2 Aralık 2014 Salı

Team Turkiye MotorSport 2014-12-02

EY TTM,
Bu kisa sezonun son haftasina girdik arkadaslar, ayni anda Noel ve Yilbasi bayramlarina yaklasiyoruz   ;)

Gecen hafta Kangalimizin kullerini aldik, her gecen gunumuzde onun eksikligini yasiyoruz ve ona buradan evine hosgeldin oglum, seni cok seviyor ve cok özluyoruz diyorum.







************************************************************************************

Hemen gecelim fasulyenin faydalarina,...


- Team Turkiye MotorSport 2014 Sezon 4 Hafta 6 Yaris Serilerimiz -

  •     Skip Barber Serisi - Circuit Park Zandvoort GP 13 tur
  •     Grand Prix Legends - Donington Park Racing Circuit 15 tur
  •     StarMazda Championship - Gateway MotorSports Park Oval 80 tur
  •     GT3 Challenge Serisi - Sonoma aka Infineon Raceway (uzun) 30dk
  •     World Sports Car Serisi - Road America full 45dk 
  •     Nascar Silverado (F/S) - Auto Club Speedway 30/60tur
  •     Nascar B-Klas Multi (F/S) - Talladega SuperSpeedway 25/50tur

- 2014 sezon 4 hafta 6'nin en piskopat Yol versus Oval yaris kombolari -

YOL: Bu haftanin en piskopat arac/pist kombosuGT3 serisine ait. Infineonda yaris bitirmek basli basina buyuk bir basaridir, nough said.

OVAL: Bu hafta Nascarda B-Klas Talladega akar. Burasi tamamen takim uzerine kurulmus bir pisttir ve buyuk strateji sart kosar.


Hepimize son haftamizda bol sanslar,


************************************************************************************



Gecen haftaki Blog paylasimlarimizdan...



  • Donanımdan eski Netkar Pro culardan bir arkadaşımız şöyle birşey paylaşmıştı.

    ARAÇ VİRAJA GİRİŞTE ÖNDEN KAYIYORSA
    ön bump - \ arka rebound - \ caster + \ ön antirol - \ arka antirol +

    ARAÇ VİRAJA GİRİŞTE ARKADAN KAYIYORSA
    ön bump + \ arka rebound + \ caster - \ ön antirol + \ arka antirol -

    ARAÇ VİRAJ İÇİNDE ÖNDEN KAYIYORSA
    ön antirol - \ arka antirol + \ camber + \ ön kanat + \ arka kanat -

    ARAÇ VİRAJ İÇİNDE ARKADAN KAYIYORSA
    ön antirol + \ arka antirol - \ camber - \ ön kanat - \ arka kanat +

    ARAÇ VİRAJ ÇIKIŞINDA ÖNDEN KAYIYORSA
    ön rebound + \ arka bump + \ caster - \ ön antirol - \ arka antirol +

    ARAÇ VİRAJ ÇIKIŞINDA ARKADAN KAYIYORSA
    ön rebound - \ arka bump - \ caster + \ ön antirol + \ arka antirol -

  • Mesela kvalifiye atarken yarış lastiği basıncına göre 3 veya 4 kademe daha basınçlı bir lastik ile çıkıyorum.
    Yarışa giriş basıncını seçerken tahmini 7.turda 1.94 basınç değerine ulaşacak şekilde bir değer belirliyorum, setapınıza kalmış bir ayar.

    Lastik ısısını çok artırmamak için ön kamberi 2'den arka kamberi de 1'den büyük yapmıyorum genelde. Tabii kamberler (-) değerde.
    Araçlar arkadan itişli olduğu için arka toe değerini 0 veya 1 seçiyorum ki yüksek hızlı bir ivmelenme olsun, ön toe açısı da genelde +3'ü geçmiyorum, düşük toe değerlerinin dezavantajı frenajda ortaya çıkıyor.

    Yüksek düzlük hızı almak için ve kerb üzerindeyken sekmemek için olabildiğince düşük değerde (yumuşak yay) kullanıyorum. Dezavantaj olarak direksiyon tepkilerinize birazcık geç cevap verebiliyor (hafif understeer), ayarı size kalmış. Sert bir yay ile ufak bir direksiyon hamlesi ile virajı iyi alırsınız (hafif oversteer) ama lastik ani hareket ettiği için yıpranır. Arkadan itişli araçlar kullanıldığından arka yayları neredeyse minimum yapıyorum ki araç yola tam otursun ve daha hızlı ivmelensin. Ön yayları arkaya kıyasla 2 veya 3 kademe daha sert yapıyorum (az da olsa direksiyon tepkilerini iyileştirmek için). Fazla yumuşak yay da yüksek hızlı virajlarda tam gazda spin attırır dikkatli olun bu yay seçiminde. Yay seçiminizi pistin bu tip yüksek hızlı virajlarına göre seçmenizde fayda var.

