2 Ekim 2012 Salı

TTM 2012-10-02

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetler, antreman ve yarislar her zamanki gibi superdi   ;)

Dunku muhabbetlerimizden demetler,...


- Yarisa girsene
- Abi, vallaha artik iRating dagitacak iRatingim kalmadi
**************************************************************
- Bana sikin lazim yaw...
- Bekir'inkine bak hosuna giderse sana verir
**************************************************************
- Ögrenci deyince aklima Bill Gates geliyor
**************************************************************
- Osmanliiiilaaaar ne haber
- Gel yarisa girelim
- Dur yaw, daha yeni geldim direksyonu bilem takmadim daha
- Cabuk tak 15 dakkaya yaris basliyor
**************************************************************
- G27'yi nasil suruyorsun?
- Ciplak suruyom abiiii
**************************************************************
- Sikipiyle gectigimde kafalarina vuracam...(ne veya neyle vuracagini aciklamadi emme cibildak surdugu belli)
**************************************************************
- Husnu benim gizli arkadasim....
- Haydi yaw, Allah mutlu etsin
**************************************************************
- Nurburgring'e gidelim hep beraber...
+ Ben Gari isteyem
- LöMan'a gidelim hep beraber...
+ Ben Gari isteyem
- Zart - Zurta gidelim hep beraber...
+ Laf aramizda ben Gari isteyem
**************************************************************
- Hangi kanyagi icsem acep?
**************************************************************

Dedigim gibi, dun cok gulduk ve cok guzel eglendik   :)


Bu arada Husnu, Ecci7000'i almayi dusunuyorum ama senin yardimin lazim kardesim. Sana zahmet Ecci7000'in kargosunun bana ne kadara patlayacagina bakabilirmisin...Ecci7000'i sepetine koyduktan sonra gönderme adresi olarak benim adresi yaz ve devamli "Next"'e tiklarsan en sonunda kargo fiyati cikar   ;)

CSW hakkinda Thomas ufak bir aciklama yapti,...Ilerde CSW'nin mekanik ve elektronigi degisebilir ve bu yuzden "Uppgrade ve Bakim" servisi sunalacak. Dogrusunu söylemek gerekirse, bu malesef benim hosuma gitmedi. Sebebi cok basit,...su an CSW almis olsam ve 1-2 yila yeni ve daha iyi bir mekanikli/elektronikli CSW cikarsa bu hosuma gitmez. En nihayet CSW'ler az para degil, nereden baksan 900 euroya patliyor ve bu fiyata insanin istedigi elindekinin son versiyonu olmasidir veya Bekir'in tabiriyle "DLC'siz bir alet" istenir.

Bekir ve Efkan'in T500'leri yolda ve ikisindende ayrintili inceleme bekliyoruz. Efkan, kargoyu en ucuz posta yolu olarak sectiginden, onun T500'u en erken 2 aya anca gelir...Biliyorsunuz, önce Afrika'nin balta girmemis ormanlarinda yasayan Bushmenlerin muhurlemesiyle baslayan yolculuk, en nihayet Cin'in su meshur posta tasitiyla TR'ye giris yapar. Efkan'cim, böyle bir tasit gördunmu Adana'da, ahanda senin T500'dur    ;)





Son olarak herzamanki gibi guzel bir video,...



Iyi yarislar,

54 yorum:

  1. Puhahahaha video çok bomba yaw :) Çok komik ama bir o kadar da trajik. Türkiye'nin doğusunda yaşanan bu bokluklarla çok güzel dalga geçmiş üstadlar.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah abi :) Ama öyle birşey yapsam sana ECCİ yi yollayacağımı düşünmüyorsun değil mi :)

    YanıtlaSil
  3. Bu gidişle Amazon Türkiye ye T500 yetiştiremeyecek. :)

    YanıtlaSil
  4. Bu T500 uzun zamandır piyasada...hatırladığım kadarıyla Gran Turismo 5 ile aynı tarihlerde piyasaya çıktı..CSW ile aynı kulvardaysa fanatec'e gerçekten sövmek lazım...pad olayı büyük sıkıntı ama f1 simidi ile çözülür heralde...

