1 Kasım 2014 Cumartesi

Team Turkiye MotorSport 2014-11-01

EY TTM,
Dunku muhabbetlerimiz benden 10 point - 10 point - 10 point alir, guzel eglendik, yarislarimizin ise ayri bir guzelligi vardi.

Daha evvel takim yarisi yapmis olmama ragmen, ilk saglam yatirimi dun Bekir ile yaptim. Kisaca bazi noktalara degineyim.
  • Bu sezonun takim yarislarinda iRating etkilenmiyor, bu bir deneme sezonu olabilir. Daha fazla bilgi edinmek icin forumda bu takim yarislari uzerine bir baslik aradim fakat bulamadim eger sizler bulursaniz bir zahmet paylasin.
  • Takim yarisi antreman odasinda kurallar fazla serbest ve yaris kurallariyla alakasi yok! Örnek olarak antreman odalarinda pit degisiminde yariscilar arasi ayar degisikligi yapilabiliyor.
  • Deneyimimden sonuc aldigim yaris kurallari arasinda tek ayar kullanildigidir, araci teslim alacak olan surucu araca binene kadar herhangi bir degisiklik yapamiyor yani eger yarista 2 ayri degisik surucu olacaksa 2'ci yarisci icin benzin ve lastik ayarlarini ilk yarisci "Grid"de hazirliyor, eger 3 yarisci ile yarisilacaksa, 2'ci yariscida yaris icinde yani arabaya bindigi zaman benzin ve lastik ayarini 3'cu yarisci icin hazilayacak.
  • Bekir ile tahmin ettigimiz noktalar...arac hasar aldiginda tekli yaristaki gibi arac pite girdiginde hasar tamiri yapilacak ve degisen yarisci o hasarin tamirini beklemek zorunda kalacak.
  • Takim yarisina gireceginiz zaman sizlere sahsi tavsiyem muhakkak lastik degisimi yapin yoksa özellikle yeni surucu icin bir anda Nanayi yemis lastiklerle yola cikip virajlari alma hissi sanki Titanic gemisini yönetiyormus gibi gelir   ;)


Simdi gelelim fasulyenin faydalarina...
Ps4 ve X1 cöpoglucöptur, duydunmu la (P)Enis   ;)
Ps4 ve X1'in icindeki malzemeleri toplasan degerleri 200$'i gecmez, bu bir gercek. Sony ve MS bizler gibi taneyle satin almiyorlar, toptan satin aldiklari icin bizim 3 liraya aldigimiz parcalar onlara 3 kurusa gelir.
Diyeceksinizki ama su an ne MS, ne de Sony kar yapmiyorlar konsol satislarindan...Beyler geri kalan tutarlar, tasarimdir, kargodur, lojistiktir, depolamadir, esantiyonlardir, reklamdir cartdir-curtdur.

Bu giderlerin bircogu zaten saf isanlari "Iste Budur" - "Bizim konsolumuz manyaktir" - "Bizim konsolsuz yasayamazsin, ölursun, hemen git kap bir tane, hatta birde yedekte bulunsun 1 tane daha al" gibi beyin yikamaya gider.You need to feed those Fanatics and grow new idiots!

Simdiye kadar cikmis tum konsol jenerasyonunda en dusuk performansli, en berbat oyunlariyla bu jenerasyonu bilirim. Cikali 1 yil oldu halen adamakilli yani milletin verecegi paraya degecek 3 tane yeni IP bile cikmadi...varsa yoksa eski oyunlari tekrar tekrar isitip önumuze koyuyorlar.
Sony'de, MS'de gecen jenerasyonu gereginden fazla uzattiklari halde bu yeni jenerasyona hicbir sekilde hazirlanmamislar görusundeyim.

Bu yukaridaki yazdiklarima ancak hayatlarinda ilk defa yeni konsol satin almis sahipleri katilmaz cunku daha evvelki jenerasyon konsollarin tarihlerini, oyunlarini, Online sistemlerini bilmezler.

