Bu sezonuda yariladik... gectigimiz hafta Berke ve Bekir'e aitdi. Bekir, Spa'da muazzam yarislar yaparak 250+ iRatingi kapmistir, tebrikler kardesim ve devaminin gelmesi dileklerimle...4000+ barajina az kaldi ;)
Berke ise Lotus 49'da imkansizlari yaratiyor, bu arabayi yolda tutmasi bile buyuk konsantre ve guc gerektirdigini cok iyi biliyoruz...bunun ustune birde yarislarda ilk 5'te bitirmek her Yigidin yiyebilecegi nane degil, Bravo!
Volkan kardesimiz nisanlandi ve bir daha yuzunu gören cennetlik :)
Mertcan, okulundan izin alarak iRacing'e 2 saatligine cikma imkani buldu, zaten geldigi gibide GT3/Motegi kombosunda rekor kirip-kacti...bir dahaki izne kadar görusmek uzere ;)
Simdi gelelim Team Turkiye MotorSport Takimimizin önemine...
Burada hepimiz Turkuz, sevdigimiz bu yaris sevdasi ortak noktamiz, tabii ki bu sayede skype uzeri guzel muhabbetlerimiz oluyor, birbirlerimizle ayarlar paylasiyoruz, bilgi alis-verisleri gerceklestiriyoruz vs. vs.
Yalniz...Takimimizin önemi burada bitmiyor!
Yaris icindede birbirimize yardim etmek bir o kadar önemlidir. Yabanci takimlar yaris icinde göz göre göre yavas olan takim arkadasina sen gecmeyesin diye onune kirar, her turlu pisligi yapar...bunlari sahsen gördum, yasadim.
Biz o sekilde yapmayiz, bizlere yakismaz fakat...yaris icinde birbirimizede yol kapama, gereksiz yere zorlamayi yapmayiz. En nihayet AYNI TAKIMDAYIZ, bunun anlami bu kadar basittir. Kendin baskasiyla tampon tampona yaris icinde degilsen yaris icinde takim arkadasina elinden gelen HER TURLU kolayligi, yardimi göstermen gerekir!!!
Bunu zaten hepimiz biliyoruz, ben tekrar hatirlatayim dedim.
Simdide herzamanki gibi fasulyenin faydalarina gecelim,...
Team Turkiye MotorSport 2014 Sezon4 Hafta 4 Yaris Serilerimiz -
- Skip Barber Serisi - Road America 10 tur
- Grand Prix Legends - Sebring International Raceway 12 tur
- StarMazda Championship - Brands Hatch Circuit GP 20 tur
- GT3 Challenge Serisi - Sebring International Raceway 30dk
- World Sports Car Serisi - Montreal GP 45dk
- Nascar Silverado (F/S) - Daytona International Speedway 25/50tur
- Nascar B-Klas Multi (F/S) - Bristol Motor Speedway 55/110tur
-2014 sezon4 hafta 4'un en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu-
Yol: Bu haftanin en piskopat arac/pist kombosu Formula Mazda/Brands Hatch ikilisine ait. Her ne kadar Starmazda kullanisi zor bir arac olmasada, Brands Hatch gibi bir pistte yarismanin basli basina cok cok zor oldugunu hepimiz gayet iyi biliyoruz. Engebeleri, pistin puruzleri ve dar virajlari...burada yarisacaklari bayag bir zorlayacaktir.
Oval: Bu hafta Nascarda B-Klas akar veya akmazmi desem. Bristol cuk gibi yer, buraya birde canavar gibi B-Klas araclarini koyarsan sonuc tek kelimeyle kaos olur.
Hepimize yeni haftamizda bol sanslar,
**********************************************************************************************************************************
Sagolsun Tony Gardner, biz iRacing uyeleriyle bazi calismalari uzerinde bilgileri acikladi. Bunlarin arasinda kisaca sunlar var...LINK
- Ford V8 sezon sonuna cikabilir
- Yeni sezona genel internet kodlamasi ve degisik kodlamalar uzerinde duzenlemeler, mesela Takim yarislarinda vs.
