3 Kasım 2013 Pazar

Team Turkiye MotorSport 2013-11-04

Ey iRacingciler,

Bu hafta tekrar muhtesem eglenmekle beraber sezon 4'un ilk haftasini bitirdik ve bu gece 2'ci haftaya giris yapiyoruz   ;)

Gecen gun buradaki yilin oyun ve teknoloji fuarina gittim, Xbox One'dir, Ps4'dur, WiiU'dur vs. yeni cikmis veya cikacak konsollari ve oyunlarini deneme imkanim oldu, sizlerle kisaca görduklerimi/dusuncelerimi paylasayim.

Tasarim olarak Ps4 ve Xbox One cok guzeller...hardware olarak. Yani al ve televizyonunun altina veya yanina koy inan cok guzel dururlar. Resimlerden Ps4 guzel gözukuyordu zaten ve resimlerdeki gibi gercegide gayet guzel, Xbox One ise resimlerde guzel gözukmuyordu bence ama gercegi tam tersi cok tatli. Son cikan Xbox360 Slimi dusunun onun uzunlugu, genisligi ve yuksekliginden %30 kucultun ve alin size Xbox One, anlayacagini gayet kucuk ve guzel gözukuyor gercekteki.
Illede iksinden hangisi daha guzel gözukuyor diye sorarasaniz, Ps4 derim.

Kontrollerinide mincikladim   ;)
Ps4 kontrolu kesinlikle Ps3 kontrolune her yönden 10 basar, halen bir Xbox360 kontrolu kadar iyi veya rahat degil ama kesinlikle Playstation divizyonu Ps3 kontrolu hakkindaki sikayetleri dinlemisler. Ps3 koluna nazaran gözle görulur ve hissedilir bir farkla daha buyuk, artik o cocuk oyuncagi hissini vermiyor bu yeni kontrol. Görunus bakimindan guzelmi...zevk meselesi, sahsen tasarimi benim hosuma gitmedi ama dedigim gibi oynadigim oyunlarda Ps3 koluna nazaran cok daha rahat ve kullanisli geldi.

Xbox One kontrolu ise benim icin 10/10'luk olan Xbox360 koluna bir 10 daha cakmis durumdadir. Rahatlik yönunden olsun, triggerlerdeki titresimler olsun...o kadar kalabalik, ses ve kontrolu yeterince deneme imkanim olmadigi halde ates ettigimde silahin tepmesini, saga-sola carptiginda triggerlerin ayriyetten titresimlerinin herhangi bir fark yaratacagini sanmiyordum ama inanin muazzam bir fark yaratiyor.

Simdi gelelim Teh Next-Gen oyunlarina, or so it seems...Bu yazimda aklinizda bulunmasi gereken daha ne konsollar, ne de oyunlari piyasaya cikmadi, özellikle oyunlarin hangi surumlari oldugu hakkinda herhangi bir bilgim yok, yani bu oyunlar Alfa'da olabilir, Beta'da...veya oyunlarin bitmis halide...

- Ps3 oyunu olan Killzone 3 grafik yönunden Killzone Shadow Fall'u tokat manyagi yapar! Oynanisdada herhangi bir özellik göremedim...beklentim atmosfer, AA eksikligi görmemek, sinematik atmosfer yasamak. Bunlarin yerine siradan bir FPS oynanis oynadim ve ustune ustluk AA eksikligi göze carpiyordu...  :/

- Forza 5'e gectim...gectimde, Forza 4 sandim. Bildiginiz gibi Forza4'u kisa sureligine denemistim CSR Elite icin, zaten ondaki grafikler gayet saglamdi...Forza 5'teki grafikleri yapamamislar bence cunku herhangi bir fark göremedim. Surus konusuna pek birsey diyemeyecem cunku kontrolle oynadim ama gördugum ve his olarak Arcademsi geldi ayni GT6 gibi. Al birini vur ötekine...

Forza ve GT serisi benim icin Arcademsidir, sebebi ise cok basit... karsilastirmami en nihayet PC simleriyle yapiyorum, 8 yillik GT Legends bile fizik motorunda Forza/GT serilerini ezer-gecer. Eger bu oyunlari sadece diger konsol yaris oyunlariyla karsilastirirsak o halde her ikisinide hafif surus simulatöru olarak nitelendirebiliriz.

- Drive Club, grafik yönunden GT5/6'dan feci tokat yer, bunun haricinde fizik motoru cok sacma sapan geldi bana...Arcade ile Sim arasinda PGR stiline benzer birsey yapmak istemisler ama programlarken ne yapacaklarini sasirmislar sanki. GT6'yi direksyonla denedim ve GT5'den neyi degistirdiklerini anlamak mumkun degil. Halen surus ayni, halen menuye gececen, suna bakacan vs. her yerde 3-5 saniyelik sacma-span yukleme derdi, grafik yönundende ilk GT5 sandim ilerleme diye hicbirsey yok gördugum, oynadigim kadariyla. Belli basli yerlerinde hafif lag var, ya optimize edilmedi oyun, benim surdugum surum Betaydi veya I don't know.


