10 Kasım 2013 Pazar

Team Turkiye MotorSport 2013-11-10

Ey Turk iRacingciler Takimimiz,
Hemen dun geceki muhabbet, antreman ve yarislarimizdan bahsedeyim, herzamanki gibi muazzam eglendik  ;)

Bugun ise Atamizin ölum yildönumu. Bugunun önemi gun gectikce dahada artiyor cunku insanlar git gide bir kademe daha nankörlesiyorlar. Bu dönemde Ataturk'u sevmeyenimi ararsin, nefret edenimi, yaptiklarini kucumseyenimi...malesef tarihini bilmeyen ve bilmekte istemeyen cahiller bunlari acikca söylemektende utanmiyorlar. Halbuki bir kitap acipta okusalar, Atamizin basardigini simdiye kadar Insanlik Tarihinde hicbir insanin, bir liderin yapamadigini gerceklestirdigini anlayip hem Ataturk'e olan nefretleri, sevgi ve saygiya dönusecek, hemde Turk olmaktan daha bir gurur duyacaklar!

Ciddi ciddi, Musatafa Kemal Ataturk olmasaydi hicbirimiz musluman degildik, orasi kesin...Bazimiz Yunan Ortodoxu, bazimiz Ingiliz veya Italyan ve tamamen sanssiz olanlar ise Ne mutlu Fransizim derlerdi. Bunlari unutmamak lazim ve cocuklarimiza Atamizi neden yere-göge sigdiramadigimizi anlatmamiz lazim.


Musatafa Kemal Ataturk gibi bir adam daha cikarmi? Cok zor derim, bir defa Ataturk'u halk secti, o isteseydi saltanatlikta kurardi, diktatörlukte ama Ataturku görmus, yasamis insanlarla konustugunda, tarih kitaplarini okudugunda Atamizin ilk yaptigi demokrasiyi kurmasi oldu. Bugunku bazi Turkum diye gecinen Nankör kadinlara bile bu yasadigimiz dunyadaki ulkelerden daha evel oy kullanma hakkini vermistir, Osmanli zamaninda kadinlar koyun/inek gibi onun bunun 3'cu-5'ci karisi olarak satilirken onlari Insan yerine koymustur. Cok zor bir dil olan Arapcayi silip, ögrenmesi daha rahat ve daha modern TURK dilini degerli ögretmenler ve professörlerle yaratmistir.

Carsafla gezinen, ayni eliyle hem kicini yikayan ve yemek yiyen insanlara pantolon, ceket, etek, catal-kasik gibi modern kiyafetler ve aletleri layik görmustur, tarim ve köylumuze baska hickimsenin deger vermedigi kadar deger vermistir, yatririm yapilmistir, Atamizin zamaninda.

Ve en önemlisi Din ve Devleti ayri tutmustur! Dunya insani saftir, hiyardir, acayip akillidir, anguttur, ökuzdur, ne tur insan ararsan ara dunyada fazlasini bulursun. Din...dunyadaki en guclu silahlardan biridir ve söyle bir göz gezdirdiginiz zaman cogu sacma sapan kisitlamalar, cogu savaslar, eziyetler din adina gerceklestirilmistir. Din ile Devlet yan yana gider fakat din ile devlet yönetilmez, devlet modeliylede din yurumez. Bunun gri alani yoktur, ya siyah - yada beyaz, bu is bu kadar basit!


Atam, seni saygi ve sevgiyle aniyoruz...izindeyiz.

Ne Mutlu Turkum Diyene!





************************************************************************************************************

Simdi gelelim yeni oyunlara, biliyorsunuz Assetto Corsa cikti veya daha dogrusu bir bölumu diyelim fakat simdiden Assetto Corsayi satin alana tum oyunu guncellemelerle her 2-3 haftada bir ucretsiz tamamlayacaklar ve de simdiden yarim bir oyun alindigi icin normal fiyatinin %22 altinda satin alabiliyorsun. Yani 50$/€ civari yerine 35$/€'ya.

Dun 1 saat kadar denedim AC'yi ve sonuc bir oyun olarak gayet olumlu. Eglenceli bir oyun olmus, iRacing ile ayni cumlede ve ayni kefeye uzaktan-yakindan koyulmaz, gereginden fazla grip var araclarda...daha halen herhangi bir araciyla spin atabilmis degilim ve araclari bayagda bir zorladim ve YES, Pro'da surdum tabii ki.

