7 Nisan 2014 Pazartesi

Team Turkiye MotorSport 2014-04-07

EY TTM,
Herzamanki gibi dunku muhabbetlerimiz guzeldi, yarislarimizda genel olarak cok iyi gecti. Benim yarisimda muazzam bir startla birkac sira öne gectim ve ilk 12 garanti gözuyle bakiyorum yani en az 160 sampiyonluk puani cebimde, arkamdakilerde bayag uzakta derken kendi hatamla aracin dengesini kacirinca ön tekeri yolun kenarindaki bente cok hafif carptigim halde pit zorunlulugu verdi...tur sonuna dogru pite gireyim derken "Rafa" Senna-Prost chicane girisinde hayvanlar gibi arkadan gecirince hasari olmayan arabayi pite zor soktum. Yaris bu...insan muhakkak mantiksiz hareketler yapabiliyor ve en azindan Rafa sucunu anlayip hemen özur diledi, zaten o carpmasaydida en fazla 2-3 sira daha önde bitirirdim, en nihayet pite girme zorunlulugu yuzunden yarisim bitmisti zaten.

Ayni odada Caner'de vardi ve malesef onunda yarisi pek iyi gecmedi, anladigim kadariyla onada arkadan baskasi "dokundurmus", he he. Dokunduran dokundurana anasini satayim, sansimiza iste. Caner'le bir sonraki yarisa katilacaktim fakat bir isim cikti ve diger yarisa yetisemedim malesef fakat baktim Caner'in yarisi iyi gecmis, en azindan iRatingi kapmis, tebrikler.

Ayni saatte fakat degisik odalarda yaristigimiz Fevzi'nin yarisida gayet guzel gecmis, 2000+'lari artik geride birakiyorsun ve yeni ufuklara...yeni High-Class yarislarina hosgeldin diyorum sana simdiden.

Bekir'de bu hafta saglam bir yaris cikartmis, tebrikler kardesim.

Tekrar hatirlatayim...Eger bir Seriye yatirim yapiyorsan o zaman Sampiyonluk puani en önemlisidir, tabii ki iyi bir sampiyonluk puani alabilmen icin yuksek odalarda yarisman sart "ergo" iRatingin yuksek olmak zorunda...yuksek odalarda ise daha hizli ve saglam yarisci kitlesi bulunur. Bunun bilincine eristiginizde yarislarinizda basarili olabilmeniz icin su gercegide benimsemeniz önemli.

  1. Cogumuz "Alyan" diye adlandirdigimiz kisilerin ayarlarina hicbir zaman erisemeyecegiz, bu yuzden kendini onlarla, onlarin attigi zamanlarla ayni kefeye koyma.
  2. Kendi iRatingimize uygun bir yerde yarislari bitirmeyi kabullenmek cok önemli bir farktördur.
  3. 1 ve 2'ci noktayi benimseyip, uygulayabildigimiz an GT3 gibi katilimi cok yuksek olan bir seride bile toplamda en kötu ilk 100 ve kendi divizyonumuzda ilk 25'i garantileriz. Bu, basli basina cok buyuk bir basaridir!

Simdi gecelim sezonluk serilerimize,
************************************************************************************************************************************
 
- Team Turkiye MotorSport 2014 Sezon1 Hafta 11 Yaris Serilerimiz -


  •     Proto & GT Challenge Serisi  - Montreal - Grand Prix 45dk
  •     Skip Barber Serisi - Infineon Cup 18 tur.
  •     iRacing World Sports Car Serisi - Montreal - Grand Prix 45dk
  •     GT3 Challenge Serisi - Philip Island 30dk
  •     Nascar iRacing Serisi (Fix ve Serbest) - Darlington Raceway 183/134 tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Atlanta Motor Speedway 35/70 tur
  •     Nascar B-Klas Serisi (Fix ve Serbest) -  Darlington Raceway 45/90 tur

 
- 2014 sezon 1 hafta 11'in en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu -

Yol  : Bu haftanin en piskopat arac/pist kombosu tekrar Skippy serisine ait. Infineon yaris dunyasindaki en zorlu pistlerden biridir. Burada birak yaris yapmayi, saglam zamanla yolda durmak bile cok zordur. Katilimcilara simdiden bol sanslar.

