18 Ekim 2012 Perşembe

TTM 2012-10-18

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetler, antreman ve kvalifiyeler herzamanki gibi superdi beyler  :)

Birkac gundur isim basindan askindi, halen hersey rayina oturmus degil...

Son haberlere göre Efkan'in T500'ude gelmis, iyi gunlerde olsun kardesim. Dunku konusmalarimizdan anladigim kadariyla T500'un  tam calismadigi icin dogru bir karsilastirma (CSR Elite) yapma imkanin olmadi.

Bu pazar 2.5 saatlik Petit LeMans yarisimiz var Road Atlanta'da multiklas yarisi...FordGT/Corvette/HPD. Daha dogru duzgun antreman yapma imkanim olmadi,...gecen haftaki Philip Island'a o kadar antreman yaptim ve 1.17'leri artik tutturuyordum ve 1 yaris bile yapamadim...bir dahaki sezona artik. Bu World Tour Yarisimiz TR saatiyle 23:00'da baslayacak.

Todd'dan CST haberleri,...
Hem GT, hemde F1 pedallarina gercek silindirli hidralik fren icin prototype yapmis ve gercekcilik hissi calismasindan gayet memnun. Yakin zamanda yeni hidralikli GT/F1 pedallarini sunacak...normal pedallari 6 ay beklerken bunlarin bekleme suresi herhalde 9-12 ay arasi olur...

SimVibe Beta asamasindan cikmistir ve full surum olarak satilmaya baslandi. Fiyati 79$, bu sadece yazilimi, bununla beraber yanina 4x Buttkicker MiniLFE ve 4 tane miniLFE'yi calistiracak amfi sart...buyuk ihtimalle birde extra bir ses karti...Pdf dosyasini okudum biraz ve gayet saglam birseye benziyor ama su an icin biraz masrafli benim acimdan. Ilerde kesin Simvibe'i kurmak isterim.

SimXperience kokpitilerini pahali bulanlar icin UltraForce yaris koltuklari mevcuttur...kullananlar gayet memnunlar...onun icinde...LINK


13'cu hafta icin herhangi bir isteginiz varsa bu linkten paylasabilirsiniz...LINK

Sezon 4'un yaris programi paylasildi...LINK



Ve son olarak guzel bir video,...




Iyi yarislar,

29 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Todd Ferrari sini değiştirmek için kolları sıvamış anlaşılan. Valla ben ballı adamım.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu ve evet tamamen katiliyorum. Bu saatten sonra CST alinacaksa Tony'den alinir.

    YanıtlaSil
  3. Lotus 49 dan görseller gelmeye başladı

    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/374045_10151268090681085_1548739110_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/421101_10151268091486085_1418371330_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/45362_10151268091216085_1486174187_n.jpg

    YanıtlaSil
  4. Super paylasim Husnu, Oran Parkida cekmisler.. ;)

    YanıtlaSil
  5. Rockingham Speedway

    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/385679_10151269457731085_2093082572_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/563973_10151269456841085_86410833_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/208202_10151269456971085_1309051760_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/644542_10151269459166085_1455318273_n.jpg

    Oran Park

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/530687_10151269579016085_86640315_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/404593_10151269579271085_1268125143_n.jpg

    YanıtlaSil
  6. Tam Efkanlık

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7JO3IjcFkfA

    YanıtlaSil
  7. Ohaaa çok sağlam yaw. Ama ekranları çok uzağa koymuş emmi.

    YanıtlaSil
  8. Paylasimlar super Husnu, o videodaki motion kokpit cok guzel.
    D-Box'un hayvanat modellerinden takmislar. D-Box'un fiyati 20.000$, bu actuaterlerin fiyatlari en az 2 mislidir, ustune birde özel yapim F1 kokpiti ekledinmi...

    Kullanilan direksyon neydi? Bir ara sanki T500'e benzettim ama sonraki cekimlerde T500 olmadigina emin oldum, özel yapim gibi gözukuyordu...yaris oyunu Simbin'in bir oyununa benziyordu.

    Bu aksam gelmeye calisacam,PetitLemans'a katilip-katilamayacagim belli degil ama olurda katilacak olursam hazirlikli olayim, hem kvalifiye zamanimi hafif dusurmem lazim ilk odaya girmek icin ;)

    YanıtlaSil
  9. Valla görsel olarak kokpit muhteşem. Efkanın dediği gibi ekranlar çok uzakta ve ufak bence. Ama D Box lar hayvanat olmasına rağmen hareket etmiyor yaw. Belki de ayarlar kısıkta olabilir ona birşey diyemem ama o kadar para ver sonra adam gibi hareket etmesin.