- Degisik araclar uzerinde lastik fizik modeli dizenlemeleri
- Steam'e cikis yapma hazirliklari
- Yeni sezona herhangi bir pistin cikacagini sanmiyorlar, su an Monza, Imola ve Nurburgring ile Nordschleife uzerinde calismalar suruyor. Ilk cikacak pist Monza...
- Florida pisti olan Five Flags Pisti uzerinde agir calismalar var, bu gayet kucuk bir pist ve lazerle taranmistir.
- 2 hafta kadar önce birkac Aston Martin araclarini taradilar, bunun haricinde yeni Nascar Kamyoneti uzerinde calismalari var.
- DX11 ve OpenGL uzerinde ciddi calismalar suruyor.
- Yeni hasara modeli uzerinde calismalar var, hem fiziksel hemde görunus olarak hasar modeli degisecek. Parcalar kopacak, parcalanacak vs. vs.
- Yeni bir pist zemin modeli uzerinde calismalar var. Soguk-sicak, tekerin lastiginin zemin uzerindeki efekti ve toz-duman farklari vs. vs.
- Pit takimin animasyonlari uzerinde calismalar suruyor.
- Fizik takiminin halen en öemli calisma noktalari araclarin fizikleriyle beraber lastik fizik modeli.
Takim yarisi ve degismeli yarisci destegini daha iyi bir sekilde aciklayan bir video paylasilmistir,...LINK
Bunlarin haricinde isteyen 19'cu Road Warriors serisinde Lotus79 ile Interlagosta 43 tur kafayi siyirabilir ;)
Antremanlara devam ve antremanlardan dahada buyuk önem tasiyan saglikli ve dogru beslenme programinizi ihmal etmeyin. Saglikli beslenmeniz icin uzak duracaginiz 3 buyukler...
- Her turlu tatlilar, seker turleri
- Hamur turleri
- Sekerli icecekler, meyva sulari vs. vs.
Ve son olarak herzamanki gibi guzel bir video,...
- Ne Mutlu Turkum Diyene -
Bilgiler için teşekkürler abi
YanıtlaSilSelamlar , herkese kolay gelsin . Bu aralar WoW un yeni ekpaketi ciktigi için pek cikamadim iRacing ' e WoW da tüm dünyada ilk 100 içine girmeye calistim ve basardim :D 15 milyon kişi içinde güzel bir basari bence ama genede bos is :D
YanıtlaSilSu leo bodnar dan aldigim kablo iki hafta geçmesine ragmen hala elime ulasmadi cok sinir bozucu , sitesinde gönderildi yaziyor başka birşey yazmiyor ne yapabilirim bu konuda? Artik hic hevesim kalmadi mail atip para iadesi isteme hakim varmidir? İki beklemekten sıkıldim artik..
Takip kodu yok abi , royal mailin var ondada yolda yaziyor PTT için takip kodu vermedi
YanıtlaSilEyvallah beyler,
YanıtlaSilEnis,
Tebrikler, eger WoW gibi cok buyuk bir oyuncu kitlesine sahip olan oyunda ilk 100'e girdiysen senin sirtin yere gelmez! Aklina taktigin her istegini gerceklestirebilirsin.
Pedallarin konusunda, aksama gel Bodnar'a bir mail atalim. Buyuk ihtimalle onlar coktan göndermistir ama paketin yolda bir yerde takilmis olabilir, birkac gune elinde olur diye dusunuyorum.
Abi inşallah ya ,1500 de takili kaldim artik +2000 irating istiyorum . Akşam skype gelicem , starmazda daki pist çok hoşuma gidiyor bakalim bu hafta 2000 olmak istiyorum artik
YanıtlaSilEnis,
YanıtlaSilSen iRacingde 2000+'ya cikmanin cok daha zorunu basardin WOW'da. WoW'a olan yaklasiminin aynisini iRacinge uygularsan degil 2000+, 4000+'ya bile cikarsin.
