Dunku muhabbetler, antreman ve yarislar her zamanki gibi superdi ;)
Dunku muhabbetlerimizden demetler,...
- Yarisa girsene
- Abi, vallaha artik iRating dagitacak iRatingim kalmadi
**************************************************************
- Bana sikin lazim yaw...
- Bekir'inkine bak hosuna giderse sana verir
**************************************************************
- Ögrenci deyince aklima Bill Gates geliyor
**************************************************************
- Osmanliiiilaaaar ne haber
- Gel yarisa girelim
- Dur yaw, daha yeni geldim direksyonu bilem takmadim daha
- Cabuk tak 15 dakkaya yaris basliyor
**************************************************************
- G27'yi nasil suruyorsun?
- Ciplak suruyom abiiii
**************************************************************
- Sikipiyle gectigimde kafalarina vuracam...(ne veya neyle vuracagini aciklamadi emme cibildak surdugu belli)
**************************************************************
- Husnu benim gizli arkadasim....
- Haydi yaw, Allah mutlu etsin
**************************************************************
- Nurburgring'e gidelim hep beraber...
+ Ben Gari isteyem
- LöMan'a gidelim hep beraber...
+ Ben Gari isteyem
- Zart - Zurta gidelim hep beraber...
+ Laf aramizda ben Gari isteyem
**************************************************************
- Hangi kanyagi icsem acep?
**************************************************************
Dedigim gibi, dun cok gulduk ve cok guzel eglendik :)
Bu arada Husnu, Ecci7000'i almayi dusunuyorum ama senin yardimin lazim kardesim. Sana zahmet Ecci7000'in kargosunun bana ne kadara patlayacagina bakabilirmisin...Ecci7000'i sepetine koyduktan sonra gönderme adresi olarak benim adresi yaz ve devamli "Next"'e tiklarsan en sonunda kargo fiyati cikar ;)
CSW hakkinda Thomas ufak bir aciklama yapti,...Ilerde CSW'nin mekanik ve elektronigi degisebilir ve bu yuzden "Uppgrade ve Bakim" servisi sunalacak. Dogrusunu söylemek gerekirse, bu malesef benim hosuma gitmedi. Sebebi cok basit,...su an CSW almis olsam ve 1-2 yila yeni ve daha iyi bir mekanikli/elektronikli CSW cikarsa bu hosuma gitmez. En nihayet CSW'ler az para degil, nereden baksan 900 euroya patliyor ve bu fiyata insanin istedigi elindekinin son versiyonu olmasidir veya Bekir'in tabiriyle "DLC'siz bir alet" istenir.
Bekir ve Efkan'in T500'leri yolda ve ikisindende ayrintili inceleme bekliyoruz. Efkan, kargoyu en ucuz posta yolu olarak sectiginden, onun T500'u en erken 2 aya anca gelir...Biliyorsunuz, önce Afrika'nin balta girmemis ormanlarinda yasayan Bushmenlerin muhurlemesiyle baslayan yolculuk, en nihayet Cin'in su meshur posta tasitiyla TR'ye giris yapar. Efkan'cim, böyle bir tasit gördunmu Adana'da, ahanda senin T500'dur ;)
Son olarak herzamanki gibi guzel bir video,...
Iyi yarislar,
Puhahahaha video çok bomba yaw :) Çok komik ama bir o kadar da trajik. Türkiye'nin doğusunda yaşanan bu bokluklarla çok güzel dalga geçmiş üstadlar.
YanıtlaSilEyvallah abi :) Ama öyle birşey yapsam sana ECCİ yi yollayacağımı düşünmüyorsun değil mi :)
YanıtlaSilBu gidişle Amazon Türkiye ye T500 yetiştiremeyecek. :)
YanıtlaSilBu T500 uzun zamandır piyasada...hatırladığım kadarıyla Gran Turismo 5 ile aynı tarihlerde piyasaya çıktı..CSW ile aynı kulvardaysa fanatec'e gerçekten sövmek lazım...pad olayı büyük sıkıntı ama f1 simidi ile çözülür heralde...
