25 Kasım 2013 Pazartesi

Team Turkiye MotorSport 2013-11-25

Ey iRacingciler,
Bu haftaki muhabbetler herzamanki gibi superdi, yarislarimiz ise takimimizin yarisina guzel-diger yarisina pekte ic acici gecmedi malesef.

Heryerde oldugu gibi kazmalar iRacingdede mevcuttur. Bunlara dikkat etmeniz önemlidir...2'cisi yarisi ve yariscilari okumak muazzam önemlidir.

Bu asagida yazacaklarim, iRacing'e yeni katilmis arkadaslarim, kardeslerime bilgi amaclidir.

Yaris ve yariscilari okumak, diger yariscilari zorlamamak degildir, arkandaki herkeze yol vermekte degildir. Yaristigin kisinin nasil bir yarisci oldugunu belirlemen en fazla 6-7 viraj tutar...heryere burnunu sokan bir hiyarmidir yani bir baska deyisle kendini Senna sanip, bir Senna gibi yarismaya calisanmidir yoksa adam gibi strateji kurup sistematik bir sekilde baski kurup ve bos anini buldugunda veya hata yaptiginda bundan faydalanip gecen birisimidir. Bunu belirledikten sonra seninde yaris stratejin ona göre degisir!

Fakat yarisma konusunda bu kadar ileri gitmeden evvel takip etmek zorunda oldugunuz cok daha önemli 4 nokta vardir.

  1. Pist ve aracta hizlan. Bu hizlanma ne kadar zaman tutar kisiden kisiye degisir ve genelde o arac/pist kombinasyonuna baglidir. Örnek olarak benle, Kerem'i alalim. Skippy serisinde ben arac ve pistte hizlanmam icin en az 1 saatlik antreman sarttir, Kerem ise 15 dakikalik bir antremanla Prolarla yarisacak kadar hizlanir. Herzaman kendine bak ve kendi limitlerini zorla, kendini Prolarla veya cok daha hizli yariscilarla karsilastirma...genelde bunlar ya cok kabiliyetlidirler veya o seride en az 3-5 sezon gecirmsilerdir. Kendine bak derken, iRating ve haliyle iRatingin senin kimlerle ve hangi odalarda yarisacagini belirler. Eger yaristigin odada yeterince hizli degilsen zaten ust odalarda sonuncu gelmekten baska pek bir ise yaramazsin. Yeterince antreman yapman cok önemlidir, yarisacagin pist ve arac kombosunda cok emin olmalisin...antreman odalarinda diger yariscilarla yarisi simule etmeye calis, diger antremancilari zorla...hata yaparsan "Sorry" demekten baska kaybin olmaz. En nihayet "HIZLAN" ve ayni anda "HATASIZ" hizli turlar at. Yani maksat hizlan derken tek bir tur veya 3-5 turda hizli olmak degil...yarisin basindan sonuna kadardir!
  2. Yarista önlerde baslamak size buyuk avantaj saglar. Benim bir kuralim vardir...ya baslarda - yada sonlarda baslayacaksin. Yani, kvalifiyeyi atmis olmak icin atma, gercektende zorla kendini. Attigin kvalifiye zamani genel olarak yarislarin basinda patlayip-patlamamani belirleyen noktadir. Elinden geleni ardina koyma ve gerekirse ilk yarisina girmeden evvel 3-5 veya 10 ayri kvalifiye at, toplamdaki sirana bak, iyi bir kural genel toplamda ilk 25'e girmektir.
  3. TimeTrial'in önemi...TT'ler pist ve arac kombosuna göre en iyi 4, 5 veya 6 tane ust uste atilmis temiz turlarin ortalamasini sart kosar. Hata yaptigin an tekrar en bastan baslatir ve ustune Safety Ratingde kaybedersin yani bir baska deyisle yaris hizina hazirlik olarak TT'ler altin degerindedir. TT'lerde ben F1 tusunu kullanirim, oradan kac tur attim, ortalamam ve en hizli atmam gereken tur sayisinin ortalamasini görurum. Eger bir arac/pist kombosunda en hizli 4 tur isterse bu...sadece 4 veya 5 tur atip birakayim anlamina gelmez, tam tersi öyle birsey yaptiginda hicbir sekilde gelisme kaydedemezsin!!! Amac, 30 dakika boyunca yaris hiziyla turlayip ve her turunda yaris ortalama zamanini dusurmendir, tabii ki amac butun bunlari 30 dakika sonunda SIFIR hatayla yapmandir. Malesef benim genelde gördugum TT'ye girenler sart kosulan turlari attiktan sonra cikip yarisa kayit olmalaridir ve haliyle yarismak icin daha yolun yarisina gelmeden yarismaya calismalaridir. Haftanin ilk yarisina girmeden evvel tavsiyem en az 2 saglam 30 dakikalik TT atmanizdir...saglamla kastim 0 hata ve toplam TT'de ilk 10'a girmeye calisin.
  4. Ilk yarisiniza girmeden evvel katilacaginiz serinin 1-2 yarisini izleyin ve hayalet olarak yarisin ilk 3 turuna katilmanizdir. Izlemeniz size kimin nasil yaristigini ögretir, nerelerde hangi hatalar yapiliyor, bunlardan nasil kacinilir vs. vs. Hayalet olarak yarisin ilk 3 turunda yarismaniz ise "Eger" yarismis olsaniz yaris hiziniz diger yariscilara nazaran hangi derecede oldugunuzu anlamak icindir.


