19 Aralık 2012 Çarşamba

TTM 2012-12-19

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetler ve antremanlar herzamanki gibi superdi, guzel eglendik   ;)
Husnu ve Kerem, dun gece o kadar guzeldiki ...kar, soguk, her taraf bembeyaz Kangal'la 2 saat gezmisiz farkinda olmadan. Geldigimde tavuklar gibi yatmaya kacmissiniz yakistiramadim sizin gibi Osmanli Torunlarina    :)

McLaren en nihayet geldi ve beklentimin cok cok ustunde cikti. Neden beklentimin cok cok ustunde cikti hemen aciklayayim...

  • McLaren bir GT araci
  • GT araci oldugundan görus acisi ve FFB hissi digerlerini örnek alarak (Corvette/Ford GT) ayni derecede dusuk olacagini dusunuyordum.
  • Grafik farki diger araclara nazaran buyuk.

Öyle oldugu halde beni bilirsiniz, iRacing'e ne ciksa baliklama dalarim. iRacing, cok eglendigim ve kendi görusumle Hardcore Virtuel Yaris Simulasyonu olarak son kale, daha halen diger yaris oyunlari gibi bozulmamis - basitlestirilmemis bir sistem!

Daha evvelde yazdigim gibi CSW'yi aldiktan sonra haliyle tum araclardan buyuk zevk almaya basladim ama 2 tanesi buyuk farkla o guzel arac versus yol aktarimini muazzam bir sekilde hissettirdi bana.
Bunlar...

  1. Skip Barber
  2. Starmazda
Bu ikilide hissettigim efektler digerlerinden cok daha belirgin ve dönup-dolasip tekrar bu 2 guzel araci zevkine suruyorum ama McLaren arac versus yol efektlerinde bu muhtesem 2'liyi bile gecti   ;)
Not: CSW'yle daha Lotus79'u surmedim...I know, I know...shame on me  :)


Simdi gelelim McLaren'e...ilk surusumden hissettiklerim,

  • Görus acisi: Diger GT araclarina nazaran görus acisi cok cok daha iyi. Arada buyuk fark var!
  • Ses: iRacing'deki en iyi motor sesi desem kesinlikle yalan olmaz. Dusuk devirden tut (kedi mirlamasi) - yuksek devirlere (Aslan kukremesi) kadar zevkten 8 köse olursunuz   ;)
  • FFB efekti veya iRacing'deki aciklama su Yeni Steering Mode: Bu yeni mod sayesinde en ince FFB, arac versus yoldaki efektleri muazzam bir sekilde hissettirme olayi ve bunu yasadim. Normalde bir GT aracini yarim saat surup birakirim ama bunu dun birkac saat surdugum halde zevkle surmeye devam ediyordum   ;) 
          CSW icin kesinlikle tavsiyem Linear modun, min force vs. herseyin kapali tutulmasi.
          T500 icin Linear modu acik olarak daha iyi deniyor. (Husnu, Bekir)

Linear Mod: "By default we reduce stronger steering torques to provide the ability to feel a larger range of steering effects within the limited torque range of most wheels. Enabling linear mode removes the reduction and gives you a 1:1 ratio for torques all the way up to the wheel's limit, at the cost of halving the range of torque that can be felt before saturation begins.

Yani yuksek FFB efekti daha belirginlesiyor ama guc olarak dusuk oluyor ve bu yuzden FFB gucunu mecburen bayag bir yukseltmen gerekiyor herhangi bir his alabilmen icin ayni anda bu defa ince FFB efektleri  FFB yukseltildikce azaliyor. Bu arada eger Linear modu en uygun sekilde kullanmak istiyorsaniz FFB gucunu yukseltmeden kullanmaniz en uygunu!

En nihayet butun bunlar sahsi bir durum...Efkan'la bende asagi yukari ayni alet oldugu halde o Linear, ben Linerasiz kullanmayi  yegliyoruz.