YanıtlaSilEfkan,
YanıtlaSilZugurt Aga'yi seyretmediysen kacirma, bastan sona 10 uzeri 10'luk bir filimdir. Bu arada fark ettinmi, Kari isteyen dedenin sana ne kadar cok benzedigini, he he he
Husnu,
Yok yaw...sadece kargo fiyati cikana kadar Next'e tiklaman yeterli :P
Bekir,
T500'ler ilk ciktiginda GT5'de bile iyi calismiyordu (yazilimdan), Pc'de benim bildigim neredeyse hic calismiyordu. Yazilim yönunden cok zayifti, buna birde sabit padlari ekledikmi...birde bu yetmezmis gibi "Fransiz" mali olnasida bir kademe negatiflik yaratti haliyle ;)
1.5 yil sonra yazilimi duzeltmisler artik, hardware yönunden zaten iyiydi, en buyuk eksigi sabit padlari ve o zamanlar manuel vitesin hic olmamasiydi.
Bugun artik cogu problemler giderilmis durumda, manuel vitesi var ve denedigim Pc oyunlarinda problemsiz ve gayet iyi bir sekilde calisti.
T500'un en kötu yani su stabil padlar, bununda 2 sekilde cözumu var...
1) http://www.youtube.com/watch?v=RAOyAAWkuVM
2) iRacing'den Sam'in direksyonunu satin alarak.
T500 RS in FFB motoru
YanıtlaSilhttp://www.buehlermotor.de/C12572D40025EAF8/vwContentByKey/W274AHF5391WEBREN/$File/DC-motor-1_13_044_en.pdf
Super GT 2012 Round 7 Autopolis
YanıtlaSilhttp://www.youtube.com/watch?v=Sv7neyVxEGA&list=PLEDAACA4606BC0162&index=1&feature=plpp_video
Pist hakkaten güzel, iracing'te olması lazım bence ;)
Bekir,
YanıtlaSilGuzel paylasim, pist ciksa, ben alirim biliyorsun.
Dun gece Husnu'yle Zolder'in tozunu aldik ve beraberce 1.15'lerin ortalarina dusebildik. Pist muhtesem ve cok eglenceli.
Zolder'de Lotus79 icin harbiden saglam techizat sart. 1.14'leri atanlari seyrettim ve attiklari turlar her ne kadar hizli olsada o aracin gercek hayatta o sekilde surulebileceginden supheliyim ;)
Surda 2-3 haftaya Lotus79'a YLF gelecek, umarim iyi birsey cikar.
Abi Autopolis'in son 3 turunu izleyin yok böyle bir alyanlık yaw :D
YanıtlaSilSon turlari akillara zarar yaris cikartmislar, hiyaragasi Epson...poh vardi orada burnunu sokasin, ucarsin iste öyle ;)
YanıtlaSilPanik yaptı adam abi kolay değil arkadan geçen yılın şampiyonu geliyordu :p Bu yıl da şampiyon oldular, helal olsun :)
YanıtlaSilLotus 49 forumu acilmistir. C Class olacakmis seri.
YanıtlaSilLotus 49 C Class = Ticari düşünce + Bol kaza
YanıtlaSilSOF yarışları takip etmek gerekecek...
T500 in da houuuuuseeee :D
YanıtlaSilPurple sector'ler görmeye başlarsan haber ver kardeşim :))
YanıtlaSilVay vay hadi bakalım güle güle kullan kardeşim. Şimdi akşam olmaz sana :)
YanıtlaSilBerker, bakalım nasıl bir hissiyatı olcak abi neler görecez :)
YanıtlaSilHüsnü, vallahi tekrar sağol dostum emeklerine sağlık :) akşama da arkadaşımın doğum günü var oraya gidecem, o yüzden epey geç gelip bakma fırsatım olacak :( table clamp olayına hiç bulaşmayacam o yüzden inşallah benim standın üzerindeki delikler T500'e uygundur da hemen monte edip denerim :)
Güzel bir Petit Lemans videosu ;)
http://www.youtube.com/watch?v=hIKiIu0bWkw
Lotus49 her an gelir artik ;)
YanıtlaSilBerker,
Sanki diger serilerde SoF'leri takip etmiyoruz :P
Bekir,
Iyi gunlerde olsun kardesim, incelemeni bekliyoruz :)
Husnu,
YanıtlaSilZ1 Betasina katildinmi?