- Battlefield 4! Burada Ps4 ve Xbox One...Ps3/Xbox360'a 10 cakar grafikte. Gecenlerde BF4'u bilgisayarima kurdum, benim bilgisayarim 4+ yillik, grafik kartim 2 yillik ve tum oyunu ancak LOW'da oynatabiliyorum, cözunurlugum ise 1920*1080. Bu haliyle benim eski yadigar grafik yönunden Ps4'ude, Xbox One'ida tokat manyagi yapar...malesef yeni konsollarda grafikler hicbir sekilde optimize edilmemis  :(

- Ryse: Son Of Rome...La bu ne??? Grafik ve oynanis yerlerde geziniyor, atmosfer yok...yokta yok anasini satayim. 10 saniye sonra attim o guzelim kontrolu elimden. Bundada ya oynadigim surum Alfa veya seyrettigim videolar acayip yaniltici!




Simdi diyeceksinizki yaw abi, hicmi Next-Genin guzel bir oyunu yok diye. Ona geliyorum arkadaslar...

Eger illede ciktigi gun Ps4 veya Xbox One alacaksaniz, sizlere alacaginiz oyunlari hemen yazayim.

- Ps4'de, Knack. Bana hitap eden bir oyun degil ama grafik olsun, oynanis olsun yani kesinlikle Iste Next-Gen diyeceginiz bir oyundur..

- Xbox One'da ise Dead Rising 3...bizde Dead Rising 1 ve 2 var ama 1 defa olsun oynamadim cunku hosuma giden hicbirseyi yoktu ama Dead Rising 3'u ilerde kesinlikle oynarim, 4 kisilik Live destegide olacakmis ama tek basina bilem oynattirir oyun. Grafik yönunden Oha dedirtmez ama fazlasiyla memnun eder, oynanisida gayet zevkliydi.

Baska derseniz, baska yok beyler...yeni jenerasyon malesef tahmin etmedigim kadar zayif cikti. Tavsiyem evinizdeyseniz hemen sarilin Ps3'unuze, Xbox360'iniza veya bilgisayariniza cunku bunlar sizleri rahat 2-3 yil daha göturur ve sahsi görusumle yeni jenerasyon konsollarin biz oyunculara Oha dedirtmesi icin biraz zamana ihtiyaclari var.

WiiU'dan bahsetmedim, ondada biraz oynadim. Oyunlarindaki grafikler gayet iyi...su haliyle Ps4 ve Xbox One'da grafik yönunden daha iyi ama hosuma giden 1 tane bile oyunu yok su an.

Bu arada tum fuardaki en cok ilgi Oculus Riftdeydi...ondaki sira bir turlu bitmiyor tam tersine zaman gectikce cogaliyordu, kim demis Pc oyunculugu öldu diye. Deneme firsatim olmadi cunku siraya girsem rahat 2 saatin ustunde beklemem gerekirdi. Oculus'un 1080p cözunurlugu ciktiginda 1 tane almayi dusunuyorum, oyun destekleride cogalir o zamana kadar. Hani, o kadar multi monitörlerden konusuyoruz, hayal ediyoruz belkide ilerde bir OR isimizi fazlasiyla görecek  ;)



Not: Unutmadan NFS Rivals, gördugum ve oynadigim kadariyla gayet guzel bir NFS olacaga benziyor. Fizik motorunun en guzel Arcade'imsi seklini tutturmuslar, grafik olarak fazla buyuk birsey beklemeyin ama oynanis ve eglence kesin var   ;)

*********************************************************************************************************


- Team Turkiye MotorSport 2013 Sezon 4 Hafta 2 Yaris Serilerimiz -


  •     Proto & GT Challenge Serisi  - Suzuka International Racing Course GP 45 dk
  •     iRacing SpecRacer Ford Challenge - Sebring International Raceway Club 20 tur
  •     Skip Barber Serisi - Suzuka International Racing Course GP 12 tur.
  •     Grand-Am Serisi -Brands Hatch Circuit GP 50dk
  •     iRacing Grand Prix Serisi - Watkins Glen International Classic Boot 41 tur
  •     Grand Prix Legends De La Lotus 49 - Suzuka International Racing Course GP 20 tur
  •     StarMazda Championship Serisi -  Circuit De Spa Francorchamps GP Pits 15 tur
  •     Mazda Cup Serisi - Okayama International Circuit Full Course 10 tur
  •     Nascar A Klas Serisi Fix/Serbest (multiklas) -  Phoenix International Raceway 50/100 tur
  •     Nascar B Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Phoenix International Raceway 45/90 tur
  •     Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Phoenix International Raceway 35/70 tur
  •     IZOD Indycar Serisi Fix/Serbest - Phoenix International Raceway 60/120 tur