Tekrar McLaren'e gecelim...arac o kadar cok hosuma gittiki ciddi ciddi GT Challenge yarisina girmeyi dusunuyorum   ;)

iRacing'deysen, bu araci kacirmamani tavsiye ederim...Buyuk zevk!

McLaren ile yarismak isteyenlere, 24 Heurs Du Fun yarislarina girebilirler, SR ve iR bu yarislardan etkilenmiyor.

Bu arada McLaren'i F1 simitiyle surdum ve gayet uygundu, bugun GT2 simitiyle bir denerim.

McLaren yarislari buyuk ihtimalle BTCC veya GT500'ler gibi tampon tampona gececek, en ufak hata ve gittin ve Husnu'nun su aciklamasinada katiliyorum...  ;)

" Kullanması kolay gibi ama bence rekabetçi bir zaman atabilmek için zorlamak gerekecek ve bastıkça araç sizi hataya zorluyor"

Daytona'da görusmek uzere,

**********************************************************************************

- Bu Haftaki TTM Pistlerimiz -

  • Proto & GT Challenge Serisi - Daytona International Speedway Road 25dk.
  • GT Challenge Serisi - Daytona International Speedway Road 45dk.
  • Radical Challenge Serisi - Twin Ring Motegi GP 20 tur.
  • Klasik Lotus GP Serisi - Silverstone Historical GP 25 tur.
  • Skip Barber Serisi - Oran Park GP 20 tur.
  • iRacing Grand Prix Serisi - Circuit Zolder GP 30 tur.
  • Grand-Am Serisi - Indianapolis Motor Speedway Road 50dk.
  • Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Kentucky Speedway 45-90 tur.
  • Nascar B Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Talladega Superspeedway 30 - 60 tur.
  • Nascar A Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Rockingham Speedway 55-110 tur.
  • Indycar Serisi Oval (Fix ve Serbest) - The Milwaukee Mile 65-130 tur
  • Indycar Serisi Yol Fix - Twin Ring Motegi GP 15 tur
**********************************************************************************

Bu hafta 10$ haftamiz tamamlaniyor yani 2012 S4'un 8'ci haftasina girdik. Aklinizda bulunsun 6 haftalik sezon yarislari var örnegin Indycar  Yol Yarisi Fix, bu serilerde 4 hafta yarismaniz size 4$'i hak etmenize yetiyor yani 8 hafta yarismaniza gerek yok.


Ve son olarak, herzamanki gibi guzel bir video....


Iyi yarislar,

41 yorum:

  1. McLaren yarisini izledim aynen tahmin ettigim gibi yarislar bastan sona tampon tampona geciyor, Oh yes Baby ;)

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler için teşekkürler abi. Mclaren için gerçekten uğraşılmış. İnşallah varolan araçlar için de bu görsellik ve detay yakalanır. Honda HSV10 gelsede ortalık şenlense. Şİmdi bu kadar güzel araçla nordschleife ta yarışmak yakışmaz mı ?

    YanıtlaSil
  3. http://www.youtube.com/watch?v=oncKqPGc4PM

    YanıtlaSil
  4. Loeb, Mclaren GT ile test surusu yapmis.

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/104888

    Seneye rallyi birakiyor ve Citroen ile 2014'ten itibaren GT yarislarina katilmaya karar verdiler. GT pilotu olsam kacacak delik arardim. :)

    YanıtlaSil
  5. Herkeze gunaydinlar ;)

    Hemen son haberleri vereyim, elimdeki dun 3 haftasini doldurmus CSW F1 simitin sol padi resmen kirilmistir. HPD ile Daytona'ya girip ilk turumun 2'ci virajinda yani pit cikisi ilk virajda tak diye elimde kalmistir.

    Thomas'a email attim ve tum CSW'yi geri birakip 100% parami geri istedigimi belirttim, simdilik herhangi bir cevap yok ve olumlu olacaginida hesaplamiyorum.