Hemen gelelim 5'ci haftamizin yaris serilerimize,...


- Team Turkiye MotorSport 2013 Sezon 4 Hafta 5 Yaris Serilerimiz -




  •     Proto & GT Challenge Serisi  - Virginia International Raceway 45dk
  •     iRacing SpecRacer Ford Challenge - Sebring International Raceway Modified 20 tur
  •     Skip Barber Serisi - Okayama International Circuit 14 tur.
  •     Grand-Am Serisi - Sebring International Raceway 50dk
  •     iRacing Grand Prix Serisi - Montreal 47 tur
  •     Grand Prix Legends De La Lotus 49 - MoSport 30 tur
  •     StarMazda Championship Serisi -  Suzuka International Racing Course GP 15 tur
  •     Mazda Cup Serisi - Summit Point Raceway 15 tur
  •     Nascar A Klas Serisi Fix/Serbest (multiklas) - Bristol Motor Speedway 65/130 tur
  •     Nascar B Klas Serisi Fix ve Serbest (multiklas) - Atlanta Motor Speedway 45/90 tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Charlotte Motor Speedway 35/70 tur
  •     IZOD Indycar Serisi Fix/Serbest - Pocono Raceway 30/60 tur

- 2013 sezon 4 hafta 5'in en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu -

Yol  : Bu hafta en piskopat arac/pist kombosu kayitsiz sartsiz Proto GT Challenge serisine aittir. Multiklas ve Virginia...baska söze gerek yok!

Oval: Bu hafta Ovalde ise A-klas yarislari en zorlu gececek yaris serisidir. Bristol pisti daracik ve kucucuk bir pisttir, Nascar A klas araclari ise aslinda en iyi randumani Daytona veya Talladega gibi SuperSpeedwaylerde alirlar...gelde yuzlerce beygir gucundeki araci cuk gibi pistte hem yolda tutacan, hemde yaris yapacan. Moment 22'den baska birsey degil   ;)


Simdiden hepimize bol sanslar,
************************************************************************************************


iRacing uyelerine özel bir kampanya baslatmistir, 1 yillik iRacing uyeligi 2 araliga kadar yari fiyatina dusmustur. Uyeliginizi uzatirken kullanacaginiz kod: PR-BF2013