Tekrar hatirlatayim...
Eger bir konsoldan en buyuk zevki, en sahane keyfi almak istiyorsaniz, jenerasyonun sonunda 2'ci el ile birlikte tum exklusiv oyunlarini 3 kurusa toplamaniz olacaktir. Gecen jenerasyonda Ps3'e neredeyse hic yatirim yapmamistim, 2'ci elini exklusivleriyle beraber 60€'ya cakacam, buna konsol + 2 kontrol + kablolari + 7-8 oyunlari dahil. Wii'yede aynisini uyguladim ve 3 kurusa buyuk zevk aldim oyunlarindan.

Guzel oyunlarin cikma derdi yok, pahaliya satin alma derdi yok, dunyanin guncellemeriyle ugrasma derdi yok, yarim yamalak oyunlarin patchlanacagini bekleme derdi yok, DLC satin alma dertleri yok cunku belli bir sure sonra oyunlarin ultimate editionlarini cikartiyorlar tum DLC'leriyle beraber ve de cok daha ucuza   ;)

Konsollar icin bu kadar yazi fazla bile,...





Simdi gelelim asil fasulyenin faydalarina,...
Arkadaslar, beslenmenize dikkat edin eger simdiden kendinize iyi bakmazsaniz sonradan cok zararini görursunuz/yasarsiniz. Dun aksamustu cok sevdigim bir arkadasimin böbrek tasi problemi oldugunu ögrendim. Arkadasimin yasi ya 41- yada 42 yani bir böbrek tasi problemi yasamasi icin cok genc. Böbrek tasinin baslica kaynagi yanlis beslenme ve egsersizlikten meydana gelir. Yanlis beslenmeyle kastim sagliksiz yemekler yemektir mesela cukulata, pasta, tatlilar, hamurgil yemek turleri vs. vs. bunun ustune birde egsersiz yapmazsan sonradan acilar icinde kivranirsin.

Gencken bende cok sagliksiz beslenirdim fakat herzaman icin hareket halindeydim, benim tahminim beni koruyan faktör o oldu. Su anda muazzam saglikli ve gayet guzel bir sekilde alistigim harika besi programimi takip ediyorum, gunde en az 2 saat egsersiz yapiyorum ve hayatimda ilk defa kendimi bu kadar iyi, bu kadar rahat hissediyorum.


- Saglikli beslenmenin temel noktalari -
  • Tek kelime...HASLAMA! Hersey haslanilacak, en saglikli yöntem budur.
  • Et proteindir yani sana guc verendir. Mumkun oldugunca kirmizi etden uzak durun, beyaz et en sagliklisidir, en az yagsizidir, en faydalisidir. Beyaz et örnekleri...Balik ve tavuk.
  • Bol bol sebzeyle beslenin. En iyi ve saglikli sebzelerin basinda Brokoli gelir, degisik salata turleri, domates, havuc, bunlar ya cig yenecek veya haslanalilacaklar. Ustlerine miligram bile yag dökulmeyecek!!! Limon fazlasiyla tad verir ve yeterlidir.
  • Zeytin, cekiste, herturlu yagli peynirden minimal yenilecek, buna yogurtda, findik, fistik, ceviz, sam fistigi, badem,  cigdem ve kabak cekirdekleride dahil.
  • Meyva yenir, icilmez! Elma aralarinda en iyilerdendir, hem uzun muddet tok tutar, hem kalorisi azdir ve vucuda özellikle cildinize yararli enerjiler icerir.
  • Gece vakti ne kadar ac olursaniz olun, birsey yemeyin. Kendinize bir saat belirleyin örnek olarak saat 21:00'dan sonra birsey yemeyecem diye ve o kuralinizi tutun.
Simdilik aklima gelenler bunlar ama tabii ki besin dedigin zaman cok genis bir kutuphanesi vardir ve 3-5 satirla en öz temeli bile aciklanamaz. Amacim önemli bazi noktalara dikkatinizi cekmek cunku yarin birgun belli bir yasa geldiginizde genc yasta böbrek tasi problemini yasayan arkadasimin dustugu duruma dusmemeniz icindir.

