25 Kasım 2014 Salı

Team Turkiye MotorSport 2014-11-25

EY TTM,
Bir haftamiz daha guzel yarislar ve sohbetlerle gecti. Geldik sonbirinci haftamiza...sonrada bu kisa sezon bitiyor. Tekrar ufak bir hatirlatma yapayim...su an iRacing uyelikleri bitmemis uyeler icin 1 yillik iRacing 49$'a kampanyasi var. Araligin 4'une kadar gecerli ve ayni kod ile bir celsede 5 yil uzatma imkaniniz var yani 5*49$=245$ sonrada 5 yil kafan rahat...ve hic tasaniz olmasin amaciniz gercekcilik ise degil önumuzdeki 5 yil, 15 yil boyunca iRacingin yanina yaklasan olmaz ve bu 15 yil boyunca iRacingin yerinde saymasi sartiyla. O derece iRacing gercekcilik ve Online yaris konusunda digerlerine nazaran önde!

Kullanilacak kod: PR-49RENEW2014

Bu gibi kampayalar iRacingin ilk zamanlarinda yilda 3-4 defa cikardi, simdi ise yilda 1 defa sidik zoruyla cikiyor, kiymetini bilin ve kacirmayin. Benim uyelik 2019'a kadar gecerli ve bu kampanyadan yararlanmayi dusunuyorum, iRacing benim yatirim yaptigim son oyunum. 4 yildir buradayim ve 4 yildir neredeyse hergun burada takilmama ragmen halen cok buyuk zevk aliyorum. Bu saatten sonrada bunun degisecegine inanmiyorum, özellikle diger yaris oyunlarina göz attigimda kiyaslanacak durumda bile degiller.


Takim haberlerimizde ise Selcuk yeni pedal setine kavusmustur ve bizlerle resimlerini paylasti...iyi gunlerde olsun kardesim gule gule kullan  ;)


                                          





Enis kardesimizde antreman ve saglikli beslenme sayesinde son hafta 3 kilo vermistir, devaminin gelmesi dileklerimle. Unutma, bu gecici bir heves degildir,...bu bir hayat felsefesidir!
Vucuttaki fazlaliklar cok cabuk bir sekilde verilir ve asil antreman ve saglikli beslenmenin önemi ondan sonra baslar yani vucut yagi %20'nin altina dustugu zaman asil buyuk degisimleri o zaman görursun, bol sanslar   ;)

Enis, evet bu hafta sagolsun haberler Enis'ten  ;)
Pedali icin Bodnar kablosu siparis etmisti ama gel gelelim kablo bir turlu gelmek bilmedi. Gecen aksam Bodnar'a mesaj atinca, o da gönderdigi kabloyu arastirmis ve su anda NewYork'ta Enis'i bekliyormus, he he
Tabii ki, Bodnar'in Enis'e mesajinda yenisinin hemen gönderilecegidir.



Bekir ve Fevzi katildiklari Takim liginde 40 takimdan 17'ci bitirdiler ilk yarislarini, tebrikler. Gelecek yarislari COTA'da, simdiden bol sanslar diliyoruz. Hedef ilk 5 beyler   ;)

Gecen aksam Selcuk ile Ozan'in yarislarini izledim ve tek kelimeyle 10 puanlik yarislar cikarttilar, bravo beyler. Tek uzuldugum nokta Ozan son turunda yarisindan kopmasi oldu, buradan Ozan'in internet operatörune selamlarimi iletiyorum. 




Simdi gecelim fasulyenin faydalarina...



Team Turkiye MotorSport 2014 Sezon4 Hafta 5 Yaris Serilerimiz -



  •     Skip Barber Serisi - Barber MotorSports Park 15 tur
  •     Grand Prix Legends - Circuit De Spa Francorchamps/Classic Pits 10 tur
  •     StarMazda Championship - Bathurst 10 tur
  •     GT3 Challenge Serisi - Suzuka GP 30dk
  •     World Sports Car Serisi - Interlagos GP 45dk 
  •     Nascar Silverado (F/S) - Gateway MotorSports Park 35/70tur
  •     Nascar B-Klas Multi (F/S) - Gateway MotorSports Park 55/110tur

 -2014 sezon4 hafta 5'in en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu-

Yol:
Bu haftanin en piskopat arac/pist kombosu tum serilerimiz icin gecerli. Hepsi birbirinden guzel ve zorlu yarislar sunacak.