Ve son olarak guzel bir video diyecemde, bu nedir yaw? Bir oyun oynamak icin bu kadar eziyet nedir böyle, anlamis degilim. Konsollarin en buyuk avantaji basitlikleridir, her ne yaparsan yap en basit ve hizli bir sekilde yapilmasi lazim konsollarda....artik bunlar geride kaldi gibi gibi. Yeni konsollarda mecburi yukleme, XboxOne'da bir direksyonu tanitacan...tanitmak icin bir Atom enerjisi professöru olmaman kaldi...saka gibi. Her 2'sindede grafik farki minimal, fiyatlari ise gereginden fazla ve isin komik yani haberler dogruysa ilk ciktiklari gunde 1 milyondan fazla satis elde etmisler. Lan, bu insanlar ne zaman akillanacaklar   :)





Iyi yarislar,

36 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Bu nesilde eskiyi arayacağız herhalde. Aradan güzel işler çıkacaktır tabiki ama şimdilik birşey yok. Zamanla göreceğiz.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Ps2/Xbox ile Ps3/Xbox360 aralarindaki fark cok daha buyuk oldugu halde bile birak ilk gunu satin almayi, ilk 2 yilinda bile ne Ps3 ne de Xbox360 alinmaya degmezdi bence. Ne dogru duzgun oyunlari vardi piyasada, ne de konsollarin gucleri tam anlamiyla kullanilmaya baslanmisti. Heleki Cellmidir ne karin agrisidir..yeni jenerasyon cikti ama halen cözulmus degil, he he he

    XboxOne ve Ps4'u satin almis arkadaslarim var ve adamlar yeniligin verdigi hevesle 2 gun oynadilar konsollarla sonrada puf diye söndu yeni konsollarin atesi. Bir tanesi Killzone'u geri birakti bile, digeri Forza 5'i...tekrar BF ve COD'a dönduler.

    Kendim ise bu jenerasyon ne zaman biter - o zaman cakarim tum konsollari Nintendo WiiU + Ps4 ve XboxOne, tum guzel exclusive oyunlariyla beraber tas catlasin 500€. O zamana kadarda iRacing fazlasiyla yetiyor zaten, onun haricinde Pc'yede guzel oyunlar cikiyor zaman bulursam 1-2 tanesini oradan oynarim ;)
    Zaten LeoBodnar/AccuForce/Ecci7000 + motion kokpiti caktigimda dunyadan tamamen kopmus olacam ya, he he he


    Dun aksam Enisle StarMazda'ya daldik...onu daha yarisin basinda ucurmuslar, benide yaris sonunda...gel buradan yak. Bu aksam feci yardiracam :)


    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş. Resmen F1 araç gelişimini özetlemişler

    https://www.youtube.com/watch?v=gVlumKFeC9c

    YanıtlaSil
  4. 6.kez düşüp 7.kez çıktım 2000 e,Allah düşürmesin artık yeter :)

    YanıtlaSil
  5. Paylasim super Husnu, harika bir video yapmislar...favorilere ekledim ;)

    YanıtlaSil
  6. Yaw Ozan,
    Pist/arac kombosuna iyicene antreman yaptigindan supheliyim...destur, daha ilk gunun ilk saatleri. Gördugum kadariyla 1 tane antremana girip 4 tur attiktan sonra yarislara dalmissin hemen...yukarida yazdiklarimi okudunmu hic ;)
    Bu sekilde gidersen daha cok cikip-dusersin, burasi baska yere benzemez...tamamen hatasiz gitmedikce, yarista hizlanmadikca kolay kolay yukseklere cikamazsin.

    Az evvelki yarisini biraz izledim, hem hata yapiyordun ve de yeterince hizli degildin yani en nihayet yeterince antreman yapmamissin.

