28 Eylül 2012 Cuma

TTM 2012-09-28

Ey Forzacilar,

Dun, CSW ve T500'u deneme firsatim oldu. Her 2 direksyonuda 2 saat kadar kullandim, hem iRacing-hem baska oyunlarda.

Tabii ki ilk denedigim CSW oldu, base'i görunus olarak neredeyse 1'e 1 CSR Elite base. Formula 1 simiti tahmininizden cok daha kucuk gelecek elinize, elimizdekilerle PWTS veya CSR Elite bunlarin capi 30cm, F1'inki yanilmiyorsam 28cm, arada sadece 2 cm olmasina ragmen gözle görulur fark bayag buyuk!

F1 simiti gayet guzel bir sekilde modellenmis ve cok hosunuza gidecek. BMW simiti ise ilk bakista ohannes dedirtiyor...sanki 1'e 1 gercek BMW'den sökmusler...hem agirlik, hem buyukluk, hem design yönunden cok basarili bir parca.

Daha evvel CSW'yi alma planlarim oldugu icin yeterince arastirmam vardi bu direksyon konusunda, ilk yaptigim simitleri birkac defa QR ile degistirmek oldu...bu konuda hicbir problemle karsilasmadim, simitler tak girip-tak cikiyor ve super bir olay, insan kendini pro filan saniyor yaw  ;)

Degisik oyunlarda FFB efektleri biraz ayar cektikten sonra mukemmel bir sekilde tepki veriyor, iRacing forumlarinda bahsedilen problemlerin hicbirini yasamadim, ne ses, ne QR degistirme problemi, deadzone, kayisin kaymasi vs. vs.

iRacing'e gectim, kisa bir yuklemeden sonra...sadece birkac arac ve pist yukledim sonrada direksyon ayari ve iRacing'deki app.ini ayarindan sonra (iRacing forumunda bu ayarlar hakkinda okuyabilirsiniz) attim kendimi Test'e.

Iste Budur! Birden tum kullandigim araclar canlandi (Corvette, HPD, Lotus79, F1, Silverado), hani bazilariniz diyor ya, direksyon seni hizli yapmaz diye...yapiyor ama degisik bir sekilde, sizin sandiginiz gibi degil. Bir defa araclari PWTS'mle zorlanarak surdugum bu direksyonla hic yorulmadan - hic zorlanmadan o viraj benim...bu virajda benim, anasini satiiim tum virajlar benim oleeeyn dieyerek buyuk zevkle rahat bir sekilde surmeye basladim. Bu ne kolaylaik yaw,...PWTS ile anam agliyor virajlara dogru aciyla-dogru hizda giris - cikis yapabilmek icin, CSW ile bu problem ortadan kalkiyor. Arac kesinlikle cok daha kontrol altinda oluyor.

iRacing'dede herhangi bir problem yasamadim, deadzone, ses, kayis kaymasi...hicbir sekilde problem yok! *En azindan arkadasimin CSW'si, mukemmeldi*

F1 simiti kullanis acisindan ilk basta zor geldi, simitin hafifligi ve kucuklugunden kaynakli zannedersem ama 15-20dk sonra tum surus muazzam bir sekilde yerine oturuyor ve diyorsun iste budur   ;)

BMW direksyonuna gectigin zaman ise felc oluyorsun, he he he. Agirligi ve buyuklugu Corvette gibi araclari sanki gercek araba kullaniyormus hissini 1'e 1 veriyor...sahsi tecrubemce CSR Elite'den cok cok daha iyi! Hele bana Nascar demeyin, BMW'ye resmen bayildim o konuda, ben ne kadar BMW simitiyle Nascar araclarina hasta kaldiysam siz Corvette yariscilarida o kadar hastasi olacaksiniz.

CSW hic bekledigim gibi cikmadi, ben...problemli birsey bekliyordum acikcasi. Bu sekilde asagi yukari 1 saatin nasil gectigini anlamadim, buyuk keyif   :)

******************************************************************************

- Thrustmasters T500 RS -

Fransizlari ne kadar cok sevdigimi bilirsiniz, haliyle bu direksyona yaklasimimda biraz yönlu oldugunu unutmayin!