Oval:
Bu hafta Nascarda her 2 seride akar. Her ikisindede yeni pistimiz Gateway'de yarisacaz.


Hepimize yeni haftamizda bol sanslar,



Ve son olarak herzamanki gibi guzel bir paylasim,...



- Ne Mutlu Turkum Diyene -                                               

25 yorum:

  1. güzel bir haftaydı,uzun bir aradan sonra ilk kez keyifle yarışlar yaptım,Montreal iyi geldi,Sebring için aynısını söyleyemem

    dün C Class Daytona yarışına da girdim,onda da cautionlar eksik olmadı,12x ile biten bir yarış oldu :D

    Selçuk abi pedallarını satılığa çıkarmış,satma dedim ama bakalım

    Bu hafta Nascar A Class'ta Watkins Glen var,B ve C Class'taki dandik pist yerine orada ak Elegan abi :)

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler için teşekkürler abi. Selçuk pedallar hayırlı olsun diyeceğim de alışamadın herhalde. Tam olarak nerede sıkıntı yaşadın onu da anlamış değilim. Biraz detay versen belki çözüm bulabiliri.z

    YanıtlaSil
  3. Ozan,
    Nascar A'ya hic bakmamistim, iyi oldu hatirlattin. Nascar'da bu hafta A-klasman yol yarisida akar tabii ki, gelsin bedava iRating/SR'ler ;)

    Eyvallah Husnu,
    Yanlis anlamadiysam Selcuk eski ile yeni pedallari arasinda umdugu farki hissedemedi.

    YanıtlaSil
  4. Abi daha önce loadcell i bir pedal kullansa o zaman anlayacağım . Fakat G27 pedallarından CSP ye geçtiğinde bariz fark olması lazım. Selçuk la konuştuğumuzda alışamadığı şeyin öncelikle pedalın sertliği olduğunu söylemişti.

    YanıtlaSil
  5. Husnu,
    Anladigim kadariyla cözunurluk farkini hissediyor, en azindan cözunurluk *virtuel* olarak genisliyor/buyuyor/kademeler yukseliyor. Pedallarin yol kat etmesi sonucu cözunurlugun buyumesi sayesinde tum pedallarda daha bir kontrollu pedal kullanimi yaratir özellikle gaz ve frende.

    Dusuncemle Selcugun yasadigi fren problemi ayar ile ilgili olabilir yani hardware ile alakali degil. Aksama bende abs ayarini bir 3'te birde 9'a cikarip deneyecem.


    Selcuk,
    Fikir edinmek, baskalarinin dusuncelerini dinlemek...tavsiyeleri mumkun oldugunca denemek en nihayet kendin icin yararlidir ama tabii ki son noktayi, son karari sen verirsin. Elindeki pedallar fiyat versus performans olarak piyasadaki en iyilerinden biri...dusunceni gayet guzel buldum. Su an icine sinmedi pedallar, istedigin hissi/farki yasamadin ve satisa cikarttin, en guzelini yaptin. Satilana kadarda deniyorsun, bir ihtimal alisirsin veya bekledigin farki yasarsan satisindan vaz gecersin :)

    Bu arada bu 49$'lik kampanya hakikatten artik esikisi gibi pek gelmiyor ama önumuzdeki 2-3 yil boyunca yilda 1 defa bu sekilde kampanyalar sunulacak diye dusunuyorum. Bundan 4 yil kadar evvel iRacingde toplam 5000 uye vardi, simdi 50000'in ustunde. iRacing artik eskisi kadar kampanya yapmaya mecbur degiller, buranin havasini soluyan zaten baska yere gitmiyor.

    Blogumuzda bahsetmeyi unuttum, arkadas listemde uzun zamandir görusmedigim kisileri sildim, hem yer lazim...biliyorsunuz burada arkadas liste kismi kisitli, hemde kimlerin aktif olup olmadiklarini cok daha rahat görebilmem icin.


    Bugun Kangalimizin kullerini aldik evimize getirdik, resimlerini paylasirim.