- 2013 sezon 4 hafta 2'nin en piskopat Yol versus Oval yaris kombosu -

Yol  : Bu hafta bence en piskopat arac/pist kombosu Grand-Am serisinde yasanacak. Brands Hatch'in zorlugu, puruzleri ve engebeleri anlatmakla bitmez, ustune ustluk birde Multiklas yarisi...ayikla pirincin tasini   ;)

Oval: Bu hafta tum serilerde Phoenixde yarisilacak. Phoenix pistini bilmeyenlere kucuk bir aciklama...Phoenix pisti tam anlamiyla Oval degildir ve sanki pisti yapanlarin parasi anca pistin yarisina yetmis gibi yarisi gayet guzel ve fazla puruzu/engebeleri yoktur, diger yarisinda herhalde paralari bitmis olacakki...diger puruzsuz - kaymak gibi bölumun tam tersidir yani bolca ufak-tefek cukurlu ve engebelidir. Anlayacaginiz Phoenix pisti  iRacing'de Dr. Jekyll ve Mr. Hyde sendromunu yasatan tek pisttir   :)
Haliyle aralarinda en zorlusu multiklas ve 1 yaris odasinda en az 26 ve 30 yarisciyla yarisilacak A-Klas Multiklas Nascar ve Indy yarislari olacaktir.     

Simdiden hepimize bol sanslar,

********************************************************************************************************************


Ve son olarak harika bir video,...





Iyi yarislar,

37 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Yeni nesil için aceleye gerek yok .Zamanla hem oyun hemde donanım yönünden hakkını veren oyunlar çıkacaktır. O zaman bakılır.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Senin iRacing calisiyormu...problemini giderdinmi?
    Bugun zaman bulursam dalacam birkac yarisa, isten-gucten neredeyse tum hafta hicbir yaris yapamadim :/

    YanıtlaSil
  3. Abi bakalım hem foruma hemde support a mesaj attım. Gün içerisinde bir dönüş olur diye tahmin ediyorum ama test dahil hiçbir bölümden giremiyorum. Olmazsa silip tekrar yükleyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. Hmmm, calismamasi cok tuhaf. Bir ara yanilmiyorsam NetKarProyla ugrasiyordun Istanbul Park icin...onun icin resmi yazilim olmayan ve network ile ilgili birsey yukledinmi...? Yoksa durduk yerde calisan bir program, heleki iRacing gibi gayet temiz bir programin calismamasi hayret birsey.

    Bana iRacingdeki o sayfanin linkini buraya yazsana, bende bir bakayim kimler-nasil bir problem yasiyorlar bu konuda.

    YanıtlaSil
  5. Abi problemi yaşayan kişiler DXSetup ı kurduktan sonra problemleri çözülmüş. Netkar Pro ile alakalı bir problem olduğunu sanmam . Forumdaki konu

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218764.page

    YanıtlaSil
  6. Hımm network ile ilgili dersen abi netkar pro nun serveri ile alakalı birşey yükledim doğrudur. Ama o programlar çalışmıyor ki yaw ne gibi bir etkisi olabilir acaba. Kaldırıp deneyeyim diyeceğim ama o kadar da detaylı olan bir program değil yaw.

    YanıtlaSil
  7. Hmmm, bir sende calismamis :/

    Dedigin gibi iRacing'i tekrar yuklersin o zaman kesin calisir. Öyle bir durumda pist ve araclarin kopyasini al, tekrar yuklemezsin ;)

    YanıtlaSil
  8. Networkden kastim suydu Husnu, iRacing tamamiyle Online uzerine kurulu bir program ve herseyin mumkun oldugunca mukemmele yakin calismasi icin adamlarin Online kodlari cok temiz olmasi sart.

    Geri kalan yaris oyunlarinin Online destekleri cok zayiftir, bu yuzden sahsi kisiler kendi baslarina program yazarlar sevdikleri oyunlara yeni destekler eklemeye calisirlar (Offlibe ve Online Modlar/Modifikasyonlar, yeni arac/pist ve fizikler) ve genelde bunlar fazlasiyla bugludurlar...NetkarPro'ya hangi modu yuklediysen iRacingle cakisiyor olabilir.

    Illede o sekildemidir? Bilmiyorum...benim bildigim en son NetkarPro ile Istanbul Parkta gezinmendi...onun haricinde Interneti gerektiren baska bir oyun veya program yuklediysen o da olabilir.

    En kötusu, iRacingi sil ve yeniden kur...buyuk ihtimalle hersey duzelir.