T500 RS, CSW kasasiyla karsilastirdiginda yaninda Dinazor gibi gözukuyor. iRacing haric denedigim diger oyunlarda direksyon hemen tanindi ve problemsiz surmeye basladim. Ilk dikkatimi ceken muhtesem FFB efekti oldu...CSW'den en az bir kademe daha iyi, daha bir guclu ama yumusak FFB hissi veriyor, CSW'de hissetmedigim efektleri almaya basladim. Bu konuda Thrustmaster'i tebrik etmek lazim, harbiden muhtesem bir FFB, direksyon arkasindaki padlari simdiye kadar hissettigim en iyisi, CSR Elite veya CSW'den kat kat daha iyi...hele bir klik sesi var, her defasinda klik hastalarina orgazmo gecirttirir   ;)

En buyuk eksigi direksyon arkasindaki padlarin sabit olmasi, viraj icinde adami resmen felc ediyor. Eger ISR'nin T500 RS incelemesini izlediyseniz, orada Darin zamanla alisiliyor diyor umarim öyledir, cok yazik cunku FFB, görunus (Mastodont buyuklugu), guc, padlari vs. vs.  CSW'yi tokat manyagi yapar.

iRacing'dede denedim ve ondada ayni sekilde CSW'yi sabah kahvaltisina yer bu direksyon, tek direksyonla hem ustu acik-hemde GT araclarinda muhtesem FFB, muhtesem guc ama ayni anda yumusak ve cok daha gercekci guclerle tanismis oldum, surus ve direksyona alismam 2 dakika surdu...CSW'de hissetmedigim yol efektlerini yasadim ve en önemlisi araclari yolda tutmak/surmek CSW'den bile daha rahatti.

Tek kelimeyle mukemmel... taaki sira padlarla vites degistirmeye gelene kadar. Fransiz aklinin icine edeyim...eger su pad olayi olmasa bugun gidip bir T500 RS cakmistim! T500 RS'in pedallarinida denedim ve muazzam agir ve muhtesem gözukuyor ama CSR Eite pedallarin bile eline su dökemez malesef. Bu konuda Fanatec pedallari birkac gömlek ustun ama sunuda hemen diyeyim, Fanatec pedallari bozulur, T500 RS pedallari bozulmaz, cok saglam yapmislar.

T500 RS ile Lotus79'un/HPD'nin simit döngusunu biraz dusurdum, hani belki direksyonu fazla cevirmezsem belki pad sorunu fazla yasamam diye ama onda bile zorlandim. Ister istemez bazi keskin virajlarda direksyonu en az 90 derece cevirmeniz gerekiyor ve haliyle padlardan uzaklasiyorsunuz  :(


T500 RS'in neden cok daha narin/ince FFB'leri buyuk farkla daha iyi veriyor...? Bir ihtimal gucten olabilir, bildigim kadariyla T500 RS'deki motor CSW'den cok daha guclu...zaten o motorlarin gucunun yarisini bile kullanmiyorsun surerken ama *benim tahminimce* FFB gucunu surus ayarina dusurdugun halde geri kalan guc halen aktif veya motordaki guc o kadar gucluki getirdigin ayardaki FFB'yi hic zorlanmadan sana tepkisini veriyor ve geri planda gizli bir sekilde destekliyor ve bir sekilde yardimi dokunuyor...if that makes any sense   :/

CSW'dede motor gucu var ama malesef T500 RS kadar ince/narin FFB'i yasattirmiyor. Belkide yazilimdandir...cunku en nihayet hem CSW, hem T500'de gereginden fazla motor gucu var, bilemeyecem.



- SONUC -

CSW tum artilari ve eksileri yan yana kayunca T500 ile, CSW cok daha uygun, özellikle kullanis acisindan. CSW kesinlikle CSR Elite'yi tokatlar...Efkan'cim sana tavsiyem bir an önce CSW'ye gec, pisman olmayacaksin.
Ben ise halen Ecci7000'i bekleyecem...eger Ecci7000, bir T500 gibi his veriyorsa...ve bence T500'e buyuk ihtimalle 10 basacak FFB efektlerinde birde hersey plastik yerine metalden yapilmis olarak, tadindan yenmez derim  ;)
Yinede buraya yazdigim kesin birsey degildir, bakarsiniz gider bir T500 cakarim...su pad sorununu bir halledebilsem veya bir CSW paketi.

