4 Mart 2013 Pazartesi

TTM 2013-03-04

Ey iRacingciler,

Dunku muhabbet, antreman ve yarislarimiz muhtesem gecti. TTM olarak özellikle pazarlari feci yardiriyoruz   ;)

Dun aksamki Grand-Am yarisimdan sonra gectim Indy Ovale...tek kelimeyle mukemmele yakin bir yaris cikarttim. 15'ci baslayip 7'ci bitirdigimde yaristaki adrenalinden ellerimin uzun sure titremesine hakim olamadim...Yasadigini resmen hissettiriyor Indy Oval   :)

Grand-Am'de Alyanlarin yarisina girdigimden 11 baslayip 9 bitirdim ve 50 biraktik...Indy'dede 50 aldik...biraz degis-tokus oldu...


Bahsettigim iRacing Kampanyasina deginmek istiyorum. Daha dikkatlice okuyunca bu kampanya malesef bizler icin degil, uyelikleri bitmis kisiler icinmis. Biliyorsunuz su anki hesabim benim 3-4'cu hesabim ve kampanyada ve ucuzluk koduda o hesaplarima gelmis. Kodlar malesef gönderilen emaillere ait oldugundan su anki kendi hesabimda bile kullanma imkanim olmadi.

Oguz, Efkan ve Caner'in katildiklari yarisida izledim, gayet saglam yarislar cikarttiniz beyler, özellikle Caner'in son turu full aksiyon doluydu,.. tebrikler. Efkan'in son yarisinda ise diger Corvettecilerin Efkan'a "You are too fast for us" yazmalari cok hosuma gitti. You are too fast for us'in Turkce tercumesi "Pohunu yiyem Pimp agam, girme artikim bizim yarislara...mahvolduk, ezildik...Yeter artik"   ;)

Yarin 2013 Sezon 1'i yariliyoruz yani 6'ci haftasina giriyoruz...Zaman ne cabuk geciyor, guzel zaman gecirince degilmi   ;)


- Bu Haftaki TTM Pistlerimiz -



  •     Proto & GT Challenge Serisi Fix /  Serbest - Virginia International Raceway 25/65 dk.
  •     GT Challenge Serisi - Twin Ring Motegi GP 45dk.
  •     Klasik Lotus GP Serisi - Circuit De Spa Franchorchamps GP Pits 25 tur.
  •     Skip Barber Serisi - Okayama International Circuit 20 tur.
  •     iRacing Grand Prix Serisi - Suzuka Circuit GP 30 tur.
  •     Grand-Am Serisi - Mazda Raceway Laguna Seca 50dk. 
  •     Nascar A Klas Serisi Fix/Serbest (Gen6 Araci) -  Las Vegas Motor Speedway 45/85 tur
  •     Nascar B Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Las Vegas Motor Speedway 45/85 tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Atlanta Motor Speedway 35/70 tur
  •     Indycar Serisi Fix/Serbest - Phoenix International Raceway 60/120 tur

*************************************************************************************************


 Fark ettiginiz gibi yeni Nascar Gen6 aracin serisi gelmis bile...ben, yeni sezona anca gelir diye dusunuyordum...

 6'ci haftada en zor ve piskopat pisti hemen aciklayayim "Amerikanin yesil cehennemi Virginia Int. Raceway". Bu hafta Virginia'da en gec haftasonuna yarismaya calisacam (HPD), Virginia yarislarina katilanlarin %40-50'si buyuk ihtimalle yaris bitiremeyecekler...bu yuzden Virginia yarislarinda kamyonlarla iRating dagitilacakdir   ;)

Brands Hatch gibi piskopat ve zor pisti bile yaninda cocuk oyuncagina cevirir Virginia. Grand-Am'de ise bu hafta Laguna Seca, pek favori pistim degildir ama Brands Hatch'e nazaran sanki parkta geziyormusum gibi olacak.

Ovallerde ise piskopat pist Indy'deki Phoenix'dir. Bu aksam son bir Indy Oval yarisi yapmak isterim...Indianapolis + Dallara muhtesem bir kombo!