    YanıtlaSil
  9. İnşallah abi . Geçen sefer format atmak zorunda kalmıştık. Bakalım akşam yenide kurayım

    YanıtlaSil
  10. Benim eglencesine oynadigim 3-5 yaris oyunu ve birkac baska tur oyunlarim var örnegin macera/aksiyon/ates etme gibi.

    Bu oyunlarin orijinallerine sahip oldugum halde bilgisayarima yuklemeden evvel bir Safe noktasi olustururum, hani eger kurdugum oyun iRacing'le cakisirsa geri dönusu 1 tiklamaliktir diye. iRacing benim bilgisayarimdaki en önemli ve en cok zaman gecirdigim program, bunun kusursuz calismasi en önemli kuralimdir.

    Sadece oyun degil programlar icinde gecerli...en son iBuzzeri satin aldim ve iBuzzer tamamen iRacingle calistigi halde Safe noktasi kurdum, buna Z1/iSpeed vs. vs. gibi programlarin guncellemeleride dahil...guncellemeden evvel herzaman Safe noktasi kurarim.

    Ne demisler...Esegini saglam kaziga bagla ;)

    YanıtlaSil
  11. Abi şu an tüm yazılımlar orjinal o konuda bir sıkıntı yok. Zaten ıvır zıvır programlar kurmuyorum pc ye. Bakalım cevap geldi. DX in sürümünü istiyorlar. Bunun için DXdiag dan dosya çekip göndereceğim . Aşağıda bir link daha var. Orada da bir çözüm sunulmuş deneyeceğim.

    http://faq.iracing.com/article.php?id=124

    YanıtlaSil
  12. Anlatamadim, elindeki orijinal olsa bile...bilgisayarina herhangi bir degisiklik yapmadan herzaman Safe noktasi kur, o zaman basin agrimaz. Safe noktasi kurmak 2 saniyelik bir is, ne seni - ne de bilgisayarini yormaz :)

    Verdigin linki okudum, bence senin problemin imzayla alakali degil, öyle olsa hicbir sekilde calismamasi gerekir. Sen, testde calisiyor demistin...

    YanıtlaSil
  13. Yok abi testte de çalışmıyor.

    YanıtlaSil
  14. O zaman o linktekini uygularsan calisabilir...imzayla ilgili bir problem olabilir. Oradada yazmislar zaten, en kötu iRacingi tekrar yuklediginde calisir diye,

    YanıtlaSil
  15. Dunku muhabbet, antreman ve yarislarimiz super gecti beyler ;)
    Ilk haftada sadece Skippy'ye zaman ayirabildim ve yaptigim her 2 yaristanda muhtesem zevk aldim. Bu hafta cogu seride Suzuka var...bilirsiniz Suzuka candir, kacmaz :)

    YanıtlaSil
  16. Çok ilginç 64 bit modunda çalışmıyor Ama 32 Bit modunda çalışıor

    YanıtlaSil
  17. Belkide 64biti kaldiramiyordur bilgisayarin :P

    YanıtlaSil
  18. Ben surekli 34 bitte kullaniyorum.Daha yuksek fps aliyorum

    YanıtlaSil
  19. Yeni NEO turnuvasina katilmak isteyenlere...
    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3221238.page

    Ve katilim listesi,...
    http://register.neo-endurance.com/registrations.php

    YanıtlaSil
  20. Assetto Corsa çok yakında çıkacakmış.Steamdeki fiyatı indirimli 34,99 Euro olacakmış
    35 araç, 16 araç sınıfı, 11 pist olacakmış. Yeni araç pistler 2014 te eklencekmiş oyun tutulursa.

    YanıtlaSil
  21. Paylasim icin tesekkurler Kerem,
    Fiyati gayet uygun bence, diger cogu yaris oyunlarini destek amaciyla satin aldim (rFactor, LFS,RBR, GTL, GTR, GTR2, Race/07/Evo/On/Volvo vs. vs. bunuda alirim...kutuphanemiz eksik olmasin dimi ;)

    YanıtlaSil
  22. AC çıkıyor ama çıktığı gibi 35 araç ve 16 pist olmayacak. Ayrıca Aİ ve Multi de olmayacak. Daha sonra eklenecekmiş.

    YanıtlaSil
  23. Hmmm, Eeee...geriye ne kaldi yaw :/
    Ai ve Multisi umurumda degil ama yeterince pist ve arac olmayacaksa hepsi tamamlandiginda tekrar bakarim duruma.

    YanıtlaSil
  24. Yazının tamamını paylaşayımda yanlış anlaşılma olmasın elegan abi daha iyi çevirir

    Dear followers, finally the AC release is very close.

    The Assetto Corsa's official site, www.assettocorsa.net is under maintenance: when it will come back online, all the information about the game, its contents and features, the hardware requirements and much more, will be finally available.