Ve son olarak guzel bir video...




Iyi yarislar,

44 yorum:

  1. Abi benim anladığım anlamda tur zamanlarına bir etki etti mi iki direksiyon? Bu soruya rekabetçi turlar attıysan cevap verebilirsin tabi ama az çok tanıdığım kadarıyla zorlamışsındır sen :))..ettiyse ne kadarlık bir fark yarattı? özellikle lotus için soruyorum bu soruyu....

    YanıtlaSil
  2. Tur zamani olarak fark yok diyebilirim ama Lotus79'un surusu/yol tutusu T500 veya CSW ile buyuk farkla daha kolay geldi bana. kesinlikle hata yapma marjin %90 dusuyor, bu garanti ;)

    Yarisa katilmadim ama eminim saglam bir antremanla bir yarisa girsem, ortalama zamanim PWTS'ye nazaran cok daha dusuk olur. Tek bir tur hizi olarak pek sanmiyorum...PWTS'yle ikinirsin-zorlarsin balina iyi bir zaman tutturursun ama devamli iyi bir zaman atmak PWTS'yle cok zor. T500/CSW ile bu konuda sorun yasamazsin.

    YanıtlaSil
  3. Tekrar okudum sorunu...eger T500 ile CSW arasindaki tur farkini diyorsan T500 ile daha hizliydim ama bunun sebebi T500'de tek direksyonla herseyi yapabilmen, CSW'de ise direksyon degistirdigin zaman bayag zorlaniyorsun.

    iRacing'deki modeli dusun, Corvetteden FordGT'ye gec veya baska bir GT aracina...zorlaniyorsun, asagi-yukari ayni durum.

    YanıtlaSil
  4. Valla abi bence t500 en alınası direksiyon gibi bu yazdıklarından sonra :) o pad olayına illa ki alışılır, ha alışılamazsa gidilip f1 simitli versiyonu alınır :D Ben şu aşamada CSW alacağıma elite ve pedalı satıp t500 alırım çok güzel olur gibi. Ama tabi böyle bişe de yapmam çünkü CSW ve t500 elite'i tokat manyağı bile etse ben elite'den memnunum ve fanteziye gerek yok :D Önce şu 2 monitörü bi çakayım da.

    YanıtlaSil
  5. Direksiyon upgrade'i şart oldu...

    YanıtlaSil
  6. 3'lu ekrandan sonra o zaman Efkan,...hatta bosver T500/CSW'yi...cakarsin bir Ecci7000, ne de olsa ögrencisin vardir sende para ;)

    YanıtlaSil
  7. Vay be Elegan abiden Fransız malına övgü geldi. Hemde ön yargılı olduğu halde . Demekki T500RS hakkında söylenenler doğruymuş. Bence CSW nin yazılımı halen tam olarak oturmuş değil. Neden derseniz porsche serilerinde FW 681 ile ciddi bir fark yaratılmıştı ki bu sürümden sonra halen tam sürüm bir yazılım çıkmadı. Eminim güzel bir yazılımla CSW ve Elite nin tepkilerinde ciddi değişiklik olacaktır. Ama T500 RS in de iyi bir set olduğuna eminim . Elegan abinin yorumlarında tek şaşırdığım nokta padlar oldu. Benim bildiğim T500RS in padları çok kötüydü. Acaba F1 direksiyonun ki mi kötü. İracing forumların Sam Maxwell in T500 için yaptığı bir direksiyon var. Bunun padlı olanını da yaptı galiba. Güzel bir çözüm gibi duruyor ama gereksiz pahalı yaw . Peki T500 soğutması nasıldı abi sesi falan.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2045285.page

    En azından CSW ye yaptığın yorumlar içimi rahatlattı. Paylaşımların için teşekkürler abi

    YanıtlaSil
  8. Bi de Elegan abi şöyle bi durum var. Sen Elite'i bana yolladıktan sonra gelen FW update'leriyle direksiyon tepkileri epey bir değişti. Belki bu yüzden sana CSW çok daha iyi gelmiştir. Son FW ile Elite'i denesen belki o kadar fark olmayacaktı. Çünkü ben geçenlerde bi sorundan dolayı eski FW'ye döneyim dedim de direksiyon tepkileri 'bok' gibi oldu :) Eski FW dediğim de senin yolladığın zamandaki FW.

