20 Mart 2013 Çarşamba

TTM 2013-03-20

Ey iRacingciler,

NEO Endurance'in ilk yarisinda kendi klasinda 1'ci gelen Efkan kardesimize 1'cilik sertifikasi gelmistir, tebrikler!


Bunu muhakkak yazdir ve yaris odanin en guzel kösesine as. Ne zaman bu guzel sertifikaya bakarsan yarisini, bizleri ve bu guzelim gunleri anarsin   ;)

Gelecek NEO Endurance yarisimiz Nisanin 7'sinde Barber MotorSport Park pistinde ve araclar Riley ile McLaren olacak. Simdiden kayitinizi yapabilirsiniz. LINK

Toplam 20 Riley ve 21 McLaren'in savas verecegi yaris 2 saat 45 dakika surecek. Barber MotorSport Parkini bilmeyenlere...pist acayip zordur, gecis noktalari Sebring'den daha azdir. Bircok alcalan ve yukselen yerleri vardir, genelde virajlarin girisini görmeniz mumkun degildir...bu da pisti cok cok iyi bilmenizi sart kosar!




******************************************************************************************************

Hep beraber sporumuzu yapiyoruz. Spor yaparken en azindan benim icin muzigin buyuk önemi var ve sizlerle beni gaza getiren birkac melodiyi paylasmak istiyorum. Mp3'um ve bu sarkilar olmasa 1.5-2 saatlik antremanlarimi yapmam zor olurdu...













Bu sarkilari tam anlamiyla zevkle dinlemek icin tavsiyem iyi bir MP3 calariyla beraber cok saglam bir cift kulaklik, yani sarkilardaki en tiz ve bas sesleri bile buyuk farkla hissetmeniz icin  ;)

Bunlar sadece birkaci eger bu tip sarkilar hosunuza giderse severek yardimci olurum...belli basli buyuk oyunlarin sarkilarinida tavsiye ederim mesela...







Ve son olarak favori filim muziklerinden biri Blade filminden - Confusion, bu sarki iyi terlettirir adami   ;)



Iyi yarislar,

17 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Blade film müziği dönemin sağlam parçalarındandı gerçekten. Müzik tesisatı olan araçlarımızda az dinlemedik :)
    Hele filmi sinemada izlerken etraftakileri vampir sanıp doğramamak elde değil :)

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Aynen öyle... ;)

    Umarim NEO Endurance Barber yarisina katilabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. Valla abi şimdiden bir ayarlama çekmeye çalışacağım. Riley ile kastırmak lazım . Barber park sakat pist :)

    YanıtlaSil
  4. Husnu,
    Barber'e Riley ile katilacam - kayitimi yaptim, daha evvel Riley ile orada yarislarim oldu. Elimde birkac set var, muhakkak bir tanesi isini görur ;)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar arkadaşlar. Vaktim çok az olduğu için muhabbete ayıracak vaktim pek olmuyor ne yazık ki :( Malum birçoğumuzun zaman ayırma problemi var. O yüzden iracing e başladığımdan beri işten gelip yemeğimi yer yemez oturuyorum hemen bilgisayar başına ve olabildiğince vakit ayırmaya çalışıyorum. Bu hafta sonu nihayet klas d ye yükselebildim. Puanlarımın çoğunu tt ile kazandım, sadece 1 yarış yaptım rookie olarak. Bu bana ne kaybettirir yani bu şekilde irating kazanılamıyor mu? Bu şekilde ttrating imizi mi artırıyoruz sadece? Ayrıca şu an ilk etapta hangi araçları ve pistleri satın almalıyım. Olmazsa olmazlar nelerdir? Road klası d yaptım şu anda ovale pek bulaşmadım, biraz baktım ama orası ayrı bir dünya. Çok da gerekli değilse şu aşamada oval pek düşünmüyorum yani pist ve araç tavsiyelerinizi buna göre belirtirseniz sevinirim. Ayrıca kusura bakmayın hep bana hep bana şeklinde oldu bu arada, nasılsınız keyifleriniz nasıl?

