13 Eylül 2012 Perşembe

TTM 2012-06-13

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetler, antremanlar ve yarislarimiz her zamanki gibi super ötesiydi   ;)

Hemen kurufasulyenin faydalarina gecelim,...

Efkan kendine bir kokpit yapmistir. Benim görusumle elimdeki Playseati havada-karada tokatlar. Hem ergonomi yönunden, hem dizayn yönunden hemde kullanis yönunden, tebrikler kardesim gayet guzel bir is cikarmissin  ;)

Kisa bir nereden-nereye resim arsivi...




































Dun geceki muhabbetlerden sonra Nascar C-Klas yarisina girdim ve öyle bir akillara zarar yaris yaptimki...yavas yavas yol yarislarini birakip Nascar'a tamamen gecersem sasirmayin!

Iowa Speedway'de Silverado ile 50 tur boyunca pit stratejisi, lastikleri uzun muddet asindirmadan göturmek, verdigim savaslar son turda "Are u a Man or Mouse" durumuna kadar geldi.

13'cu basladigim bu muazzam yarisin son 10 turunu ilk 5 olarak tampon tampona göturduk, ben 4'cuyum, son virajda 1 ve 2 ince bir kontakla araclarini hafif kaydirdilar, önumdeki sola acildi ben icten gireyim derken adamin aracina dokundum...basladik spin atmaya derken benim arkamdaki bana dokundu ve 3'umuzde spin ata ata finish cizgisine ilerliyoruz...zaten araclari duz yolda tutmak zor, bizler ise spin atarak araci en hizli sekilde finish cizgisini gecmeye calisiyoruz, he he he

4'cuydum ve 4'cu bitirdim ama 3'cuyle 5'ci yer degistirdi...dedigim gibi akillara zarar bir sonla bitti yaris   ;)

Kendim icin uygun bir Lotus79 kvalifiyeside attim, ardindan Sebring'de HPD ile turladim ve aracin temeline alistigimi dusundugum halde iyi bir zaman atabilene kadar 1 saat gecti yaw...demekki tahmin ettigim kadar alisik degilmisim HPD'ye, he he


Ve son olarak super bir video...yarisin finishi akillara zarar yaw,






Iyi yarislar,




36 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Sen zaten ezelden beri nascar cıydın.
    Efkan

    Tebrikler kardeşim . Valla süper olmuş. Çok beğendim. Monitörü koyacağın yeri şimdiden geniş yapsaydın da 3 tanesi birden sığacak konumda olsaydı daha iyi olurdu bence uğraşmazdın bir daha .

    Yaw bir türlü gelemedim ki geçen seferki simtec, fanatec tr ve benim bulunduğum toplantıdan birşeyler çıtlatayım . Neyse artık
    Benim kokpitte alakalı revizyon olabilir. Adı da Replica Rennsport Kokpit :)

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Replica Rennsport Kokptinden resimler bekleriz...tahminim 3*55" Smart TV ;)

    YanıtlaSil
  3. 55" mi abi ne yaptın yaw. Zaten orjinal Rennsport un 3 lü ekran standına 30" e kadar monitör koyabiliyorsun. Ben en fazla 40" bakıyorum ki dün çok güzel bir smart tv buldum aslında 37" 3D bak bakalım beğenecek misin ?

    http://www.istanbulbilisim.com.tr/samsung-ue-32es6100--es6140-led-tv-fiyati-en-ucuz-uygun-televizyon-modelleri-indirimli-taksitli-kampanyalari-fiyatlari-taksit-avantajlari-servis,32316.html

    Monitor bracket for up to three 30” Monitors for full surround video (optional)
    Monitor bracket for a single Monitor up to 37” (optional)

    YanıtlaSil
  4. Husnu,
    Verdigin linkteki TV super! Bu smart tv'lerin fiyatlari bence halen biraz tuzlu ama simdiden alabilirim diyorsan cok saglam.

    Yalniz, böyle manyak bir sistem yapmadan evvel yazili bir anlasma yap evinle...haftada en az 1 defa 2 saat iRacing'e cikacam ve rahatsiz edilmeyecem diye cunku senin asil sorunun iRacing'e zaman ayiramaman ;)

    YanıtlaSil
  5. TV harbi süpermiş ama yaw. 27 inç 120hz monitör fiyatına, hatta daha da ucuz. Bunlarda input lag sorunu oluyor mu acaba yaw?

    YanıtlaSil
  6. Haklısın abi :)

    27" monitörlere ciddi para istiyorlar. Ben vazcaydım . 37" Smart TV bakıyorum biraz daha ucuzlasın . Patlatacak. Birden bu smartlar 200 HZ . Acaba monötür HZ performansı ile TV lerin ki aynı ayarda mı ?

    YanıtlaSil
  7. Valla o konuyu iyi araştırmak lazım abi. Bildiğim kadarıyla smartlar epey iyi, input lag problemi falan yok ama markadan markaya da değişebilir.