    YanıtlaSil
  9. Husnu,
    Fransizlardan hic acmayalim konuyu, eminim T500 RS'i cizenin babasi Turk'du :P

    T500 RS padlari benim cok hosuma gitti, CSR Elite'e nazaran farki biraz daha buyuk ve genis, daha sert ve klik sesi daha guclu.

    Efkan,
    Olabilir, CSW'nin en buyuk artisi ayni anda en buyuk eksiklerinden biri...simitler. Caplari ve agirliklari cok farkli.

    YanıtlaSil
  10. Elite'in padlerinin o sesi çıkarması için gerekli mekanizmayı görünce dötümle güldüm zaten, şaka gibi ve kısa ömürlü olmasına şaşırmamak lazım.

    YanıtlaSil
  11. Husnu,
    Sam'in direksyonunu biliyorum ama dedigin gibi cok para...Fanatec parasina cikiyor ama en azindan isteyene böyle bir secenek var.

    YanıtlaSil
  12. Efkan sence CSW de de aynı mekanizma mı kullanılıyor ne diyorsun. Hiç sorun yaşanlardan dikkatini çeken oldu mu ?

    YanıtlaSil
  13. Valla abi aynı mekanizma mı bilmiyorum ama öyleyse epey dandiktir. Yarın gün ışığında bi foto çekip koyarım elite'deki mekanizma için.

    YanıtlaSil
  14. Veeeee 4000 iRating barajını aşmış bulunuyorum :D

    YanıtlaSil
  15. İnceleme için teşekkürler abi.

    YanıtlaSil
  16. Efkan,
    Tebrikler, ilk 3000'i Berker gecmisti, 4000'i sen...bakalim 5000+'yi lik kim gececek ;)

    Kerem,
    Eyvallah, paylastigin videonun sarkisi feci sekilde kafama takildi, deminden beri kendi kendime "Opaa Gangam style" diye mirildaniyorum yaw ;)

    YanıtlaSil
  17. Lan yanlışlıkla T500 RS siparişi verdik iyimi. Ulen Efkan hep senin yüzünden :)

    YanıtlaSil
  18. İyidir iyi abi :) Ama çok güzel oldu harbi yaw :)

    YanıtlaSil
  19. Iyi gunlerde olsun Husnu, dunku yarisin icinde tebrikler, sonunculuktan 5'cilige bayag saglam bir yaris cikarttin ;)

    Lotus79 antremanimizda ise CST'nin harbiden buyuk fark yarattigini gördum, elimdeki direksyon yerlerde surunmese ilk isim pedal satin almaya odaklanacam ama direksyonum zaten can cekisiyor. Ne zaman calistirsam "Agam, elini ayagini öpem, pohunu yiyem, beni ebedi uykuma yatir artik" diye yalvariyor ;)

    CSW ve T500 deneyimimden sonra eski PWTS'ye geri dönmesi cok zor :/

    YanıtlaSil
  20. Abi aslında kendime almadım yaw. Bir arkadaş için ;) bakıyorduk yanlışlıkla satın aldık . Almancamız yokki . Efkan bu arada şimdi düştü kart ekranına 1.032,18 TL çekmiş. Valla GT2 den bile ucuza yaw ben anlamadım bu işi. Neyse önümüzdeki hafta gelir herhalde bende ufak bir deneme yaparım :)

    Uzun bir aradan sonra HPD ile yarışa girdim. Özlemişim valla. Bu akşamda gelmeye çalışacağım . Lotus-Oulton Park ikilisi kol kası yapmaya birebir valla. Lotusu sürmesi ayrı bir zevk gerçeten. Ama her an direksiyon simiti elimde kalabilir .

    Bu hafta Compex 2012 fuarı ile beraber Gamerx fuarı da başlıyor. Simtec katılımcı. Herkesi bekleriz.

