14 Aralık 2014 Pazar

Team Turkiye MotorSport 2014-12-15

EY TTM,
Tum haftaki sohbetlerimiz icin hepinize tesekkurler arkadaslar, herzamanki gibi cok guzel eglendik. Bugun iRacing Sim ve Web guncellemesi icin TR saatiyle 17-19 arasi bakima girecek.

Yarin tertemiz yeni bir sezona girecez, simdiden tum takim kardeslerime bol sanslar diliyorum.

Bu sezonda hangi seriye karar verirseniz verin, önemli olan gelisme kaydetmenizdir. Eger katilacaginiz serilere saglam yatirim yaparsaniz sirtiniz yere gelmez.

Daha evvelde oldugu gibi yaristigimiz serilerde takim icinde ve toplamdaki basarilarimizi / siramizi her hafta blogumuza gececem.


- Team Turkiye MotorSport 2015 Sezon 1 Hafta 1 Yaris Serilerimiz -
  • Skip Barber Yaris Serisi - Okayama International Circuit 14 tur
  • Advanced Mazda MX-5 Serisi - Summit Point Raceway 25dk
  • Grand Prix Legends - Mazda Raceway Laguna Seca 19 tur
  • RUF Cup Serisi - Road Atlanta kisa 25dk
  • Star Mazda Championship - Mazda Raceway Laguna Seca 20 tur
  • iRacing GT3 Challenge Serisi - Circuit Of The Americas GP 30dk
  • iRacing World Sports Car Serisi - Watkins Glen International Classic Boot 45dk

  • IndyCar Oval (F) - Pocono Raceway 33 tur
  • Nascar iRacing Klas C Serisi (F) - New Hampshire Motor Speedway 40 tur
  • Nascar iRacing Klas B Serisi (F) - Richmond International Raceway 50 tur
  • Nascar iRacing Klas A Serisi (F) - Charlotte Motor Speedway 50 tur


Yukarida yazdigim seriler su an icin katilacagimizi tahmin ettigim serilerden olusuyor. Eger sezon basladiginda yaris serisi degistirirseniz veya yaristiginiza birini daha eklerseniz buradan silip / ekleme yaparim.


- Sezonbasi "Ninja" Atasözumuz -
Burasi iRacing...ayagini denk al yoksa kuyuya attigin bir tas kösedeki 3 caliya bedel olmaz   ;)

**************************************************************************************************************

Spor ve saglikli bir hayata ilk adim icin kararlilik sart bunu disiplin takip eder, disiplinle duzen gelir, duzenle ilerleme kacinilmazdir. Bu...hayatta her ne yapmaya karar verirseniz verin gecerlidir.


Haftanin filmi Denzel W'den "Teh Equalizer"'dir, kacirmayin.


Ve herzamanki gibi guzel bir paylasim...




- Ne Mutlu Turkum Diyene -

21 yorum:

  1. Eyvallah Selcuk,
    A-Klasmana hosgeldin, iRacingi sevdinmi o da geri sever ;)

    Bu sezon guzel yardiracaz.

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler için teşekkürler abi. Yeni sezonda tüm ekibe başarılar.

    YanıtlaSil
  3. Eyvallah Husnu,

    Arkadaslar, yarin TR saatiyle 17-19 arasi iRacing tekrar bakima giriyor.
    15'indeki guncellemeler icin alttaki linki takip et, malesef tercumesini zaman kitligindan yakin zamanda yapamayacam.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3290261.page


    YanıtlaSil
  4. Z1'e yeni guncelleme geldi, 4 yeni F1 stili dash ile beraber tonla yenilik eklendi :)
    Bununda tercumesi biraz gecikecek...guncelleme bilgileri icin alttaki linki takip et.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1000/2028724.page#8597433

    YanıtlaSil
  5. iRacing Steam bilgileri ;

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3290506.page

    YanıtlaSil
  6. Paylasimlar icin tesekkurler Ozan,
    iRacing uyesi olanlar Steamden iRacing icin tekrar yeni bir hesap almayacaklar, onun yerine iRacing hesabinizi Steam'e baglayabilirsiniz.

    Selcuk,
    Bu konuda gecen blogda kisa bir yazi yazmsitim sonradan vazgecip silmistim, sebebi ise eger sende bizim (Ben ve Bekir) gibi bazi pistlerin yaris icinde tamamen zevk ve hissiyatin degistigini fark edersen, bunu sahsen yasayarak bizzat görmeni istedigimdendi ;)