Ses ve grafikler gayet guzel, surus rahat...aklima gelmisken araclardaki tum yardimlari tamamen kapayamiyorsun malesef, bu...artidan daha cok buyuk bir eksi bence. CTRL-A ve CTRL-T'ye tiklandiginda ABS ve Traction OFF diye yaziyor ama bir Forza/Gran Turismodaki gibi halen gizli yardimlarin acik oldugunu hissediyorsun. Bu arada Gran Turismo ve Forza dedim cunku yardimlari kapattiginda halen gizli yardimlarin acik oldugu diger tek oyunlarin onlarin oldugunu yasadim daha evel.

AC, 1 saatlik deneyimimle bilgisayarlarin Forza/Gran Turismosu olabilir dusuncesindeyim. Online'i hakkinda herhangi bir bilgi yok, hatta bunu dun aksam Kerem'lede görusmustuk biraz ama eger bir iRacing gibi tamamen serverbase uzerine kurulu olsaydi coktan bunun reklamini yaparlardi diye dusunuyorum, tabii ki yinede bir surpriz yapabilirler. Eger diger oyunlardaki gibi hostbase uzerine kurulu olursa bu oyun hic uzun ömurlu olmaz. Serverbase olursada anca yolun yarisina gelinmis olur. Kuralsiz, cezasiz/ödulsuz bir sistemde yarisilmaz, özellikle iRacing gibi cok saglam bir altyapiya sahip olan bir sistemden geliyorsan. Bunuda bayag bir yarisci iRacing forumunda dile getirmisler.

Benim denediklerimden ve sahsi tecrubelerimden Assetto Corsa fizik motorunda nerede yer aliyor derseniz, su sekilde siralarim.

1.- iRacing, sebebi cok basit lazer taramali pistleriyle beraber cok saglam bir FFB destegi yaristigin zeminin en ince ayrintisina kadar herseyi hissettiriyor. Ayriyetten her aracin en ince vidasina kadar taranmasi ve dunyanin bilgilerini toplandiktan sonra sadece yazi tahtasinda fizik motoru yazilmiyor, araclarin kendileride bizzat surulup-hissediliyor! Bunu 100% yapan baska hicbir yaris oyunu yok piyasada.

2.- rFactör'un HistorX Modu, eger 50'li-60'li yillarin GT ve Touring araclariyla en gercekci hissi tatmak istiyorsan bunun ustune yok beyler! Agirlik transferinden tut, suspansiyon, frenaj, FFb'i her yönden 10/10'luk bir moddur.

3.- rFactör icin Leo Bodnarin Real Feel plugini diyecem fakat denemelerimde bu pluginin her arac veya moda uygun olmadigini yasadim, bu yuzden 3'cu siraya su asamada her ne kadar araclarin gripleri gereginden fazla oldugunu dusunsemde Assetto Corsa derim. Assetto Corsada suspansiyon ve agirlik fizik modeli gayet guzel yansitilmis bence. FFB destegi su an icin paylasilan 5 pist ve araclari icin cok zayif veya canli degil demek daha dogru olur. Bunun en buyuk farkinin pistlerin su an icin lazerle taranmadiklarindan kaynaklanabilir...arastirmadim ama surdugum kadariyla bu pistler lazerle taranmis olamazlar cunku pistler kaymak gibi, dogru duzgun puruzleri, engebeleri yok. Eger bu pistler lazerle taranmislarsa o zaman diger oyunlardaki gibi Assettodada bu guzelim suspansiyon ve agirlik modeli bosa gidecek demektir  :/

Bu arada eger rFactöru Leonun Real Feel pluginini sonuna kadar kullanan bir arac/mod sectiginizde, Assetto'yu cok rahat sollar!

Assetto'yu daha derin bir sekilde kullanabilmeniz icin assetto corsa.ini'den [AC_APPS]
ENABLE_DEV_APPS=0'i 1'e getiriseniz cok daha fazla destek programlara sahip olursunuz, mesela kamerayi ileri geri/yukari asagi alma imkaniniz olur vs. vs.

Bugun pazar yani yuksek SoF gunu...birazdan dalariz yarislara. Skype'da görusmek uzere,





Iyi yarislar,

6 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi.