    Su F1'in sorunlu padlari aylar evel duzeltilmisti guya...yalandan baska birsey degil bence, 11'ci ayin sonunda siparis ettim ve aylar evvel problemi giderilmis problem yasiyorum, saka gibi!



    Berke,
    Ken Block'u bilirmisin? Her ne kadar arac kontrolunde usta olsada Rally yarislarina girip agzinin payini aldi. Aynisi Loeb'e olur demiyorum ama %99 o da agzinin payini alir bence. Rally baska, GT yarislari bambaska. Ustelik adamim Fransiz ;)

    YanıtlaSil
  6. Abi geçmiş olsun yaw. Neden paranı geri istedim onu anlamadım . Eğer memnunsan yeni simit veya pad isteseydin . Tercin senin tabiki.

    Abi loeb yetenekli adamdır ki zamanında le mans ta da test yapmıştı diye biliyorum. Ken Block gibi kazma ile karşılaştırma bence . Başarılı olacağını düşünüyorum.

    Stabiz yine döktürmüş yaw. Bende ne oldu bu çocuğua ses seda yok diye meak etmiştim. Videoda kullanılan şarkı çok hoşuma gitti bu arada

    YanıtlaSil
  7. Sabah sabah eğlenin biraz

    hoppo zümra style

    https://www.facebook.com/photo.php?v=125761964251766

    YanıtlaSil
  8. Sana ECCI yakışır Elegan Ağam :D

    Yaw geleneksel döngüsel gaspetlik bu sefer bana geçti, son 4 yarışım rezil rüsfa resmen :/

    Geçtim artık giden irating'i de giden şampiyona puanlarıma acıyorum yazık oluyor ...

    Bu hafta ortalama 140 puan alana kadar uğraşıcam, irating cehennemin dibine kadar gidebilir namıssız ://

    YanıtlaSil
  9. Sagol Husnu,
    Prensip meselesi, bunun haricinde kafanin rahat olmasi sart. CSW calistigi sure cok iyi fakat aylar önce giderilmis diye bilinen problemin halen yasanmasi cok sacma.

    Bu alet 2 yil sonra garantisi bittiginde ne olacak, onuda dusunmek lazim! Su an icin yeni simit, yay-may artik ne gerekiyorsa gönderirler, ama icime sinmiyor bu kadar sacma bir problemin halen giderilmedigi. Eger istiyorsan sana benim CSW'yi vereyim aldigim fiyata, ne dersin? Simiti yaptiririm sonrada hepsini yollarim...3 haftalik alet, kommando egitiminden gecmistir, alette tik yok simdilik. Saat gibi calisiyor masallah.

    Husnu hoppo zumra'ya erisilemiyor!

    Loeb konusuna gelince dusuncem sabit. Rally ayri, GT yarislari ayridir. Belki GT'de son siraya dusmez ama Rally'deki basarisini GT'de beklemek bence fazla olumlu bir yaklasim.


    Bekir,
    Önun bos kardesim ve yol duz, ver gazi veeer... ;)

    CSW parami alabilirsem ciddi ciddi Ecci7000'i dusunuyorum.


    Su asamada bence senin icin en önemlisi sampiyona puanlarin. Dunku yarisinda cok sanssizdin, internet gittimi yapacak pek birsey yok :/

    YanıtlaSil
  10. Abi valla ben şimdilik V2 yi bekleyeceğim. Belki T500 için simit moduna girişim. Ama Kerem alabilir . Soruyordu gecen günlerde

    YanıtlaSil
  11. Husnu,
    T500 icin simit moduna girisim bayag pahali, biraz daha ekle cak bir Ecci derim.