    Lastik korumak günden güne daha da önem arz ediyor. O nedenle size nacizane bilgimle size şunları tavsiye edebilirim. Önce lastik seslerini iracing içerisinde epey bir açın ki kayan lastiği duyabilin. Asla geç ve sert fren yapmayın, hareketlerinizde pürüzsüz olun. Viraja girmeden freninizin çoğunu yapmış olun. Hafif trailbraking yapabiliyorsanız yapın ki bu da kaliteli (çözünürlüğü yüksek) bir pedal gerektirir çoğu kez. Trailbraking'in faydası şudur, brake bias ayarının doğası gereği viraj girişinde optimal bir kıç atma ile viraja girmiş olursunuz, aksi takdirde frenden ani ayak çekişinizde araç viraj girişinde spin atar. Trailbraking ile frenin çoğunu yapmış olacağınız için hafif
    ve gerekli bir şekilde aracınız kıç atar.

    Çok önemli: viraj içerisinde asla sürünmeyin! Geç fren yapıldığında araç viraj içerisinde sürünür, ideal çizgi kaçar ve gaza oturduğunuzda da araç yalpalar. Sebep basit; viraj öncesi ve viraj içerisindeki momentum farkının normalde olması gerektiğinden daha büyük olması! Olabildiğince az momentum kaybı dengeli ve hızlı bir tur zamanı getirir. Momentum ancak pürüzsüz bir sürüş ile korunabilir! Direksiyona nazik davranın, viraj girişlerinde yeterince yavaşlamadan sert bir şekilde direksiyonu kırmayın, lastiği bitirir ve ön gribi kaybedip spin atabilirsiniz. Frenden ayağınızı çekince araç çok yalpalıyor ve spin atmaya yaklaşıyorsanız brake bias ayarını öne alın (değeri yükseltin), frende daha dengeli olursunuz.
    Lastiği korumanın bir diğer yolu da yüksek downforce kullanmaktır, tabii pistin gereksinimleri çerçevesinde olabildiğince, atılan süreleri berbat etmeden. Düşük downforce lastiği çok çabuk bitirir. Araç aerodinamik bakımdan yere basmadığı için dönüşlerdeki çoğu yükü lastik alır. Doğal yakıt tasarrufu yapmak için normalden düşük downforce kanat açısı seçin, az yakıt yakar fakat lastiği çabuk bitirir. Koşullara göre tercih sizin ;)
    Aracı çok da yere yakın tutmayın. Yakıtlı minimum yükseklikten 3-4 kademe yüksekte durabilir. Araç yere yaklaştıkça fazla stabil olur ve dönme kabiliyeti düşer, sadece düzlük hızı artar. Ve unutmayın yarış sadece düzlüklerden ibaret değildir! Yere yakın aracın süspansiyonu iyi çalışmaz. Viraj girişi/içi/çıkışı tepkileri kötü olur ve en kötüsü yine tüm yükü lastik alır! Yere yakın ve/veya sert yaylara sahip araç fren kitlenmesine daha müsaittir (süspansiyon çalışmadığı için dinamik sönümlemeler yapılamadan yük doğrudan lastiğe biner). Biraz yüksek ve nispeten yumuşak yaylı bir araç daha oynak olabilir ama size daha çok şeyler vadeder ;)

    Yüksek viteslerden çok düşük viteslere inerken vites aralarında biraz beklemeyi tercih edin (motoru boğarak motor freni yapmış olursunuz).
    Ön antiroll bar değerini küçültmek araca hareket kabiliyeti sağlar, arkayı küçültmek de dönüş kabiliyetini azaltır.
    Diferansiyel ayarı çok önemlidir, lastiğin ömrünü etkileyen parametrelerdendir. "Araç dönebiliyor ne de olsa" mantığı doğrudan diferansiyel ile ilişkilidir ve yanlış bir mantıktır, uzun vadeli yarışlarda lastik çabuk biter. Evet araç viraj içerisinde dönebiliyor ok ama o ekstra dönüş kabiliyeti lastiği bitiriyor! Eksta diyorum, çünkü bir aracın aerodinamik yapısı gereği maksimum viraj içi hızı bellidir, diferansiyeli bu maksimum hızı belirledikten sonra daha gevşek tutmamak gerekir. Aksi takdirde latikler patinaj yaparak o virajı alırsınız, yazık o lastiklere!