    AC'yi satın aldım 2 gün önce. Zaten eninde sonunda satın alacaktım, dedim bari indirimli alayım :)

    Benim şu anki izlenimlerim gayet olumlu. iRacing ile kıyaslayınca araç kontrolü daha kolay tabi. Ama bunun nedeni daha az gerçekçi olması mı onu bilemiyorum. iRacing'de çoğu kişinin şikayet ettiği buz üstünde gitme hissi AC'de yok. Ayrıca benim de şikayetçi olduğum mevzu, araçları kaydıra kaydıra gitme olayı da yok (GT araçları için konuşuyorum). Bu açıdan benim çok hoşuma gitti. Ayrıca FFB de çok hoşuma gitti. Araçtaki ağırlık transferini, her türlü kaymayı vs hissedebiliyorum. AC'den sonra çıktım iRacing'de vette sürdüm ve açıkçası direksiyon biraz boşmuş gibi geldi. Ayrıca dedim kendi kendime acaba gerçekten grip çok mu fazla, açtım youtube'dan M3 GT2 onboard videolarını izledim ve aslında AC'de o aracın saçma davranmadığını anladım.

    Ama şu da var, pistler konusunda iRacing kesinlikle çok daha üstün. Bence grafiksel anlamda AC'deki araç modellemeleri ile iRacing'deki pist modellemeleri birleşse ortaya mükemmel bişe çıkar. Tabi grafiksel anlamda.

    Merakla gelecek olan güncellemeleri bekliyorum. Bakalım online desteği, AI vs vs nasıl olacak.

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler için teşekkürler abi.Bende AC yi aldım. ve 2 akşamdır ufaktan deniyorum. Ferrari 458 İtaly ve İmola kombinasyonunda biraz yoğunlaştım. Diğerlerine tatdımlık baktım diyelim. Yorum yapmak gerekirse

    Grafikler gerçekten iyi.
    Pist güzel modellenmiş ama senin dediğin gibi abi kaymak gibi . Sen halen laser scaner değil diyorsun ama adamlar bas bas bağırıyor. Ama yol ile alakalı bir eksiklik var. FFB den mi yoksa gerçekten pist kaymak gibi mi bilmiyorum. Bordürlere bile tepki vermiyor direksiyon.
    Fizikleri beğendim . Ağırlık değişimi ilk başlarda biraz fazla gibi geldi ama alışılıyor. Dediğiiz gibi çok fazla grip var gibi ama hızlı bir araba ile olmasa da piste çıkmış biri olarak şu yorumu yapabilirim. Özellikle yarış pistlerindeki tutunma gerçekten çok yüksek hemde tahmin edemeyeceğiniz kadar. Piste çıkmadan önce bizi uyardılar zaten. Dedilerki arkadaşlar pistteki tutunma dışarıdaki asfalttan farklı. Sakın buradaki limitleri dışarı denemeye kalkmayın dediler ki gerçekten öyle. 8. virajı o kadar zorladım ki anlatamam gram kayma yok. Neyse.
    FFB de bence iracing daha iyi seviyede. Dediğim gibi pistlerden dolayı mı yoksa FFB den mi bilmyiorum ama yol ile alakalı birşey yok. Ama aracı iyi hissediyorsun. Açıkçası iracing de bunun daha iyi olduğunu düşünüyorum.
    Online konusunda Netkar Pro dan ders almışlardır büyük bir ihtimal ama iracing deki sistemi kurmaları için bence bayağı uğraşmaları lazım. Ellerindeki bütçe ile bu nasıl olacak zamanla göreceğiz herhalde.

    AC de beni cezbeden Ferrari , BMW ve avrupa pistleri oldu. Güzel iş çıkarmışlar ama çalışmaları lazım. İnşallahi iyi birşey çıkar .Rekabet iyidir :)

    Video çektim. Gün içerisinde eklerim.


    YanıtlaSil
  3. Ahan da video

    Pist : İmola
    Araç : 458 İtalia
    Yardımlar : Pro Mod - ABS On - Stability Cont. Off ( Pro modda Stability Cont. Açık oluyor gördüğüm kadarıyla )
    Lastikler : Semi Slick ( Yol lastikleri ile arasında yaklaşık 2-3 sn civarinda fark var . )
    Zaman : 1:55.232 ( Yol lastiği ile 1.57 civarında bir zaman yaptım )

    * Abs yi kapatınca zamanımda 0,5-1 sn civarında bir fark oldu. Belki biraz daha vakit harcarsam aynı seviyeye hatta daha iyisi bile iyisi olabilir.

    http://www.youtube.com/watch?v=QvXkW7dIkng&feature

    YanıtlaSil
  4. Eyvallah beyler,
    Husnu, guzel surmussun kardesim, tebrikler...+'yi caktim hemen ;)

    Vallaha sizlerin adina sevindim o zaman beyler. Ben, AC ve iRacingi ayni kefeye koyamiyorum. Guzel ve gercekci hissi yaratan fizik modeli ve avrupa araclari ile avrupa pistlerini yillardir suruyorum zaten rFactor ve guzel modlari sagolsun**, belkide o yuzden AC beni fazla etkilemedi ve FFB, yol ve araclarin zemine gereginden fazla yapismasi hayalkirikligina ugratti.