    YanıtlaSil
  12. Abi şimdi simitlere tekrar baktım vazgeçtim zaten :) Belki sadece pad moduna girişirim. Şimdilik iyi anlaşıyoruz T500 le :)

    YanıtlaSil
  13. Thomas'dan herhangi bir mesaj gelmedi halen. iRacing forumunada yazdim elimdekinin satilik olduguna dair.

    Su yasima geldim halen hata yapiyorum...ucuz etin yahnisi yavan olur! Bununh ötesi yok.

    Ecci akar gerisi akitir ;)

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun abi tekrar. Benim anlamadığım şey halen neden geç geri dünüş yapılıyor. Tamam bunlar mekanik cihazlar bozulabilir. Ama müşterinin talebine karşılık vermemek nedir yaw. Halen düzelmemiş mi bu olay. Abi direk Thomas a değil de Armin e atsan diyecem ama sen kesin atmışsındır.

    Bu arada Bathurst ile alakalı ilk tarama görseli geldi .

    http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/3743/iracing.jpg

    YanıtlaSil
  15. Steve Myers BMW ile anlaştıklarını açıklamış . BMW M3 DTM bekliyoruz. Tabi yanında alaman pistlerini de koysunlar.

    YanıtlaSil
  16. Husnu,
    Burada bir mal 2 hafta ile 1 ay icinde bozuldugunda geri birakip tum parani geri alma garantisine alismisim, bu...devletin koydugu bir kural yoksa özel sektörun bir anani bellemedigi kalir!

    Eger bir mal CSW'deki kadar problemli ise bunun zaman limiti neredeyse yoktur Isvec'te yani...sirket ya mali piyasadan kaldiracak veya garanti kapsamini uzatacak. Burada resmi olarak bir mal satilmadan evvel ciddi kontrollerden gecer ayni anda yerli mal ile rekabet yapabilecek mallar kesinlikle ulkeye alinmaz vs. vs.

    Dedigim gibi, benim icin prensip meselesi. Aylar evvel bu problemi duzelttik deyip sonrada duzeltmedikleri ortaya cikinca, birde ustune ustluk benim basima patlayinca artik o direksyon agziyla kus tutsa nafile.

    En nihayet herkezin kendinedir, ben böyle durumlari her ne kadar kucuk bir problem olsada kaldiramiyorum artik. Keske CSW'ler 100-200 euro daha pahali olsaydida ama aletdeki hata orani neredeyse sifir olsaydi. O 200 euroyada yaydir, kemerlerdir vs. vs. adamakilli kaliteden yapilmis olsaydi.

    Gec saatte B klas Talladega Superspeedway yarisina girdim ve sonuc cok zevkli bir yaristi, ardindan gectim McLaren 24 heurs yarisina ve ciddi ciddi bu GT aracina bayildim yaw...bastan sona adrenalin, tampon tampona gidisler, adam gibi gecisler. Cok eglenceliydi.

    Haliyle McLaren yarisimda iR/sR olmadigi icin ilk virajda bazi ökuzler birbirine girip benide göturduler ama ondan sonraki yaris zamanim cok keyifliydi ;)

    GT Challenge yarislarindaki katilima baktinizmi? Yaw neredeyse 30 McLaren, 2 Ford GT ve 4 corvette yarislari oluyor, he he he

    YanıtlaSil
  17. BMW'nin gelecegi haberine cok sevindim, umarim E30 DTM veya E92 DTM'yi getirirler ;)

    YanıtlaSil
  18. NEyse abi inşallah en kısa sürede ecci sahibi olursun. Bende T500 padını halen değiştirmedim . Eski pad şu an sorunsuz çalışıyor :) Tık yok valla

    YanıtlaSil
  19. Ne guzel Husnu, hic yoktan yedekte vites padlarin var...ilerde olurda satarsan T500'unu bu ayriyetten bir avantaj ;)

    YanıtlaSil
  20. Fanatec supporttan cevap geldi, guzel bir özurle beraber yeni vites modulu yolda.

