13 Kasım 2013 Çarşamba

Team Turkiye MotorSport 2013-11-13

Ey iRacingciler,
Bu haftanin blogu soguk kapmamdan biraz gecikmis oldu. Halen yarisabilecek kadar iyi hissetmiyorum kendimi ama en azindan oturdugum yerden Blogu tazeleyeyim diye dusundum.

Ilk evela aramiza yeni katilan bir arkadasimiza buradanda hosgeldin diyeyim. Ismi Ozan ve gayet hizlilardandir, su an kendisi D-Klasa cikmistir ve en yakin zamanda Skippy serisinde ben, Kerem ve Fevzi'yle beraber yanimizda o da yardiracak   ;)

2013 Sezon 4'un 3'cu haftasina girmis bulunuyoruz beyler. Hemen bu haftaki TTM serilerimizi tazeliyorum...

- Team Turkiye MotorSport 2013 Sezon 4 Hafta 3 Yaris Serilerimiz -


  •     Proto & GT Challenge Serisi  - Mount Panorama aka Bathurst 70 dk
  •     iRacing SpecRacer Ford Challenge - Watkins Glen International Classic Boot 12 tur
  •     Skip Barber Serisi - Road America 10 tur.
  •     Grand-Am Serisi -Mazda Raceway Laguna Seca 50dk
  •     iRacing Grand Prix Serisi - Interlagos GP 44 tur
  •     Grand Prix Legends De La Lotus 49 - Mazda Raceway Laguna Seca 30 tur
  •     StarMazda Championship Serisi -  Silverstone GP 17 tur
  •     Mazda Cup Serisi - LimeRock Park Full Course 20 tur
  •     Nascar A Klas Serisi Fix/Serbest (multiklas) - Homestead Miami Speedway 45/90 tur
  •     Nascar B Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Homestead Miami Speedway 40/80 tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Homestead Miami Speedway 30/60 tur
  •     IZOD Indycar Serisi Fix/Serbest - Twin Ring Motegi Oval 50/100 tur

- 2013 sezon 4 hafta 3'un en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu -

Yol  : Bu hafta gözu kapali Proto GT multiklas yarisinin Bathurst pistinde olur. Bu hafta kacmaz beyler, Bathurst akar   ;)

Oval: Bu haftanin en zor Oval serisi ise Dallaranin Motegi'deki Indy yarisi olur. Pist tamamen oval olmamakla beraber cok degisik ve zor engebelere sahiptir, arac desen resmen ucuyor...bunun ustune birde kapismalari dusunursen fazlasiyla yeter.


Simdiden hepimize bol sanslar,

************************************************************************************************************

iRacing haberlerinden ise SimXperience yeni AccuForce direksyonunu ISR'ye deneme amaciyla video yaptirmistir ve yakin zamandada onlar genis kapsamli bir inceleme hazirlayip paylasima sunacaklar. Tekrar SimXperience yeni bir Commander programini sunacaklar yakin zamanda, bu yeni Commander programi SimXperiencein tum aletlerine tek bir yerden destekli olmakla beraber, en az bir o kadarda oyun destegiyle gelecek...anlayacaginiz ilerde SimXperience'i almayi dusunenler icin bu, muazzam guzel haberler.

Son olarakta herzamanki gibi guzel bir video, bu videodaki hareketleri her 2 gunde bir yapmaniz bile fazlasiyla yeter, topu topu 10 dakika birsey...ve aksama gelirsem skype'da görusuruz  ;)


Iyi yarislar,

31 yorum:

  1. Paylaşımlar için teşekkürler
    Geçmiş olsun abi

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler için teşekkürler abi .Tekrar geçmiş olsın. Ozan kardeşime de armıza hoşgeldin diyorum.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler hoşbulduk

    Global Challange'daki boşluktan dolayı kendimi Skippy'yi almamak için zor tutuyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Eline saglık abi tekrardan geçmiş olsun.Senin ve keremin sayesinde 2000 ratinge geldik sıra 3000 de.Ozan sende tekrar hoşgeldin seninle ilk yarışımız biraz talihsiz oldu ama olsun eminim ki çok keyifli yarışlar çıkıcak.