    YanıtlaSil
  7. dün akşam 1 saat kendi başıma sürdüm,sabahta 1.5 saat kadar dolandım antremanda.

    taş çatlasa 45.9 yaparım,daha fazla gidemem

    YanıtlaSil
  8. Ozan,
    1 tur hizli zaman atmanin tek amaci kvalifiyedir, baska birsey degil. Asil önemlisi yaris hizindir... En az 10-15 tur ust uste 0 hatayla kaclari tutturuyorsun? TimeTriallerin en guzel yardimi budur. TT'ye girdiginde 5 tur sonra cikma...30 dakika araliksiz surerek 0 hatayla "Ortalaman" en kötu 1.47'nin baslarini tutturmandir, onu tutturmadan yarisa girmeni tavsiye etmem.

    Antreman odasinin tek amaci diger yariscilarla yarisi simule etmektir, "yarista" hizli olma antremani icin TT sart bir defa avantajlardan biri SR keseceginden korkuyla surersin. Yarista demek 3-5 turda hizli ve hatasiz gitmek degildir,...yaris zamani boyunca veya en az 10-15 tur hizli ve hatasiz gitmektir, uzun sureli yaris/surus konsantrasyon antremanidir.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. 2014 Ekim ayı içerisinde İstanbul Parkta Ferrari XX günü ve challence yarışı olacakmış. Süper haber

    http://www.youtube.com/watch?v=p03CcphknTU
    http://www.youtube.com/watch?v=Rq6WENwmvjg

    YanıtlaSil
  11. Super paylasim Husnu,
    Bu da ARC pedallarinin guzel bir incelemesi,...
    https://www.dropbox.com/s/ah4ln2utrqmavcu/ARCCarbonPedals.pdf

    Pedal cakacagim zaman ya Niels veya ARC pedallarini dusunuyorum.


    YanıtlaSil
  12. Z1'i alacaklilara %20 indirim,...Kod:BFRI-13
    Bu kampanya haftasonuna kadar gecerlidir, kacirmayin. Yakin zamanda buyuk yeniliklerle beraber yeni dashlerde eklenecektir.

    http://www.z1simwheel.com/purchase/checkout.cfm

    YanıtlaSil
  13. Abi okayamada 1.46 dan kurtulamadim bu gece saglam bi antreman yapalim yarisasim var :D

    YanıtlaSil
  14. Yapalim kardesim, devamli 1.46'lilari atiyorsan bu sana yarislarinda ilk 3'u garantiler. Eve yeni geldim, birazdan gelirim skype/iRacinge ;)

    YanıtlaSil
  15. http://www.youtube.com/watch?v=ZQ8NhxD0-Ek
    Ve
    http://www.youtube.com/watch?v=VfYYw99Gs-A

    Ps3'u ilk aldigimda Uncharted 1'i icine koymustum ve sartli olan guncellemeler ve install ile birlikte toplam 40 kusur dakika surmustu...daha oyunu oynamadan sistem ve oyundan acayip sogumustum simdi ise Hiyar Microsoft milleti sistem ve oyunlardan sogutuuyor, he he

    Dun bir turlu Skippy'de kvalifiye atamadim...bugun hersey yolunda giderse 1-2 kvalifiye ve yarisa dalacam. Bu arada Fevzi, Ozan ve ben Skippy'de TT turnuvasi duzenliyoruz, katilmak isteyenlere duyurulur ;)
    Son durumlar su sekilde...

    http://members.iracing.com/membersite/member/SeriesStandings.do?season=992&carid=1

    YanıtlaSil
  16. Çok ayıp . Bana niye haber vermiyorsunuz. Akşama birkaç tur atayım bari. :)

    YanıtlaSil
  17. Vay, hosgelirsin Husnucum...yalniz haberin olsun 1.45.909'luk ortalama zamanimda hic kastirmadim, hatta tek elle kahve icip digeriyle surdum desem yeridir...dermisim, he he he

    YanıtlaSil
  18. Abi o zaman bir zahmet elindeki kahveni bırak ve kastırmaya başla ... dermişim :)

    Geçen gece geldim . Virginia da antreman yapmadan bir sıralama attım. Daha sonra 1 saat civarında bir antreman seansına daldım. Vakit uyarsa ilk yarışa gireceğim . Ama bir seans ta full depo ile yarış antremanı yapmak istiyorum. Akşama gelirim büyük bir ihtimal .