    YanıtlaSil
  5. Efkan,
    Zugurt Aga'yi seyretmediysen kacirma, bastan sona 10 uzeri 10'luk bir filimdir. Bu arada fark ettinmi, Kari isteyen dedenin sana ne kadar cok benzedigini, he he he


    Husnu,
    Yok yaw...sadece kargo fiyati cikana kadar Next'e tiklaman yeterli :P


    Bekir,
    T500'ler ilk ciktiginda GT5'de bile iyi calismiyordu (yazilimdan), Pc'de benim bildigim neredeyse hic calismiyordu. Yazilim yönunden cok zayifti, buna birde sabit padlari ekledikmi...birde bu yetmezmis gibi "Fransiz" mali olnasida bir kademe negatiflik yaratti haliyle ;)

    1.5 yil sonra yazilimi duzeltmisler artik, hardware yönunden zaten iyiydi, en buyuk eksigi sabit padlari ve o zamanlar manuel vitesin hic olmamasiydi.

    Bugun artik cogu problemler giderilmis durumda, manuel vitesi var ve denedigim Pc oyunlarinda problemsiz ve gayet iyi bir sekilde calisti.

    T500'un en kötu yani su stabil padlar, bununda 2 sekilde cözumu var...

    1) http://www.youtube.com/watch?v=RAOyAAWkuVM
    2) iRacing'den Sam'in direksyonunu satin alarak.




    YanıtlaSil
  6. T500 RS in FFB motoru

    http://www.buehlermotor.de/C12572D40025EAF8/vwContentByKey/W274AHF5391WEBREN/$File/DC-motor-1_13_044_en.pdf

    YanıtlaSil
  7. Super GT 2012 Round 7 Autopolis

    http://www.youtube.com/watch?v=Sv7neyVxEGA&list=PLEDAACA4606BC0162&index=1&feature=plpp_video

    Pist hakkaten güzel, iracing'te olması lazım bence ;)

    YanıtlaSil
  8. Bekir,
    Guzel paylasim, pist ciksa, ben alirim biliyorsun.
    Dun gece Husnu'yle Zolder'in tozunu aldik ve beraberce 1.15'lerin ortalarina dusebildik. Pist muhtesem ve cok eglenceli.

    Zolder'de Lotus79 icin harbiden saglam techizat sart. 1.14'leri atanlari seyrettim ve attiklari turlar her ne kadar hizli olsada o aracin gercek hayatta o sekilde surulebileceginden supheliyim ;)

    Surda 2-3 haftaya Lotus79'a YLF gelecek, umarim iyi birsey cikar.

    YanıtlaSil
  9. Abi Autopolis'in son 3 turunu izleyin yok böyle bir alyanlık yaw :D

    YanıtlaSil
  10. Son turlari akillara zarar yaris cikartmislar, hiyaragasi Epson...poh vardi orada burnunu sokasin, ucarsin iste öyle ;)

    YanıtlaSil
  11. Panik yaptı adam abi kolay değil arkadan geçen yılın şampiyonu geliyordu :p Bu yıl da şampiyon oldular, helal olsun :)

    YanıtlaSil
  12. Lotus 49 forumu acilmistir. C Class olacakmis seri.

    YanıtlaSil
  13. Lotus 49 C Class = Ticari düşünce + Bol kaza

    SOF yarışları takip etmek gerekecek...

    YanıtlaSil
  14. T500 in da houuuuuseeee :D

    YanıtlaSil
  15. Purple sector'ler görmeye başlarsan haber ver kardeşim :))

    YanıtlaSil
  16. Vay vay hadi bakalım güle güle kullan kardeşim. Şimdi akşam olmaz sana :)

    YanıtlaSil
  17. Berker, bakalım nasıl bir hissiyatı olcak abi neler görecez :)

    Hüsnü, vallahi tekrar sağol dostum emeklerine sağlık :) akşama da arkadaşımın doğum günü var oraya gidecem, o yüzden epey geç gelip bakma fırsatım olacak :( table clamp olayına hiç bulaşmayacam o yüzden inşallah benim standın üzerindeki delikler T500'e uygundur da hemen monte edip denerim :)

    Güzel bir Petit Lemans videosu ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=hIKiIu0bWkw

    YanıtlaSil
  18. Lotus49 her an gelir artik ;)

    Berker,
    Sanki diger serilerde SoF'leri takip etmiyoruz :P


    Bekir,
    Iyi gunlerde olsun kardesim, incelemeni bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  19. Husnu,
    Z1 Betasina katildinmi?