Sağol abi, yazılı bir inceleme zor gibi, lakin gt2ye göre nasıl farklar hissettiğimi skype üzerinden anlatırım ki sen zaten biliyorsun abi ;)
YanıtlaSilAbi Z1 betasına katılmadım. Hayırdır farklı birşey mi var ki ?
YanıtlaSilMcLaren P1 ;)
YanıtlaSilhttp://www.youtube.com/watch?v=Gcmzc895mDc
"Berker,
YanıtlaSilSanki diger serilerde SoF'leri takip etmiyoruz :P"
Bu seride şampiyona puanı irating vesayire gözetmeden daha fazla yarış yapma niyetindeydim..o bakımdan hayal kırıklığı oldu c class...mecburiyetten temiz yarışlar için sof takip etmek zorunda kalıcam anlamında şey ettiydim :)..dört gözle bekliyoruz 49'u...
OOO Radical ciler için güzel geldi
YanıtlaSil" The new-spec SR8LM simulation is coming later this year. "
http://www.radicalitaly.co.uk/racing/virtual-racing
Ama bu radical haberi 2009 da çıkmış. Halen planlar arasında mı iracing ekibinden cevap veren olmamış
YanıtlaSilBekir,
YanıtlaSilT500'un incelemesi benim icin degil, ben zaten biliyorum ;)
McLaren paylasimi guzel...
Husnu,
Z1 Betasinda degisiklikler var, email gönder Russell'a ilgilendigine dair ;)
SimVibe'den uzun zamandir hicbir haber alamadik, bu yönde gelismeler nasil?
Berker,
Tum iRacing serileri SoF ve Sampiyonluk puanlari uzerine kurulu zaten ve bu 2'li birbirine bagli ;)
Lotus49'un C-Klasda olmasinin tek eksi yönu SR'ler, iRating yönunden pek sorun yasayacagimizi sanmiyorum. Örnek olarak al benim Lotus79 yarislarimi...
Dogru duzgun antreman yapma firsatim olmadan yarislara girdigim halde adam gibi iRating kesmiyor...B-Klas olanlar eksi SR almak icin 3 hataya nazaran benden tek bir hatada 5 mislisini keser. Lotus49'dada aynisi olacak.
Beyler,...bu arada Petit Löman antremanina basladinizmi? HPD RoadAtlanta fix ayarla 1.11'in baslarini rahat bir sekilde tutturuyorum...1.10'u görurum
Ben daha başlamadım ona yaw GT challenge yarışımı yapıp 10 dolarımı alınca başlayacam. Hem bakalım o yarışa kadar elimde direksiyon olacak mı.
YanıtlaSilMclaren GT3
YanıtlaSilhttp://www.virtualr.net/wp-content/gallery/3656/A4Xp8QvCUAEjW-X.jpg-large.jpg
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/3656/A4XqecBCEAAn4EW.jpg-large.jpg
Vay vay vay kokpit harbi sağlam duruyor o direksiyonla :)
YanıtlaSilLakin beni şüpheye düşüren bir durum oldu bu görüntüde. Limerock'ta denemişler, acaba yine Rookie vari bir seride mi olacak :/
Bekir denedin mi T500 ü ?
YanıtlaSilYok Hüsnü henüz denemedim abi, benim wheel standin hard mount delikleri tutmuyordu. Bu akşam delikleri açtıracam ve inşallah uzun uzun deneyebilecem :)
YanıtlaSilŞekilsel anlamda ilk izlenimlerim şöyle:
- Dış simit çapı bizim Fanatec'lerle aynı, simit ince olduğu için büyük gibi görünüyor.