Bu arada benim CSW base tekrar bozuldu, bugun tekrar tamire gönderdim. En son 3.5 ay evvel bozulmustu ve tamir edilip bana geri gönderilmisti. Garantisinin bitmesine 5 gun kala bozulmasina sansmi desem, ne desem bilmiyorum cunku eminim bu tamir edilse bile, CSW2 degil 12'yi gönderseler bile tasarimi temelden bozuk, icindeki sistem - mekanizmada sacma sapan yollara basvurmuslar, bilgilenmek isteyenler iRacing forumunda bu konuda paylasimlar bulur. Bunlari yok etmeleri icin V2'deki gibi hafif bir makyajlamayla cözulmez.
YanıtlaSilMotorlari tamamen sifira degistigi halde, alet isinmasin, bozulmasin diye FFB'sini 1 yildira yakin gereginden cok dusuk ayarda kullaniyorum, yine bozuluyor, yine bozuluyor :/
Yeni tamir edilmis CSW satiliktir, buyuk ihtimalle 2 haftaya elimde olur, ilk önce sizlere sorayim dedim...ilgilenen varsa göruselim. Garantisi bitmistir artik, en nihayet benim sahsi garantimle tavsiye edecegim ayarlarda kullanmaniz sartiyla 1 hafta TK garantisi veriyorum, gerisine karismam.
Ne kadar istiyon abi :D
YanıtlaSilEnis,
YanıtlaSilAksama skype'a gel konusalim,...uygun bir fiyatta anlasirizda, seni tandigimdan bastan diyeyim. CSW'yi elimden alacan diye sana ustune para vermem bilesin ;)
Bodnar akaaaar ;)
YanıtlaSilAgzindan bal akiyor Bekircim, yalniz Bodnarin akmasi icin ilk evvela Reisi Cumhuruma yeni bir mutfak dösemem lazim ;)
YanıtlaSil:D
YanıtlaSilPR-49RENEW2014
YanıtlaSil1 sene 49$,kaçmaz :D
Paylasim icin tesekkurler Ozan,
YanıtlaSilSezonluk yarislarini yapan birisi icin bu gibi kampanyayla beraber yillik iRacing uyelik masrafi sadece 4$ olur ;)
Dun aksam Özgun kardesimle görusme imkani buldum, kendisi bundan birkac ay evvel bir anda aramizdan kaybolmustu...sebebi ise Babasi vefat etmis. Cok uzuldum, buradanda kendisi ve ailesine bassagligi diliyorum.
YanıtlaSilCSW V2'nin iRacing forumundaki basligi, simdiden 45 sayfa olmus bile ve ilk batchdan birkac kisinin V2'leri 1 hafta icinde bozulmus bile. CSW1'in orijinal basliginda yanilmiyorsam 100 kusur sayfanin yarisi benimkide bozuldu diye yazanlarin haricinde CSW'nin temel tasarim ve mekanizmasi, elektronik bilgisi olan birkac kisi tarafindan incelenmisti ve resimlerle hatalara deginmislerdi, isin puf noktasi ise tasarim ve mekanizmada temel degisiklikler yapilmadikca hata ve probleme yol acan nesnelerin/sonuclarin giderilmesi imkansiz olusudur. Görundugu gibi CSW'nin tasariminda herhangi bir degisiklik yapilmamistir,
CSW V2 basligi, iyi okumalar...
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3274491.page
Birde ufak bir hatirlatma... iRacingdeki 1 yillik uyelik kampanyasi aralik 4'e kadar gecerli ve bir alis-veriste 5 yila kadar uzatilabilir.