    YanıtlaSil
  21. Abi ben de şu an sipariş etsem mi etmesem mi diye düşünüyorum. Bunu alıp Elite'i satsam resmen 3lü ekran beleşe gelecek yaw.

    YanıtlaSil
  22. Eliti sat hemen sipariş verelim kardeşim. 1 hafta bekleyeceksin altı üstü. Eren e söyledim ama birşey demedi. İstersen sen teklif et. Pedal da düşünüyordu zaten . Fuara gidersem hatırlatırım tekrar.

    YanıtlaSil
  23. Abi T500RS te FF daha güçlü yorumuna bakarak T500RS ve CSW-CSR Elite FF motorlarını merak ettim.

    CSW-CSR Elite Dual Mabuchi 550 Serisi FF motoru kullanıyor.

    http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_550pcvc

    T500RS ise " Force Feedback with industrial motor (Torque 150mNm, 3000rpm, 65W, Ø 52mm/2”) " gibi belirtilmiş.

    Şimdi Fanatec kullandığı 550 serisi motorlardan 2 çeşit var acaba hangisi kullanılıyor. Birde dökümanda dikkat ederseniz tork değerleri belirtilmiş. 2 farklı tork değeri belirtilmiş. Acaba hangisi dikkat e alınıyor. T500RS 65W bunu dikkate alarak mobuchi nin üstteki ürünün eşdeğer gibi gözüküyor. Burada merak ettiğim tork değeri.

    AT MAXIMUM EFFICIENCY - Tork 41.7 mNm denmiş. 3700 RPM
    STALL - Tork 363 mNm denmiş.
    T500 RS (Torque 150mNm, 3000rpm, 65W, Ø 52mm/2”) " gibi belirtilmiş.

    Sanki CSW nin motorları daha güçlü gibi geldi ama tam olarak anlayamadım açıkçası .



    YanıtlaSil
  24. Hmmm...bilemeyecem Husnu,

    Neden Fanatec motorunda 2 ayri Torque/mNm yaziyor?

    T500'deki FFB efekti daha isabetli ve guclu.

    Sadece iRacing'de degil, bilirsin Dirt oyunlarinida severim onlardada daha gucluydu T500 veya rFactörde.

    iRacing'de ise 2 direksyondada FFB ayarinin ölculeri bayag farkliydi. T500'de CSW'ye nazaran daha dusuk FFB ölcusu kullandigim halde daha fazla brute Force yasiyordum.


    Su Torqe/mNm ölculerinin önemi/farklari konusunda Eren'in bilgisi daha buyuktur diye dusunuyorum. Bir baska örnek ise Ecci7000'in 570mNm gucunde oldugu.
    http://www.ecci7000.com/

    YanıtlaSil
  25. Elite'i satılığa çıkardım haberiniz olsun :)

    O motorların güç kapasiteleriyle verdikleri hissiyat arasındaki farkın nedenleri ya yazılımsaldır ya da kayış mekanizmalarının farkındandır.

    YanıtlaSil
  26. Husnu,
    Biraz arastirmayla buldugum bilgiler sunlar,...

    MnM = MiliNewtonmetre
    Oz/in = Ounce per inch

    Inch bu durumda capi 2" bir safta uygulanan agirlik/guc

    1 Ouz versus gram = 28 kusur gram eder.

    mNm versus Oz ceviricisi: http://www.unitconversion.org/unit_converter/torque.html


    YanıtlaSil
  27. Hayirlisyla Efkan,
    Su yaziyi daha evvel okudunuzmu bilmiyorum ama bayag enteresan. Bu yaziya göre hangi FFB direksyonu kullanirsan kullan fark etmiyor, hepsinin temeli ayni tepkileri veriyor ama bu durumda...neden degisik sistem ve gucteki FFB direksyonlarin degisik hisler yarattigini anlamis degilim.

    Belkide tum cözum yazilimda olabilirmi...?

    http://leobodnar.com/files/Why%20Force%20Feedback%20In%20Computer%20Simulators%20Does%20Not%20Work.pdf


    SimRaceway'ide denedim ve fizik motoru fena degil ama 1 buyuk eksigi var. Online destegi cok zayif, iRacing'e nazaran.