    Blog yazimi buraya geciyorum...
    Zamaninda ben ve Bekir HPD serisinde yarisirken, o zamanlar HPD daha yeni cikmisti iRacinge. Sezonun ortalarinda bir yerde pist sirasi LimeRock'a gelmisti ve ikimizde (ben ve Bekir) daha surmeden - etmeden bu pist zevksiz, buraya uymaz diye sitem ediyorduk. Antremanlarda surmemizde pek fark etmemisti cunku hizli olsakta pist bir defa cuk gibi, gecilecek adamakilli yeri yok...buna birde trafik eklediginde gözumuzde bu pist her yönden eksileriyle buyuyordu taa ki ilk yarisimizi yapana kadar.
    Bir pistte HPD yarislarindan bu kadar zevk alinir, bu kadar yardirilir. Her ikimizde o hafta gereginden fazla yaris yapip, hem iRatinglerimize tonla iRating katmistik, hem Sampiyon puanlarimizi yukseltmistik ve de en önemlisi her yarisimizdan muazzam zevk almistik ;)

    Ve öyle görunuyorki, sende COTA'da aynisini yasiyorsun....sana tek diyecegim Ardina bakmadan, Yaris Tanrilari yaratti demeden yagdirman olur, bol sanslar ;)

    YanıtlaSil
  7. Selcuk,
    Aynen öyle TT digerlerine nazaran cok daha farkli bir sekilde yarisa hazirliyor insani.
    Starmazda cok guzel bir seridir fakat surus stili diger araclardan cok farklidir. Puf noktasi... virajlari kontrollu bir sekilde devamli kaydirarak almaktir. Formulamazdada ayar buyuk önem tasir.

    YanıtlaSil
  8. COTA 3 Saat yarışımız var bu hafta ve pist feci dikkat istiyor, bu sefer sebring'deki gibi iyi değiliz :/ bakalım belki de daha iyi sonuç verir iddaasız olmak :) benzin götürürse 1 saatlik 3 stint yapabiliriz, strateji lazım bu yarış için ;)

    YanıtlaSil
  9. Bu arada hep sorduğumuz bir soruya kendimce yanıt bulmuş oldum okuduğum birkaç yazıya göre; iracing lastik fiziği gerçekle ne kadar tutarlıdır o tartışılır ama bu denenebilir, önümüzdeki 3 saatlik COTA yarışı test olacak bu konuya ;) yarış temposu lastiklerinin olması gereken basıncı; önler 2.20 ile 2.30 arası (2.20'ye daha yakın), arkalar da 2.00 ile 2.10 arası (2.00'a daha yakın), lastik ısısının da 70 ila 100 derece arasında olması gerektiğini (haliyle 100'e deçok yaklaşmamak lazım) okudum. Lastiklerin düşük basınçlarda daha çabuk aşındığı bir gerçek ve ben hep bu ideal basınç değerlerinin 0.25 altında takılıyordum, erken aşınma problemi bundan kaynaklı başgösteriyor olabilir, bilginize sunulur, denemesi bedava, siftahı bizden bereketi sizden ;)

    YanıtlaSil
  10. iRacing'de yarışan gerçek yarış pilotlarının hesapları ;

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3290729.page

    YanıtlaSil
  11. G27 pedalı kullanan veya başka bir pedal seti kullanıp bu sorunu yaşayanlardan / bilgisi olanların yardımına ihtiyacım var.

    Gaz pedalında sorun var.Tam basınç % 100 basmama rağmen zaman zaman % 20 civarında düşüşler oluyor.Tabi bu da ulaştığım hızı etkiliyor.Bu sorunu ilk önce Suzuka'da keşfettim,oval yarışlarda Talladega'da çok sorun yaratmadı veya ben fark etmedim ama bu hafta COTA'da çok sık olmaya başladı.Düzlükte gözümü pedal grafiğinden ayıramaz oldum.Zaman olarak pek etkilemiyor galiba,06 başlarını Ruf,BMW,Mclaren de de atabildim.

    Yabancı forumlarda potansiyometrelerin kirlendiği için bu sorunu yapabilecği,elle temizlemenin veya WD40 denilen elektronik pas/kir sökücü ile bu sorunların giderilebildiği yazıyor.

    http://www.simracers4life.com/index.php?topic=787.0
    https://www.lfs.net/forum/thread/77593
    http://www.gtplanet.net/forum/threads/g27-potentiometer.130692/

    Burada yazılanlara göre bu sorun benimkiyle aynı,fren ve zaten ayda bir kullandığım devriyaj pedalında sorun yok.2.el aldığımdan garanti imkanı yok

    Deneyip yanılma yöntemiyle birşeyler denemeli miyim,bu şekilde devam mı etmeliyim veya Logitech'i arayıp ücret karşılığında yapılabiliyorsa tamir,olmuyorsa pedalın yenisini istemeli miyim bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlik iniş cikislarmi oluyor? Bende eskiden full basinca boyle anlik olarak iniş cikis oluyordu arada pedalin içini acip tozlari temizledim baya tozlanmisti düzeldi sonra.