    YanıtlaSil
  5. Gecmis olsun Elegan abi. Ozan sende hosgeldin. Prof1tr den sonra seni burada da gormek guzel. Umarim kalici olursun. Zaten C klasa ciktinmi birakmak istemezsin:-). Pistte gorusmek uzere :-)

    YanıtlaSil
  6. Eyvallah beyler, iyi dilekleriniz icinde tesekkurler. Bugun biraz daha iyiceyim, hem sizleri - hemde yarislari özledim :)

    Fevzi,
    Tebrikler...aramizdaki 2000 alti yariscilarimizdan ilk sen 2000'e ciktin, siradaki ilk 3000'e cikacak yarismasi var, hepinize bol sanslar ;)

    Bu arada tam anlamis degilim, yarisinizda o kadar adam varken sizler bula bula birbirinizimi patlattiniz yoksa benmi yanlis göruyorum :P

    http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=9520506&custid=136896

    Eger durum öyleyse o zaman sizler Takim Ruhunu tam anlamamissiniz. Ayni takimda demek birbirimize yardimci olacaz demektir, özellikle birbirimizi patlatacaz degil, he he


    Ozan,
    Skippy serisine hosgeldin kardesim, en iyisini ettin. Tavsiyem arabaya ve piste iyicene alismadan yarislara cikma. Deneme olarak TT'de 30 dakika boyunca en fazla 1 hatayla en kötu 1.38.xx ortalamasini tutturman olacaktir yani "HATASIZ" ust uste attigin en kötu zaman 1.38.xx olmasi sart.

    Senin iRatinge en az bu lazim, daha yavassan gecilirsin, hele birde ufacicik bir hata yaptinmi sonlara bile dusebilirsin, bol sanslar.

    TT'de ortalama 1.38.xx'i tutturursan toplamdada ilk 20'ye giriyorsun ;)
    http://members.iracing.com/membersite/member/SeriesStandings.do?season=992&carid=1


    Enis ise Nascarci cikti basimiza. 2 gunde 9 Nascar yarisi, hayirdir SM bittimi yaw ;)


    Caner,
    Senin F1 yarislarinda o kadar araliktan sonra bence gayet iyi geciyor. Yavas yavas yatirim yapmana sevindim, birkac yarista daha pistigin zaman 1'cilikler ard arda gelir ;)


    YanıtlaSil
  7. Elegan abi, yıllar önce biz de bi Radical yarışında pistte o kadar adam varken gidip birbirimizi patlatmıştık sanki :p Gerçi daha çok benim suçumdu ama olsun :D

    YanıtlaSil
  8. Elegan abi valla boş durmuyum dedim D classa çıkartıyım bu boşlukta nascar'ı çünkü bu bölümüde kesinlikle oynamaya değer ordaki heyecanda dorukta yani :D ama sr 'sine yarıştım için fazla zorlamıyorum ama 2 yarıştır patlıyorum anasını satim :D

    SM ye hafta sonu dönücem watkins ile :D

    Geçmiş olsun buara abi :D

    YanıtlaSil
  9. Aynen öyle Efkan, o kadar adam icinde gidip birbirimizi bulmustuk :D

    Tahmin etmistim Enis, iRacing'de Nascar muazzam zevk veriyor...simdilik malesef tek takiliyorum ama yakin zamanda beraber yardiririz artik Nascardada ;)

    Aksama skype ile beraber yarislarda yardiralim beyler :)

    YanıtlaSil
  10. Abi valla gel artık skype özlettin kendini..

    YanıtlaSil
  11. Akşama erken kaçmayın . 12 den sonra yanınızdayım . :)

    YanıtlaSil
  12. şu saate kadar Skippy nin başına oturamadim evde olmadigindan

    gece acısını cikartacam inşallah :)

    İyi dileklerin için teşekkürler Caner, burdada ucuyorsun maşallah :)

    Elegan abi 2.38 yapabiliyorum ama hata çok malesef. Road America da inisleri çıkışları hızlı virajlariyla zorluyor. Ama araçlara alisayim derken profil puanları uçuyor

    En iyi antreman yaristir mantigindan çıkmam gerekecek

    YanıtlaSil
  13. yazmayı unutmuşum Fevzi ile olay yaşamadım. Farklı olaylar sonucu bol incidentli yarış geçirdik

    YanıtlaSil
  14. Duyduk-duymadik demeyin,
    Sabahin 4'unde Skippy yarisina girdim, Husnu halen ortalarda yoktu ;)

    Ozan,
    Aksama gelebilirsen beraber antremanlara girip, seni yarisa hazirlariz ;)
    Yukarida yazdigim gibi tamamen hatasiz gitmen cok önemli veya en kötu ihtimalle 1 veya 2 tane off track alman yaris hizini ve sirani fazla bozmaz ama bir spin veya daha buyuk bir hata yaparsan yarisin aninda biter.