    More importantly, the release of Assetto Corsa is imminent. Because of some issues (you can read about that here:

    https://www.facebook.com/Assetto.Corsa/posts/726358147390506), we have had to change some assets of our strategy, finding the solution that will make you happy and will let the development team complete its job as soon as possible, and at its best.

    Assetto Corsa will be available on Steam Early Access very, very soon. The game will cost 34,99 Eur (allowing to save 22% of the retail price!) and will give you access to the beta version, including its updates, plus the final version.

    The latest news is that we have decided to include the Spa-Francorchamps track and three additional GT cars (Mercedes-Benz SLS AMG, Mercedes-Benz SLS GT3 and Lotus Evora GTC) in the main build of the game, to offer to you the best selection of cars and tracks that we are able to deliver, without any additional cost. We hope you appreciate it. Thanks to this addition, Assetto Corsa will include in total 35 cars, 16 vehicle classes, 11 circuits and 3 additional scenarios. Other extra contents will be added in 2014, in order to guarantee a long-life to this simulation.

    The first build of Assetto Corsa includes the main structure of the game and 8 classes of cars for a total number of 11 vehicles, with the aim to guarantee just from the beginning the chance to enjoy the dynamic model of the game racing with different kind of vehicles.

    As part of the early access program, an update with new cars, tracks and features will be available every two weeks, adding new contents and improving the existing ones. All the vehicles and tracks will be released in a level of completion close to the final one, with the aim to deliver, starting by the first version, an enjoyable and satisfying simulation, featuring cars and tracks reproduced at their best, with the exception of unknown minor bugs that will be fixed and polished in time for Assetto Corsa 1.0.

    During the whole process, the AI, Multiplayer and damage model features will be progressively added in the scheduled time, in order to close in short time the final release, that will include the career mode and other exclusive contents.

    Gentlemen, start your modems!

    YanıtlaSil
  25. Tercumen dogru Kerem,

    Hatta kucuk bir ekleme yapayim...bu yola basvurmalari burokrasiden kaynaklandigini yazmislar. Sahsen inanmiyorum buna cunku cikacak olan ön siparisin fazlasiyla eksigi var! Tahminim paraya ihtiyaclari var ve bu sekilde telafi etmeye calisiyorlar...bu arada paranizi alip-kacacak degiller sadece maddi sikinti icinde olduklarini dusunuyorum, baska birsey degil.

    Bir iRacing sistemi gibi yapmaya calisacaklarini dusunuyorum, 2014 icinde yeni parcalar gelecekmis ve haliyle bunlarin hepsi parali olacak. Sahsen, bu saatten sonra adam gibi skanlanmayan ve özellikle Online destegi iRacing ayari olmayan bir sisteme para ve zaman yatirmam. Ilerde Assettayi alirsam sadece temelini alirim, o da sisteme destek cikmak amaciyla...iRacing sagolsun beni diger tum yaris oyunlarindan feci bir sekilde soguttu ;)

    Kactim iRacinge,

    YanıtlaSil
  26. Abi forza da kullanılan laser scaner sistemi ile alakalı hiç bilgin var mı ? İracing de uygulanan sistemle aynı mı merak ediyorum. Konsollarda böyle bir sistemi kullanacaksın ve bununla alakalı hiçbir reklam çalışması yapmayacaksın. Bu garibime gidiyor. Kullanıcıların gözüne gözüne sokman lazım.

    YanıtlaSil
  27. Internetde biraz bakindim ve en nihayet okudugumdan cikarttigim T10'un iRacingdeki gibi istasyoner lazer skanli makineler kullandiklari oldugudur ama iRacingin kullandiklari aletler degil, aciklayayim.

    GT serisinde kullanilan GPS'li bir sistemdir. Bu arada GPS'li tarama aralarindaki en dusuk modeldir. GPS'le ancak tepeden kus bakisi olur yani eksi yönleri... yollarin puruzleri ve virajlarin acilari, derinlikleri... programi yazanin veya tahminime göre bu durumda Kazu'nun kendi yasadigina (genelde bu adam oyununu yapacagina oyuna ekledigi pistlerde surmek/gezinmek oluyor) ve birazda atmasyondan olusur.

    Assetto modelinde ayni bölge uzerinden yavasca aracla surulur, bazen birden fazla,...Temel calisma sistemi olarak GPS'linin yere bayag yakin olanini dusun, haliyle GPS taramasindan cok daha saglam bilgiler edinilir.

    T10'un Forza 5'e kullandigi istasyoner sistemdir fakat daha kucuk tarama aletlerdir yani GPS modellerinden daha kaliteli ve gercege yakin fakat bir iRacing ayari degil. T10'un Pragdaki köpruyu (Cevre ve yol, yolun puruzlugu dahil) taramalari icin gece vakti yani trafigin az veya olmadigi bir zamanda yapmalaridir.

    iRacing ise aralarindaki en titiz olanidir.