Bu akşam Fevzi ile gireceğimiz takım yarışının yayınlanacağı link https://m.youtube.com/watch?v=HbYFBUXUy1U
YanıtlaSilYarış Tr saati ile 20:30'da başlayacak ve 3 saat sürecek ;)
YanıtlaSilBilgi icin tesekkurler Bekir,
YanıtlaSilBu aksam patlamis misir, cips-mips ve birami alip izlerim diyecektim ama agiz aliskanligi iste. hemen duzgununu yazayim...
Bu aksam Efes biramla Protein barimi alip yarisinizi izleme moduna geciyorum, bol sanslar beyler ;)
Hadi bakalım başarılar arkadaşlar . O saatlerde dışarıda olacağım ama yine de takip etmeye çalışacağım.
YanıtlaSilSağolun, bakalım neler olacak ;)
YanıtlaSilFevzi'yi ayakta alkışlıyorum, 1.5 saat yarışta sebringde 0 hata !!! Helal kardeşim, eline sağlık ;) yalnız Fevzi ile ikimiz de aynı şeye takıldık, her takımın 3-4 arabası varken bizim neden tek arabamız olduğu, nerde bu TTM ??? Onca gudubetliğe rağmen yine de 17.bitirdik, daha fazla aracımız olmalı, olay müthiş...
YanıtlaSilBekir abi teşekkürler.Seninle yarışmak bana gerçekten cok keyif veriyo bunu burda herkesin huzurunda söylüyorum.GOT Endurance serisinde tüm yarışlarda patlasak bile yaptıgımız işi bu kadar profesyonelleştirmen bu işin benim için en büyük keyfi.Yarışa gelince 3 saat Sebring gercekten cehennem gibiydi bir cok aksilikle karşılaştık ama bunlardan ders de aldık.Sonuc olarak karsılastıgımız olumsuz durumlara göre sıramızı düşünürsek hiç fena sayılmayız.Bu arada gerçekten her ortamda oldugu gibi bu seride de angutlar cıkabiliyor ama ortam official serilerin en kralına 10 çakar bunu da rahatça söylerim..NEO Endurance a katılmayı çok isterdim ama şunu gördüm ki NEO Endurance'a katılmak biraz tabiri caizse ''Cin olmadan adam carpmak'' lafına benziyo.Sonucta bu yarısları birileri kazanıyo ve biz kaybediyoruz demek ki bi üst kademeye cıkmadan önce daha almamız gereken cok yol var.Keske diger takımlarda oldugu gibi bizde organize olup 2-3 araçla cıkabilseydik ama malesef takım içi biraz zayıf kaldıgımızı düşünüyorum iletişim olarak.Umarım ilerde daha güzel basarılara imza atarız bu arada NEO'nun alt ligi olabilir ama 3 wide viraja girip 2 kişi tokatlamak bence gayet keyifli özellikle bu kişilerden biri Kay Kaschube ise o kadar da uyduruk bi yerde yarısmıyoruz bence ;)
YanıtlaSilDaaamn riiiight ;)
YanıtlaSilTebrikler beyler, 3 saatlik yarisi bitirmek basli basina bir basari. 40 takimdan 17'ci gelmek ve de gayet guclu isimler arasinda buyuk bir olay. Takim olarak daha fazla aracin katilmasi illede ilk 10'da bitiririz anlamina gelmez, buna Vapex Racing guzel bir örnek ;)
YanıtlaSilAma sizleri anliyorum, tabii ki Team Turkiye Takimi olarak 1'den fazla katilimin olmasi birbirlerimize karsi yarismasak dahi guvence ve bir o kadar daha zevk verir. Takim yarislari daha yeni geldi, zamanla onuda yapacaz ;)
Yarisinizin 20 dakikasini izledim fakat neredeyse sadece bastaki yarisanlari gösterip-konustuklarindan devam etmedim. iRacing uzeri sizleri izleyeyim dedim, onada sifre istedi. Bu arada spiker adami gayet saglam gaza getiriyor ama onun dilini essek arilari soksun...neredeyse herkezin ismini tersden söyluyor, söylediginin yarisini anliyorum, diger yarisida tahminlerle geciyor :)
Bir dahaki yarisiniz ne zaman?
