11 Ocak 2015 Pazar

Team Turkiye MotorSport 2015-01-11

EY TTM,
2015'e cok saglam giris yaptik...az-buz degil 24 saat Spa'da 4 takim arkadasi yarisa katilip bitirdik.

Sözume, takim arkadaslarima tesekkurle baslamak istiyorum, uykusundan, ailesinden - baska islerinden fedakarlik ederek yaristiginiz icin. Birlik ve beraberligimizin diger simgeleri ise yaris saatimizin baslamasindan evvel yarisan arkadasimiza göz-kulak olmamiz. Ne mutlu bizlere böyle guzel bir ortam yaratmayi basarmisiz. Bundan böyle darisi bu defaligina katilamayan arkadaslarimin basin.

Bekir'ede organizatörlugu icin ayriyetten tekrar tesekkurler. Ayardan tut, kurallar, yaris zamanlarimiza kadar her noktayi ince eleyip saglam dokudu. Bu is senin yatirimin olmadan bu kadar rahat gecmezdi.

Su an 24 saatlik yarisi sag-saglim bitirmenin zevkini kahvemi yudumlayarak cikartiyorum. Toplam 60 takimdan 54'cu baslayip 32'ci bitirdik. Birkac iRacing buglari ve olumsuz yaris olaylari haricinde huzurumuzu bozan pek birsey olmadi.

iRacing'deki bugdan laf acilmisken, yarisa ön hazirlik icin test surusune girdiginizde pedallar iptal olabiliyor. 5 denemeden 3'unde basima geldi bu olay ve yaris icinde pedallarinizin calismasini garantilemek istiyorsaniz pedalin kablosunu cikartip tekrar takmaniz yeterli oluyor. Eger yaris öncesi test surusu yapmazsaniz sorun yok.

Tam yarisin baslayacagi sirada, yillarca problemsiz calisan elektrik inadina gidecegi tuttu, sagolsun Bekir ve Fevzi beni yarisa kayit ettiler ve takriben 2 saat kadar sonra elektrikler geldiginde yarisa katilma imkani bulmustum.

24 saat icinde haliyle kendimizden kaynaklanan ufak-tefek hatalar sonucu degerli zamanlar kaybettik. Bunlar, bu gibi uzun ve takim yarislarina acemiligimizden kaynaklaniyor, önemli degil...en nihayet yaristikca daha bir ehli olacaz bu gibi yarislarda.

Bu 24 saatlik Spa yarisimizda hicbirimiz asiri hizli olmadigimiz halde yinede 32'ci bitirmeyi basardik. Bu, gercekten cok buyuk bir basari, bunu 24 saat sonunda cok daha iyi anliyor insan.

Master Of Endurance, genel olarak iyi bir organizasyon, sikayetci olunacak pek bir durum yok. Diger yariscilar konusunda ise en az yarisinin gereginden fazla agresif yaristiklarini dusunuyorum, olur olmaz yerlerde 2 araba geriden virajin icine löp diye burnunu sokma gibi sacmaliklar malesef cok yasandi. Bunlar ister istemez cok gereksiz zaman kayiplarina ve bazen carpismalara/kazalara bile neden oldu.

En nihayet Olimpik stafeti gibi flamayi bastan sona getirebildik....24 saat sonunda aracimizin 3 disi eksik, sag gözu sismis, topallayarak videosunu paylasayim diyorum ve bununla beraber ruhuna fatiha okumayida unutmayin   ;)

iRacing'ede helal olsun demeden edemeyecem, adamlar muazzam bir zemin hazirlamislar. 60 takim ve takim basina ortalama 4 yarisci eder 240 kisi. Yaris odasindan zirt-pirt giris cikislar, yaris harici test etmeler, skypelar/teamspeakler vs. vs. yasanan buglar hicbirsey degil.

Son olarakta yaristigimiz aletlere Bravo...Thrustmaster, Logitech, hatta benim eski Fanatec911 bile saatlerce hic sorunsuz calisti.

Tekrar yarisan arkadaslarima tesekkurler...yarin-birgun geriye baktigimizda bu gunumuzu tatli bir tebessumle anacagimizi biliyorum.