    Bu arada Pivotgözukleri su an en az bir GoPro kadar iyiler ve tutlmaya basladilar, fiyat 299$. GoPro ile en buyuk fark Pivotgözlukleri 75 dereceyle cekim yapiyorlar, GoPro yanilmiyorsam 120 dereceye cikabiliyor. Guzel bir video paylasiyorum, her ne kadar surus stili iRacinge cok benzesede heyecan ve korku faktöru haliyle gercektekinde en az 10 misli daha fazla :)

    http://www.youtube.com/watch?v=KyqA0T2XCw0

    YanıtlaSil
  15. Helal elegan abi tokatlamisin :)
    Iracingin gozunu sevem bilmem ne yildonumu yazdi tam anlayamadim hesabima 5 dolar yatirmislar:)

    YanıtlaSil
  16. Eyvallah Kerem ve tebrikler araliksiz 1 yilina girdin iRacing'de ;)

    Bugun, NEO kvalifiyemi attiktan sonra dalacam yarislara...Skippy, StarMazda, Dallara...belkide Proto GT/Bathurst ;)

    YanıtlaSil
  17. Abi saat 5 te geldim yaw :)

    YanıtlaSil
  18. bugün artık ilk şikayetimi attım,aslında dün attım ama replayi kayıt etmeyi unuttuğum için bir işe yaramadı

    bunda aldım,son 10 yarışında 2 kez 17 hataya ulaşıp DQ olmuş,şikayet etmeyeyimde ne yapayım bunu :D

    YanıtlaSil
  19. En iyisini yaptin Ozan. Buyuk ihtimalle bu yaris basina 17 hata limiti gelecek sezona 12'ye dusecek, o zaman insanlar yarislara daha bir hazirlikli girerler diye dusunuyorum. Bu arada senle Fevzi ayni yarisa girmeyin kardesim...teker teker daldinizmi yardiriyorsunuz, kardes kardes beraber yarisa girdiginizde patliyorsunuz.
    Yaris Tanrilari sizlere birseyler anlatmaya calisiyorlar, anlayin artikim dermisim, he he he ;)

    Dun gece, Husnu'yle HPD/Bathurst kombisinde sabahi bulduk. Husnu, herzamanki gibi aydan aya gelip Pro zamani atmayi ihtimal etmedi, bu aksam veya yarina Bathurstde yardiriyoruz. Birazdan geliyorum iRacinge ;)

    YanıtlaSil
  20. onun neti sorunluydu,hayalet gibi piste girip çıkıyordu,kendisi de fark etti ki çıktı :)

    demin 3-4 kere three wide yaptık,sıfır temas.Hava koridoru saolsun,hiç ayrılmadık son birkaç tur hariç.Bu adamlar olunca işte yarışası geliyor insanın...

    YanıtlaSil
  21. Aynen öyle Ozan.

    Gecen gun NEO kvalifiyesine öylesine daldim ve sansima attigim zamanla yarismaya hak kazandim ;)
    NEO'ya ben (Radical) ve Caner (McLaren) ile kayitimizi yapmistik ve ikimizde yarista Team Turkiye MotorSport Takimimizi temsil ediyoruz, bol sanslar dileyin ;)

    Yarisi canli olarak izlemek isteyenlere,...
    http://www.arl-tv.com/

    Pist ve arac varsa skype uzeri sifreyi paylasirim, direk iRacing uzeri girip yarisimizi izleyebilirsiniz ;)

    Yaris TR saatiyle 21:00'da basliyor, Pist: Zolder ve yaris 2.4 saat yani 144 dakika uzunlugunda olacak, simdiden yaris tanrilarina kurbanlari kesmek lazim, he he

    Dun aksam isim cikti ve hicbir yaris yapamadim, bugunde NEO yarisi derken iRacingin resmi yarislari yarina kaldi desem yeridir.

    YanıtlaSil
  22. Valla f1 de bu akşamda yarışmak istiyordum çok fena, dünki yarışım iyi bir hazırlık olmuştu bana ondan NEO ya katılıp katılmamakta kararsızım. Bu arada yarış 20.00 da başlıyor sanırım, düzeltme yapayım. Türkiyede saatler geri alınınca GMT +2 ye geçtik bildiğim kadarıyla. Yanlışım varsa düzeltirsiniz :).

    YanıtlaSil
  23. Valla Ozanla 2 yarışımızda gerçekten talihsiz oldu.Sanırım gerçekten de ikimiz aynı anda girince yarış tanrıları tarafından nedendir bilinmez cezalandırılıyoruz.Son yarışa girmeden önce TT atmıştım ve internette hiç bir sorun yoktu ama 10 dk sonra yarışa girdigimde inanılmaz kötüydü internet.Sürekli kopup tekrar baglandıgım icin hafif kenara cekilip kaza olmasın diye herkesi gecirdim en kötü ihtimalle İR ve SR kaybetmeden arkadan birilerine yetişirim diye düşündüm ama malesef ilk turda internet tamamen gitti ve bu bana 93 ratinge patladı haliyle -93 rakamını görmemle telefona sarıldım ve önüme ilk çıkan müşteri temsilcisini nasıl kalayladım bir ben bir de komşular bilir.