20 Aralık 3 Saat COTA takvimin en sıkıntılı yarışı olucak benim için.
YanıtlaSilAbi hedef ilk 5 diyorum şimdilik, çok uğursuzluklar geldi başımıza. Bidahaki sefere bakalım daha disiplinli yaklaşacaz inşallah, cota'da ikimiz de acemiyiz (sebring'de tecrübeliydim de işime mi yaradı sanki :/) daha rahat oluruz gibi
YanıtlaSilBekir,
YanıtlaSilIlk 5 imkansiz degil, özellikle COTA gibi sakat bir yerde saglam bir antremanla kesinlikle basaracaginizi biliyorum, zaten ilk 5'te devamli canli yayinda olsursunuz ;)
buraya da yazalım,Superonline'a sevgiler :)
YanıtlaSilNEO 6H Sebring yarışının tamamı ; http://www.youtube.com/watch?v=E4TFepXIPLg
%99 official serileri takip etmeyecem, sadece sevdiğim pistlerde ciddi yatırım yapıp fazla yarış yaparım, onun dışında haftalık 1 yarışımı yapıp 8 haftamı tamamlayacam. Ciddi yatırımımı endurance yarışlara yapacam. Bunca senedir burdayım, meğerse bi halt bilmiyormuşum, iki gündür düşünüyorum ve alınacak çok yolum varmış daha iracing yeni başlıyor benim için, let the pace car ride!!! ;)
YanıtlaSilHelal olsun beyler. Sonraki yarışlarda çok daha iyi yerlerde olacağınıza eminim. Valla vakitler uysa dayanıklılık yarışlarını severim biliyorsunuz. Daha uzun bir yarış olursa en azından gece sürüşlerini ben yaparım :)
YanıtlaSilBeyler biraz da yaşadıklarınızı özetleseniz diyorum. Bizler için de deneyim olur . Petit Le Mans ta 2 saat 40 dakika sürüş yapmıştık Elegan abi ile ama bu başka bir şey. Strateji vs çok önemli.
Valla genel anlamda neyi iyi yaptık dersen Hüsnü, Fevzi gibi müthiş bi takım arkadaşı ile yarıştım ve adı dayanıklılık olan bi yarışta mental olarak dayanamadım büyük hatalar yaptım: pitte aracı biraz önde bırakıp çıktım, swap (30 saniye) sıradında pit servisi (benzin ve lastik) yapamadım, kendi kendimize stop and hold 30 vermiş olduk :/ odadaki tüm malları üzerime çektim ve o mallar vesilesiyle bir temaslı spin ve zorlarken shortcut yedim. Yarış dışında kafadan 45 saniye sırf benim yüzümden kaybettik :/ yarış sonunda dedik ki 3 saat endurance için çok kısa :) şahsım adına aldığım dersleri tatbik etmek adına official serileri ciddi anlamda kenara koyuyorum. En önemli konu konsantreyi bozmamak, mental endurance olayı bitirir! Tabii az buçuk da şans olacak, haaa olur da şans yüzüne gülmezse trafikte, oturup ağlamamak lazım, uygun zamanı bekleyip (gerekirse 10 dakika) hamleyi yapmak lazım. Bir de bence gt3 endurance lmp'li endurance'dan çok daha zor; hava koridoru etkisi, tamponda sürekli biri, saçma hamleler vs vs... Öğrendiğimiz ve sonuç veren ikinci bir konu da elini korkak alıştırmayıp live protestten çekinmeyeceksin. Son büyük ders de şudur, belki de en önemli anahtar: text chat kısmında ne yazdığını okumaya çalışmayacaksın, büyük konsantre kaybı, özellikle böylesine tampon tampona geçen bi yarışta büyük sorun, bu tarz tüm bilgileri sürmeyen takım arkadaşı okuyacak ve sadece bizi ilgilendiren kayda değer konuları "düzlükte" aktaracak. Yaptığım tüm büyük hataları bu şekilde konsantre kayıpları sonrası yaptım. Bir sonraki yarışlarda bu konuları iyileştirirsem ilk 5 neden olmasın. 3 saatlik bi yarışta stratejiden çok konsantre önem arz ediyor. Bence strateji 6.saatte başlıyor
YanıtlaSileyvallah Bekir. Bilgiler için teşekkürler. Dediğin gibi konsantre çok önemli. 2,4 saat Petit yarışında da iyi konsantre olduğum hatırlıyorum. Elegan abi hatırlar başka aceleden dolayı biraz sıkıntı yaşamıştım. Yarışın sonlarına doğru sürekli yakıt tüketimime bakıp duruyordum . Çünkü yetmeyecekti. Belki oradaki bir konsatre kaybı uçmama neden olabilirdi. İyi bir hamle ile yakıt haritasını değiştirmiştim. Biraz yavaşlamıştım ama en azından arkadaki ile yeteri kadar fark vardı. Road Atlantada start finishe çıkmadan önceki bölüm yokuş aşağı olmasa finish i geçemeyecektim.