    Viraj içerisinde yapmanız gereken; maksimum sabit hızda (gaz kontrolü ile) ilerlemektir. Apex noktasını geçtikten hemen sonra kademeli artan bir şekilde gaz pedalına yüklenin, hedefiniz apex'in ters istikametindeki pist limitine biran önce en yüksek hızda ulaşmak olsun, tabii spin atmadan, o yüzden kademeli artış ile gazlayın ;)

    Çok önemli bulduğum bir konu daha; yarışta biri ile çok dalaşmayın. Doğru anı yakalayana kadar bekleyin bekleyin bekleyin, psikolojik baskı kurun, rakibin yan aynasında kendinizi gösterin ama asla dive bomb yapmayın, yapacakmış gibi görünün! Rakibin konsantresi ile oynayın, er ya da geç illa ki hata yapacaktır. Biriyle dalaştığınız zaman Allah rahmet eylesin lastiklerinize...

    Ne demiş Alain Prost "Hızlıymış gibi göründüğümde pürüzsüz kullanmıyorumdur ve yavaşımdır aslında; yavaşmış gibi göründüğümde pürüzsüz kullanıyorumdur ve hızlıyımdır aslında." ;)

    Bu yazıdan çıkaracağımız derse gelirsek (ne dersi yaw diyen vardır duyabiliyorum :D ), unutmayın! Motorsporlarında otomobiller bayandır ve her bayan gibi onlar da nazik erkekleri sever ve onları ödüllendirirler! Benden tavsiye, nazik olun beyler ;)) 
  • Game Stock Car ve Formula Truck'ın yapımcısı Reiza Studios,yeni bir ücretsiz oyun sundu ; Copa Petrobras de Marchas Brezilya touring car şampiyonası kısaca ( Brezilya petrol üreticisi Petrobras'a teşekkür ediyoruz,desteği için :P )

    aşağıdaki linkten indirebilirsiniz

    http://www.gamemarcas.com.br/index.php/en

Bu paylasimlariniza benimde kendi görusumle önemli buldugum 3-5 noktalara deginmek istiyorum.
  1. Ilk ve en önemli hedefim yarisi bitirmektir.
  2. Her araca özel direksyon ve pedal setinin her turlu ayarini cekmen, araci yolda iyicene hissetmen icin en önemli noktalardan biridir.
  3. Burasi iRacing, bir yarisa girmeden evvel yaptigim hazirlik. Practice odalarinda antreman ardindan memnun kalacagim bir zaman atana kadar kvalifiye atmak sonra birkac TimeTrial ayni anda girecegim serinin kendi SOF'umdaki odanin yarislarini izlemek/yaris stilini gözlemek/yarista yapilan hatalari incelemek ve en nihayet yarisa girmek.
  4. Yarista, yarisi okumak hizli olmaktan cok daha önemlidir.
  5. Ayar yapmak uzun zaman alir ve telemetri programlarini kullanmadan verimli bilgiler edinmek, saglam bir ayar yaratmak imkansiza yakindir. En iyi ve teferruatli telemetri programi iRacing/McLaren'in sundugu programdir ve tum iRacing uyelerine bedavadir. Bunun haricinde Z1 ve iSpeed'i tavsiye ederim fakat tabii ki bunlarin haricinde daha bircok yardimci programlar var.



Kisaca Spor yapma ve Saglikli beslenme konusu...böyle bir yatirima baslamadan evvel bunun bir hayat felsefesi oldugunu kabullenmenizdir. Spor yapma ve saglikli beslenmenin zamani, yasi yoktur. Kendinizi hicbir zaman zor bir diyetten ve spor programindan gecirmeyin, uzun ömurlu, verimli sonuc alamazsiniz...Böyle bir hayata gecis yapmadan evvel iyicene oturup hayatiniz boyunca rahat bir sekilde yapabileceginiz bir sistem kurun, sonrasida bu sistemi hayata gecirmek olacak.

Surda birkac hafta sonra Noel ve Yilbasi bayramlari geliyor, saka-maka koskoca bir yili daha yedik, bitirdik. Zaman cok cabuk geciyor.


Ve son olarak herzamanki gibi guzel bir paylasim,...böyle bir sistemde ne oynarsan oyna zevkten 16 köse eder bence  ;)



- Ne Mutlu Turkum Diyene -

4 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah beyler,
    Dunku muhabbetlerimiz herzamanki gibi superdi. Selcuk, Suzuka'da attigin zamanlar cok saglam, Helal ve senin su yazdigin son cumlene katilmamak elde degil.

    - "Iyikide iRacing oyunu oynuyorum beni mutlu ediyor" -

    YanıtlaSil
  3. abi bilgiler için çok teşekkürler..çok güzel bir yazı olmuş özellikle benim gibi noob adamlar için...

    YanıtlaSil
  4. Eyvallah Emre,
    Hangimiz NooB degilizki :D

    YanıtlaSil