25 Eylül 2014 Perşembe

Team Turkiye MotorSport 2014-09-25

EY TTM,
Bildiginiz gibi iRacing'de ise yarayan birkac program var, bunlardan benim en cok isime yarayan ve devamli kullandigim Z1 programinin satisinda yeni bir sisteme gecildi.

Bundan böyle Z1 programinin fiyati 49$ yerine 24.99$ ve buna 1 aylik guncelleme dahil oluyor. Isteyen yeni guncellemelere abone olabilir ve bunun ayriyetten fiyati aylik 1.99$ veya ilerde cikacak guncellemelerden herhangi birini secebilirsin ve sadece tek bir guncellemenin fiyati 14$ olacak. Eski Z1 sahiplerine guncellemeler herzaman bedava olacaktir.

- Toplamda 17'ci Z1 guncellemesi "4.0" -
  • Tek araba/yaris icinde ayni anda 10*6 = toplam 60 degisik bilgi pencere/dash destegi
  • Limiter Dash penceresi artik sana surdugun arac icin pit girisinde tek tusla en az 10 degisik dash destegi sunuyor.
  • Yeni bir pist harita penceresi "Trak Map2" eklendi, bundaki bilgiler "Pist haritasi, hiz, rev, vites lambasi, vites, pozisyon ve attigin tur" bilgileridir.
  • "Pit Dash ve Benzin Dash" artik tek basina bir pencere bilgisidir ve tek tusla diger pencerelerle beraber siralamaya atanabilir.
  • Yeni bir Telemetry Dashboard eklendi "Telemetry Dash 2" diye. Bundaki bilgiler ise su sekilde direksyon pozisyonu, tum lastiklerin suspansiyon durumu, vites, gaz, fren, RPM ve hiz.
  • Ayar cekme diyalog penceresi her bilgiyi daha rahat görebilmek icin guncellenmistir.
  • Yeni bir "Pencere konum hafizasi" destegi eklenmistir. Pencereni kapatip, tekrar actiginda ayni konumda acilmasi icin.
  • Auto-Resize ON oldugunda ve Z1 penceresini tekrar actiginda bir evvelki boyutunu hatirlayip ayni boyutunda ciyor.
  • Auto-scale bastan acik ve bu durumda pencere  acildiginda otomatikman acilan pencereyi doldurur. Off durumunda kendin manuel olarak buyutup-kucultebilirsin. Auto-scaling bilgisayarinizdan daha fazla CPU gucu ceker.
  • Daha evvel guncellemelerdeki "ini"'lerin yerini "XML"'ler aldi, sebebi ise XML'in multi pencere destegidir. Yani 4.0'dan öteye artik manuel degsiklikler XML'den yapilacak.
  • Her bir pencere bilgisinin kendine öz XML ayar sayfasi var. Inilerle, bu multi pencere bilgi yazilimlarinda problem yaratiyordu.
  • Herhangi bir degisiklik artik ayar penceresi kapandigi an isleme geciyor. Bu, daha evvelkinde Z1'in tekrar kapatip-calismasini sart kosuyordu.
  • Ana ayar diyalog penceresinde artik bazi önemli pencere seceneklerini direk tuslara aktarabiliyoruz (Buttonbox, Direksyon gibi...).
  • Pencere boyutu, "title bar" kapansa bile artik ekranin en dogru boyutunda kalacak.
  • Fonksiyon atanan tuslarin basim zamani degistirilebilir. Bastan 150ms'de olan rakam dustukce daha hizli cevap verir her tus basimi. Rakam zamani yukseltildiginde ve tus basili tutuldugunda degisik pencere secenekleri sonumunu gecis yapilabilir. 
  • Araba icinde olmasan dahi artik atanilan tus ile degisik pencere bilgilerini/dashlari görmen mevcut.
  • rFactor2 icin 64bit plugin destegi.

 Yeni guncellemeyi yuklemek icin LINK


Ve herzamanki gibi guzel bir paylasim,




 - Ne Mutlu Turkum Diyene -

14 yorum:

  1. Selam herkese.

    Sezonlarin baslangic tarihlerini degistirmeye karar vermisler ve bu yuzden 4. sezon sadece 6 hafta olacakmis. Participation credit icin 5 hafta yarisilacakmis. (ve bir adet drop week). Yani bir bucuk ay icinde iki yeni built cikaracaklar. Niye gerek duydular anlamadim ama kulaga hos geliyor.