Bunlarin haricinde Yaris Simleri tarihi hakkinda guzel bir yazi okudum...tum bunlari yasadigim halde ve bahsi gecen tum oyun ve simulasyonlari oynadigim halde bu guzel yaziyi okumak enteresandi. Sizlere kisaca tercumesini geceyim ama tavsiyem tumunu kendinizin okumanizdir. LINK

  • Ilk simulasyon olarak kabul edilen yaris oyunu 1982 yilinda Namco'nun Pole Position oyunu oldu ve direksyon destegi vardi. Bu,...zamaninda buyuk bir olaydi ve o zamanin en gercekci F1 yarismayi simule ediyordu. 1983'te Pole Position II cikti ve direksyon destegi haricinde hem 3'lu ekran - hemde FFB(sadece titresim yani bugunku Rumble efekti) destegi vardi. 89'a kadar Sega's HangOn, Konami'den WEC Le Mans gibi Virtuel yaris simulasyon dunyasina katkisi bulunmus bircok oyun cikmistir.
  • Ilk detayli yaris simulasyonu...yani diger cikmis tum yaris simulasyonlarini yaninda Arcadeimsi birakan ise 1989 yilinda Papyrus Design Group (Bugunku iRacing'in yapimcilari) Indianapolis 500: The Simulation simulasyonuyla dunyaya resmen cag atlatmistir! Fizik ve telemetri hesaplari ilk bu simde kullanilmistir. 
  • Gelecek devrim 1992'de MicroPose'dan "Formula One Grand Prix" simulasyonuyla geldi. Bu simin en buyuk 3 özelligi ilk multiplayer destekli olmasiydi ve ancak 2 kisi ayni anda birbirleriyle yarisabiliyorlardi, 2'cisi leaderboards destegi ve 3'cusu ilk defa bir simde drafting/slipstream destegi bulunuyordu!
  • Ayni yil yani 1993'te Papyrus Indycar Racing ve F1GP'yi cikartti...bu siminde özelligi ilk patch/DLC'li olmasi. Yeni pistler ve araclara tasarim yapma secenegi gelmistir.
  • 1994'de Papyrus ilk defa Virtuel Yaris Dunyasinda, Nascar oyunuyla 640x480 cözunurluk kullanmislardir. O zamanlar tum diger oyunlarin cözunurlukleri 320x200'duler. Aradaki farki sizler dusunun ve zamaninda böyle 640x480 cözunurlugu ancak ve ancak en hizli bilgisayarlar kaldirabiliyordu. Yani anlayacaginiz ilk göz kamastiran grafikleride Papyrus sirketi baslatti. Bunun haricinde Papyrus'un Nascar oyunu dunyadaki ilk full Online destekli simulasyonu olarak tarihe gecmistir.Papyrusun Nascar oyunuyla artik araclar 640x480 cözunurluk sayesinde kutu degilde gercek arabaya benziyorlardi ve full Online destegi vardi.O zamanlar Online uzeri yarisanlarin aylik telefon masraflari 300$ ile 1500$ olmasi gayet normaldi.
  • 1997'de Polyphony Digital Gran Turismo serisiyle konsol dunyasinda devrim yaratmistir. Lisans, test ve istedigin araci secip kendi kariyerini takip etme imkani saglamasi zamaninda daha evvel görulmemis bir olaydi.
  • Simulasyonlar her zaman daha zordur, 1 arac ve 1 pistte ustalasmak icin daha cok yatirim yapmak ve zaman ister. Bu yuzden simulasyonlar genel olarak daha az satarlar fakat saglam fan kitleleri vardir.
  • Dunyadaki en cok satis yapan yaris oyunlari 100+ milyon ile NFS Serisi ve 60+ milyon satis ile Gran Turismo Serisidir.


Ve son olarak, herzamanki gibi guzel bir video...iyi eglenceler  ;)


Iyi yarislar,

11 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Çözünülürlüğe bak 320x200 vay anasını

    YanıtlaSil
  2. LaFerrari deyin F70 deyin ne derseniz deyin bu nedir yaw

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iRsV6YpLsKA

    YanıtlaSil
  3. Eyvallah Husnu,
    Su an icin en ideal cözunurluk (para sorun olmadigini var sayarsak). 6 monitör uzeri 15360x3200 olur yani 6x2560 + 2x1600.