- Simit inanılmaz hafif; bu da Elegan abinin bahsettiği narin FF efektini açıklamaya yetiyor, motor boyutu zaten GT2erin 2 katı desem yalan olmaz :)
- Vites padları harbiden orgazm için yeterli :D Fakat 45 derece dönüşte bile elinizi kaldırmadan vites değiştirmeniz mümkün değil :/
- Elektriğe hiç takmadım henüz, direksiyonu boşta çeviriyorken G27'lerdeki gibi tır tır hissiyatı alıyorum (kayış mekanizmasını mı iptal ettiler yaw ???). Ayrıca çevirmeye devam ettiğimde 45 derecelerde hafif bir boşluk hissettim, kayış geçişi falan mı oluyor o noktalarda anlamış değilim ?? Umarım elektriğe takınca o etki hissedilmez.
- Bir senedir alkantara kaplama GT2 kullandıktan sonra açık söyleyeyim bana oyuncak gibi geldi simidi, plastik etkisi de cabası. Fakat similatör kullanıcısı olarak şekle değil hissiyata önem verdiğimiz için o kısım benim için önemli değil artık :)
- Pedallar konusunda sertlik hissiyatı epey güzel. Fren kitlemesi hassaslığını test ettikten sonra esas işlev verimliğini değerlendirecem ve clubsport ile farkına bakacam. Ama mekanik hissiyat olarak benim şu anki CSP pedalımdan çok da farklı değil, ben daha dandik beklerdim açıkçası. Eğer fren kitlemesi falan yapmazsam planlarım şöye: T500 pedallarını kullanmaya başlayıp CSP'yi Alper beye gönderecem tam bir tamir için (şu dead zonları gidersin birşekilde), CSP sağlam gelince elden çıkarıp CST siparişi veririm... No more Fanatec ;)
- Bana gelen set V.4 (umarım tüm sıkıntıları gidermişlerdir artık bu versiyonla)
Akşama skype'a gelen olursa onunla canlı canlı paylaşırım farkettiklerimi.
Bu akşam CSP kullanarak testimi yapacam Laguna Seca'da. Dolayısıyla sadece direksiyonun etkisini gözlemleme fırsatım olacak. 2 haftadır saatlerce antrenmandan sonra 1:20:2xx atmıştım. Eğer her halükarda o zamanı atmaya başlarsam Berker'in sorusuna yanıt bulmuş olacaz ;)
Yarından sonra da CSP'leri söküp T500 pedalları ile denememi yaparım.
Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar.
Paylaşım için teşekkürler Bekir..ilk birkaç turda 1.19'ları görmeye başlarsan siparişi veriyorum :))
YanıtlaSil1.19 rahat atar yaw :) . Ama pad kullanımu kötüymüş . Bir de simitini adam gibi güzel birşey yapsalarmış iyi olacakmış. Bakalım banada yarın geliyor . Bugüne yetişmeyecek herhalde :)
YanıtlaSilDaha önce Alkantara kaplamalı direksiyon kullanmadıysanız T500'ün simidi size garip gelmez ;) aksine dediğim gibi simidin hafifliği direksiyon sağlam olduğu sürece FFB için bir avantaj. Orta kısmı metal ama keşke kaplamayı alkantara yapsalarmış. Efkan'ın dediği gibi insanın simidi söküp küçük sanayide alkantara deri kaplatası geliyor :D
YanıtlaSilAlkantara resmi kurcalarken denk geldi Fanatec GT2 gerçek araç ;)
http://www.europeanspeed.com/Porsche%20colors/Interior/alcantara.jpg
Fanatec GT2 birebir . Vites te aynı şekilde.
YanıtlaSilSıradaki CSW direksiyon simitini açıklıyorum :)
http://www.seriouswheels.com/pics-2010/nopq/2010-Porsche-918-Spyder-Concept-Dashboard-1920x1440.jpg
Hüsnü CSW ateşini canlı tutmaya çalışıyorsun farkındayım ama olay bekirin 1.19'una kalmış durumda kardeşim :))..CSW hakkında öyle incelemeler var ki T500 yanında oyuncak gibi kalıyor, frexle falan karşılaştırılıyor...lakin öyle incelemeler de var ki alan aldığına binpişman :)
YanıtlaSilBerker . Ben CSW sayfasını V2 çıkana kadar kapatmış durumdayım :) CSW ile alakalı şunu düşünüyorum . Cihazı sağlam olan adam çok memnun . Ama şu an satılan cihazların hepsinde bir farklılık var biri diğerini tutmuyor gibi geliyor bana . Bakalım mekanik güncelleme ne boyutta olacak. Valla bu Thomas ın işi belli olmaz. farklı bir base ile gelebilir. Şimdilik T500 akar diyorum :)
YanıtlaSilYalnız, olur da eskaza 1.18 atarsam o zaman dağılın millet :p şaka biyana da 1.20.000'leri sürekli atsam bile benim için on numara olur yaw.