    2015 S1'den itibaren yine 12 hafta olacak sezonlar. Genel sistemde bi degisiklik yok yani.

    YanıtlaSil
  2. Selam Berke,
    Bilgi icin tesekkurler, link varmi...bu buyuk bir degisiklik oldugundan resmi haber olarak yayinlamalari gerekir diye dusunuyorum ama bulamadim.

    YanıtlaSil
  3. Bilgiler burada

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3275047.page

    YanıtlaSil
  4. Sagol Ozan,
    Bu degisim bence daha uygun olur fakat böyle buyuk bir degisiklik bence Press Room bölumune eklenmeliydi.

    YanıtlaSil
  5. Bililer için teşekkürler arkadaşlar. İlginç bir değişiklik olmuş . Acaba neden böyle bir değişikliğe gidiliyor.

    YanıtlaSil
  6. Ne guzel iste Husnu, bu yil 45$ yerine 55$ dagitiyorlar ;)
    Buyuk ihtimalle 3 aylari yil icinde daha dogru bir sekilde ayirip ayni anda insanlarin yaris yapilmeleri icin tatillere denk getirmeye calismalari diye dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  7. 1 yıl 49$ şeyi gelemedi gitti,gelirse devam gelmezse ara :)

    ne Monza ne de Holden gelmemiş olacak,eğişmeli yarışçı desteği ve Gateway Oval geliyor galiba

    YanıtlaSil
  8. Ozan,
    Bu yil herhangi bir kampanya gelirse Amerikanin kutladigi Thanks Givingden sonraki gun "Black Friday" olur ancak...2014'de 28 kasima denk geliyor, gelmezse gelecek yil marttan önce gelmez diye tahmin ediyorum. Benim uyeligim 2019'a kadar gecerli ama simdiden bende 2-3 daha uzatmayi dusunuyorum. Zaman harcadigim baska yaris simulasyonu yok zaten, hele gelecek yila Nurburgring/Nordschleifede ciktimi seve seve 2030'a kadar uzatirim ;)

    Bir aksilik cikmazsa bu yil Monza kesin geliyor diye biliyorum, tahminim 15 aralik civarina birakirlar sonrada zaten Noel ve Yeni yil yani cogu icin (Moi) 2-3 hafta tatil ;)

    YanıtlaSil
  9. düz yolda gidemeyen adamların girdiği Nascar yarışlarına sinir oluyorum

    300 küsür ratingi var,düz yolda gidemiyor,yedik 2x,araba hasarlı tur yiyorum,en dış çizgideyim bu sefer başka bir lavuk üzerime sürüyor ve yarış marış kalmıyor tabi

    YanıtlaSil
  10. Dover en zor Nascar pistlerinden biridir, ilk viraji genisce, 2'cisi daha dar ama isin puf noktasi su...Ilk viraj kavisli oldugundan cikisi cok daha zor olur ve genelde yariscilar ilk viraj sonucu hata yapiyorlar. Bu arada yol vermelerde Nascarda duzluklerde ic, virajlarda dis cizgiye gecilir.

    Ayni odaya 5000'likler ve 400'luk adamlari atmis, gunduzleri katilim azdir sebebi ondandir, tavsiyem aksam/geceleri yaris.

    Dun gece 2 muhtesem yaris cikardim, tabii ki Dover aralarinda en zor olaniydi ama her 2 yarisimda cok zevkli gecti ;)

    YanıtlaSil
  11. istediğim saatte yarışma imkanım yok malesef Ekim ortasına kadar :(

    YanıtlaSil
  12. Ozan,
    Nascarda gunduzleri icin Silverado daha uygundur, yol yarisinda ise Skippy'den iyisini bulamazsin.

    YanıtlaSil
  13. C Class'ı sadece superspeedway tarzı pistlerde seviyorum,onun dışında çok oynak olması nedeni ile sürmüyorum

    B Class zaten oldu 6 hafta,gelecek sezon sorun olmazsa yola dönerim

    YanıtlaSil
  14. Silveradoya nazik davranacan, o zaman cok tatli kontrol altinda tutarsin ;)

    YanıtlaSil