    Gamex'de Forza 5'i kolla surdugumde duz yolda triggerlerde titresim oluyordu, o kadar kalabalik/ses ve kargasa icinde motorun titresimimi yoksa yollarin puruzlugumu bilemeyecem ama en nihayet konsollara ciddi ciddi lazerle tarama islemlerinin gelmesi hosuma gitti. Paylastigim linkte ayni anda Forza 5'teki seyircilerin cogaldigi ve cogunun degisik animasyonlar yaptigi dogrudur...linkte toplamda seyircilerin 40-50 degisik animasyonlara sahip olduklari yaziyor, o kadar varmidir-yokmudur, I don't know.

    Malesef Forza 5'i direksyonla surme imkani sunulmadi fuarda. Microsoftun karar verdigi kötu bir karar Fanatec direksyonlari artik Xbox One destekli degillermis. Bana sorarsan Very Stupid Decision!

    Forza 5 hakkindaki ilgiyi tam anlamis degilim ama bence su an icin yeni jenerasyon cidden cok erken ;)

    YanıtlaSil
  28. Linki unuttum yaw :)

    http://www.oxm.co.uk/60709/previews/air-you-can-taste-how-forza-motorsport-5s-tracks-make-use-of-xbox-one/

    YanıtlaSil
  29. Bilgiler için teşekkürler abi. Açıkçası laser scaner gibi bir sistemi konsollarda ilk defa kullanacasın ama bunu nasıl yaptığını kullanıcılarına anlatmayacak. Açıkçası bana biraz garip geldi. O yüzden merak ettim. Şov yapman lazım yaw . Neyse

    Bu arada simxperiencenin FFB sistemi ortaya çıkmaya başladı . Accuforce Wheel

    http://www.youtube.com/watch?v=e4ghzwdXO98

    YanıtlaSil
  30. Husnu,
    Konsol oyunlarina pek ilgim olmadigindan konsollarda ilk defa "gercek" lazer aletleriyle taranan pistlerin Forza 5'te oldugunu bile bilmiyordum, taa ki sen yazincaya kadar. Forzamotorsport'net ve internetdeki yazilar/röportajlarda biraz göz gezdirdikten sonra neden pistlerin lazerle tarandigini anlamak pek zor degil.

    Dan Greenwalt, yeni jenerasyona temiz bir sayfayla giris yapmak istiyor ve lazerle taranan pistlerin her yönden cok daha gercekci ve uzun ömurlu olduklarini savunuyor. Bu konuda adam yerden göge hakli. T10'un kullandiklari lazer aleti 6milimetre ve altinda bir farkla tum zemini ve cevreyi tariyor, Fotograf/GPS/Video cekimleriyle programlanmaya calisilan pistlerin cözunurluklerinden en az 40-50 misli ve daha fazla cözunurluktedir bunlar, ayriyetten puruzler ve zeminin derinlikleri ve dogru acilarinin bilgileride cabasi, yani ilerde 4K ve 8K bile rahat bir sekilde bu lazerle taranan pistler kullanilir, tek degisiklik poligon yukselisi olur...bir ihtimal kullandiklari grafik paleti.

    Forza 5'in CDsinde sadece 14 pist ve 200 civari arac olacak deniyor...tum araclarda AutoVista destegi olacak! Kisa yoldan gitmek yok, bu konuda T10'u tebrik etmek lazim, isteseler GT5 gibi Forza1-2-3 ve 4'den eski model ve dusuk poligon/grafikli araclarida yarim yamalak ekleyip alin size 1000 arac diyebilirlerdi.

    Yeni pist ve araclar haliyle DLC olarak ilerde eklenecek cunku bayag bir eksik var...Sahsi dusuncemle Forza 5 yeni jenerasyon icin bir ilk adim, Forza 6'ya hazirlik. Tum pistler tekrar lazerle taranmis, tum araclar teker teker tekrar taranmis, bir konsol oyunu icin artik bundan iyisi can sagligi derim.

    Gelecek icin bunlar hosuma giden gelismeler, özellikle bir konsol oyunu icin. Tabii ki lazerle tarama isin yarisi, ona görede bir FFB destegi programlamak sart yani araclari surerken yerdeki her puruzu hissetmek ve aracinda ona göre tepkisinin degismesi önemlidir. Seyrettigim birkac videodanda bunu fazlasiyla yansittiklarini söyluyorlar direksyonla kullananlar.