    YanıtlaSil
  19. Buyuk adamsin Husnu, Virginia'da yarismak herkezin basaracagi is degildir. Virginia'dan cekindigim kadar Nordschleifeden bile cekinmiyorum desem yalan olmaz. Bu yetmezmis gibi birde multiklas yarislari...aksama gelirsen antremaninda yardimci olurum ;)

    Bu arada kastirmam icin beni gecmen lazim önce ;)

    YanıtlaSil
  20. Sınavlarım başlıycak bu aralar gelemiyorum iracinge:(.TT attım ama şimdi, iyi degildi ama idare eder.Cok hata yapıyorum paslanmışız :)

    YanıtlaSil
  21. Kerem,
    Yaw senin katilacagini hic hesaplamamistim, kahveyi kenara koyup ciddi TT atma vakti geldi desene :P
    Yalniz attigin zaman gayet kötu - acikcasi sana yakistiramadim, tek ayaklami surdun ne :P
    Bu pist ve arac kombosunda senin gözu kapali 1'ci olman gerekir ;)

    YanıtlaSil
  22. Şaka maka baya yavaşlamışım yaw.Şu vizeleri atlattıktan sonra sağlam bi antreman yapmam lazım tekrar eski hızıma ulaşabilmek için

    YanıtlaSil
  23. Dunku muhabbetler herzamanki gibi superdi, cok eglendik beyler ;)

    Hemen mansetlere geciyoruz,...

    Fevzi versus Ozan ikilisinde iRating kapismalari son hizla ilerlemektedir. Ozan dun 2100+lara kadar cikip 1'lik tahtini kisa sureligine aldiktan sonraki 2 sonraki yarisinda tekrar önderligi Fevzi'ye birakmak zorunda kaldi...ama kitabinda "Pes" kelimesi bulunmayan Ozan kardesimiz bu defa sag gösterip sol cakma stratejisini uygulayarak TimeTrialde Fevzi'ye neredeyse 0.2 cakarak öne gecmistir.

    En gec pazartesi blogu tazeliyorum, o zamana kadarda kimin nerede oldugunu daha iyi görecez. Her 2 kardesimede bol sanslar diliyorum, bu hizla 3 haftaya kalmaz 3000+lara cikacaginiza eminim ;)


    Helal Kerem, 1.45.2xx'ler cok saglam zaman, dun kahveyi kenara koymayi birak full konsantrasyonla bile 1.45.7xx'ler anca geldi...cok saglam bir antremanla 1.45.4xx'leri görurum gibime geliyor ama 1.45.2xx'lar cok zor, tebrikler.

    Dun guzel bir antremanla beraber Ozan'la Skippy yarisina daldik ve 4-5'ciligi kaptik, bu aksamda Enis kardesimle StarMazdada yardiririz, pazarada McLaren'le Sebring gecede...artikim degmeyin keyfime derim, Life is Amazing :)

    YanıtlaSil
  24. direksiyonun azizliğine uğrayarak -83 yedim ilk yarışımda 1969'a düşmüş oldum.Piste çıktığımda az bir çevirmeyle bile tam tur dönüyordu,oyundan çıkıp girince düzeldi ama olan olmuştu.Sonraki 2 yarışta 2057 ye çıktım,son yarış iyiydi,yarış boyu savunma yapmak zorunda kaldım.Dün dediğim gibi slipstream etkisinin aşırı olduğunu düşünüyorum,diğer araçlara da bakmak lazım...

