11 Eylül 2012 Salı

TTM 2012-09-11

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetler, antreman ve yarislar herzamanki gibi superdi   ;)

Hemen kurufasulyenin faydalarina gecelim...

- Bu Haftanin TTM Pistlerimiz -
  • Classic Lotus GP Serisi - 25 tur Silverstone Historical GP
  • Grand-Am Serisi - 50dk. Road America
  • GT Challenge Serisi - 45dk. Sebring Int.
  • Proto Fix Serisi - 25dk. Sebring Int.
  • Radical Challenge Serisi - 45dk. Brands Hatch
  • iRacing Grand Prix Serisi - 30 tur Suzuka GP
  • Nascar C Fix - 50 tur Iowa Speedway
  • Nascar B Fix - 50 tur Chicagoland Speedway
  • Nascar A Fix - 55tur Chicagoland

****************************************************************************************

Bu haftamiz fena gecmedi,...kendi sahsima her yarisimda tam istedigim performansi veremesem bile muhtesem yarislar yaptim. HPD ile Motegi gece yarisimin son 3 turu akillara zarardi, 3.5 saatlik V8 yarisim, Nascar C ve B klasindaki verdigim savaslar,...dedigim gibi super bir haftaydi.

Berker, Lotus79'u tamamen cözmus ve sezon sonu toplamda ilk 5'te bitireceginden eminim. Berke'nin su anki gercek iRating derecesi 2000-2500 arasi bu yuzden neredeyse girdigi her yarista muazzam iRating toplama harici cok saglam yarislar cikartiyor. Efkan ve Kerem F1'de bu sezona alisma fasli olarak gayet saglam yarislar cikartiyorlar, gelecek sezona F1'de ortaligi kasip kavuracaklarindan eminim.
Aramizda sadece Bekir'in yarislari henuz duzelmedi ama bununda bu hafta icinde duzeleceginden eminim.

Genel olarak sunu diyebilirim...kisa yarislarda saglam ve ciddi katilim bulmak zor olur. Hem zaman kisa - hemde bu kisa yarislara girenlerin belli bir kismi sadece "Yaris Fix"'lerini gidermek icin giriyorlar. Uzun lafin kisasi, bu kisa yarislarda Angutlara dikkat!

Uzun yarislarda simdiye kadar hicbir problem yasamadim desem yeridir.

iRacing haberlerinde bu hafta ise Interlagos uzerinde calisiyor olmalari, sagolsun Husnu bizlerle bir resim paylasmis...


Ve bunun daha ayrintili haberini önumuzdeki hafta icinde iRacing TV Episoduyla seyredecez deniliyor  ;)

Forumda guzel bir yaris duzenleniyor...Pazar aksami TR saatiyle 21:00'da baslayacak olan yaris Multiklas (Ford GT, Cadillac ve Radical) Zolder pistinde 2.4 saat. Katilmak isteyenlere LINK

Ve son olarak, guzel bir video...



Iyi yarislar,

13 yorum:

  1. Abi bilgiler için teşekkürler.

    Lotus 79 ilk izlenimler;

    - Allah herkese kolaylıklar versin, bu araçla alyan setupları ile değil mücadele etmek tur bitirmek bile mucizelere kalmış... Berker helal olsun vallahi ;)
    - Anlaşılan o ki ilk iş olarak şu direksiyon açısını daha da genişletmem gerekiyor, milimetre çeviriyorum araç spin atıyor, bu ne iş :/
    - GT'lere elveda diyordum ama sanırım pek elveda edemeyeceğim... Üstü açık araçlarda force feedback olayı rezil durumda, kişiden kişiye göre belki değişir ama ben şahsen zerre kadar bir hissiyat almıyorum, resmen ezbere gidiyorum.

    Diyeceğim o ki Lotus olayı bana epey uzak ve sakat gibi şu anlık. Canım çektikçe yine turlarım fakat dünkü atılan zamanlardan ve araca hakimiyetten gördüğüm o ki bu araç aşırı antrenmanı zaten gerektiriyor, ayriyeten insanda çok fazla yetenek de gerektiriyor...Sizin bu tarz araçlara olan yatkınlığınız benden çok daha fazla (bir çoğunuz skipy, star mazda, williams, hpd ustasısınız, bense değilim). artık kısmet diyelim, zaman gösterecek Lotus 79 maceramızın gelecek bölümlerini ;)

    Kısa yarışlar konusundaki yorumuna sonuna kadar katılıyorum abi, bu kısım düpedüz iracing ARCADE'si oldu son zamanlarda :/

    Acaba dedim Riley ile Grand-AM Premier mi yapsam ayda bir...Ama aracın lastik fiziği sanırım eski model değil mi, öyleyse pek giresim gelmiyor çünkü oranın alyanları kaya kaya gidecekler yanımdan ben de toz yutacam :/

    Bu denemeler neticesinde yapacağım şu olsa gerek; Yine Corvette ile devam fakat GT Challange kısmında ve iki haftada bir yarış yaparım yüksek olasılık. Arada arada da Lotus 79 antrenmanı takılırım artık ;)

    Daha iyi bir direksiyon alırsam ya da araçlara yeni lastik fiziği gelirse işlerin boyutunu değişebilir tabii.