      Sil
    2. aynen,gaz kuvveti bir anda düşüyor

      Sil
  12. açtım temizledim,çok toz yoktu ama birkaç kıl tüy saç falan vardı onları alıp hafif nemli bir bezle sildim ve düzelmiş gibi gözüküyor şu an için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nub falan diyon ama isini gördük hadi iyisin :D

      Sil
    2. diyene bak :D

      saol Eniscik fakat zaten temizlemem gerektiğini biliyordum,sen desen de demesen de açacaktık :D

      Sil
  13. Bekir,
    Simdiden gelecek takim yarisinda bol sanslar. Eger benzin yönunden imkan varsa 2 stint daha buyuk avantaj saglar, buna yavas baris baslangicin ve pit zamanlarini yaris zamanindan cikarirsaniz adam basi 1.5 saatten daha dusuk bir zaman ortaya cikar.
    Lastik paylasimlarin icin tesekkurler, saglam bilgiler.

    Ozan,
    High-End'lerde bile bazen böyle problemler cikabiliyor ve genelinde hafif bir temizlikle duzelirler, sagolsun Enis'de ilk saglam teshisini koymus, nundan böyle Enis'e nOOb demek yok... Team Turkiye MotorSport Takimimiizin "Teh Teknisyen" olarak terfi etmistir, buradan herkeze sunulur ;)

    Su aralar kafami kasiyacak zaman bulamiyorum, maglum Nogel ve Yeni yil kapiya dayandi, sizleri özledim ve ilk imkanda Skippy'de feci yardiracam.

    Benim CSW icin en nihayet cevap geldi ve kendin tamir edebilirmisin diye sordular...QR'nin icindeki 5 vida sökulecek ve bir sekilde enkoderi saga 450 derece geldiginde tekrar sikmam yeterli olacak diye birseyler yazmislar. Bende yeminliyim elleyemem tamir icin geri göndermek istiyorum diye yazdim, daha cevap yok, acelemde yok zaten. Simdilik Porsche 911 ile idare ediyorum.


    CSW'lerde QR'nin arkasi gercek QR'ler gibi vidayla sabitlenme gibi birsey söz konusu degil, bunlarin arkasi uhuyla yani yapistiriciyla sabitlenmistir, diyeceksiniz yok artik ama malesef öyle daha evvel bunlarin resimleri paylasildi...tabii ki ben satin aldiktan sonra gördum bu bilgileri :/

    Neyse, sahsen takim icinde CSW'mi satmak istemem fakat tum sorunlari biliyorum ve kabulleniyorum diyen varsa sizlere özel fiyati 500€ + kargo olur.

    Icindekiler... temiz kullanilmis, BMW ve F1 simitleride, base tamirden gelecek ve umarim saglam tamir etmislerdir. Iyi bir sekilde calistigini deneyecem tabii, tum parcalarin orijinal kartonlari dahildir,... garantileri yoktur.

    YanıtlaSil
  14. 3 saatlik yarışta iyiki 17x diskalifiyesi yok :) ama yine de beter bişey var, 20 offtrack yersen otomatikman pitte dur kalk cezası senin oluyor, nasıl ama ;) Elegan abi valla gerçekte lastik basıncı muhabbeti öyleymiş ama iracingde öyle olmayabilir, ben hiç o değerlere serlenmiş bir setap görmedim, bugün 1 saatlik bir stint atıcam o lastik basıncıyla. Zira dün Fevzi ile turlarken lastik sıcaklığının 106'ları aştığını gördüm çok düşük basınçlı bi set ile. Belki yüksek basınç ile lastik sıcaklığı bu kadar coşmaz. İyice deneyip görmek lazım. Lakin mantığım iracing gibi profesyonel bir ekibin lastik fiziğini ayarlarken gerçekteki bu değerleri gözardı etmeyeceğini söylüyor. Ama sim neticede, tutarlılığı tartışılır her daim :)

    YanıtlaSil
  15. 20$ a 25$
    75$ a 100$ fırsatı,29 Aralık'a kadar

    Doların tavan yaptığı günlerde pek cazip değil :P

    YanıtlaSil
  16. uzun zaman sonra Skippy için yarisa kaydoldum ve elektrikler gitti

    mobil cihazda da servis yüklemesi istediği için withdraw da diyemedim. -100 yerim garanti

    YanıtlaSil
  17. Ozan,
    Gecmis olsun 115'i birakmissin, bu sekilde hediye dagitacagini bilseydim bende girerdim yarisa yaw :D
    Skippy muhtesem bir seri ve saglam antremanla muhakkak bir yerlere gelinir. Öyle gözukuyorki bu sezonda en cok katilim Skippy serisinde olacak, cok yuksek katilim var.

    Yaris konusunda en zorlu yaris stilini sunan serilerden biri cunku arac yavas ve yarislar genelde milim farkla bastan sona tampon tampona geciyor. Bu hafta Suzuka'nin en boktan yerini secmisler, hic kolay degil. Okayamayi fazlasiyla aratacak burasi...

    Yarina blogumuzu tazeliyorum,...

    YanıtlaSil