    YanıtlaSil
  6. Sorun degil, herkezin zamani uymayabilir. Sana bu sekildede yardimci olmaya calisiriz :)

    Ilk etapta yapacagin karar vermektir. iRacing'e yatirim yapip-yapmayacagina dair yani iRacing'e devammi yoksa baska bir oyunami gecsen daha uygunmu olur. Zamanim kisitli diyorsun, bu buyuk bir eksi...iRacing bayag bir zaman sart kosan simulasyon eger bir yerlere varmak istiyorsan!

    Eglencesine dersen o zaman is degisir. Eglencesine derken kastim herhangi bir seride Sampiyonaligina ayiracak vaktin yoktur, iRating kaybetmen fazla umurunda olmaz vs. vs. tabii ki iRacingdeki her yarista oldugu gibi ciddi bir sekilde yarismak zorundasin ama yeterli derecede antreman yapacak zamanin yoksa ketifli yarislar yapmaktan öteye gitmen zor olur.

    iRacing icin 6 tane tanitim videolari hazirlamistim zamaninda, onlari seyretmeni tavsiye ederim. iRacing hakkinda bilmek istedigin cogu noktalara degindim.

    http://www.youtube.com/watch?v=VhnTKYCfA28

    TT ile sadece TT rating ve SR kazanirsin/kaybedersin. iRating bir nevi ustalik dereceni belirler. Yuksek iRating daha hizli ve saglam yarisci...dusuk iRating ise tam tersini sergiler. iRating ancak yarislarda kazanilir/kaybedilir. iRating kazanman icin ilk etaptaki temel kural genel olarak odaya katilan yariscilarin ilk yarisinda bitirmendir örnek olarak...

    Sen dahil yaris odanizda 18 kisi varsa en kötu 9'cu bitirmen sana ya 5-10+ irating verir veya 5-10 irating keser yani sinirdasin, o.k.

    Eger iRacing'e devam etmeye karar verdiysen kendine bir plan yapman lazim. Ne tur araclari seversin...GT, ustu acik? Pist konusunda belli basli pistler devamli kullanilir cogu serilerde...Watkins Glen, Spa, Suzuka, Road Atlanta, Road America, Sebring bunlardan birkaci...

    Ayni anda en az 6 parca satin alirsan %20 indirim var vs. vs. iRacing Tanitim videolarimda tum bu konulara degindim zaten.

    Videolari seyrettikten sonra bazi konularda kafanda halen soru isareti varsa cekinmeden sor, elimizden geldigince yardimci olmaya calisiriz.



    Tekrar iRacingin herkeze göre olmadigini vurgulayayim. iRacing'in temel yapisi insani gercek yaris yapacakmis gibi korkutur/heyecanlandirir. 2 yildir iRacing'e full yatirim yapiyorum ve halen bir yarisa girmeden evvel saglam antremanimi yaparim, araci ve pisti cebimin ici gibi bilirim...o halde yarisa girecegim zaman yinede heyecanlanirim.

    Tanimadigim kisilerle yarisa giriyorum...iRatingim sayesinde ust odaya dustugumu biliyorum yani yaris odamdakilerin cogu hayvanat (hizli yariscilar), yeri geldimi kastirir pezolar vs. vs. Bir yarisa girecem Binbir dusunce, he he he
    Anlayacagin daha yarisa girmeden 5 kilo vermis oluyorum ;)


    Dedigim gibi, buraya yatirim yapmadan tekrar bir dusun...

    YanıtlaSil
  7. iRacing'i bırakmaya karar verdim arkadaş yaw :p sebebi de şu ufaklık :))

    http://www.youtube.com/watch?v=35RVXqKiek0

    Benden daha iyi viraj alıyor hınzır, aman diyim karşıma çıkmasın yarışta duman oluruz vallahi :D

    Hüsnü, sıra senin ufaklıkta dostum, rakibi yüzünü gösterdi bak ona göre başla antrenmanlara :D

    YanıtlaSil
  8. Bekir bu ne ki yaw. Bizim ki ayakları ile direksiyonu tutuyor. Araba kullanırken bazen kucağıma alıyorum da ( tabi çok yavaş ve site içerisindeyken ) hayatta direksiyonu bana elletirmez :)

    Baban ne yapıyor diye sor vınnnnn vınnnn diyor ve eliyle sanki direksiyonu sağa sola çeviriyormuş gibi yapıyor. Bir video çekeyim olmazsa :)