    YanıtlaSil
  28. Yani kısaca Leo dayı demiş ki, mevcut sistemde ECCI bile akıtır :D

    YanıtlaSil
  29. Leo'ya kalsak Microsoftun Sidewinder FFB wheel'i bile fazla :P

    Ecci7000 akar, gerisi feci akitir ;)

    YanıtlaSil
  30. Peki o zaman Leo senelerdir ne için uğraşıyor yaw.

    YanıtlaSil
  31. Ulen şu CNC tezgahlar ciddi para ama yapamayacağın şey yok yaw. Şuraya bak. F1 simit yapımı. Bu çocuk işi çözmüş

    http://logykal.net/

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jOiy1gXg0GY#!

    YanıtlaSil
  32. Satılık pert ralli aracı . Sürücüsü içinde :)

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PY69-6RDZZQ#!

    YanıtlaSil
  33. Set yola çıkmış yaw :)

    YanıtlaSil
  34. Hadi bakalım bekliyoruz Hüsnü ;)

    YanıtlaSil
  35. Bu arada Thomas a duygusal bir yazı yazmak için gönüllü aranıyor. :) Türkiye deki Fanatec kullanıcıları olarak " setlerimizi gönder lan " diyeceğiz :)

    YanıtlaSil
  36. Paylasimlar super Husnu ;)

    Leo'nun yazisi ise 1'e 1 gercek aractaki direksyon tepkilerini virtuel olarak yasamak anladigim kadariyla ve bu temel olarak her direksyonla yasanir ama hicbir direksyonla tam yasanamaz demeye getiriyor.

    En nihayet iRacing'de olsa...bu bir "Oyun", haliyle Oyun var ve Oyuncuk var, orasida ayri bir hikaye :)

    Set dedigin T500'mu? TR'den satin almamismiydin?
    Arkadasina Ecci7000'den bahsetseydin keske, belki ondan cakardi 1 tane ;)

    YanıtlaSil
  37. Abi bu dönem CNC dersi alıyorum belki bi yardımı dolur dicem ama ne yardımı olcak bilmiyorum, tezgah lazım :D

    YanıtlaSil
  38. Abi amazondan aldık T500 ü . Fanatec e mail atma mevzusu şuradan çıktı. Alper bey ile gün içerisinde telefon görüşmesi yaptık. Böyle birşey yapsak sizin için bir artı olur mu dedim . Sonuçta elinde ürün olsa satacak. O da uygun gördü. Thomas a uygun dille bir yazı yazıp altına isimlerimizi yazsak faydalı olacağını düşündük. Tabiki sizler bu işe nedersiniz . Fikirleriniz nedir ? Ona göre yapalım bu işi

    YanıtlaSil
  39. Husnu,
    CNC konusunda ustalas, gelecek o cunku ;)

    Tam anlamis degilim...Thomas CSW'leri TR'ye göndermiyormu? Göndermek istemiyormu? Problem ney?

    Cunku, sen bugun siparis versen Fanatec sitesinden 1-2 hafta icinde CSW'yi TR'ye postalarlar!

    YanıtlaSil
  40. Ben de t500 siparişimi verdim amazondan, hayırlısı olsun :D

    YanıtlaSil
  41. Hayırlı olsun kardeşim ;)

    YanıtlaSil
  42. Abi bu partiden almak istemiyorum aslında 3. parti çıksın o zaman alırım diye düşünmüştüm. Thomas ile TR dist. arasında ne var bilmiyorum ama Thomas şimdilik bekleyelim demiş. Bakalım en kötüsü direk sipariş veririz.

    Hayırlı olsun Efkan :)

    YanıtlaSil
  43. Husnu,
    iRacing'in CSW kulup basligini okuyormusun?
    Son sayfalarda Thomas CSW'nin mekaniginin zamanla degisime ugrayacagini acikladi! Gelecek yila buyuk ihtimalle yeni bir servis sunacaklar, CSW uppgrade ve bakim servisi.

    Efkan,
    Iyi gunlerde olsun, incelemeni bekliyoruz ;)

    YanıtlaSil