Oval: Bu haftanin en piskopat arac/pist kombosu tabii ki 183 turluk Nascar serisi yarisi olur. Darlingtonun bir viraji bayag genis, digeri ise tam tersine cok dar ve kucuk bogazlidir. Buradada bircok yariscinin cani feci yanacaktir.


Güç ve Kontrol bizlerle olsun...
************************************************************************************************************************************

Surda 2-3 haftaya BMW Z4 gelecek ve biliyorum cogunuz o arabayi bekliyorsunuz. Fakat sizleri kucuk bir konuda hafif uyarmak - uyandirmak isterim. BMW gelince ne degisecek?

Bir yerlere varmak istiyorsaniz simdiye kadar bunu McLaren veya RUF'la basaramadiysaniz BMW bunu hicbir sekilde degistirmeyecektir. Degistirmeniz gereken iRacing sistemine olan yaklasiminizdir, baska birsey degil. iRacing, diger yaris oyunlarina nazaran daha fazla yatirim gerektiriyor yani en nihayet burada basarili olmak istiyorsan DB'de ciddi zaman gecirmek zorundasin. Bunu yaptigin an basarin herhangi bir aracin cikip - cikmamasina bakmayacaktir.

Gelelim sagligimiza...
Su asamada buraya ilk KenpoX ve beslenmenizi yadigimdan beri neredeyse 2 ay gecti ve en az 5-6 kilo vermissinizdir, sadece kilo vermekle kalmayip vucudunuzu Fit yapma yolundasiniz. Bundan 2 ay kadar evvel 10 tane snavi zor ceken birisi su an cok rahat 20 snav ceker.

Sporunuzu planli bir sekilde yapmayi ihmal etmeyin, bununla beraber saglikli beslenin. Daha evvel yazdigim gibi saglikli beslenme, sagliksiz beslenmeden cok daha ucuzdur yani ayni anda tahmin etmediginiz kadar parada biriktireceksiniz   ;)

En nihayet tum bu yazdiklarim yardim amaclidir, ister yaparsiniz - ister yapmazsiniz, hepimizin bildigi guzel bir Atasözumuzu hatirlatayim. Her koyun kendi bacagindan asilir,...Özgurluk altinda sorumluluk tamamen kendine aittir!


Ve son olarak herzamanki gibi guzel bir paylasim...



 
Güç ve Kontrol -

14 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Bu hafta yardıramadım. Akşam yetişebilirsem en azından bir TT atmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. elegan abi valla yine döktürmüşsün ellerine saglık :)))
    dün bi mazda cup yapim dedim laguna seca en sevdigim pistlerden biri mazda ile hakkınıda verdim :D 17 sn fark ile birinci oldum 8. basladıydım :) artık bu hafta bitiyor ufaktan yeni sezon antremanlarıma baslıyorum yolda yarısıcam bu sezon sadece nascardada sırf parasına almak ugruna bir iki yarıs atarım onda yogunluktan nester yedik bu sezon katılımım cok zayıftı :) iyi giriş yapıp geri kaldık

    YanıtlaSil
  3. Eyvallah Husnu,
    Suzuka senin pistindir, TT'de cok saglam bir zaman bekliyorum senden ;)

    YanıtlaSil
  4. Tebrikler Volkan,
    Hemde Mazda cupta...yuru be, kim tutar seni, 2'ciye bile 13 saniye cakmissin ;)
    Yeni sezona yanilmiyorsam tum takim GT3 serisinde omuz-omuza, tampon-tampona yardiracaz.