    YanıtlaSil
  20. Sağol abi, yazılı bir inceleme zor gibi, lakin gt2ye göre nasıl farklar hissettiğimi skype üzerinden anlatırım ki sen zaten biliyorsun abi ;)

    YanıtlaSil
  21. Abi Z1 betasına katılmadım. Hayırdır farklı birşey mi var ki ?

    YanıtlaSil
  22. McLaren P1 ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=Gcmzc895mDc

    YanıtlaSil
  23. "Berker,
    Sanki diger serilerde SoF'leri takip etmiyoruz :P"

    Bu seride şampiyona puanı irating vesayire gözetmeden daha fazla yarış yapma niyetindeydim..o bakımdan hayal kırıklığı oldu c class...mecburiyetten temiz yarışlar için sof takip etmek zorunda kalıcam anlamında şey ettiydim :)..dört gözle bekliyoruz 49'u...

    YanıtlaSil
  24. OOO Radical ciler için güzel geldi

    " The new-spec SR8LM simulation is coming later this year. "

    http://www.radicalitaly.co.uk/racing/virtual-racing

    YanıtlaSil
  25. Ama bu radical haberi 2009 da çıkmış. Halen planlar arasında mı iracing ekibinden cevap veren olmamış

    YanıtlaSil
  26. Bekir,
    T500'un incelemesi benim icin degil, ben zaten biliyorum ;)

    McLaren paylasimi guzel...

    Husnu,
    Z1 Betasinda degisiklikler var, email gönder Russell'a ilgilendigine dair ;)

    SimVibe'den uzun zamandir hicbir haber alamadik, bu yönde gelismeler nasil?


    Berker,
    Tum iRacing serileri SoF ve Sampiyonluk puanlari uzerine kurulu zaten ve bu 2'li birbirine bagli ;)

    Lotus49'un C-Klasda olmasinin tek eksi yönu SR'ler, iRating yönunden pek sorun yasayacagimizi sanmiyorum. Örnek olarak al benim Lotus79 yarislarimi...
    Dogru duzgun antreman yapma firsatim olmadan yarislara girdigim halde adam gibi iRating kesmiyor...B-Klas olanlar eksi SR almak icin 3 hataya nazaran benden tek bir hatada 5 mislisini keser. Lotus49'dada aynisi olacak.


    Beyler,...bu arada Petit Löman antremanina basladinizmi? HPD RoadAtlanta fix ayarla 1.11'in baslarini rahat bir sekilde tutturuyorum...1.10'u görurum

    YanıtlaSil
  27. Ben daha başlamadım ona yaw GT challenge yarışımı yapıp 10 dolarımı alınca başlayacam. Hem bakalım o yarışa kadar elimde direksiyon olacak mı.

    YanıtlaSil
  28. Mclaren GT3

    http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/3656/A4Xp8QvCUAEjW-X.jpg-large.jpg
    http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/3656/A4XqecBCEAAn4EW.jpg-large.jpg

    YanıtlaSil
  29. Vay vay vay kokpit harbi sağlam duruyor o direksiyonla :)

    Lakin beni şüpheye düşüren bir durum oldu bu görüntüde. Limerock'ta denemişler, acaba yine Rookie vari bir seride mi olacak :/

    YanıtlaSil
  30. Bekir denedin mi T500 ü ?

    YanıtlaSil
  31. Yok Hüsnü henüz denemedim abi, benim wheel standin hard mount delikleri tutmuyordu. Bu akşam delikleri açtıracam ve inşallah uzun uzun deneyebilecem :)

    Şekilsel anlamda ilk izlenimlerim şöyle:

    - Dış simit çapı bizim Fanatec'lerle aynı, simit ince olduğu için büyük gibi görünüyor.
    - Simit inanılmaz hafif; bu da Elegan abinin bahsettiği narin FF efektini açıklamaya yetiyor, motor boyutu zaten GT2erin 2 katı desem yalan olmaz :)
    - Vites padları harbiden orgazm için yeterli :D Fakat 45 derece dönüşte bile elinizi kaldırmadan vites değiştirmeniz mümkün değil :/
    - Elektriğe hiç takmadım henüz, direksiyonu boşta çeviriyorken G27'lerdeki gibi tır tır hissiyatı alıyorum (kayış mekanizmasını mı iptal ettiler yaw ???). Ayrıca çevirmeye devam ettiğimde 45 derecelerde hafif bir boşluk hissettim, kayış geçişi falan mı oluyor o noktalarda anlamış değilim ?? Umarım elektriğe takınca o etki hissedilmez.
    - Bir senedir alkantara kaplama GT2 kullandıktan sonra açık söyleyeyim bana oyuncak gibi geldi simidi, plastik etkisi de cabası. Fakat similatör kullanıcısı olarak şekle değil hissiyata önem verdiğimiz için o kısım benim için önemli değil artık :)
    - Pedallar konusunda sertlik hissiyatı epey güzel. Fren kitlemesi hassaslığını test ettikten sonra esas işlev verimliğini değerlendirecem ve clubsport ile farkına bakacam. Ama mekanik hissiyat olarak benim şu anki CSP pedalımdan çok da farklı değil, ben daha dandik beklerdim açıkçası. Eğer fren kitlemesi falan yapmazsam planlarım şöye: T500 pedallarını kullanmaya başlayıp CSP'yi Alper beye gönderecem tam bir tamir için (şu dead zonları gidersin birşekilde), CSP sağlam gelince elden çıkarıp CST siparişi veririm... No more Fanatec ;)
    - Bana gelen set V.4 (umarım tüm sıkıntıları gidermişlerdir artık bu versiyonla)

    Akşama skype'a gelen olursa onunla canlı canlı paylaşırım farkettiklerimi.

    Bu akşam CSP kullanarak testimi yapacam Laguna Seca'da. Dolayısıyla sadece direksiyonun etkisini gözlemleme fırsatım olacak. 2 haftadır saatlerce antrenmandan sonra 1:20:2xx atmıştım. Eğer her halükarda o zamanı atmaya başlarsam Berker'in sorusuna yanıt bulmuş olacaz ;)
    Yarından sonra da CSP'leri söküp T500 pedalları ile denememi yaparım.

    Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar.

    YanıtlaSil
  32. Paylaşım için teşekkürler Bekir..ilk birkaç turda 1.19'ları görmeye başlarsan siparişi veriyorum :))

    YanıtlaSil
  33. 1.19 rahat atar yaw :) . Ama pad kullanımu kötüymüş . Bir de simitini adam gibi güzel birşey yapsalarmış iyi olacakmış. Bakalım banada yarın geliyor . Bugüne yetişmeyecek herhalde :)

    YanıtlaSil
  34. Daha önce Alkantara kaplamalı direksiyon kullanmadıysanız T500'ün simidi size garip gelmez ;) aksine dediğim gibi simidin hafifliği direksiyon sağlam olduğu sürece FFB için bir avantaj. Orta kısmı metal ama keşke kaplamayı alkantara yapsalarmış. Efkan'ın dediği gibi insanın simidi söküp küçük sanayide alkantara deri kaplatası geliyor :D

    Alkantara resmi kurcalarken denk geldi Fanatec GT2 gerçek araç ;)

    http://www.europeanspeed.com/Porsche%20colors/Interior/alcantara.jpg

    YanıtlaSil
  35. Fanatec GT2 birebir . Vites te aynı şekilde.

    Sıradaki CSW direksiyon simitini açıklıyorum :)

    http://www.seriouswheels.com/pics-2010/nopq/2010-Porsche-918-Spyder-Concept-Dashboard-1920x1440.jpg

    YanıtlaSil
  36. Hüsnü CSW ateşini canlı tutmaya çalışıyorsun farkındayım ama olay bekirin 1.19'una kalmış durumda kardeşim :))..CSW hakkında öyle incelemeler var ki T500 yanında oyuncak gibi kalıyor, frexle falan karşılaştırılıyor...lakin öyle incelemeler de var ki alan aldığına binpişman :)