YanıtlaSilTekrar tebrikler. Bence bu iş tecrübeye bakar. Bir sonraki yarış çok daha iyi yerlerde olacağınıza eminim. Önemli anlar varsa belirtin de bakalım. :)
Sizin yarışın kaydı burada
http://www.youtube.com/watch?v=HbYFBUXUy1U
Bekir,
YanıtlaSilAnlattigin Endurance yarisinizdaki tecrubelerin ilk yaptigimiz resmi takim yarisinda birkaci basimiza gelmisti hatirlarsan. Devamli hata, hata, hata...aliskanlik yok. Özellikle bu sezon sizlere tavsiyem resmi takim yarislarina bolca girmeniz olur, bu sezonda iRating kesilmiyor nasil olsa, degisim anindaki hatalarinizi bileyip, degisimi hizlandirma icin daha iyi bir antreman seklini bulmaniz zor gibi.
Husnu,
2.4 saatlik Petit Leman yarisimizi hatirliyorum...hey gidi gunler hey'de kaldi onlar. O yarislar daha zordu cunku tek tabancaydin ve saatlerce tek basina herseyi kendin halletmen gerekiyordu. Takim yarislarinda ise yarisacagim kisiyle devamli irtibat icinde olurum, gerektiginde birbirimize koaclukta yapariz vs. vs. yani isin özu naneyi beraber yemek daha rahattir, daha tatlidir :)
Ilk 2.4 saatlik Riley ile Daytona yarisimi bile hatirliyorum...sudan cikmis baliga dönmustum, yaris bittigi gibi herkez solugu tuvalette almisti, orasida ayri bir konu :D
Oyun dunyasi bizleri devamli yeniliklerle bombarduman edecektir...buna en son cikan Blood Sport'u ekleyelim. Oyun oynarken vurulup kan kaybettiginde siringayla...No, Litterally siringayla kan cekiliyor senden, Wellcome to Realitymi desem, ne desem bilmiyorum ama en nihayet dusuncenin temeli aslinda kötu degil. Amac kan bankalarina yardimci olmak, bu sekilde araya eglence giriyor ve farkinda olmadan bagista bulunuyorsun. Sizin dusunceleriniz nedir?
https://www.kickstarter.com/projects/1246820613/blood-sport-the-ultimate-in-immersive-gaming
Buda guzel bir paylasim,...bastan sona 10 numara. iRacingde yaris icinde insanin basina neler gelir-görun ;)
YanıtlaSilhttps://www.youtube.com/watch?v=LQNz8NojXts
forumdaki bir konu ; http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3286642.page
YanıtlaSilyabancılardan biri İstanbul Park yazmış,bende yazdım
pistimiz aktif olmasa da hala hafızalarda demek :)
Paylasim icin tesekkurler Ozan,
YanıtlaSilSeni alinti yapip +1'i caktim ;)