseniz Star Mazda yı alın 1 hafta test edin, beğenirseniz sürebilirseniz 2014 S1 de devam edersiniz

    YanıtlaSil
  11. Beyler dun yine gelemedim, is-guc...

    Eyvallah Fevzicim,
    Rift muazzam olacak olmasinada, iRacing veya yaris oyunlarinda kullanacagimi sanmiyorum. Satin almayi planladigim direksyon sistemi ve simitleri biliyorsun, özellikle simitlerin ustunde SLI ve Z1'e benzer özellikler olacagindan Rift benim isimi görmez. En nihayet Rifti alacam ama geri kalan oyunlar icin, özellikle Korku, Macera ve RPG oyunlarinda muthis deneyimler yasatacagina eminim :)

    Volkan,
    3'lu monitör sistemin iyi gunlerde olsun kardesim, adina cok sevindim. 3'luyu calistirmanin hicbir zorlugu yok, 3 monitörude grafikkartina bagladigin an 3'ununde otomatikman calismasi lazim. Bazi grafikkartlari özel kablolarla baglanmayi sart kosuyor ona dikkat et yeter.

    Özgun,
    Tavsiyem Skippy'yi birakmaman, Skippy'yi cözmen en az 1 full sezon tutar. Zamanlarina gelince iRatingine göre gayet hizlisin ama dedigim gibi 1 sezon daha Skippy'ye yatirim yaparsan senin avantajina olur... bazen degisiklik olsun diye FormulaMazdada tek tuk yarislara veya antremanlara gir. Starmazdanin saglam yarisci kitlesi vardir ve eglenceli bir aractir, bundada basarili olacagina eminim.

    Bu arada saglikli beslenip, duzenli sporunuzu yapmayi unutmayin!

    YanıtlaSil
  12. Volkan

    Monitörleri hangi karta bağladığını söylersen yardımcı olalım. Nvidia - hangi seri veya Ati - hangi serisi.

    Hatta nasıl çözeceğini aşağıya kopyalıyorum. Daha önce bir yerlere yazmıştım.


    Radeon HD serisi ekran kartlarında Eyefinty özelliği vardır. Bu sayede tek ekran kartı ile bildiğim kadarı ile 24 ekran çalıştırma imkanınız var. ( Çoğaltıcılar ile beraber )

    Eyefinty destekli kartlarda 3 lü ekran çalıştırırken dikkat edilmesi gereken 2 konu var. Mesela kart üzerinde 2 DVİ , 1 HDMİ , 2 adet te Display Port ya da Mini Display Port girişi var diyelim. Monitörleri bağlarken 2 DVİ ve 1 HDMİ girişlerini kullanmak isterseniz şöyle bir sorun ortaya çıkıyor. HDMİ girişini kullanınca DVİ girişlerini birisi iptal oluyor. Yani bağlantı şu şekilde olmalı

    2 DVİ + 1 Mini DP veya DP ( Display Port )
    1 DVİ + 1 HDMİ + Mini DP veya DP

    Şimdi işin bu kısmı çok problem değil .Monitörlerde genelde DVİ ve HDMİ çıkışarı olur. Fakat 1 tane monitörü Mini DP veya DP bağlayacağınız için dönüştürücü kullanmanız lazım. Alacağınız bu dönüştürücenün Aktif Dönüştürücü olması gerekiyor. Buna dikkat ederseniz sorunsuz çalıştırırsınız .

    Eyefinity haricinde NVidia kartlarda GTX650 üstü olması lazım tam emin değilim , tek kartla çoklu ekran destekler. Bunların haricindeki kartlarda çoklu monitör için SLİ yapmanız lazım yani iki kart takmanız gerekiyor.

    Son bir çözüm daha var. Triplehead2go diye bir parça vardır. Bu parça sayesinde istediğiniz kart ile çoklu monitör bağlantısı yapabilirsiniz.

    Biraz uzun oldu ama umarım anlatabilmişimdir.

    YanıtlaSil
  13. Valla rehber gibi olmuş Hüsnü abi inşallah yakın zamanda bu bilgilere benim de işim düşer :D

    YanıtlaSil
  14. hüsnü valla saolasın bakalım bi tane buldum display port ne olacak bakalım çözemezsem gidip direk Triplehead2go alırım bnm ekran kartı powercolor hd 7850 pcs+ dediğin gibi hdmi takınca dvi ın biri inaktif oluyor eyeeffinty kullanıyor bakalım yapabilirsem eski birtanede 17 inc monitör var onuda baglayıp ondada car info lap time speed devir falan göstermek icin kullanıcam suan zaten bir tane komplike bir stand tasarlıyorum kendim autocad cizimi detayları falan bitsin sunucam fikir alısverisi yaparız metal kesim fabrikası olan bir arkdasım var onla yapıcaz bakalım :D öncelik olarak chocolic yaptırıcam omp simit baglamayı düsünüyorum

    YanıtlaSil
  15. 4 çeker Ruf geliyor :)

    https://www.youtube.com/watch?v=7rHtByb0rVw

    YanıtlaSil
  16. bugün kendimi iyi hissediyorum,dinlene dinlene yarışacam artık,street stock tayız şimdilik,yol yarışlarında akşam antremana katılırım sizinle :)

    YanıtlaSil
  17. Volkan abi ile baya yarıştık ama hiç aynı odada buluşamadık :)

    D klasa çıktım ovalde,1 haftaya C ye çıkarım,çıkamazsamda lisans şeyi var galiba,belki otomatik atlarım :D