    YanıtlaSil
  9. Super paylasim Bekir,
    Millet 2 yasindaki kizina araba surmeyi ögretmis bile...V8'i hele Interlagos'da kullanmak herkezin yiyebilecegi nane degil ;)

    Husnu,
    Video isteriz ;)

    YanıtlaSil
  10. Tekrar merhabalar. Uzun uzadıya üşenmeden yazmışsınız, öncelikle teşekkür ederim. iracing i ilerletmeyi yani yatırım yapmayı düşünüyorum. Rpg ve mmorpg tarzı uzun soluklu oyunları sever ve oynarım. Bu nedenle iracing de çok hoşuma gitti. Sizin de bahsettiğiniz gerçeklik ve o yarış heyecanı gerçekten anlatılmaz yaşanır. Ayrıca hazırladığınız videoları zavkle izledim, çok açıklayıcı gerçekten. Şu anki bütün pist ve araçlar ne kadar tutuyor acaba :) Şu anda alabileceğimi sanmıyorum ama bir fikir vermesi açısından soruyorum. Şu aşamada 6 veya üstü araç ve pist alarak aynı zamanda %20 indirimden de faydalanmak istiyorum. Ayrıca şu anda araç ve pist alımlarında sunulmuş bir promosyon kodu filan mevcut mu? Bu alacağım 6 parça pist ve aracın içinde neler olmalı ilk etapta? İyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Hakan,

    Videolarin ve paylasimlarin isine yaradigina sevindim. iRacing'deki tum pist ve araclar takriben 700$-800$ civari tutar herhalde.

    Satin alacagin pistler, yarisacagin arac ve serilere bakar. D-Klasda tavsiye edecegim 2 arac var.

    1) Ford Mustang FR500S
    2) Skip Barber Formula 2000

    **Araclari satin almadan deneme imkanin yok**

    C-Klasa cikman icin D-Klas serisinde en az 4 yaris veya 4 TT atman sart + SR'n 4.00'in ustune cikacak. C-Klasa cikman icin illede yukarida yazdigim araclari satin almana gerek yok. SCCA SpecRacer Ford (elinde var) ile C-Klasa cikabilirsin.

    Buradan 2013 Sezon 1'deki Serilerin yaris pistleri listesine bakabilirsin ve hangi arac/seriye karar verirsen onun pistlerini alip iRacing kariyerine devam edersin. Benim bildigim pist ve arac satin almalarda herhangi bir promosyon kodu yok.

    Ara-sira uyelik kampanyasi gelir...örnegin: 1 yillik iRacing uyelik 40% indirimli diye, bunlar geldiginde kacirma...gun gectikce daha seyrek gelmeye basliyor bu kampanyalar.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/1703742.page

    D-Klasdaki yarislarin - araclarla bazi yaris tekniklerini ögrenmekle gecer (Heal&Toe - Blip- Sol ayak freni-double clutch gibi), bunun haricinde daha akilli yarismaya alisirsin.


    iRacing'de herhangi bir pist veya araci satin aldiginda herzaman icin satin almis oluyorsun, sadece sezonluk veya yillik degil. Yarin birgun satin aldigin pistler baska bir seride kullanilir, o zaman para ödemeden o seridede yarisabilirsin...tabii ki klasin izin verdikce.


    2000 iratinge kadar yarislarin genelde rahat gecer fazla zorlamazsan, 2000 iratingin altindakiler genelde cok hata yaparlar ve her defasinda 1'ci gelmesende genel olarak ilk 3'te bitirirsin diye dusunuyorum. 2000+ iRatingine cikana kadar yarislarda dikkat edecegin su yarislarda devamli hata yapanlar olacak...hata yapmalari bir yana - yaptiklarinda senide beraberinde göturmelerinde ustadirlar. Yani...önunde giden birini zorladiginda o kisinin hata yapacagini hesaba katarak ayni anda o kazadan kacabilme imkaninda olmasini dusun herzaman.
    Saglam antremandan sonra yarisa hazirligin en önemli noktasi cok saglam bir kvalifiye zamani atmandir, önden baslamanin avantaji cok buyuktur...Serinin istatistiginden o haftaki - o pistte - o aracla atilan kvalifiye zamanlarini görursun.