    YanıtlaSil
  10. Kokpit bayag buyuk ve eminim agirdir, o kadar hareket etmesi bile mucize bence. Öyle bir sisteme 6DOF giderdi bence.

    http://www.youtube.com/watch?v=7zgKDgTIfgk


    Bu arada 13'cu hafta aciklandi, sezon 4'te buyuk degisiklikler yok malesef, en azindan HPD serbestin tekrar multiklass olmasini isterdim...60dk yerine 40-45dk yarislar, Proto Fix'de öyle...25dk. yarislar yerine 35-40dk'lik yarislar isterdim.

    Eger Lotus49 az olsun GPL'deki surus fizigini andirirsa tadindan yenmez o aracin ama....herkeze görede olmaz.
    Lotus49 buyuk ihtimalle Lotus79'dan iRacing'deki en zor ve mukemmel arac unvanini kapar.

    Tek umudum, su Lotus49'un hasar modeli HPD gibi olmasidir. Lotus79 gibi degil. Lotus79 serisini biraktigimdan beri 2 yarisini izledim ve 2'sindede genel olarak hizli olan yariscilar - carptiklari halde, araclari hasar aldiklari halde ille zorlana pite gitmeye calismalari sacmaliktan baska hicbirsey degil. Bazilari hasarli halleriyle halen yarismaya calisiyorlar 8/

    HPD'deki gibi ufacicik hasarda basacan "Too much damage"'i ki, daha dikkatli yarismayi ögrensinler ;)

    YanıtlaSil
  11. Motion kokpit işi yaş iş yaw, bence en iyisi 4 tane bass transducer alıp Simvibe kullanmak.

    Bu arada sanırım t500 ile benim kulaklığın mikrofonu çakışıyor. Dün skype'a girmeden evvel kulaklık takılı yarış yaptım sorun olmadı, ama skype'tan sonra sapıttı. Bugün de sabahtan beri hoparlörden oynuyorum saatlerdir ve hiç sorun olmadı. Sorun skype'ta desem o da değil çünkü Bekir abi ve Hüsnü abide sorun yok. Şu an mantıklı gelen kulaklığın mikrofonu.

    YanıtlaSil
  12. Efkan motion kokpit kullansan yaş demezsin emin ol. Ama bence bu D BOX gereksiz bir sistem.

    Abi Lotus 79 a NTM ile beraber belki hasar olayına da el atılır . Multiclass yarışlar bence en düşük 60 dk olmalı. 25 dk fix yarışlar çok kısa insanın hevesi kursağında kalıyor yaw. İnşallah Petit Lemans için kendimi ayarlarım. Şöyle adam akıllı uzun soluklu bir yarış yapalım yaw .

    YanıtlaSil
  13. Dün gece biraz daha antreman yaptım. Canım sıkıldı dedim bir video kaydedeyim. Motion kokpitimiz yok ama idare edin. Ses te yok haliyle. Bir dahakine tekrarını bir köşeye koyayım da bari oradan ses gelsin yaw. Bu sefer üşendim :

    http://www.youtube.com/watch?v=H0GUQ1VLsVo&list=HL1350746089&feature=mh_lolz

    YanıtlaSil
  14. Petit Le Mans canlı yayın:

    http://www.alms.com/camera/television-broadcast

    YanıtlaSil
  15. Video guzel Husnu, ellerine saglik +'yi caktim hemen ;)

    PetitLeMans paylasimi icinde tesekkurler, iPadden devam ettim izlemeye :)

    Bugun PetitLeMans'da dananin kuyrugu kopacak, simdiden hepinize bol sanslar.

    YanıtlaSil
  16. Petit Le Mans malesef beklediğim gibi geçmedi yaw. İlk odada girdim ama salak salak yarışıyordu millet. Hele hele S'lerde zorlayan HPD'lere birşey diyemiyorum.

    Yarışın başında çok güzel 8. gidiyordum ve tren gibi gidiyorduk. Bir virajda arkamdaki David'e defans yapayım derken körbden zıpladım ve aracı kaydırdım, David de istemeden de olsa arkadan dokunup spin attırdı ve sona düştüm. Sonra tabi HPD'ler yüzünden sanırım patlayan korvetler oldu ve 9'a yükseldim. Sonra işte pite girdim, arada patlayan korvetler oldu falan fistan 4. lüğe kadar çıktım. Arkamda Aleksi Elomaa adında bir puşt vardı (herifçioğlu bi de proymuş) uzun düzlükten sonraki şikanda sol tarafıma bir gömdü, kontrolü kaybettim ve arkadan gelen trafikle de kaynaşıp 11 dk optional repair aldım. Puşt yarışımın tam olarak içine etti. SOnra da takıldım öyle ve 6. bitirdim.