    YanıtlaSil
  8. Valla Samsung markasından yana şüphem yok ürün olarak. Bizim için önemli olan dediğin gibi input lag ve HZ karşılaştırması diye düşünüyorum. Aslında kafamda başka birşey de var.Maliyeti düşürmek için Smart TV değil de normal LED alıp dış panellerini sökeceksin. Görsel olarak projetör performansına yaklaşır. Yani arada sanki hiç çıta yokmuş gibi olur. Ama smart olursa hem 3d hemde görsel çok şık olacaktır tabiki. Biraz daha ucuzlasın bakarız artık.

    YanıtlaSil
  9. Yeni lotus umuz görücüye çıktı . Hadi bakalım

    http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/3637/l6nyr.jpg

    YanıtlaSil
  10. Bana Lotus demeyin gözünüzü sevem, uykularım kaçıyor, kabuslar görüyorum :D

    YanıtlaSil
  11. 49 için 79'dan hızlı skippy benzetmesi vardı yanılmıyorsam forumda..böyle olur ise değmeyin keyfimize...

    YanıtlaSil
  12. Lotuslar candir yaw :D

    Berker, aynen öyle diyorlar ve umarim öyle cikar karsimiza,...hatta Lotus Multiclass yapsalar hayir demem. Söyle 40'lik splitt, Lotus79 + Lotus49 ve 1 saatlik yarislar super olur ;)

    YanıtlaSil
  13. öyle bir seride unsafety rating dağıtsınlar abi :))

    YanıtlaSil
  14. Bence Lotus'un kommunitesi kaldirir bu tur zor yarislari ;)

    Lotus79 komunitesi benim görusumle su an iRacing'deki en centilmen hardcore yariscilarindan olusuyor.

    YanıtlaSil
  15. Abi öyle bir yarıştan kaç kişi sağ çıkar bilmiyorum valla :)

    YanıtlaSil
  16. Bu arada eger Fanatec'in CSW'sine ilginiz varsa, iRacing forumundaki owners club basligina girmeyin, ciddi ciddi sizleri sogutur aletten!

    Ecci7000 here I come yaw ;)

    YanıtlaSil
  17. Mclaren de güzel duruyor hani. Önümüzdeki dönemde bol bol GT aracı göreceğiz . Valla nurburgring gelir tüm araçlara açık olan uzun soluklu yarışlar yapılırsa driver swap ile beraber olay biter diyorum.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/1363701.page

    Abi keçke şu ECCİ seri üretim birşey olsa yaw. En azından biraz daha ucuzlardı . OF bea çok para.

    YanıtlaSil
  18. Bu David Tucker ortalığı fena karıştırdı...özellikle .ini dosyasındaki FFB ayarları ile ilgili çalışmasından sonra G27'yi küllerinden doğdurdu herif resmen :)..Yine de güncellemeler sonrası CSW'de gözüm var...hayırlısı..

    YanıtlaSil
  19. Tam anlamis degilim ama bir arkadasim gelecek sezona McLaren gelecek dedi, ayni anda forumda simdiden Lotus49'un scheduleini hazirliyorlar...

    Husnu,
    2.5 CSW parasina bir Ecci7000. Simdiden CSW basligi 50 sayfaya yaklasti...daha cikali ne kadar oldu yaw.
    Dedigim gibi CSR Elite veya Ecci7000, CSW'yi almak biraz loto gibi...iyide cikabilir, kötude.

    YanıtlaSil
  20. Abi dediğin gibi . Zaten CSW için bütçe ayırdık. Fanatec Türkiye getirene kadar eğer sorunlar düzelmez ise 1 CSW bütçesi daha toparlanıp misler gibi ECCİ alınır .

    Ama bizim Fanatec ürünleri ile alakalı çok büyük bir avantajımız var abi. Alper bey yüz yüze görüşmemizde bunlardan bahsetti. Fanatec TR nin Almanya ile sadece distribütörlük bağlantısı yok. Neyse dahayamadım söyleyelim. Rennsport Kokpit ler Türkiye de üretiliyormuş :)

    Olay şöyle başlıyor. Rennsport standlar getirilmek isteniyor. Bu sırada TR gümrüğünde sıkıntılar çıkıyor. Fanatec TR ekibi bunun üzerinde kendi direksiyon standını yapıyor. Thomas bu yeni standı görüyor ve hoşuna gidiyor. Hatta Rennsport standdan bile daha stabil olduğu ortak fikir oluyor. Herhalde sonraki aşamada Fanatec TR ekibi Rennsport kokpit ile alakalı çalışmalar yapıyor . Hatta hazır tasarımı üzerinde modifikasyonlar yapıyor. Thomas ve kokpiti ilk tasarlayan kişi ( adını unuttum ) geliyor ve Fanatec TR nin yaptığı ürünü beğeniyor ve maliyetlerinde burada daha düşük olduğu ortaya çıkınca işi tamamen Fanatec TR ekibi üstleniyor. Şu an 100 tame kokpit yola çıkmış durumda :)

    Ayrıca çoğumuzun bildiği Fanatec Motion Kokpit çalışması var. Bir türlü sonuca ulaşamadılar. Fuarlarda genelde D Box kullanıyorlar ama işin maliyetine bakınca pek Fanatec e göre bir ürün çıkmıyor. Fanatec TR ekibi de simtec in ürününü deniyor ve çok hoşuna gidiyor. Şimdi bu konuda ortak bir çalışma yapılacak. Belki Rennspport kokpit üzerine simtec in ürünü adapte edilip bir prototip oluşturulabilir. Böyle bir çalışma olursa büyük bir ihtimal Thomas bu ürünü görmeye buraya gelecek .