    Bol sanslar ve baska sormak/bilmek istedigin noktalar varsa cekinmeden sor :)

    YanıtlaSil
  12. iRacing de ki en kötü haftamı geçirdim yahu. Road America hiç mi hiç yaramadı bana. HPD ile 3 yarışa girdim 2 si ilk turda bitti, diğeride 10. turda ve inanılmaz yavaş kaldım. Pisti hiç beğenmedim. Fren noktaları belli değil. Nerdeyse çoğu pistte virajlara yaklaşırken bulunan uyarı tabelaları ya çok uzakta , görünmüyor ya da yok. 200 e yakı irtaing ve 0.50 nin üstünde safety kaybederek geçiriyorum bu haftayı. Umarım bu pistte bi daha yarışmam :D.

    Haftaya silverstone varmış prototype challenge için. Zaten elimde yarışabileceğim tek pist o var haftaya gelen pistler arasında. Amacım bu sezonu A klasa çıkarak bitirmek olacak, umarım başarırım. ,

    Umarım sizin haftanız benimki gibi geçmemiştir. Haftaya görüşürüz :)

    YanıtlaSil
  13. Gecmis olsun Caner,
    Benim yarislarda iyi gecmedi bu hafta ama seninkinin yaninda benim yarislar gulluk gullistanlikmis yaw :D

    Belliki gaspetlik sana gecmis Caner, Yaris Tanrilarini kizdirmissin...yapacak baska birsey yok. Eli mahkum 3 inek, 2 dana ve 5 manda kurban etmeden senin yarislar bir daha duzelmez bilesin ;)


    Saka bir yana bu hafta en cok Bekir'e yaradi. Ne kvalifiye, ne saglam antreman....bama-gume 2 tane yarisa daldi ve sag saglim + iratingleri kaparak cikti...Helal Bekir ;)

    Efkan ise saglam adimlarla 5000+ iratinge dogru yol aliyor ;)

    Kerem'inde yarislari genel olarak cok iyi geciyor ve 4000+ iratinge gecmesine az kaldi ;)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar. Bu Heal&Toe - Blip- Sol ayak freni-double clutch tekniklerinden biraz bahsedebilir misiniz. Nerelerde kullanılır? Mesela ben hiçbir aracı manuel vites ile kullanmak istemiyorum. Mazda da manuel vites var orjinalinde galiba bildiğim kadarıyla ama ben sequantial kullanıyorum ancak yine de debreyaj gerekliliği sözkonusu. Bu yoksa aracın orjinalinde manuel olmasından mı kaynaklanıyor? Şu anda mesela sequantial+auto blip ile yapıyorum vites geçişlerini. Başka böyle manuel vites araçlar mevcut mu? İlerde bu destekten mahrum kalacağımız için sıkıntı olacak.

    YanıtlaSil
  15. Hakan,
    Tum bu teknikler senin hizlanman icindir. Rookie ve bazi D-Klas serilerinde yardimlar acik olarak yarisabiliyorsun ama C-Klas ve ustunde tumu otomatikman kapalidir. Bu yuzden sana tavsiyem hicbir sekilde yardimlar acik olarak alistirma kendini! Yardimlar seni yavaslatmaktan baska hicbir ise yaramaz.

    Kullandigin direksyon setin ne?


    Heal&Toe ne ise yarar: Gec frenaj ile virajlara girip motoru patlatmadan ve ayni anda devri halen yuksek noktada tutarak yani halen yuksek gucle viraji alma imkani. Sol ayak freni ise virajlari en hizli ve kontrollu bir sekilde almaya yarar. Sol ayak freni bir nevi terazi olayi gibidir. Ayni anda sol ayagin frende, sag ayagin gazda...baktin araba yol disina cikacak freni daha cok basip-gaz ayagini hafifletirsin, ters durumda tersini dusun.
    Heal&Toe vites dusurmelerde kullanilir!

    http://www.youtube.com/watch?v=9GpHSoYYKS8

    Blip ne ise yarar: Kisacasi, debriyajsiz vites degistirme...dogru bir sekilde uygulandiginda seni cok daha hizli yapar. 2'ci videoya dikkat edersen vites dusurmeyi gazi rev match yaparak dusuyor...Blip hem vites dusurmede - hemde yukseltmede kullanilir!