 - Ne Mutlu Turkum Diyene -

5 yorum:

  1. Emeği geçen arkadaşlarımı tebrik ediyorum . Gerçekten zorlu bir yarıştı . Bizim için çok büyük bir tecrübeydi. Bekir her konuda takımı sırtladı . Fevzi hızlı ve stabil sürüşü ile yine takımı öne taşıdı . Elegan abi de şanssızlıklar yaşasa da yine hızlı ve stabil seanslar geçirerek takımı önde tuttu . Ben ise takıma yarar mı yoksa zarar mı getirdim bilmiyorum Umarım az da olsa katkım olmuştur . Ekip arkadaşlarımın hepsinin çok büyük emeği var . En azından aracı onlara teslim edebildiğim için mutluyum.

    Bu arada abi bahsettiğin bir konuda sana katılmadan edemeyeceğim. Tur bindirmeler esnasında normal fren mesafesinden değil de 3-4 mt sonrasında frene basan şöförler gerçekten kabus gibiydi. Aynayı kontrol ettiğim için bu tarz olaylarda kaç kere kaçmışımdır bilmiyorum ama insanı gerçekten sinir edebiliyor. Fakat iracing gerçekten mükemmel bir sistem kurmuş. Bundan sonra sezonluk etkinlikler çerez niyetine yenir . Bu tarz organizasyonlara çok ciddi bir şekilde hazırlanılır.

    YanıtlaSil
  2. Paylasim super Selcuk, resimler icin tesekkurler kardesim.

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlarım, herşeyden önce emeğinize sağlık. Elegan abi gayet güzel özetlemiş herşeyi. Yarış sırasında belirli şeyleri "dikte" edercesine sürekli söyledim. Neden söyledim, çünkü sizlerin bahsettiğiniz o manyakça kullanan divebomberların varlığını çoktan çözmüştüm. Hiçbirimizin 24 saatlik bir yarışta bu tarz bir duruma yakın bile olmasını istemediğim içindi, sonuç olarak bu gibi durumlardan dolayı aracımız hasar aldı, şükür ki taş gibiymiş, hala çok iyi süreler verdi bize. Bana öyle geldi ki benim sizlere bu konuda müdahalelerde bulunmam ve sürekli ne gibi durumlardan uzak durmanız gerektiğini söylemem sizlerin canını sıktı. Eğer böyle hissettiyseniz üzüldüm, bana öyle geldi. Benim yapımda vardır, faydalı bulduğum noktalarda işimize yarayacaksa fikrimi ve ne yapmamız gerektiğini söylemekten çekinmem. Geçtim iracing'i, gerçek hayattaki endurance yarışlarının tamamını 2011 yılından beri izlerim. Tecrübelerim gereği müdahalelerde bulunmak istedim sadece. Ve bulunduğum noktalarda yer yer biraz sitem aldığımı gördüm malesef. Bilemiyorum belki benim içimdeki daha iyi yerlerde bitirebilme heyecanı sizlerdekinden bir kademe daha fazla oldu bu yarışta, o nedenle müdahalelerde bulundum. Bu tarz yarışlarda koçluk yapmak haddime değilmiş gibi geldi, ama böyle arenalarda başarı elde etmek istiyorsak tecrübe sahibi insanları dinlemekte fayda olduğunu düşünüyorum, bu sadece burda değil her konuda böyledir. Benim de kusurlarım oldu elbet sütten çıkma ak kaşık değilim. Ama bu koçluk yapmaya çalıştığım yarıştan koç olarak rahatsızlık duydum bazı anlarda. Tekrar emeğinize, elinize, ayağınıza sağlık. Sözlerimi takımımızın daha iyi yerlerde bitirebilmesini isteyen bir arkadaşınızım sadece diyerek bitiriyorum, başka da birşey değilim....