    YanıtlaSil
  6. Selçuk abi loadcell frenler icin iracingde bi ayari 0'a cekmek gerekiyordu (brake linearity miydi hatirlamiyorum) onu yaptin mi?

    YanıtlaSil
  7. Bende farkı ABS ayarları ile birkaç deneme yapıp sonuçları paylaşayım

    YanıtlaSil
  8. Elegan abi öncelikle ellerine sağlık.Dediğin gibi pedallardaki sorun kesinlikle hardware ile alakalı değil.Eger frenaj sırasında arac yalpalıyorsa bu %100 brake bias ayarının düzgün olarak yapılmaması ile ilgilidir.Bu sorunu düzeltmek içinde abs ile oynamak bence yanlıs çünkü aracı yolda tutmak adına abs ayarını arttırdıgımızda araç dogal olarak lastikleri kitlemicegi için stabil olarak yavaslayabilicek ama aynı zamanda durma mesafesi de artmış olucak yani uzun lafın kısası en iyi frenleme için brake bias ayarı dogru sekilde yapılmalıdır.Fren hissiyatına gelince bende csr elite kullanıyorum fren pedalının sertlik-yumusaklık derecesini en yumusak sekilde ayarlarsanız bence cok fazla güc harcamadan son derece güzel bi fren hassasiyeti elde ediliyor.Dedigim gibi önce freni en yumusak dereceye alın ardından Efkanın dedigi gibi loadcell için gerekli olan ayar dogru yapılmıssa son olarak brake bias ile oynanmalı ve arac kullanıldıgı pistte en sert frenajı nerde gerektiriyosa o fren noktası için öyle bir ayarlanmalı bir ''tık'' daha şunu aşağı kaydırayım dediginz de aracın dengesi bozulmalı..bunu deneye deneye bulucaksınız başka bir şansı yok ayrıca kişiden kişiye de oldukca farklılık gösteren bir ayar o yüzden baska setaplarada pek guvenmeyin.Bunun yanı sıra low-medium-high olmak üzere 3 farklı friction var z4 için konuscak olursam low kullanan hiç görmedim ama hangisini seçerseniz seçin hepsinin brake bias ayarı birbirinden oldukça farklı oluyor.Son olarak da araç stabil ama lastikler kitleniyosa o zaman abs ayarını rahat olcagınız şekilde ayarlayın derim.

    YanıtlaSil
  9. Fevzican çok faydalı bilgiler vermişsin. Ellerine sağlık. Bu arada bu tarz ayar ile alakalı bilgilerimiz paylaşalım. Mesela Bekir de bu konuda çok iyi. Örnek vermek gerekirse yarışlardaki sıcaklık bilgilerine istinaden lastik basıç ayarları ne olmalı ?

    YanıtlaSil
  10. Donanımdan eski Netkar Pro culardan bir arkadaşımız şöyle birşey paylaşmıştı.

    ARAÇ VİRAJA GİRİŞTE ÖNDEN KAYIYORSA
    ön bump - \ arka rebound - \ caster + \ ön antirol - \ arka antirol +

    ARAÇ VİRAJA GİRİŞTE ARKADAN KAYIYORSA
    ön bump + \ arka rebound + \ caster - \ ön antirol + \ arka antirol -

    ARAÇ VİRAJ İÇİNDE ÖNDEN KAYIYORSA
    ön antirol - \ arka antirol + \ camber + \ ön kanat + \ arka kanat -

    ARAÇ VİRAJ İÇİNDE ARKADAN KAYIYORSA
    ön antirol + \ arka antirol - \ camber - \ ön kanat - \ arka kanat +

    ARAÇ VİRAJ ÇIKIŞINDA ÖNDEN KAYIYORSA
    ön rebound + \ arka bump + \ caster - \ ön antirol - \ arka antirol +

    ARAÇ VİRAJ ÇIKIŞINDA ARKADAN KAYIYORSA
    ön rebound - \ arka bump - \ caster + \ ön antirol + \ arka antirol -

    YanıtlaSil
  11. Husnu, Fevzi,
    Cok guzel paylasimlar beyler.

