9 Eylül 2014 Salı

Team Turkiye MotorSport 2014-09-09

EY TTM,
DYD bilgilerinin kisaca tercumesini yapayim.
  • Toplam 7 yarisciya kadar DYD olacak.
  • Yarisa kayiti yapan kisi takimin arac renk ve tasarimini belirliyor...kendi özel tasarimlarimizi kullanip - kullanamama imkanina sahip olup - olmadigimiz hakkinda  bir bilgi yok.
  • Kvalifiyede 7 takim yariscisi ayni anda suremez, biri girer surer digerleri bekler taa ki 1'ci surucu pite girene kadar.
  • Kvalifiyede en hizli sureyi atan yarisci, yaris icinde yarismak zorunda degildir!
  • Her katilan yarisci yaris suresinin ve yaris tur toplaminin adam basina 4'e 1'ini surmek zorundadir yoksa Takim diskvalifiye olur. Örnegin yaris 80 turdan olusuyor ve 2 kisi yarisacaz, 80/2/4=10 yani adam basi en az 10 tur yarismak zorundayiz.
  • Yaristigin sure, turlara göre iRating ve Safetyrating ayarlamasi yarisciya göre individuel bir sekilde ayarlanacak.
  • Yarismayan kisi/kisiler spotter olabilecekler ve ayni anda Crew Chiefligide ustlenebilecekler yani ayni anda benzin, lastik degisikligi gibi ufak-tefek ayarlari hazirlayabilecekler.
  • Yarisci degisiminde pite ciktiginda 30 saniyelik ayrica bir bekleme suresi olacak, tahminim bu sure yeni yarisciyi yaris ve diger yariscilarla senkronize etmek icindir.
  • Takim icinde ne zaman surucu degisikligin yapilacagina takimin kendisi karar veriyor, oyun/sistem degil!
  • Yaris icinde takim, Takim chatin icinde basliyor, @Drivers degil.
  •  
     
DYD, gelecek sezona kesin cikacak gözuyle bakiliyor ve iRacing resmi olarak 1 veya 2 Endurance serisi eklemeyi dusunuyor, sizlerin dusunceleriniz nelerdir?


Herzamanki gibi son olarak guzel bir paylasim,...sizce kim kazanir?



- Ne Mutlu Turkum Diyene -

2 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi.

    Verdiğin bilgilere bakılırsa abi bu özellikler başlangıç için fazlası ile yeterli olacaktır. Sistem aktif olduğu zaman bence ilk sezon çok uzun yarışlar koymamak mantıklı gibi geliyor. Zaten kullanıcılar ilk önce bu kadar uzun yarışlarda biraz afallayacaktır.

    2 dayanaklıklık serisi olacağını düşünürsek.

    İlki gt3 olacaktır. Bence bu seri maksimum 3 saatlik falan olmalı ve 2 veya 3 yarışçı değişimine izin vermeli.
    Diğer seri ise multiclass ve yine 3 saat belki 4 saat olmalı . 3-4 yarıştı değişimine izin vermeli.

    Yine benim fikrim eğer yarışlar benim belirttiğim uzunluklarda olacaksa seriler haftada 2 kere falan yapılmalı. Normal seriler gibi sık sık olması yarışların verimsiz ve sakin geçmesine neden olabilir.

    Fakat tahminim ise iracing ekibi yarışları bu kadar uzun tutmayacaktır. Maksimum 2 saat lik yarışlar olacaktır. 2 saat üzeri yarışlar özel etkinlikler olacaktır .

    Şu Tudor veya Wec i lisanslasalar güzel olacak.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Fikirlerine katiliyorum yalniz yarislarin uzunlugu konusunda nasil olacagina dair hicbir bilgim yok cunku sonucta biz yariscilar kac kisiyle yarisacagimiza karar verecez.

    GT3'te 3 saatlik yarisa 3 yarisci katilirsak buyuk ihtimalle eziliriz cunku her bir degisim icin ayriyetten 30 saniye beklemek zorundayiz + pite giris-cikis zamani. Örnegin 3 saatlik GT3 yarisinda önemli olan ilk 2 nokta...

    1.- Hangi arac hem hizli, hem emniyetli yani uzun sure dayanir
    2.- Benzin tasarrufu varmi ve full depoyla ne kadar gider
    Sonrada tonla antreman...

    3 saatlik GT3 yarisinda eminim McLaren 2 yarisciyla biter yani anlatmak istedigim eger Endurance yarislari 6 saatlik olursa sasirmayalim. Ayni anda su da var, tek basinada Endurance yarislarina katilabiliyorsun, seni otomatikman baska yariscilarla birlestiriyor, bir baska deyisle Ingilizcenizin en azindan bir DYD yapma imkani saglayacak kadar olmasidir.

    YanıtlaSil