    YanıtlaSil
  24. Çok şükür BMW leri dahil etmeye başladılar. Z4 GTE GT3 ümüz hayırlı olsun . Galiba yeni dayrona prototype araçları da geliyor.

    http://www.virtualr.net/iracing-com-bmw-z4-gte-coming
    https://twitter.com/marshallpruett/status/401843486896291840/photo/1

    YanıtlaSil
  25. C ye çıktım seri önerileriniz nelerdir? :)

    V8 almıştım ama katılım az galiba, Radical veya Star Mazda dan hangisini önerirsiniz

    Dün ilk motor patlama deneyimini de yaşamış oldum. Adamın arkasında 10 tur gidip 35.9 ile kendim için çok iyi bir derece atınca motor dayanamadı ve Road America nin ilk sektöründeki düzlukten itibaren duman ata ata gittim. Durmamasina şaşırdım

    YanıtlaSil
  26. V8 e genelde Avusturalyalılar katılır. ve zaman farkından dolayı onlar genelde sabaha karşı yarışıyorlar ki ciddi sağlam adamlar var. Saatleri uymadığı için katılım düşük gözükebilir.

    Bahsettiğin iki araçta güzel fakat katılım olarak bakarsan herhalde Star Mazda serisi biraz daha yoğun olabilir.

    Ozan, bu arada iyi sardın . iracing hoşuna gitti herhalde :)

    YanıtlaSil
  27. üst klaslara çıkmak için yardırıyorum abi,10 günde Rookie'den C'ye,aslında çok daha kısa sürebilirdi,hafta içi 3.42 lerden 3.10 lara kadar düşünce zor oldu biraz :)

    YanıtlaSil
  28. Paylasim icin tesekkurler Husnu, blogu birazdan tazeliyorum, orada yazdim zaten ;)
    En nihayet iRacing BMW'yi taramaya basladi.

    Tebrikler Ozan,
    SM derim, hem orada Enis'te yarisiyor fakat....
    Burasi baska bir yere benzemez yani amacinin bir an evvel klas cikayimda tum araclarda yarisayim olmamasi lazim. iRacing'de yapabilecegin en guzel olay hosuna giden bir araca full yatirim yapip en az 2-3 sezon göturmendir, en erken 2'ci sezonda kendini aracla iyi oldugunu hissettigin zaman Sampiyonaliga kastirirsin, bu....muazzam zor ve bir o kadarda zevk yasatir sana. Yeri gelir buyuk bir tebessumle puanlarini sayarsin, yeri gelir tekrar puanlari sayarken tirnaklarini yedirdir sana...heleki yarislara girdigindeki heyecanda cabasi.

    Yani tavsiyem baska bir seriye gececegine Skippyde iyicene pismen olur, tabii ki gec SM veya McLaren/Riley'yi satin al araclari canin isterse ama yatirimini en az sezon sonuna kadar Skippy'de yapman bir yarisci olarak gelismen senin yararina olur.
    Klas atlamak icin yarismaya bile gerek yoktur, iyi Sampiyonluk puanlari kazanmak icin önemli olan ilk kural iRatingin yuksek olacak, tum seriler icin en az 3000+ sart. 2'cisi 3000+'ya ciktigin zaman haliyle yarisacagin adamlar acayip hizli olurlar ve neredeyse sifir hataya tum yarisi bitirirler. 3000+'ya ciktigin zamanda otomatikman yaristigin aracta bayag usta oldugunu, yarislari ve yariscilari az cok iyi bir sekilde okumaya basladigini görursun.

    Bol sanslar,

    YanıtlaSil
  29. evet alismisken bende bırakmak istemiyorum Star Mazda bu sezon zor, aracı geçtim en az 5 pist almam gerek

    Katılım olursa V8, Global ve katılımcıların kepçe kadar olduğu Skippy de devam edeyim.

    YanıtlaSil
  30. V8'lerin gunduz saatlerinde yarislar bulursun ama...Husnu'nun dedigi gibi acayip saglam yariscilar bulunur yani devamli sonuncu gelmek zevk vermez diye dusunuyorum ;)

    iRacingdeki tum araclar cok guzeldir fakat su YLF ile Skippy birkac gömlek uste cikti digerlerine nazaran. Dun aksam 2 saatten fazla suren NEO yarisimda bunu cok iyi anladim. Her ne kadar Radical super bir arac olsada uzun sure yaristiginda Skippy'deki lastik fizigini arattiriyor.

    Umarim gelecek sezona BMW/RUF ile beraber YLF populer serilerdeki araclara getirilir.

    YanıtlaSil