    Buradaki videoda dikkat edecegin aracin duzlukte etkisi ve etkinin direksyona yansimasi...yazikki buradaki fuara direksyonu getirmemislerdi :/
    http://www.youtube.com/watch?v=OnMIq6LTvJA

    Ve kisa bir röportaj...
    http://www.youtube.com/watch?v=kLTTfIYo4LA


    Simdi tum bunlar cok guzel ama birinci videoda oglanin degindigi guzel bir nokta var. Kullandigi araclarda abartilmis agirlik hesaplamasi var sanki cok daha agir bir arac kullaniyormussun gibi...Görusumle bu iRacingdeki gibi her araci teker teker inceden inceye denemeden, her vidasini lazerle taramadan...en nihayet sadece genel olarak bir fizik motoru yaratmaktan kaynaklaniyor, aynisi GT serisi icinde gecerli.
    Özetleyeyim, her aracin temel fizik motoru aynidir! Sadece hesaplamalarinda su araca daha fazla beygir gucu ekle, agirlik ekle ve aracin ne ceker oldugunu yaz sonrada o araca o fizik hesaplamanin motorunu ekle.

    Sonrada oyunlar peynir-ekmek gibi satiyorlar, neymis ismi Gran Turismo, neymis Forza...iste simulasyon. Gemisini yuruten kaptan ;)


    Bosverelim su Arcade oyunlarini yaw, elimizde iRacing gibi bir nigmet var...ayriyetten cok guzel bir grubumuz var. Gecen aksamki muhabbetleri dinleseydin gulmekten kasiklarin 3 gun boyunca agrirdi ;)

    Tum hikaye 4 kelimeyle anlatilir...
    Enis - Hasar Limiti - StarMazda Yarisi ve Yusuf Mod :D


    AccuForce paylasimin super, sagolasin. Buyuk konusmadan,...AccuForce'u ancak bir Fanatec kadar basit kullanisli olursa alirim diye dusunuyorum, haliyle kalite olarakta en az bir Ecci7000 veya Bodnar direksyonu olmasi sartiyla :)

    Dun gece saglam antremanlarla beraber gayet guzel kvalifiyelerde atmisim, yarislari dagitma zamani geldi demektir, he he

    YanıtlaSil
  31. Yok abi gidipte eskisi gibi forza için XO almam tabi de merak ettim. Sonuçta basit bir sistem değil. Bunun reklamı daha çok yapılabilir. Acaba sadece adı mı laser scaner icraatta eskisinde çok farkı olmayan bir sistem mi acaba diye kafamda soru işareti kalmıştı. Sayende detaylarını öğrendik. Bir iracing pisti gibi olmaz eminim ama forza için güzel bir gelişme. Ring i ne yapacaklar bakalım. İracing bu gidişler ring e adımı atmayacak. Forumda bir konu var. Bu sefer eskisi gibi sonlanmadı halen muhabbetler devam ediyor.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3187686.page

    YanıtlaSil
  32. Aynen öyle Husnu,
    Bu gibi gelismeler hep biz oyunculara yarayacak. Bazi ögeleri GT, bazilarini Forza daha iyi yapiyor...bunun haricinde birbirleriyle yaris icinde olmalari serilerinin her ne kadar basta Casualcilar icin olsada Hardcore yarisci kitlelerinide tamamen silebilecek derecede az olmadiklarini cok iyi biliyorlar :)

    Turn10, Forza 5 ile konsol dunyasindaki en gercekci pistlere imzasini atmis durumda, eminim Poliphony Digital GT7 ile bunu en az bir adim daha ileriye göturecektir sonrada Forza 6...GT8, Forza 7 derken yeni jenerasyon tekrardan kapimizi calmis ;)

    Dan Greenwald, Nurburgring ve Schleife hakkinda aciklamalar yapmis, lazerlisi 2014'un ilk yarisina hesaplaniyor. Istanbul Parkin lazerlisininde gelmesini cok isterim sahsen.


    Bathurst 54'cu sayfasinda iRacinge cikinca...millet Nordschleifeninde 54'cu sayfada cikacagini dusunerek yaziyorlar, umarim cikar, he he

    YanıtlaSil
  33. Valla abi iracing e ring çıksa zengin olacaklar haberleri yok yaw :) Çok ilginç bu kadar talep varken pisti neden taramıyorlar sorusunun tek yanıtı , bence laser scan ile iracing in grafik motorunun uyumsuzluğu olarak görüyorum. Birçok açıklama var ama ne bileyim işte .Sen ne dersin ?

    YanıtlaSil
  34. Bence Spa, Suzuka gibi büyük pistlerde bile (Ring ile karşılaştırınca küçücük kalıyorlar) performans sorunları varken, Ring şuanki pc'lerle ya da şu anki iRacing grafik motoruyla biraz zor gelir gibi.