    YanıtlaSil
  12. güncellenmiş Ford Falcon FG01 V8 Supercar.Aralık ayındaki yeni sezon içeriğinde yer alacak.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/2277563.page
    http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/2277566.page

    malesef araç sadece eski modelin güncellenmişi,birkaç ay önce tanıtılan 2015 Falcon değil

    Yeni araç ; http://i.hizliresim.com/MlNNkk.jpg

    YanıtlaSil
  13. Ozan bu yeni versiyonu ben hiç duymadım yaw. Benim bildiğim falcon da sadece makyaj oldu. Zaten ağırlıklı ingiliz ve avusturalya pazarı için yapılıyor biliyorsun. Güncel araç dediğin verisiyonu ilk defa görüyorum . Bu yeni Falcon u ayrıca mı satacaklar acaba. Yoksa yine Ford GT deki gibi mi olacak.

    YanıtlaSil
  14. ayrıca satmayacaklardır,fizik değişikliği için sanmıyorum ki ücret istensin.

    makyajlı değil yeni gibi,eskisiyle benzerlik yok :) zaten 2016'da Ford Avustralya fabrikası kapanıyormuş,son Falcon imiş

    YanıtlaSil
  15. eğer araçlar tamamen yeniyse istiyorlar ama 5$ da eski aracı aldığın için kredi veriyor sana,araç 6$'a geliyor yani

    Araç gövde olarak aynı fakat süspansiyon ve kokpit başta olmak üzere değişiklikler içeriyormuş.Ford GT GT3 eklenirken Ford GT olanlara ücretsiz verildiği gibi olacaktır muhtemelen,olmasa bile aramızda V8 süren yok,sorun değil :)

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Valla çok teknik birşey bilmiyorum Hüsnü :)
    Sadece kendimce müdahalede bulunduğum noktalar var, paylaşayım onları buradan.

    Mesela kvalifiye atarken yarış lastiği basıncına göre 3 veya 4 kademe daha basınçlı bir lastik ile çıkıyorum.
    Yarışa giriş basıncını seçerken tahmini 7.turda 1.94 basınç değerine ulaşacak şekilde bir değer belirliyorum, setapınıza kalmış bir ayar.

    Lastik ısısını çok artırmamak için ön kamberi 2'den arka kamberi de 1'den büyük yapmıyorum genelde. Tabii kamberler (-) değerde.
    Araçlar arkadan itişli olduğu için arka toe değerini 0 veya 1 seçiyorum ki yüksek hızlı bir ivmelenme olsun, ön toe açısı da genelde +3'ü geçmiyorum, düşük toe değerlerinin dezavantajı frenajda ortaya çıkıyor.

    Yüksek düzlük hızı almak için ve kerb üzerindeyken sekmemek için olabildiğince düşük değerde (yumuşak yay) kullanıyorum. Dezavantaj olarak direksiyon tepkilerinize birazcık geç cevap verebiliyor (hafif understeer), ayarı size kalmış. Sert bir yay ile ufak bir direksiyon hamlesi ile virajı iyi alırsınız (hafif oversteer) ama lastik ani hareket ettiği için yıpranır. Arkadan itişli araçlar kullanıldığından arka yayları neredeyse minimum yapıyorum ki araç yola tam otursun ve daha hızlı ivmelensin. Ön yayları arkaya kıyasla 2 veya 3 kademe daha sert yapıyorum (az da olsa direksiyon tepkilerini iyileştirmek için). Fazla yumuşak yay da yüksek hızlı virajlarda tam gazda spin attırır dikkatli olun bu yay seçiminde. Yay seçiminizi pistin bu tip yüksek hızlı virajlarına göre seçmenizde fayda var.

    Lastik korumak günden güne daha da önem arz ediyor. O nedenle size nacizane bilgimle size şunları tavsiye edebilirim. Önce lastik seslerini iracing içerisinde epey bir açın ki kayan lastiği duyabilin. Asla geç ve sert fren yapmayın, hareketlerinizde pürüzsüz olun. Viraja girmeden freninizin çoğunu yapmış olun. Hafif trailbraking yapabiliyorsanız yapın ki bu da kaliteli (çözünürlüğü yüksek) bir pedal gerektirir çoğu kez. Trailbraking'in faydası şudur, brake bias ayarının doğası gereği viraj girişinde optimal bir kıç atma ile viraja girmiş olursunuz, aksi takdirde frenden ani ayak çekişinizde araç viraj girişinde spin atar. Trailbraking ile frenin çoğunu yapmış olacağınız için hafif
    ve gerekli bir şekilde aracınız kıç atar.