    Aldığım sonuç fena değil gibi ama adam gibi bi yarış olsaydı da 10. bitirsewydim keşke, hiç keyif alamadım çünkü.

    YanıtlaSil
  17. Bu arada alın size Huttu :D

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tC1vp026wMU

    YanıtlaSil
  18. Efkan geçmiş olsun kardeşim. Biz de Elegan abi ile 2. odadaydık yarışa 1-2 başladık. Güzel bir start aldık . Elegan abi ben ve birde Eric den Hollander ile beraber arkadakilerden koptuk . Tur bindirmeler başladı. Elegan abi ile aramızda 1 sn altında bir süre varken Ford GT lerden birine tur bindirme esnasında bir sürtüşme yaşadım. Neyseki sorunsuz atlattık ama Elegan abiye yol verip direk benim çizgimi kapatlamaya çalışması ile bu olay gerçekleşti. Tamam Efkanın bahsettiği S te sıkıştırmaya gerek yok ama bahsettiğim yer Start a çıktığımız tepedeki ilk şikan. Eyvallah HPD ler saygısız davranıyor ama yani art arda giden 2 hpd den birine yol verip diğerinin çizgisini kapamak mantıksız. Neyse " Sorry " dedik geçtik :) Sonra yine bir Ford GT bu sefer benim aceleciliğimden dolayı maalesef arkadaşı uçurdum . Patrick MÜhlbachr isimli arkadaşımdan buradan özürlerimi sunuyorum .Bugün yarın şikayeti gelir herhalde . Sonra tabi trafik iyicen karıştı. Bu iki hatamla beraber Eric den Hollander e geçildim. Neyse basmaya devam. Bu arada Ford GT yi uçururken bende ufak bir hasar aldım galiba. Düzlükte hızım yavaştı. Neyse ilk pite kadar öyle devam ettik ondan sonra düzeldi. Garip olay ilk pitten sonra oldu. Yarışa 9. başlayan Marco Arcidiacono ilk bölümde ortalarda yokken ilk pitten sonra bir baktık önümüzde ve ciddi fark açmış. Yarıştan sonra Kerem ve Burak ile pit esnasındaki tur zamanlarını inceleyince anladık. Tam emin olmamak ile beraber bu adam ilk pitte lastik değiştirmedi büyük bir ihtimal . Elegan abi ve benim pite girdiğimiz turdaki zamanımız 2.05 Marco Arcidiacono nun ise 1.55 . Adam sıçrama yaptı ki birkaç tur evvel spin atmış birde. Nasıl bu kadar yükseldi anlamış değilim. Neyse sonrasında arkadan güzel bir tempo ile gelen Muhammed S Patel çıktı ortaya ve Elegan abiye yetişti. BU olay ilk pitten sonra gerçekleşiyor ve Elegan abi 4. sırada bende 5. sırada gidiyoruz. Muhammed S Patel Elegan abiyi geçtikten sonra ikiside aynı tempoyla gitmeye başladı 10 sn civarında önümdeler . Vee olan oldu Elegan abi ile Muhammed S Patel arasında bir temas yaşandı. Yarıştan sonra izleyince Muhammed S Patel malının ne kadar salak bir hareket yaptığını gördüm. Artist herif büyük bir ihtimal o tur pite gireceği için uzun düzlüğün sonunda Elegan abiye yol verdi ama yol vermesi ile beraber Artist arkadaşımız tekrar çizgiye dönmek istedi. Bu esnada frenlemede Elegan abiye arkadan dokundu. Dokundu derken bildiğiniz üzerine çıktı işte. Elegan abinin yarışı burada bitti maalesef. Yarışı bitirseydi büyük bir ihtimal 2. o olurdu. Geçmiş olsun abi. Bundan sonra yarışta çok fazla bir gelişme olmadı. 2. pitlerden sonra Marco Arcidiacono un arkasına geldim. Aynı tempoyla sıkıştırma çalıştım. Tur bindirmelerden dolayı fark 5 sn civarına çıksata 3. pitte yine büyük bir ihtimal lastik değiştirmedi ve bana tur bindirecek pozisyona geldi. Demekki uzun yarışlardan önce Lastik ve benzin kullanımı ile alakalı simülasyon yapmak gerekiyormuş. İşin benzin tarafına geliyorum. 3. piti yaptık 1.10 lar civarında zamanları tutturarak devam ediyorum. Benzin sarfiyatını takip edeyim derken bir baktım yarışın bitimine 35 dk civarında biz zaman var. Bendede tam bu süreye yetecek kadar benzin var. Fakat bir süre sonra kalan benzinin yarışın bitimine yetmeyeceğini anlayınca hemen benzin sarfiyatını düşürdüm. Benzin ha yetti ha yetmedi derken beyaz bayraklı son turumda uzun düzlüğün sonunda gaz kesmeye başladı. Çok şükür tepeyi atlattık yokuş aşağıda saldım start finiş e . Finiş çizgisini geçmem ile beraber araba stop etti :) Benzin sarfiyatını 1-2 tur geç düşürseydim pite girmek zorunda kalacaktım . Yarışı 2. bitirmiş olduj . İlk uzun yarışımı güzel bir sonuçla bitirdim çok şükür. Yarışa katılan ekipteki diğer arkadaşlar biraz şansızdı . Herkese geçmiş olsun. Elegan abi ile geleneğimizi yine bozmadık. Beraber katıldığımız bir yarışta yine birimiz patladı. Ama 2.5 saatin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Yarış bittikten sonra bir bakmışsınız haliniz pert :)