    1612 irating im var,beklediğimden yüksek oldu

    YanıtlaSil
  18. Tebrikler Ozan,
    Nascarda guzel yarislar cikartacaz TTM olarak ;)
    Herkezin gizli baslangic iRatingi 1350'dir, sen yarislarinda bulundugun siradan cok daha iyi bir posizyonda bitirdiginden otomatikman yukseltmis, 2000 Awardini almaya az kaldi desene ;)

    Guncellememizde en erken persembeye - en gec haftasonuna cikacak. Super Late model harici, 730hplik 4 ceker RUF'ta cikiyor. Videodanda gördugunuz gibi 4 cekerle arkadan cekerin fizik motorlarinin farklarini gösterme amacli yapmislar, gayetde guzel olmus ;)

    YanıtlaSil
  19. Dün bir ara yükseltelim derken az kalsın bir alt lisans a gidiyorduk :D 1.50 lere kadar indi sonra dedim nabiyorum biraz kastırdım 2.40 a cıktım iratingte oldu 1219 :D bu arada abi hafta sonu izmir e gidicektim gidemiyorum 2.4 hours a hazırlıga baslıcam bu aksamdan itibaren :D

    YanıtlaSil
  20. Super haber Volkan,
    Amman dikkat et burada sadece klas dusurmuyor, alt klasin 1.5'sine atiyor hemen...hani neredeyse 2 klas birden dusurur misali. 1219 iRating bir ihtimal bizleri ayni yaris odasina atar.

    Bu aksam gelmeye calisacam, haftasonuna 2.4 saatlik yarislardan 4 tane olacak. 2 tanesi cumartesi, 2 taneside pazar gunune. Saglam antreman ve kvalifiyeyle muazzam eglenceli yarislar cikartacaz ;)

    YanıtlaSil
  21. Volkan, bende eyefinity yok daha doğrusu 3 tane aynı monitör yok ama, bir sürü ekran bağlamışlığım var, resimlerini bulamadım şimdilik :)
    Android tablet kullanabilirsin dashboard için, ispeed için. 17" Monitör o gibi olaylara fazla geliyor, gerçi ne amaçla kullanacaksın bilmiyorum ama anakartta ekran kartı var ise ben oradan alıyorum z1 görüntüsünü.
    Gerçi laf aramızda 27" monitörü z1 için kullanmış adamım. Ama zenginlik tabi bu :)

    YanıtlaSil
  22. Street Stock'ta bugünkü pist tam şenlik,dün bu kadar saçma yarışılmıyordu

    spotter i açık olmayan kişiler var eminim,içeride aracımın yarısı varken hala üstüme dönmeye çalışıyor,12x yedik son yarış

    ondan öncede finiş çizgisini yan yana geçtiğim adamla çarpıştım,yarış sonu 4x yedim boş yere

    YanıtlaSil
  23. Hallettim triple screen olayını beyler rahat rahat takılıyorum artık aktif mini display port buldum sonunda Suan için tek sıkıntım ana monitör ile yanlar arasındaki inç farkı onuda bir monitör daha alarak cozucem bu arada road warriors ta cup yerine track i aldılar seriye haberiniz olsun vardır gerçi ama dipnot iyidir :) kunter ekran kartım 6 ya kadar destekliyor sıkıntı yok 4-5 monitör takilabilirim biri göstergeler falan digeride aktif interview şeklinde olabilir Suan bi stand çalışması içine girdim bakalım 2 projem var onları halledicem önce stand ve homemade simit tasarimlara başladım kağıt üzerinde bitsin sizlerlede paylasicam farklı fikirler çıkabilir :)

    YanıtlaSil
  24. Yanilmiyorsam Kunter ayni anda 7 monitöru takip kullanmis biri, aramizda en zenginimiz ;)

    Ozan,
    13'cu hafta genelde Angutlandcilara aittir ;)

    Volkan,
    Shaun T'nin birkac Insanity programini izledim...P90X ile karsilastirdigimda cok zayif kaliyor yaninda. Ben P90X'e baslamadan 3 ay evvel ciddi kosu antremanina basladim ve o halde bile P90X'de muazzam zorlanmistim, Su an geriye gitsem 3 ay boyunca hem kosu, hemde Shaun T'nin Insanity programiyla kendimi P90X'e hazirlardim, en azindan gecis biraz daha rahat olurdu diye dusunuyorum.

    P90X1 gunde en az 1 saatin varsa su an icin Full Body olarak en mukemmel antreman programi, zamanin kisitliysa P90X3'u fakat cok cok dikkatli olmanizi tavsiye ederim P90X3'le. Bu, herkeze göre degildir ve muazzam zordur! Eger ufak tefek hastaliginiz varsa, nefes darligi, kalp, tansiyon vs. vs. hicbir sekilde P90X3'e baslamayin. Ciddi ciddi saglik yerine mezara göturur ;)

    Bugun yarin blogu tazeleyecem, su saglik-spor ve saglikli beslenme uzerinde biraz daha yazarim. O zamana kadarda Volkan'in 2.4 saatlik yaristaki RUF konusunda hakli oldugunu bende vurgulayayim. Aslinda Cupla yarisilacakti fakat guncelleme pazartesiye sarkinca RUF Tracka karar verildi.

    Birazdan iRacingdeyim, görusuruz ;)

    YanıtlaSil
  25. Super Late Model,27 Ocak'ta geliyor...

    YanıtlaSil