    İyi yarışlar.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Bekir,

    Dediklerine katiliyorum ama Lotus79'da orta sevye hizli olmak icin kabiliyet gerekmiyor, aracin fizigine alismak sart yoksa araci dedigin gibi yolda tutmak bile cok zor.

    Lotus79'un komunitesi cok saglam ve yarislarda centilmence yarisiliyor.

    Grand-Am'deki Riley aracinda yanilmiyorsam yeni lastik fizigi var ve surus olarak Corvette/HPD karisimi, bir defa Lotus79'a nazaran yolda tutmasi cok daha rahat ve Grand-Am'deki yarislarin en az 50dk olmasindan dolayi genelde yarisanlar centilmence yarisir. Ama Grand-Am'in ufak bir eksigi var, o da genel olarak sabaha karsi daha cok yariscilar bulunuyor veya haftasonlari aksam TR saatiyle 22:00-00.00 yarislari dolu oluyor.

    Premier yarislari ise yilda 1 defa yapilir...yani bu yil gecti ama gelecek yil mart ayinda tekrar baslar ve bu Premier yarislarindan 1 tanesine kesinlikle yatirim yapacam.

    Dun aksam degisik araclar denedim...Skippy, StarMazda, Spec Ford ve ilk izlenimim yuhannes...yaw araclari yolda tutamiyorum. Kendi kendime dedim, yaziklar olsun 334 yaris yapmissin yol yarislarinda ve daha evvelde bu araclari surdun simdi ise yolda bile tutamiyorsun. Is inada bindi...her aracla takriben 30-40dk sonra basladim aracin temel fizigine tekrar alismaya...moralim duzeldi. Zaman olarak en iyileri degilim ama orta sevyenin biraz ustu ve haliyle bu araclarda eglenmeye basladim ;)

    Netice....iyi bir yaris cikartmak icin zaman harcamak sart, ciddi antremanla Alyan olmasak bile Alyanlarin hemen arkasindan geliriz. Bu, her arac icin gecerli ;)


    Direksyon ve pedal konusunda ise yerden göge haklisin...insallah yakin zamanda elimizdekileri daha iyilerine karsi degistiririz ;)

    YanıtlaSil
  3. Bu arada Bekir, buraya oy vermeyi unutma...bak gelecek sezona DP+Vette'e ne dersin, bence super 2'li olur ;)

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2053692.page

    YanıtlaSil
  4. Şimdi Corvette için oy kullandım abi, eyvallah ;)

    YanıtlaSil
  5. Selamlar...

    Bekir dün seni antrenman odasında görünce hayalet gördüm sandım :)...tam bu araçların üstü açık olm dicektim ki baktım turluyosun ses çıkarmadım :)..kardeşim daha ilk antrenmanında attığın zamanlar (hele ki open wheeler la işi olmayan biri için) çok çok normaldi..geçen sezon ortasında ilk antrenmanımda alyanlardan 7 saniye civarı yavaştım..dedim noluyoruz nedir bu hıyarların sırrı..her hafta dün katıldığın walkthrough odalarına girmeye başladım...erik'i dinlemişsindir..her soruya üşenmeden cevap verir, yardımcı olur..forumlardan da aracın kullanımına yönelik baya bi bilgi topladıktan sonra en az 2-3 hafta sağlam antrenman yaptım..Lotus öyle bir araç ki tüm bildiklerini unutmazsan sonuç alamazsın :)..senin gtlerden alışkın olduğun mechanical grip bunda yerini aero gripe bırakmış durumda..viraj ortasında hızlandıkça zaman kazanıyorsun..yavaş gir hızlı çık olayı yok...kısacası iş bol antrenmana bakıyor..hızlı turları izleyerek ve vites geçişlerini oturtarak bile dün en az 3-4 saniye kesinlikle kazanabilirdin..elbette zevk senin ama bence hazır el atmışken bırakma...kesinlikle emeğinin karşılığını veren bir araç olduğunu göreceksin..yarışmıyorken, boş pistte sağlam bir zaman bile inanılmaz tatmin edici..yarışlara gelince..en büyük handikapı haftanın belli günleri ve saatlerinde yarışların olması..çok sayıda alyan mevcut..ctc şampiyonası nedeni ile herkes yarışlara sağlam hazırlanıyor..aslında senin istediğin tarz bir yaklaşım bu..bütün hafta antrenman / kualifiye ve pazar günü büyük yarış...yarışlarda saygı en ön planda..şu ana kadar bir salak hamle bile görmedim..herkes her virajı ve geçişi, hatta yol vermeyi inanılmaz ciddiye alıyor, hesaplı kitaplı yapıyor (en azından 1st split yarışlarda)..araca gelecek sezon ntm gelecek ve sürüş dinamiği oldukça değişecek...bence şimdiden yatırıma başlarsan gelecek sezon ki değişime o kadar çabuk uyum sağlayabilirsin..