    **Yukaridaki yazimda 3'cu sirada rFactörun yerine AC'yi secmemin tek sebebi araclara gelince Unified bir sistem kullanmalaridir, yani rFactör Leo Bodnar Real Feel'deki gibi aractan araca, moddan moda iyi veya kötu bir performans vermedigi icin. AC'de eminim tum araclarda asagi-yukari ayni surus kalitesi olacak.


    AC'nin Online konusunda kimsenin bilgisi yok daha, umarim bir iRacing gibi "Unfied" bir sistem uzerine kurulu olur...yani en kötu serverbase, herkez ayni aracla yarisacak, herkez ayni kamera acisindan yarisacak, sezonluk puanlamalarin hesaplamalari otomatikman yapilacak - kalkip sen ugrasmayacaksin, tersden gidenler iRacingdeki gibi aninda sutlanacak, yaris basina hasar limiti iRacingdeki gibi olur ve 17 yerine dahada dusuk olur, yarislar en az iRacingdeki gibi kati kuralli olur, birde su Forza/GT'den kopyalanmis pist disina ciktiginda yavaslama cezasi cok sacma cunku pist/viraja göre avantaj sagliyor, onun haricinde böyle bir ceza sistemi pek gercekcide gelmiyor.


    Kendi acimdan iRacing su an icin eksikleriyle bile her yönden digerlerinden 100 yil ilerde, bu yuzden AC'nin temeli satin alinir ilerde ama ondan sonra cikacak her araca ve piste para vermem.

    AC kötu bir oyun degil fakat iRacing citayi bayag bir yukseltti. iRacing'e katildigimdan beri seytan gibi tek basima Ai'yle yarisacagim gunlerim coktan gecti, bu yuzden degil AC'deki Ai...Forza 5'teki Ai bile beni acmaz artik. Zamaninda Nordschleifede Mustangle 120 civari Ai ile yaristigimi bilirim ve dunku patladigim SM yarisimdaki heyeceani yaratmamistir desem yalan olmaz. Canli insanlarla yarismak her ne kadar iyi veya kötu yariscilar olsada bana herzaman daha cok zevk vermistir.

    Bu aksam bazi seriler icin yuksek SoF gunu, birazdan görusuruz ;)

    YanıtlaSil
  5. Abi AC ni daha çok çalışması lazım. iRacing de olmayan araç ve pistler için eğlenmelik birşey çıkarmışlar. iRacing çok çok önde bence de.

    YanıtlaSil
  6. En nihayet "Malesef" hersey paraya bakiyor. Tum simulasyon yaratmak isteyenler isin kolayina kactiklari icin oyunlarini mumkun oldugunca genis kitleye programlamiyorlar. iRacing dua etsin arkalarinda kapi gibi multimilyoner varda bu yuzden piyasada tek olarak sistemlerini mumkun oldugunca hardcore duzeyinde tutabiliyorlar.

    Bu saatten sonra isteselerde diger oyunlardaki gibi isin ucuzuna gidemezler, isim yaptilar bir kere aaaand...you have 2 live up to its name, period! ;)


    Sizlere tavsiyem rFactörun HistorX modunu yuklemeniz...HistorX his, surus ve FFB yönunden harbiden cok iyi, surdugunuz araclar tamamen gecmis tarihin en buyukleridir yani 1950-60'li yillarin GT araclari. Toplamda takriben 25-30 degisik arac var, 63 Mercedes'den tut ilk Porsche ve hatta Dodge Charger'a kadar araclar var, kesinlikle her yaris severin elinde olmasi gereken bir mod.

    Sonrada yukle Targa Florio, Nordschleife, Transfaragasan, Le Mans vs. vs. pistlerini ve bak keyfine ;)

    Eger daha yeni araclarda muhtesem his, surus ve FFB ariyorsan rFactöre Leo Bodnarin Real Feelini yukle ama biraz arastirmak gerekiyor cunku en nihayet modlarin hepsi sahsi kisiler tarafindan yapildigindan iyileride - kötuleride mevcut. Fakat iyi olanini bir buldunmu, zevkten 8 köse olursun onu direk diyeyim :)


    Haliyle tum bunlarin en buyuk eksikleri yollarin malesef kaymak gibi olmalari, bu da en nihayet FFB ve surusu az veya cok etkiliyor, birazda bu yuzdendir ya su Motion kokpiti istiyorum. Birazdan görusuruz beyler,

    YanıtlaSil