YanıtlaSilBekir pek iyi değilsin..rengin de solmuş..hastasın...bence izin al işten erken git bugün eve :))
YanıtlaSilEvet bahisler açıldı.
YanıtlaSilBekir T500 ikilisi için
1.20 altına iner diyenler
1.20 yi eskisinden bile zor atar
Oyları görelim :)
Bu arada çocuğun yaptığu uygulamadan sonra T500 gerçekten güzel oluyor.
http://www.youtube.com/watch?v=gp-Q-7WsvLo&feature=plcp
Puhahaha valla yaaaa keşke gidebilsem :D
YanıtlaSilBen 1 CSW parasını 1.20 üstüne yatırıyorum :)..kaybedersem sonsuza dek g27 kullanacam :)))
YanıtlaSilFFB ve hissiyat yönunden T500 önde ama CSW yeni saglamlik/mekanik/elektronik ve yazilimla 1-3 yila gecer diye dusunuyorum.
YanıtlaSilBu arada hangi MAL kalkipta 450 dolarlik aleti 2000+ dolarlik aletle (Frex) karsilastirir...akil var-mantik var yaw :)
CSR Elite ve CSW'yi denedim ve FFB'leri bugunku yazilimlarla bile cok cok iyiler ama cok daha iyi is cikartilabilir, bunu T500 ile yasadim. Bunun haricinde CSW'de ciddi hardware problemleri oldugunu dusunuyorum ve bugunku yasanan problemlerin cogunu önumuzdeki 1-3 yila gidereceklerinden eminim.
20 papel Bekir 25-30dakika icinde devamli saglam ve ayni turlari yani consistent olacagidir...1.13'u görecegini sanmiyorum, onun icin Ecci7000 sart :P
Bu arada T500'u olanlar, iRacing forumunda paylasilmis...su ayarlarla cogu cok memnunlar!
YanıtlaSilhttp://i49.tinypic.com/x0y4ua.jpg
Standı deldirmek için açık demirci bulamadım yaw :/ artık yarına kaldı tüm işler :/
YanıtlaSilMclaren GT3 ten ilk video
YanıtlaSilhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HLlJW0BJAr0
Bizim T500 ümüz de geldi sonunda
YanıtlaSilIyi gunlerde olsun Husnu, sabit padlar harici geri kalan herseyden cok memnun kalacagindan eminim. Seninde göruslerini bekleriz ;)
YanıtlaSilMcLarende gumbur gumbur geliyor, gelecek sezonun ortalarina dogru cikacak deniyor. iRacing uzun suredir LeMans ile anlasmaya calisiyormus ama lisans parasi bayag yuksek ve asil problemin birde sadece kisa sureligine lisans verdikleridir :/
Eyvallah abi inşallah memnun kalırız. CSW V2 çıkana kadar ya da artık ömrünü doldurana kadar bununla devam :) Ondan sonra Nirvana ya ulaşacağız :)
YanıtlaSilBekir in direksiyon eline geçince bahsettiği bir mevzu var. Direksiyonu çevirince belirli noktalarda boşluk vardı. T500 sitesindeki buna yapılan yorum şu
Direksiyonun sesi ve hissiyle ilgili not
Direksiyonun sağa veya sola döndürülmesine bağlı olarak, direksiyonun çıkardığı ses biraz farklılık gösterir:Duyduğunuz seslerdeki farklılık tamamen normaldir ve direksiyonun saat yönünün tersine(yani, sola) döndürürken sesin biraz daha yüksek olması da normaldir.Bu ses, direksiyonun içine yerleştirilmiş, rakiplerimizin kullandığından oldukça büyük ve daha üçlü