    YanıtlaSil
  5. Lisans icin hangisini isterdiniz?
    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3246403.page

    YanıtlaSil
  6. http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3246568.page

    YanıtlaSil
  7. Aston,Audi,Ferrari,Lamborghini,Mercedes,Nissan :D

    YanıtlaSil
  8. GT3 te son iki haftadır başkaları tarafından yapılan inanılmaz amatörce hatalar yüzünden biçiliyorum. Suzuka da 4. yarışımı yaptım son 3 yarıştır birileri tarafından biçiliyorum. Son yarışımda tavan yaptı olaylar. İlk olarak Paul A Nelson arkadan bodozlama daldı hem de sert firanaj olmayan arka düzlüğe çıkılan virajlar öncesinde. Araç hasar aldı ama atlattım derken Tim Classnes midir nedir, son şikanda çok geç fren yapıp aracıma takla attırmayı başardı ve hiçbir şey yokmuş gibi yola devam etti. Delirmemek elde değil. Yarışçılarmı amatörleşiyor, sistem daha mı sert olmalı bilmiyorum ama en üst odalarda bunlar yaşanıyorsa düşük odaları düşünmek istemiyorum.

    YanıtlaSil
  9. Sezon 2 takvimi açıklanmış . Fakat GT3 serisinde Z4 GT3 yok gibi gözüküyor. Ama büyük bir ihtimal dahil olacak herhalde. Acaba Ford GT ne zaman dahil olacak.

    http://iracerstuff.com/2014/04/07/2014-season-2-schedule/

    Bu arada linsansı alınacaksa Mercedes veya Audi alınmalı diyorum. Ferrari yi seçtim fakat büyük bir ihtimal lisansı alamazlar

    YanıtlaSil
  10. Sezon2 takviminde BMW Z4'unde eklenecegi yaziyor, FordGT bu sezona eklenmeyecek gibi gözukuyor ;)
    Ferrari lisansinin alinacagi cok zor, tahminim ilk etapta Mercedes, Aston veya Audi...acikcasi pek farketmiyor. Kendi acimdan fazla arac var zaten...su an iRacingdeki tum araclarda ciddi yatirim yaparak serilerine katilsam herhalde bir 10 yilimi alir.

    Bu arada COTA harici Lucas Oil Raceway'de gelecek bu sezon ;)

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Lucas Oil Raceway'in yanında Indianapolis'te yazıyor,alakasını anlayamadım

    GT3'te Z4 yazmadığı gibi,Nascar'da da Toyota yok gözüküyor,foruma göre gelecekler ama :)

    Philip Island çalışmalarına dün başladım yavaştan,Mclaren ile turladım şimdilik.Farklı çizgiler çok fazla olacaktır,geç fren deneyen tarla gibi yeşilliklerde gezinir :D

    GT3 yerine Global'in fix olması,GT3'te 70 dakikalık yarışların ikisinin iyi seçilip birinin Zandvoort'ta olması pek iyi olmamış.30 dk zor dayandığımız Bathurst 70 dk olmuş,ilk turlardaki katliam azalır belki :D

    Brands Hatch'in normal versiyonunda düzgün atak yapılamazken Indy'de nerde atak yapacaksak ? Brands Hatch Indy,düşük güçlü araçlarla eğlenceli olabilir ama GT3'te bol bol divebomb yedirirler

    +

    Road Warrior 60 dk,Silverstone varmış.HPD,Corvette,Ford üçlüsü ayrılmış,Mclaren konmuş Ford yerine.

    YanıtlaSil
  13. BMW Z4 konusunda benmi anlayamadim yoksa sizlermi tam cözemedim, resme dikkatlice bir bakin bakayim, önemli yeri kirmiziyla isaretledim. Artik halen BMW Z4 yazmiyor derseniz benim elimden baska hicbirsey gelmez ;)
    http://i717.photobucket.com/albums/ww179/Kangal_photo/bmwz4_zpsa8126399.jpg

    Galiba sizin takildiginiz nokta listenin icinde BMW Z4'un yazmiyor olmasi, demekkili oraya eklemeyi unutmuslar. Bundan daha kolay bir aciklamasi olamaz :)

    YanıtlaSil