Sizlerle 5 basit resimde paylasiyorum, ilki 2 yil evvel 85 kilodayken, 2'si 6 ay evvel cektirttigim, diger ikiside bugun. Buyuk gelismeler son 3 ayda geldi, sebebide besin programimi son 3 ayda daha bir isabetli takip edebilmemden kaynaklaniyor + son 3 ayda P90X yerine daha cok kendim icin özel yarattigim programimi harfi harfine yerine getirmemden kaynaklaniyor. Bu resimleri antremanim öncesi cektim vucut sisik gözukmesin diye yani benim gunluk normal halim.











Son olarakta herzamanki gibi guzel bir paylasim,...bu son yaptigim yarislardan kisa bir derleme,




- Ne Mutlu Turkum Diyene -

13 yorum:

  1. Elegan abi konsollarin gotune koyayim iracing ve diğer PC oyunlari varken :P ps4 un şuan gözümde tek artisi Last of US alip oynayacak olmam birde Red Dead Redemtion remastered gelirse değme keyfime abi :D

    Su bf4 u en sonunda oynama firsati buldum bu sabah bütün ayarlar full arti full efsane grafik var abi ya bildiğin foto gerçekçilik yakalanmis oynayis olarak ta tatmin etti beni bakalim ara ara girer görsel şölen yasarim artik :D

    Yarin Star Mazda yarisina giricem baya stabil gidebiliyorum ondan sonrada skippy patlatirim o mis :D

    YanıtlaSil
  2. Enis,
    BF4'u benim Pc'de anca orta grafik ayarlarinda acabiliyorum fakat o halde bile Ps4/X1 grafigini tokat manyagi yapar, sesleride cabasi, özellikle BF4 icin saglam bir kulaklik öneririm ;)
    Last Of Us'i kacirma guzel oyun! Red Dead Redeamption'in remasteri gelirse Pc'de muhtesem olur ;)

    Selcuk,
    Aynen öyle, Gran Turismo ve Forza simulasyondan cikip grafik oyunlari olali yillar oluyor. Aksama yetisirsem bir Skippy yarisi yapacam. iRacing akar ;)

    YanıtlaSil
  3. Abi valla güzel transformation tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  4. dun SR batti gitti :) irating cok dusmedi neyse ki

    WSCS' de 2 Brezilyalı ile Nascarvari bir yaris yaptik Daytona'da.Ikisi de arkadas oldugundan temas etmedi o sayede temiz yarisabildik fakat Paulo cizgiyi kaçırıp iceri dönmeye calisinca carpmamak icin ayagimi gazdan cektim ve arac yarim spin atti.O kaybettigim 4 sn olmasa 1.idim ama en azindan iyi bir puan aldım.Daytona dak düşük FPS yi çözemedim. Neredeyse hersey off ama ic kisimda 50 lere dusuyordu.

    GT3 berbattı, herkes divebomb yapti Kaschube de degil ve Szabo yu 1. iken ucurdu.Piste dönerken de benim de dahil oldugum orta gruptaki 5-6 arac uctu.

    Elegan abi baklavalarin ve alevli sortun yakiyor :)

    YanıtlaSil
  5. bu da dün akşamki Nascar yarışı sonrası boks ringine dönen pit alanı :D

    http://www.youtube.com/watch?v=Sp36kcF_h9U

    YanıtlaSil
  6. Eyvallah beyler,
    Yasima göre fena degil diye dusunuyorum. Önemli olan ilk adimi atmak ve sistemi yerine oturtmak, gerisi corap sökugu gibi geliyor.