olan DC motorun türüyle ilişkilidir. Direksiyonu saat yönünün tersine (sola) döndürdüğünüzde duyabileceğiniz ses, rotora elektrik akımını iletmeye yardımcı olan fırçalardan kaynaklanır. Yaptığımız testler, bu sesin genelde zamanla azaldığını (yani kısa bir “alışma” devresi vardır) ve oyun oynama
deneyimini hiçbir şekilde etkilemeyeceğini göstermiştir.Rakiplerimiz tarafından kullanılan kayışlara göre çok büyük olan çift kaymasız kayışlara sahip bir sistem, motorun torkunu direksiyona aktarmak için kullanılmıştır. Üretilen ses seviyesi ve güçlü torku aktarma becerisi arasındaki oran, kremayer ve pinyonlu sistemlerin veya dişlilerin kullanılmasından
çok daha elverişlidir. Bu da, kullanıcılara en iyi oyun oynama deneyimini sunmamızı sağlayan seçimlerimizi açıklar ve haklı çıkarır.
Direksiyonu kullanırken küçük “çentikler” veya “adımlar” olduğunu hissediyorum:
Aynı nedenlerle (= yüksek güçlü motorun ve büyük çift kayışlara sahip bir sistemin kullanımı),bu his tamamen normaldir.
gibi bir açıklaması var .
Lotus49 icin özel bir World Tour yarisi duzenlenecek bu yil, pistde belli Zandvoort ;)
YanıtlaSilhttp://members.iracing.com/jforum/posts/list/2072473.page
Iyi bir paylasim, benim arkadasin T500'u yeni degildi ve bu yuzden Bekir'in yasadigi boslugu yasamadim.
YanıtlaSilFFB ve aracin yol hissiyati yönunden cok memnun kalacaginizdan eminim, padlar konusunda ise surayi tavsiye ederim...
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2045285.page
Abi bende kutuyu açıp bir kontrol ettim.Belirli aralıklarla sanki boşluk varmış hissi var. Mesela sola doğru çeviriyorsun 3 kademe falan belirli noktalarda sanki bir boşluk var. Akşam iracing de bir deneyim . Yarışırken sorun olacağını zannetmiyorum.
YanıtlaSilAbi yok böyle bir FFB efekti yaw :D
YanıtlaSilEğer T500'ün dayanıklılığı yıllar sürecekse param helal olsun adamlar yapmış yaw :)
Hızlandın mı derseniz, hayır :) fakat iracing'de yeniden doğdum yaw GT2'ye göre çok iyi bir hissiyatı var meretin ;)
Yalnız tek bir sıkıntı hissettim saatler sonra denedikten sonra, ergonomi çok kötü yaw, şu direksiyonu alkantara kaplayalarmış yaw pinti herifler :/ FFB efektinden kemiklerim ağrıdı resmen :p
FFB'yi driver menüsünden önerildiği üzere % 65 yaptım (bilindiği gibi daha % 100'e kadar yolu var :) ), iracing menüsünden de FFB'yi 20'ye ayarladım, koltuktan takla atıcam zannettim yaw bu ne güç amk :D
Vites padlari GT için hiçbir sorun yaratmıyor ;)
Direksiyonun tır tır etkisi devam ediyor fakat FFB'nin güzelliğinden onu görmüyorsunuz bile :)
For now T500 Rulez amk !!! :D
Şu set üzerinde biraz makyaj yapsalar ne bileyim CSW tarzı simit yapsa, simitler alkantra olsa ne olurdu sanki mal fransızlar. Onun haricinde gerçekten sağlam bir set. FFB efekti eski setlerimize göre çok farklı . Fiyat performasn oranına bakarsak şu an için bizlere en uygun set olarak düşünüyorum. Padlar sabit olmasına rağmen 3-4 tur sonunda alıştım. Bakalım biraz daha test edelim neler çıkacak.
YanıtlaSil