    Çok önemli: viraj içerisinde asla sürünmeyin! Geç fren yapıldığında araç viraj içerisinde sürünür, ideal çizgi kaçar ve gaza oturduğunuzda da araç yalpalar. Sebep basit; viraj öncesi ve viraj içerisindeki momentum farkının normalde olması gerektiğinden daha büyük olması! Olabildiğince az momentum kaybı dengeli ve hızlı bir tur zamanı getirir. Momentum ancak pürüzsüz bir sürüş ile korunabilir!

    ...devamı var...

    YanıtlaSil
  19. Abi mumkemmel bir paylasim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  20. ...devamı...


    Direksiyona nazik davranın, viraj girişlerinde yeterince yavaşlamadan sert bir şekilde direksiyonu kırmayın, lastiği bitirir ve ön gribi kaybedip spin atabilirsiniz. Frenden ayağınızı çekince araç çok yalpalıyor ve spin atmaya yaklaşıyorsanız brake bias ayarını öne alın (değeri yükseltin), frende daha dengeli olursunuz.
    Lastiği korumanın bir diğer yolu da yüksek downforce kullanmaktır, tabii pistin gereksinimleri çerçevesinde olabildiğince, atılan süreleri berbat etmeden. Düşük downforce lastiği çok çabuk bitirir. Araç aerodinamik bakımdan yere basmadığı için dönüşlerdeki çoğu yükü lastik alır. Doğal yakıt tasarrufu yapmak için normalden düşük downforce kanat açısı seçin, az yakıt yakar fakat lastiği çabuk bitirir. Koşullara göre tercih sizin ;)
    Aracı çok da yere yakın tutmayın. Yakıtlı minimum yükseklikten 3-4 kademe yüksekte durabilir. Araç yere yaklaştıkça fazla stabil olur ve dönme kabiliyeti düşer, sadece düzlük hızı artar. Ve unutmayın yarış sadece düzlüklerden ibaret değildir! Yere yakın aracın süspansiyonu iyi çalışmaz. Viraj girişi/içi/çıkışı tepkileri kötü olur ve en kötüsü yine tüm yükü lastik alır! Yere yakın ve/veya sert yaylara sahip araç fren kitlenmesine daha müsaittir (süspansiyon çalışmadığı için dinamik sönümlemeler yapılamadan yük doğrudan lastiğe biner). Biraz yüksek ve nispeten yumuşak yaylı bir araç daha oynak olabilir ama size daha çok şeyler vadeder ;)

    Yüksek viteslerden çok düşük viteslere inerken vites aralarında biraz beklemeyi tercih edin (motoru boğarak motor freni yapmış olursunuz).
    Ön antiroll bar değerini küçültmek araca hareket kabiliyeti sağlar, arkayı küçültmek de dönüş kabiliyetini azaltır.
    Diferansiyel ayarı çok önemlidir, lastiğin ömrünü etkileyen parametrelerdendir. "Araç dönebiliyor ne de olsa" mantığı doğrudan diferansiyel ile ilişkilidir ve yanlış bir mantıktır, uzun vadeli yarışlarda lastik çabuk biter. Evet araç viraj içerisinde dönebiliyor ok ama o ekstra dönüş kabiliyeti lastiği bitiriyor! Eksta diyorum, çünkü bir aracın aerodinamik yapısı gereği maksimum viraj içi hızı bellidir, diferansiyeli bu maksimum hızı belirledikten sonra daha gevşek tutmamak gerekir. Aksi takdirde latikler patinaj yaparak o virajı alırsınız, yazık o lastiklere!