    Ozan,
    Bu hafta bircok TTM yariscimiz, sende dahil harika yarislar cikarttiniz, yarinki Blogda bunlara biraz deginecem. Bu arada baklavalari nerde gördun, göbek gittide baklalar icin biraz daha var. Su an karin antreman programimi tekrar degistirme yolundayim cunku ust karin kaslari calisma programim iyi, alt karin kaslari "Lower abdominal" antremanlarina agirlik veren programla ugrasiyorum su an...En nihayet problemi göruyorum ve carseine bakiyorum. Bir 3 ay - 6 ay sonra tekrar resimler paylasirim ;)

    YanıtlaSil
  7. Paylasim icin tesekkurler Ozan,
    Saka gibi, utanc verici bir durum.

    YanıtlaSil
  8. Bir önceki blog konusunda konuştuğumuz pedal calibrasyonu ile alakalı bir video buldum . Videoyu hazırlayan Sİm Pedal Pro yu yapan h-engineering ekibi. Dİwiev programı üzerinden kalibrasyonu tarif etmiş. Video da gördüğüm kadarıyla kalibrasyonu bizimkilerden bile düşük rakamlara ayarlıyorlar. Biraz daha izleyip tam olarak anlasam iyi olacak.

    http://www.youtube.com/watch?v=b3Ut4R1O-Sw

    YanıtlaSil
  9. Husnu,
    Raw data olarak!

    Frenaja dikkat et, deadzone koymus Niels, full basincta 1600'e cikiyor yani ona göre bir yay secimide yapmis. Yazilacak veriler 3'e ayriliyor,...minimum - orta ve maximum diye. Minimumu biliyoruz 192 ergo 200 yaziyor Niels, maximum ise takriben 1600 yani ortasini bulmak icin 200+1600=1800/2=900. Gayet kolay gözukuyor ayar yapma proseduru...

    Senin CST'ler bu sekilde ayarlanmiyormu?

    YanıtlaSil
  10. Bende aşağı yukarı aynı şekilde ayarladım abi . Fakat bende minimum 300 civarı maximum ise 2700 civarı oluyor . Ona göre bir ayar yaptım

    YanıtlaSil
  11. Hmm,
    Yay farki olabilir, basinc mesafe farki kesin vardir...Niels'le 1'e 1 ayni ramlardaki ayara ulasmak istiyorsan aklima baska birsey gelmiyor.

    Eminim Raw data rakamlarina göre karsilastirma yapmissindir, yinede bir hatirlatayim diyorum.

    YanıtlaSil
  12. Husnu,
    Tekrar tekrar izledim, görusumle farklar yukarida yazdigim gibi + 1 secenek daha var...
    1.- Degisik yay kullaniyor
    2.- Fren acisi degisik, senin frene nazaran
    3.- Basinc mesafe farki, bu kesinlikle var.

    YanıtlaSil
  13. Abi belirtmiş olduğun farkların olduğuna eminim. . Şimdi benim anladığım kadarı ile ayar şu şekilde yapılıyor.

    İlk önce rawdata fonksiyonunu açıyorsun
    Sonrasında minimum basıncı ayarlıyorsun. Bunu da deneme yanılma yolu ile belirliyorsun. Genel olarak standart halinde pedala basmasan bile bir miktar basılı gösteriyor. Burada basılı gözüken oran 0 olana kadar minimum basınç değerini değiştiriyorsun .Benimki 300 civarı demiştim.
    Sonrasında maksimum basıncı ayarlıyorsun. Normalde pedalı kırana kadar basınç uygulasan dahil %100 e ulaşamıyorsun. Bunun için de pedala maksimum basıncı uyguladığında hangi değeri alıyorsan (benimki 2700 civarı ) calibrasyon ayarındaki maksimum değerini değiştiriyorsun.
    Sonrasında orta değerini bulabilmek için (2700+300)/2= 1500 olarak hesaplıyorsun.
    Benim anladığım ve yaptığım ayar bu şekilde abi. Herhangi bir deadzone değişikliği yapmadım. Yapmak gerekli mi onu tam bilmiyorum . Sonuçta minimum basıç değerini ayarlayınca pedala basmadığın zaman 0 değerini alabiliyorsun.

    YanıtlaSil