    YanıtlaSil
  19. Tebrikler Husnu-digerlerimize gecmis olsun ;)

    Husnu,
    Son yazdigin cumle o kadar dogruki...hani halen biraz uzgunum dunku yarisim icin ama su son sözunu okuyunca sanki "Iyiki yarisim patlamis" gibi bir hise kapildim cunku bu 2'mizin giripte birimizin patlamasi artik bir gelenek haline geldi, degismesini istemem :)

    Bu halde yarisimdan cok memnunum...benim yarisim akillara zarar gecti. Patel bana carpmasaydi buyuk ihtimalle 1'ci bitirirdim, Marco'nun lastik degistirmedigini ilk pitten sonra anladim ve 2'ci pite ayarimi yapmistim bile ama malesef veya iyiki he he he 2'ci pite kadar bile dayanamadik.
    Ama yaristigim zaman muhtesemdi, uzun zamandir adrenalin bu denli damarlarimdan akmamisti, iyi oldu. Yaris icinde kendimi 10 yas daha genc hissettim ;)

    Saka bir yana 3'cu sezonuda bitirdik beyler ;)

    Gelecek sezona full yatirim Grand-Am olacak...ve bir dahaki sezona dahada buyuk bir yatirimla Grand-Am Premier serisi, arada-sirada HPD, Lotus49, McLaren vs. vs. sureriz :)


    Petit Le Mans yarisina katilan tum arkadaslara tesekkurler ve bir dahakine patlama sirasi sende Husnu unutma, gelenegimiz böyle :P

    YanıtlaSil
  20. Abi valla keşke ayda 1 veya 2 haftada bir ALMS ile doğru orantılı bir şekilde böyle uzun multiklas yarış olsa. Gerçekten 2,5 saat insan ciddi konsantre oluyor. Hani 25 dk fix yarışım bu şekilde geçmezdi eminim.

    İyi hoş diyorsun da bence bu geleneğimizi beraber katıldığımız her yarışta double yapacak şelilde değiştirsek daha iyi olur diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  21. Katiliyorum Husnu, su uzun yarislar harbiden cok zevkli.

    Gelenegimiz hakkinda yeterki sen mutlu ol, 5 defa ust uste patlarim ;)

    YanıtlaSil
  22. Sistemin salaklığından div2 şampiyonluğumu kaybettim yaw :(

    YanıtlaSil
  23. T500 SLİ Pro Race uygulaması

    http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=135961&page=315

    YanıtlaSil
  24. SLS AMG GT3

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ez6s-yKdB5Y

    YanıtlaSil
  25. Petit Le Mans yarışı:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p-HuS-2Fy08

    1:33:23'ten snra başlıyor bizim kazalar :D

    YanıtlaSil
  26. IRON MAN 3

    Güzel olacağa benziyor. Bakalım bu sefer ne kadar Amerikan propagandası yapacaklar

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5EjG-1U3wqA

    YanıtlaSil
  27. Bu konuyu gördünüz mü? İrating uygulaması ile alakalı benim kafamdaki düşünceye yakın bir çalışmayı oylamaya sunmuşlar. Siz ne diyorsunuz

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1488897.page

    YanıtlaSil
  28. Initial D Fifth Stage Trailer . Kasım ayında ilk 2 bölüm yayımlanacak

    http://www.youtube.com/watch?v=jDj-ty1CXJc&feature=player_embedded

    YanıtlaSil
  29. Turkish King abimiz, nerelerdesin yahu? Merak ediyoruz. Bu kadar uzun zaman uzak kalmazdin sen yarismaktan. Nedir bu yogunluk?

    YanıtlaSil