    Bu arada dün 15 dk antrenman yapıp Suzuka yarışına gireyim dedim. Malum favori pistimdir Suzuka :D İlk hatam Road Atlanta setup'ıyla girmekti. İkinci hatam ise bu kadar noob HPD'nin olduğunu unutmaktı :D Ha bi de sıralama turu atmadan girmekti :D Bunun sonucunda tabi ki HPD'ler yüzünden olan birsürü kazaya karıştım veeeee TTM'de 17 hata yapıp yarıştan diskalifiye olan ilk insan oldum :D

    YanıtlaSil
  35. iRacing diger yaris oyunlari gibi calismiyor! Herhangi bir yarisi izleyecegin zaman, surdugunde veya replayinde dahi her an pistin her yerine gecebiliyorsun...iRacingin kullandigi sistemde kisa yoldan gidelim diye birsey yok!

    Diger tum oyunlarda hafif kandirmaca ve kisa yoldan programlama kullaniliyor.

    Bu iyimi-kötumu derseniz, uzun vadeli dusunursek iRacing en iyisini yapiyor ve iRacing "MECBUREN" en dogrusunu yapmak zorunda cunku diger oyunlar gibi her 2 yidal veya 3-5 yil sonra yenisini tekrar cikartip satmiyor. iRacing kendini ve Virtuel Simulasyon Camiasini her 3 ayda bir yeniler, Revolution yaratmaz ama yilda en az 2 defa tum yarisci camiasina Evolutionu tattirir ve digerleri onun izinde gitmeye calisir.

    iRacing'e Nordschleife gelecek, Le Mans'da, Yas Marina'da vs. vs. fakat haliyle iRacing piyasadaki en iyisini, en gercegini ve en mukemmelini yapmaya calistigindan tum hepsi zaman tutacak, sahsen tam olsun gec ciksin derim. Virtuel Yaris Dunyasindaki diger oyunlar gibi aceleye getirip yarim yamalak cikarmasinlar.

    Efkancim,
    Hemen tebrik edelim seni cunku dedigin gibi TTM'de ilk DQ olan yariscimizsin ama eminim bu senin icin son kez olmayacak, he he
    Alismis-kudurmustan beterdir derler ya...senin surus stilinide bildigimden daha en az bir 5-6 defa daha DQ'nu bekliyorum, yuzumu kara cikartma kardesim, he he
    Yinede dua et hasar limiti 17'de, bu rakam gelecek sezona buyuk ihtimalle 12'ye dusecek. Sahsen 8 veya 10'a dusurseler daha iyi olur ama sanmiyorum :/

    Bu arada dogrudur, HPD'ler zorlar gecislerde ama en nihayet bir yarista bunlari dikkate almamiz sart, kvalifiyesiz girmen, heleki antremansiz yarisa hangi cesaretle girdin anlamis degilim, bir ihtimal Biz Adanaliyih deyip dalmissindir diye dusunuyorum ama burasi Adana caddelerine benzemez, götururler adami vallaha... he he he

    Dun aksam gayet zevkli bir yaris yaptim Skippy'de, 12 turluk yarista 3'cu baslayip, önumdekini 12 tur yakindan takip ettikten sonra saglam bir Ozzzmanli Tokatiyla yarisin bitmesine son 3 tur kala 2'cili kapmisimdir.

    Kerem, ben ve Enis'in cok saglam ve eglenceli bir SM antremanimizdan sonra aramizdaki en yurekli olan Enis yarisa dalarak son 2 tura kadar feci bir yaris cikartti, malesef kucucuk bir hata yuzunden 4'culukten gerilere dustu. Bu gece acisini fazlasiyla cikartir diye dusunuyorum.

    Fevzi ise Skippy'de feci yardiriyor, dunku son yarisinda 1'ciligini kapmis ve 1700+'lara cikmistir, tebrikler kardesim...bu aksam ust kademede yarisiyorsun...Welcome 2 Teh Big Leagues ;)

    Birazdan skype'da görusuruz beyler,

    YanıtlaSil
  36. Abi geç olmasın ilk fırsatta ringi koysunlar yaw. Ama sistem maalesef yavaş ilerliyor. Mesela halen silverstoneyi yeniden tarayacaklar ama bir türlü yapamadılar. Sağolsunlar Amerika dışına çıkmakta zorlanıyorlar. Biraz Avrupa pistlerine yoğunlaşmaları lazım. Akşama beraberiz inşallah

    YanıtlaSil
  37. Nordschleife basligini devamli taze tutalim o zaman...yalniz buyuk ihtimalle Nordschleife geldiginde resmi yarislar olmayacak onda...yilda 1 World Racing harici, lakin Liglerde buyuk bir artis olacagina eminim ;)

    Yavas ilerlemesine yavas ilerliyorda ama birseyi yaptilarmida tam yapiyorlar...su an resmi ve en gercekci pist sayisi olarak piyasadaki en genis repertuara sahipler. Araclar sayisindada cogu diger oyunlari gecerler...bunun ustune unutmamak lazim, iRacing tamamen Online uzerine kurulu bir sistem.

    Gel aksamada HPD'de yarisalim biraz ;)

    YanıtlaSil