    Blip versis OtoBlip farki...
    http://www.youtube.com/watch?v=kw_XpCLbTmk

    Blip'li surus...
    http://www.youtube.com/watch?v=HCJ55YQpE7I



    Double Clutch ne ise yarar: Bu daha cok kamyonet tipi (Unsynchronized transmission) araclarda kullanilan bir tekniktir...Haliyle cabuk bir sekilde hizlanman ve yavaslaman icin ama double clutch teknigin baslica kurali vites sanzimaninin bozulmamasini saglamasidir ve Nascar'a gecmedikce kafa yoracagin bir teknik degildir.


    Tum yardimlar...buna yol cizgiside dahil, hepsinden uzak durmani tavsiye ederim. Tum bu yardimlar yaris yapmayi, bir aracla tamamen kendine bileginin gucuyle hizli gitmeyi ögrenmeni baltalar. Kendi iyiligin icin hicbir sekilde yardim kullanma.

    Eger elinde imkan varsa skype'a gelmen senin yararina olur, konusarak bu teknikleri ögrenmen hizlanir.

    Bol sanslar,

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Alışmaya çalışacağız artık bu tekniklere yavaş yavaş. Ancak şu vites işi çok canımı sıktı :( Yani debreyaj kullanmadan vites değiştirme işi olmayınca işler sarpa sardı başa döndük yani anlayacağınız. Bu debriyaj olayı atıyorum HPD gibi gt araçlarda ya da formula tipi hızlı araçlarda da mı kullanmaya devam ediyoruz? Lakin o kadar hızlı bir aracı debriyaj ile o kadar seri kullanamayız gibime geliyor. Bu arada pratik yaptığım oyuna geldiğinizi farkettim ama nasıl mesaj yazılacağını bilmiyorum oyun içinde. Onun için bir cevap bile veremedim kusura bakmayın artık. Kulaklığım da takılı değildi. Bir yandan da berbat tur zamanları ile debreyaj kullanmayı öğrenmeye çalışıyordum. Sıfırdan başlıyorum şu anda anlayacağınız ve çok canım sıkıldı.

    YanıtlaSil
  17. Seninle ayni odaya giren ben degildim, birkac gundur benim oglum iRacing'e sardi. Kendi hesabi var zaten,...uzatayim diyorum - istemiyor, headsetide takmaz ve yazi yazmayida sevmez. Ayni odada oldugumuzu görsem ben muhakkak bir selam yazardim ama suren ben degildim.

    Zaten yazi yazmaya hic alisma...yil oldu 2013...headset var, tak ve konus, en rahati ;)

    Blip konusunda moralini bozma, Blip, Mazda Cup icin gecerli degil! Blip teknigi skippy icindir...zorlarsan Mazda Cup ve Mustang'dada uygulanir ama seni hizli yapacagi yerde daha yavaslatir diye dusunuyorum. Bazi teknikleri kullanmak icin birazda motor gucu sart...Blip icin Skippy en dusuk...Heal&Toe ve sol ayak freni ise hepsinde direk isini görur...dogru yaptigin sure.

    Ve aynen seninde yazdigin gibi HPD ve daha seri araclarda Blip - yani debriyajsiz surme bir kat daha avantaj sagliyor.

    Dedigim gibi hic moralini bozma, hic birimiz bu yaris tekniklerini anamizin karninda ögrenmedik ve en azindan kendi adima sunu rahatca diyebilirim. Bu yaris tekniklerinin nasil yapildigini - nerelerde kullanacagimi biliyorum ve uyguluyorum fakat ustalasmak icin daha en az 100 firin ekmek yemem lazim ;)


    Mazda Cup'ta önemli olan viraja gec giris yapman...yani araci cok cabuk bir sekilde kontrollu durdurabilmen gerekir (Heal&Toe), bunu basardigin gibi ayni milisaniyeler icinde sol ayak freniyle fazla hiz kaybetmeden kontrollu bir sekilde ve en hizli sekilde virajdan cikmandir.

    Fren noktalarini gittikce kisaltmaya calis...hata en buyuk dusmanindir. Hata derken, arabayi kaydirmak, yol disina cikmak vs. vs. tum bunlar sana cok degerli saniyelere mal olur!

    YanıtlaSil