    YanıtlaSil
  4. Sahsım olarak ilk 2 saatlik sürüsümde bir takım hatalara maruz kaldım ve bazı hatalarım sonucu takıma malesef zaman kaybettirdim bu yüzden tüm takımdan özür diliyorum.Kalan 4 saatlik zamanda ise yaklasık olarak sadece 5 offtrack ile aracı teslim ederek yarattıgım zaman kayıplarını olabilcek en iyi sekilde telafi etmeye calistim ve iyi bir performans gösterdigimi düsünüyorum.

    Ciddi bir endurance yarısı yaptık.Antremanlarımızdan cok rekabetci bir takım olmicagımız zaten asikardı.Bu yüzden 1. olma potansiyelimiz olmadigi sürece 15.olmus 35.olmus benim icin cok da önemli degil.24 saat boyunca her türlü belayla basa cıkıp iş bölümünü basariyla tamamlayarak aracımızı finish cizgisine getirebilirdik.Bence ilk adım olarak başarmamız gereken şeyi yerine getirdigimizi düsünüyorum.Bu yüzden elde ettiğimiz başarı ''ŞUANLIK'' benim için tatmin edici seviyede.
    Her ne kadar virtual olsa da burada ciddi bir emek ve caba sarfediliyor bu yüzden özellikle 24 saatlik bir endurance yarısında tek bir hatanın bütün takıma mal olucak olmasi,4 pilot oldugumuzdan dolayı diger takım arkadaslarımıza karsı duydugumuz sorumluluk ve iracing sisteminin son derece hardcore ve acımasız olmasi böylesine bir yarısta ciddi bir stres yönetimini mecbur kılıyor.Takım icinde ve yarısta olsun ilk 4-5 saat biraz bocaladigimizi düsünüyorum ama kalan 20 saatlik zamanda bence oldukca stabil,rahat ve kurallara uygun bir yarıs cıkardık.Bu yarıs hepimize bir ders niteliginde oldu umarım bundan sonraki yarıslarda bunun üstüne daha da fazlasını ekleyerek tecrübemizi tüm yarısa uygulamayı basarabiliriz.

    Son olarak;
    Başta bize bu ortamı saglayan ve bizleri bir çatı altında toplayan Elegan Abime,
    Organizasyon süresince yarıs içinde ve dısında takım kaptanı olarak gereken tüm sorumlulugu fazlasıyla yerine getiren ve uygulayan Bekir Abime,
    Bize verdigi rahatlık ve güven sayesinde kendimizi iyi hissetmemizi saglayan ve takımın gece sürüsünü üstlenen Hüsnü Abime teşekkürü borç bilirim.
    Umarım bundan sonraki organizasyonlarda ve yarıslarda Team Türkiye Motorsport olarak hakettigimiz yerlere geliriz ve nice basarilara imza atariz.Virtual Racing ve Simulasyon camiası içerisinde bu çatı altında oldugum icin oldukca mutluyum herkesin ellerine,kollarına,emegine saglık.

    Yarıs tanrıları bizimle olsun ;)

    YanıtlaSil
  5. Bekir , takım olmayı istiyorsak zaten herkesin en iyi olduğu konulardan yararlanmamız gerekir. Sen bu yarışta her konuda hepimizden bir adım öne çıktın. Emek sarfettin. Elegan abi ve Fevzi de aynı şekilde . Tüm takım emek sarfetti . Açıkçası yarış öncesinde bu kadar emeği boşa çıkaracağım diye çok korkuyordum. 24 saatlik yarışlar gerçekten sinir harbi ile geçiyormuş bunu tecrübe ettik. Yarış içinde ve dışında bu psikolojik savaşı takım içinde ve pist üzerinde en iyi şekilde vermeliyiz. Bunu görmüş olduk. Bence bir sonraki yarışa çok daha iyi hazırlanacağımıza , yarış içerisinde daha koordineli olacağımıza ve
    yaşadığımız bu tecrübeden büyük ders çıkaracağımıza eminim. Yarış stresi ile bazı şeyler yanlış algılanmış olabilir. Ama şu anda bakınca ben hiçbir problem görmüyorum. Çok sağlam bir ekip ve dayanışma ortamı oluştu . Bundan sonrada aynı şekilde devam edeceğine eminim

    Arkadaşlar sizlerle yarışmak bir zevkti.

    YanıtlaSil