    Bu arada Simtec ten Eren i de tebrik ediyorum. Biz tamamen simxperiencenin ürünü diyoruz ama işin yazılım tarafı bambaşka . Sistem olarak aynı ama yazılımda ciddi farklılıklar var. Fanatec TR den Alper bey ve ortaklardan Fatih bey birçok motion kokpit denemişdikleri fakat simtec in tepkilerini çok beğendiklerini söylediler.

    Olay bu yani yakında Thomas buraya gelebilir.

    YanıtlaSil
  21. Bu arada Paul Ricard pistinin konfigürasyonlarını görmek isteyen. 8 farklı konfigürasyon var. Bu 8 tane kendi içerisinde de farklı konfigürasyonlar ile ayrılıyor. Yuh yaw kim çizmiş bu pisti :)

    http://www.circuitpaulricard.com/views/public/pdf/solutions-de-piste.pdf

    YanıtlaSil
  22. V ay vay vay demek Rennsport burada üretiliyor :D Harbi çok şaşırdım bu olaya ama helal olsun :) Thomas buraya gelirse konuşalım da beni stajyer olarak alsın gelecek yaz :D

    YanıtlaSil
  23. Husnu,
    Haberler super yaw...Rennsport kokpitin Turkiyemizde yapildigini bilmiyordum...o zaman TR'de siparis edenlere ne gumruk ne de kargo sorunu cikmaz ;)

    Paul Ricard'da surdugum bir video olmasi lazim...bulursam eklerim. Cok guzel bir pisttir.

    YanıtlaSil
  24. Buldum...yaw daha o zamanlar Fanateclerimiz bile piyasada yokmus ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=lSTLTOYL9Qo

    YanıtlaSil
  25. Bu ürün yeni ortaya çıktık . Güzel birşey benziyor. Bir inceleyin bakalım

    http://www.youtube.com/watch?v=uSr-WJVEw20&feature=player_embedded

    http://www.gekosystems.com/

    YanıtlaSil
  26. Lan ünlü olmuşuz haberimiz yok yaw. :)

    http://www.iracing.com/inracingnews/iracing-news/ctc-kicks-off-season-3-with-record-entry

    YanıtlaSil
  27. Vay vay vay Husnu, tebrikler kardesim ;)
    O resmi yazicida yazdirip yaris odasindaki duvara asmak lazim.

    Bu hafta Lotus'a diger haftalara nazaran daha fazla antreman zamani yatirdim...bakalim yarina Anyayi-Konyayi görecez ;)

    Geko gayet guzel effektler veriyor ama göruntu olarak bizim baktigimiz Simxperience daha cafcafli ve pro duruyor...

    YanıtlaSil
  28. Like a boss!!!
    http://a1209.hizliresim.com/11/j/d3jmc.jpg

    YanıtlaSil
  29. Efkan nereye kosuyor... :D

    Lotus rules. Bu araci ntm'ye gecirince pic ederlerse yakarim Iracing'i. Nah buraya yaziyorum.

    YanıtlaSil
  30. Esasen GT rules yaw :D Daşşaki Kogure'nin HSV-010'unu bekliyoruz meraklan :D Efkan, hayırlı olsun kardeşim ;)

    YanıtlaSil
  31. Efkan,
    Iyi gunlerde olsun, 3'lu ekrana bir adim daha yaklastin ;)

    Berke,
    Lotus79 öldu, yasasin Lotus49 yaw :P

    Bekir,
    Taşşaki Kogure'nin ismini hangi akilli koydu, he he he

    YanıtlaSil
  32. Bu sefer gömüyü Efkan bulmuş. Güle güle kullan kardeşim.

    YanıtlaSil
  33. İracing TV Bölüm 14

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=blerF6OuXJg

    YanıtlaSil
  34. Ferrariye doymak isteyen

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9tsbDppWgQQ

    YanıtlaSil
  35. Pedalın montajını tamamladım.

    http://f1209.hizliresim.com/11/k/d4j3m.jpg

    Bendeki hall effect sensor açık/kapalı şeklinde çalışıyormuş, bu yüzden leo bodnardan yeni bir sensör sipariş etmek zorunda kalcam. Pedal mekanizmasında da biraz sürtünme sorunları var onları hallederim sipariş gelene kadar. Yalnız bugün loadcell'i denerken 4000 çözünürlüğü gördüm ve mutlu oldum :D

    YanıtlaSil
  36. Paylasimlar super Husnu, tum Silverstone Ferrari doluydu...Ferrari sahibi olupta orada olmak vardi yaw ;)

    Efkan,
    Calisman cok iyi gözukuyor.

    YanıtlaSil