    Viraj içerisinde yapmanız gereken; maksimum sabit hızda (gaz kontrolü ile) ilerlemektir. Apex noktasını geçtikten hemen sonra kademeli artan bir şekilde gaz pedalına yüklenin, hedefiniz apex'in ters istikametindeki pist limitine biran önce en yüksek hızda ulaşmak olsun, tabii spin atmadan, o yüzden kademeli artış ile gazlayın ;)

    Çok önemli bulduğum bir konu daha; yarışta biri ile çok dalaşmayın. Doğru anı yakalayana kadar bekleyin bekleyin bekleyin, psikolojik baskı kurun, rakibin yan aynasında kendinizi gösterin ama asla dive bomb yapmayın, yapacakmış gibi görünün! Rakibin konsantresi ile oynayın, er ya da geç illa ki hata yapacaktır. Biriyle dalaştığınız zaman Allah rahmet eylesin lastiklerinize...

    Ne demiş Alain Prost "Hızlıymış gibi göründüğümde pürüzsüz kullanmıyorumdur ve yavaşımdır aslında; yavaşmış gibi göründüğümde pürüzsüz kullanıyorumdur ve hızlıyımdır aslında." ;)

    Bu yazıdan çıkaracağımız derse gelirsek (ne dersi yaw diyen vardır duyabiliyorum :D ), unutmayın! Motorsporlarında otomobiller bayandır ve her bayan gibi onlar da nazik erkekleri sever ve onları ödüllendirirler! Benden tavsiye, nazik olun beyler ;))

    Saygılar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Kardeşim ellerine sağlık .Yürüyen aksam ile alakalı çok faydalı bilgiler vermişsin. Hepimizin iyi sürücüler olduğunu biliyorum. Fakat bu tek başına yeterli değil. Kesinlikle iyi ve sürüş stiline uygun bir ayar şart.

    YanıtlaSil
  22. Paylasimlar icin tesekkurler Bekir, 10 numara yazi olmus!
    Gercek hayatta yarisa cikacak olanlar icin hazirlanmis "ILK KURAL" kompzisyonu gibi...ellerine saglik.

    Dun aksam Selcuk ile GT3 Takim yarisina girdik. Hem yaris hazirligi acisindan, hemde takim yarisi hazirligi yönunden 10 numara antreman sagladi.

    YanıtlaSil
  23. Game Stock Car ve Formula Truck'ın yapımcısı Reiza Studios,yeni bir ücretsiz oyun sundu ; Copa Petrobras de Marchas Brezilya touring car şampiyonası kısaca ( Brezilya petrol üreticisi Petrobras'a teşekkür ediyoruz,desteği için :P )

    aşağıdaki linkten indirebilirsiniz

    http://www.gamemarcas.com.br/index.php/en

    YanıtlaSil
  24. Paylasim icin tesekkurler Ozan,
    Trailerini izledim fena degil, bedava olmasida guzel.

    Bu arada tekrar ufak bir hatirlatma...Bu yillik uyelik kampanyasindan faydalanabilmeniz icin "Aktif" bir uyeliginizin olmasi sart! Uyeliginiz bittigi an bu kampanyadan faydalanamazsiniz ve ayni anda yillik 5$ uyelik promosyonunuzuda kaybedersiniz.

    Dunku muhabbetlerimiz herzamanki gibi superdi, bu defa Suzuka antremanina RUF Track ile daldim ve daha 2'ci turumda 2.00'lar gelmeye basladi...kullandigim ayar hafif modifiyeli Spa ayariydi ve genelde RUF, BMW'ye nazaran daha zordur kullanisi ama dun bana cok daha rahat ve eglenceli geldi ;)

    YanıtlaSil
  25. birkaç haftadır bir sorunu görmüştüm ama bana özel sanıyordum meğer bug varmış

    F3 blackbox menüsünde pistlerin belirli yerlerinde arkanızdaki araçlardan biri veya birkaçı yok oluyor ve 10 sn kadar sonra geri geliyor.Road Atlanta'nın arka düzlüğü,Sebring ve Suzuka'nın start finiş düzlüklerinde bu sorun var.Muhtemelen diğer pistlerinde düzlük kısımlarında aynı sorunlar var

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3283677.page

    ---

    Road Warrior'un son yarışı da Skippy ile Circuit of the Americas'ın GP versiyonunda yapılacaktı ama Virginia Full olarak değişmiş.

    dün Mark Webber'in tur bindirmeye çalışırken yaptığı büyük kaza,neyse ki her iki pilotta araçtan kendileri indiler

    http://www.youtube.com/watch?v=kxVt21YEnBk

    YanıtlaSil