    Dun aksam 2 tane muhtesem Indy-Oval yarisi yaptim ve ustu acik araclarda grafigin kesinlikle ustten fazla kesildigini dusunuyorum. Bunun 6x30" monitörlusunu dusun...

    http://www.youtube.com/watch?v=mzGtxlaPQqY

    Tabii ki 6x1920 + 2x1080'de isimizi fazlasiyla görur ama ne kadar yuksek cözunurluk olursa o kadar daha net ve guzel grafik aliriz ;)


    Bakalim, biz elimizdeki sistemi degistirene kadar 4K tv'lerde daha bir yayginlasmis olur, daha bir ucuzlar...Simulasyon neraklilari icin geleck cok guzel :)

    YanıtlaSil
  4. LaFerrari muhtesem gözukuyor, tam benlik araba...bu hafta extra Lotto oynayayim ;)

    YanıtlaSil
  5. Herifin F70'in direksiyon simidini eldivensiz tuttuğunu görünce içim bi tuhaf oldu, keşke eldiven taksaydı. Yazık yıpranır güzelim direksiyon :D

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Ferrari cikarirda Lambo sessizmi kalir ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=f80tnN1rCEU

    YanıtlaSil
  8. http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2537298.page

    YanıtlaSil
  9. Türkiye de drift ne durumda . Belgesel tadında bir video

    http://www.youtube.com/watch?v=0Fnt0Wj-L1E

    YanıtlaSil
  10. Bu paylasimi gördugume cok sevindim Husnu. Turkiyemde böyle imkanlarin olmasi ne guzel!

    Dun gece 2 muhtesem Nascar yarisi yaptim. Bu haftaki Nascar pistleri cok iyi, A-Klas Gen6 araciylada yarismak istiyorum bu hafta ;)

    HPD ile Virjinyanin kizligi, GrandAm'de McLaren+Riley yarislari derken hafta nasil bitti anlamayacam...
    Not: Indy-Oval'i unuttum, yaw gunun 24 saati bos olsam yinede zaman yetmeyecek iyimi ;)

    Bu arada caktirmadan 1.36.500 attigin gözumden kacmamistir. Saglam kvalifiye zamani ;)

    YanıtlaSil
  11. Chevrolet Gen6 araciyla bir TT attim ve sonuc muhtesem!

    C-Klas Silverado ile surus teknigi 90% gazdadir yani virajlar gazla alinir, o gazi bir kacirdinmi hem lastikler aninda asinir hemde genelde arac ucar ve yaris biter.

    B-Klas Chevrolet Impala ile virajlara yuksek hizla girip arabayi direksyonla cevirip dogru pozisyona getirdikten sonra 10%-20% gaz yardimiyla hafif kaydirarak alinir. Burada viraja giris hizini tutturamadinmi zincirleme efekti gibi direksyon cevirisin ve gaza basisin tamamen cökuyor ve en gec 5-10 tur icinde 1659 kilo agirligindaki 700 beygir gucluk aracla buz pateni kaymaya basliyorsun. BIG FAIL!

    Chevrolet Gen6'da ise her 2 aracin surus stilini cok dikkatli bir sekilde kullanman gerekiyor. Hem virajlara sanki duvara carpacakmis gibi hizli girmek zorundasin - ayni anda direksyonu hafif cevirip arabanin burnunu yanliyorsun ve geri kalan viraji hizli bir sekilde alabilmen icin gazla ceviriyorsun.

    Tek kelimeyle Chevrolet Gen6 muazzam olmus ve ayni anda cok acimasiz. Yukarida bahsettigim surus stilindeki noktalarin 1 tanesini saglam bir sekilde uygulayamadigin an yarisin biter. B-Klas Impaladaki gibi lastikler 5-10 tur bile dayanmiyor ve genelde Nascar'daki Fix yarislari 40-50 tur ve acik ayarli yarislarda 80-120 tur arasi degisir. Artik Nascar araclarinda yarismanin zorlugunu sizler dusunun.

    Daha Indy / Oval'e deginmedim...o dahada piskopat anasini satayim ;)



    Bugun Ford Fusion'un gelmesi lazim :)

    YanıtlaSil