    Bol şanslar herkese,sıradaki yarış iyi geçerse 2100 barajına yaklaşır veya geçerim :)

    YanıtlaSil
  25. Yuru be Ozan, kim tutar seni ;)

    YanıtlaSil
  26. Abi lig sayfamız kapandı mı ?

    YanıtlaSil
  27. ilk tur sol ön süspansiyonuma temas gelince 11.liğe düştüm ama önde kaza çocuklar rahat durmadı 2. oluverdim +72 yi kaptım,iRacing'deki en şanslı yarışımdı ama o temas olmasa zaten 4.idim

    Volvo'dan sonra 2.station vakası... Honda 2014'te BTCC'de Civic Tourer ile yarışacakmış.iRacing ile rFactor2'ye daha hatchbackleri gelemedi

    http://j1311.hizliresim.com/1h/x/v00v9.jpg

    YanıtlaSil
  28. http://www.youtube.com/watch?v=a7x2YDgXzss

    YanıtlaSil
  29. Ozan,
    Bu aralar feci costun, yakin zamanda 3000+'lara bekliyoruz ;)

    Paylasim super Kerem,
    Buyuk zevkle izledim ve favorilerime ekledim. Umarim su sinav dönemin iyi gecer ve tekrar iRacing yollarinin tozunu alirsin ;)

    YanıtlaSil
  30. invalid, discontinuity
    invalid, discontinuity, interpolated crossing

    bu şekilde hatalar verdi ve turlarımı saymadı,9 tur attım 4 ü sayılmış,45.7-8 attığım sıralama turlarının hiçbirini saymadı sistem

    YanıtlaSil
  31. Sabah sabah yarışayım dedim . Aslında çok iyi başladım . 14. Sıradan 6. Lığa kadar yükseldim . Green hell de ortalık savaş alanı gibi . Pistte turlamıyoruz . Yoldaki araçlardan kurtulmayaçalışıyoruz . Tam ısındım pistin en basit yerinde start finish düzlüğünde tur bindirme esnasında uçtum . Bunu uzun zamandır yarış ortamından uzak kalmamabağlıyorum . He bir de sabah paul walker ın ölüm haberini almıştım . O da etkilemiş olabilir . Mekanı cennet olsun diyorum . Trafik kazasında yolcu koltuğundayken ölmüş . Aracı. Arkadaşı olan ve pro pilot olan biri kullanıyormuş .

    YanıtlaSil
  32. Bu sabahki yarışımda 1.45.470 i vurdum ama sıralamada 1.45.7xx ten kurtulamadim ya.Bir de sabah cardoso denen eleman pitten baslayip milleti tokatlıyodu adam foto-finishle gecti beni 3.oldum resmen 5600 lük adamdan kapamadik iratingleri yazik oldu.

    YanıtlaSil
  33. Ricardo Margarida denen dengesiz herif 2 kez arkadan vurdu,2.sinde spini toplamak bahanesiyle bilerek bende çarptım,süspansiyonumun kırıldığına değdi,çokta iyi oldu sonuncu oldu şerefsiz.Hızlanmayı bilmiyormuşum,geç yandan yer yok sanki,bilerek isteyerek spin attırmaya çalışıyor.-3 puan gitti ve de böyle birinin yarışını mahvetme zevkinden dolayı çok mutlu oldum

    YanıtlaSil
  34. Gemis olsun Husnu,
    En son 4 ay kadar evvel yaris yapmissin, hem sanssizliktan birazda yarislara aliskin olmadigindan olabilir...özellikle Virginia gibi piskopat bir yerde ustune ustluk bahsettigin gibi multiklasda muazzam zordur. Yinede 4 tur tamamlamissin yaw, helal, he he he

    Ozan,
    interpolated crossing yani kisacasi istenilen bilgi tam alinamamistir ve bu internet baglantinla ilgilidir. Umarim bu haftaki pistte saglam kvalifiye zamanlarini kabul eder.

    Birazdan Blogu tazeliyorum ;)

    YanıtlaSil