    YanıtlaSil
  37. Berker . Ben CSW sayfasını V2 çıkana kadar kapatmış durumdayım :) CSW ile alakalı şunu düşünüyorum . Cihazı sağlam olan adam çok memnun . Ama şu an satılan cihazların hepsinde bir farklılık var biri diğerini tutmuyor gibi geliyor bana . Bakalım mekanik güncelleme ne boyutta olacak. Valla bu Thomas ın işi belli olmaz. farklı bir base ile gelebilir. Şimdilik T500 akar diyorum :)

    YanıtlaSil
  38. Yalnız, olur da eskaza 1.18 atarsam o zaman dağılın millet :p şaka biyana da 1.20.000'leri sürekli atsam bile benim için on numara olur yaw.

    YanıtlaSil
  39. Bekir pek iyi değilsin..rengin de solmuş..hastasın...bence izin al işten erken git bugün eve :))

    YanıtlaSil
  40. Evet bahisler açıldı.

    Bekir T500 ikilisi için
    1.20 altına iner diyenler
    1.20 yi eskisinden bile zor atar

    Oyları görelim :)

    Bu arada çocuğun yaptığu uygulamadan sonra T500 gerçekten güzel oluyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=gp-Q-7WsvLo&feature=plcp

    YanıtlaSil
  41. Puhahaha valla yaaaa keşke gidebilsem :D

    YanıtlaSil
  42. Ben 1 CSW parasını 1.20 üstüne yatırıyorum :)..kaybedersem sonsuza dek g27 kullanacam :)))

    YanıtlaSil
  43. FFB ve hissiyat yönunden T500 önde ama CSW yeni saglamlik/mekanik/elektronik ve yazilimla 1-3 yila gecer diye dusunuyorum.

    Bu arada hangi MAL kalkipta 450 dolarlik aleti 2000+ dolarlik aletle (Frex) karsilastirir...akil var-mantik var yaw :)

    CSR Elite ve CSW'yi denedim ve FFB'leri bugunku yazilimlarla bile cok cok iyiler ama cok daha iyi is cikartilabilir, bunu T500 ile yasadim. Bunun haricinde CSW'de ciddi hardware problemleri oldugunu dusunuyorum ve bugunku yasanan problemlerin cogunu önumuzdeki 1-3 yila gidereceklerinden eminim.

    20 papel Bekir 25-30dakika icinde devamli saglam ve ayni turlari yani consistent olacagidir...1.13'u görecegini sanmiyorum, onun icin Ecci7000 sart :P

    YanıtlaSil
  44. Bu arada T500'u olanlar, iRacing forumunda paylasilmis...su ayarlarla cogu cok memnunlar!
    http://i49.tinypic.com/x0y4ua.jpg

    YanıtlaSil
  45. Standı deldirmek için açık demirci bulamadım yaw :/ artık yarına kaldı tüm işler :/

    YanıtlaSil
  46. Mclaren GT3 ten ilk video

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HLlJW0BJAr0

    YanıtlaSil
  47. Bizim T500 ümüz de geldi sonunda

    YanıtlaSil
  48. Iyi gunlerde olsun Husnu, sabit padlar harici geri kalan herseyden cok memnun kalacagindan eminim. Seninde göruslerini bekleriz ;)


    McLarende gumbur gumbur geliyor, gelecek sezonun ortalarina dogru cikacak deniyor. iRacing uzun suredir LeMans ile anlasmaya calisiyormus ama lisans parasi bayag yuksek ve asil problemin birde sadece kisa sureligine lisans verdikleridir :/



    YanıtlaSil
  49. Eyvallah abi inşallah memnun kalırız. CSW V2 çıkana kadar ya da artık ömrünü doldurana kadar bununla devam :) Ondan sonra Nirvana ya ulaşacağız :)

    Bekir in direksiyon eline geçince bahsettiği bir mevzu var. Direksiyonu çevirince belirli noktalarda boşluk vardı. T500 sitesindeki buna yapılan yorum şu