    Elegan abi sağolsun çözmüş diyor, ilk 5 diyor, ağzından bal damlıyor ama daha henüz o aşamada değiliz..hedef ilk 20...daha iyisi için sağlam bir direksiyon ve pedal seti kesinlikle şart..

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  6. Öyle vallahi dostum da bakalım o kabiliyet ve çalışmayı ben sergileyebilecek miyim :) aslında Lotus benim için ilginç bir deneyim olacak, sürüş kabiliyetimi farklı bir boyuta çekip kendimi geliştirmek için bir fırsat olacak, tabii sabır taşım çatlamadığı sürece ve zaman buldukça ;) Her tur atışımda rahmetli üstat Senna'yı yadedeceğim ve o şanlı ruhuna bir kez daha dua edeceğim, o üstat bu tarz araçlara selde bile takla attırıyormuş, mekanı cennet olsun ustanın, belgeselini her izleyişimde gözlerim yaşarıyor :(( gelmez böyle bir karakter.. böyle bir cevher :(

    Hüsnü, Super GT Fuji çok düzgün bir yarış olmuş, GT dürtülerimi canlandırdı yeniden :D paylaşım için eyvallah, benden önce davrandın ;)

    YanıtlaSil
  7. Bekir sana Lotus ile alakalı şunu söyleyeylim. Senna nın birkaç videosunu izle ve direksiyon hareketlerine dikkat et. Antreman yaparkende direksiyonun turunu yavaş yavaş kısalt . Bakalım sürüşünde bir değişiklik olacak mı ? Bence çok zorlanmıştım fakat antreman yaparak araca alışıyorsun. Benim ilk deneyimim Brands Hatch pistinde olmuştum ve araç ile piste bir türlü alışamamıştım. Ama sonrasında toparladım.

    YanıtlaSil
  8. Bekir,
    Her aracta oldugu gibi care...antreman, baska birsey degil. Öyle haftada 10-20 saat antremanda degil, haftada saglam 4 saat antreman yapsan(bak bu 4 saatinde ayirimi önemlidir! Bu demek degildir ki bir 30dk sureyim sonra tekrar 45dk baska bir gun vs. antremana basladinmi en az 1 saat araliksiz ve 110% konsantreli) ve hangi aracta olursan ol kendin bile yaptigin ilerlemeye sasiracaksin ;)

    Bu arada dun gece Nascar A-Klas yarisina girdim ve akillara zarar yarislar yapiyorum bu aralar Nascar serilerinde...Ulan Nascarcimi oluyoruz ne :D

    YanıtlaSil
  9. Say hello to my new baby :)

    http://d1209.hizliresim.com/11/d/cyf21.jpg

    YanıtlaSil
  10. Efkan bu ne hız kardeşim yaw .Çok güzel gözüküyor gerçekten.Koltuğu biraz yatırıp pedalları biraz daha kaldırsam tam f1 oturma pozisyonu olurmuş. Ama böyle de güzel valla. Ellerine sağlık

    Bu arada star mazda ile baltimore yarışından çok keyifli bir video . İzlerken zevk aldım.

    http://www.youtube.com/watch?v=tqqcER_5y1k&feature=g-all-lik

    YanıtlaSil
  11. Valla abi f1'den çok dtm'i düşündüm yaparken :D Bunun yan tarafına bi de button box çakacam ilerde, sonra da kısmet olursa bi de sequential shifter. Bi de 3lü ekran koyarsak olay bitmiştir :D

    YanıtlaSil
  12. Olm bu ara bakıyorum 32" Smart TV lere haberin olsun :) Bunun üzerine benim monitörler tam oturur

    YanıtlaSil
  13. Efkan,
    Kokpitin cok guzel olmus, hem F1-hemde Gt style olarak rahatlikla kullanilir, tebrikler ;)

    Playseatden cok daha iyi olmus, yap ve sat inan bana peynir-ekmek gibi gider ;)


    Husnu,
    Paylastigin video superdi yaw, hiyaragasi utanmadan sonunculuktan 1'cilige cikmis birde :P

    YanıtlaSil