    Direksiyonun sesi ve hissiyle ilgili not
    Direksiyonun sağa veya sola döndürülmesine bağlı olarak, direksiyonun çıkardığı ses biraz farklılık gösterir:Duyduğunuz seslerdeki farklılık tamamen normaldir ve direksiyonun saat yönünün tersine(yani, sola) döndürürken sesin biraz daha yüksek olması da normaldir.Bu ses, direksiyonun içine yerleştirilmiş, rakiplerimizin kullandığından oldukça büyük ve daha üçlü
    olan DC motorun türüyle ilişkilidir. Direksiyonu saat yönünün tersine (sola) döndürdüğünüzde duyabileceğiniz ses, rotora elektrik akımını iletmeye yardımcı olan fırçalardan kaynaklanır. Yaptığımız testler, bu sesin genelde zamanla azaldığını (yani kısa bir “alışma” devresi vardır) ve oyun oynama
    deneyimini hiçbir şekilde etkilemeyeceğini göstermiştir.Rakiplerimiz tarafından kullanılan kayışlara göre çok büyük olan çift kaymasız kayışlara sahip bir sistem, motorun torkunu direksiyona aktarmak için kullanılmıştır. Üretilen ses seviyesi ve güçlü torku aktarma becerisi arasındaki oran, kremayer ve pinyonlu sistemlerin veya dişlilerin kullanılmasından
    çok daha elverişlidir. Bu da, kullanıcılara en iyi oyun oynama deneyimini sunmamızı sağlayan seçimlerimizi açıklar ve haklı çıkarır.

    Direksiyonu kullanırken küçük “çentikler” veya “adımlar” olduğunu hissediyorum:
    Aynı nedenlerle (= yüksek güçlü motorun ve büyük çift kayışlara sahip bir sistemin kullanımı),bu his tamamen normaldir.

    gibi bir açıklaması var .


    YanıtlaSil
  50. Lotus49 icin özel bir World Tour yarisi duzenlenecek bu yil, pistde belli Zandvoort ;)

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2072473.page

    YanıtlaSil
  51. Iyi bir paylasim, benim arkadasin T500'u yeni degildi ve bu yuzden Bekir'in yasadigi boslugu yasamadim.

    FFB ve aracin yol hissiyati yönunden cok memnun kalacaginizdan eminim, padlar konusunda ise surayi tavsiye ederim...

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2045285.page

    YanıtlaSil
  52. Abi bende kutuyu açıp bir kontrol ettim.Belirli aralıklarla sanki boşluk varmış hissi var. Mesela sola doğru çeviriyorsun 3 kademe falan belirli noktalarda sanki bir boşluk var. Akşam iracing de bir deneyim . Yarışırken sorun olacağını zannetmiyorum.

    YanıtlaSil
  53. Abi yok böyle bir FFB efekti yaw :D

    Eğer T500'ün dayanıklılığı yıllar sürecekse param helal olsun adamlar yapmış yaw :)

    Hızlandın mı derseniz, hayır :) fakat iracing'de yeniden doğdum yaw GT2'ye göre çok iyi bir hissiyatı var meretin ;)

    Yalnız tek bir sıkıntı hissettim saatler sonra denedikten sonra, ergonomi çok kötü yaw, şu direksiyonu alkantara kaplayalarmış yaw pinti herifler :/ FFB efektinden kemiklerim ağrıdı resmen :p

    FFB'yi driver menüsünden önerildiği üzere % 65 yaptım (bilindiği gibi daha % 100'e kadar yolu var :) ), iracing menüsünden de FFB'yi 20'ye ayarladım, koltuktan takla atıcam zannettim yaw bu ne güç amk :D

    Vites padlari GT için hiçbir sorun yaratmıyor ;)

    Direksiyonun tır tır etkisi devam ediyor fakat FFB'nin güzelliğinden onu görmüyorsunuz bile :)

    For now T500 Rulez amk !!! :D

    YanıtlaSil
  54. Şu set üzerinde biraz makyaj yapsalar ne bileyim CSW tarzı simit yapsa, simitler alkantra olsa ne olurdu sanki mal fransızlar. Onun haricinde gerçekten sağlam bir set. FFB efekti eski setlerimize göre çok farklı . Fiyat performasn oranına bakarsak şu an için bizlere en uygun set olarak düşünüyorum. Padlar sabit olmasına rağmen 3-4 tur sonunda alıştım. Bakalım biraz daha test edelim neler çıkacak.

    YanıtlaSil