    YanıtlaSil
  21. En güzeli olmuş abi takma kafana boşuna. Bak bizim pad da bazuldu ama takmadık. Bizim gibi bu tarz cihazları dibine kadar kullanan adamlara zaten ecci bile dayanmaz bence :) Keşke hediye olarak yeni CS vitesi gönderselerdi. Belki o zaman affederdik.

    YanıtlaSil
  22. Kafaya takilacak birsey yok, zaten dusuncemde 2 yil icinde Ecci'yi almak vardi yani garantisi bitmeden CSW'yi elimden cikarmak en uygunu olur herhalde.

    Bu arada ciddi ciddi en populer seri GT Challenge serisi olacak gibi görunuyor. Cok yuksek McLaren katilimi var yarislarda.

    YanıtlaSil
  23. Eeee hani kıyamet kopacaktı yaw daha karpuz keseceydik öbür tarafta eyy Maya'lar :P

    YanıtlaSil
  24. Ulen bende kıyamet kopacak diye makarasına ECCİ siparişi verdim . Yandık yaw :)

    YanıtlaSil
  25. 2012 kazalarında güzel bir derleme

    http://www.youtube.com/watch?v=oBbebKtsOPc

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. bathurst ve İnterlagos görselleri

    http://ravsim.files.wordpress.com/2012/12/bathurst.jpg
    http://ravsim.files.wordpress.com/2012/12/interlagos.jpg

    İracing ten Tony Gardner ın röportajı

    http://ravsim.com/2012/12/21/a-chat-with-iracings-tony-gardner/

    YanıtlaSil
  29. T500 F1 simitini modlamak isteyenler buyursunlar .

    http://marcushwang.wordpress.com/2012/12/22/t500-rs-f1-rim-replica-guide-part-1/
    https://marcushwang.wordpress.com/2012/12/22/f1-rim-guide-part-2/
    https://marcushwang.wordpress.com/2012/12/22/t500-rs-f1-rim-guide-part-3/

    YanıtlaSil
  30. Paylasimlar icin tesekkurler Husnu, özellikle Tony Gardner'in röportaji enteresandi.

    Bu arada Thomas'dan cevap geldi, benim iRacing forumunda yazdigimi okumus ve benim emaillerimin onun eline gecmedigini yazdi. Pad problemli F1 simitin bana nasil gönderildigine dair o da anlamis degil.

    YanıtlaSil
  31. Daytona yarışımdan 2 video:

    http://www.youtube.com/watch?v=0_D3zRxb-SY&sns=fb
    http://www.youtube.com/watch?v=A9CB8MGuL6w&sns=fb

    YanıtlaSil
  32. Paylasim super Efkan,
    Kameramaninda spikerligi superötesiydi..."Su ikiz dingilleri gec", "Vay, Or.... cocuguuuuu" gibi kommentarlari unutulmaz anilardan birkaciydi ;)

    Bu arada dunku son yarisinda neden koptugunu tahmin ediyorum. Paylastigin videolar blogumuzdaki 31'ci siradaydi, gerisini sen dusun :)

    Kac tane Mac yarisi seyrettim hepsinde millet cok profesyonelce yaristyilar, dunku Mac yarisimda ise sanki tum angutlar o yarista toplanmis ve bu yetmezmis gibi beni hedef almislar gibi carpti pezevenkler...pardon my Turkish.

    It herifler, harbi harbi bazilarinin niyeti bozuk. Daha ilk turun ilk virajina 4'lu girilirmi, yuuuuh ya ayilar...tekrar pardon my Turkish. O halde toplamda yarisim cok eglenceli gecti.

    Neyse, kisacasi diyecegim su...iRatingini 4000-5000'e cabucak cikarmak istiyorsan dal Mac'e bak hayatin tadina. Dun 9'cu bitirdim 150+ sampiyonluk puani ve 40-50 iRating kaptik bedavadan ;)

    YanıtlaSil
  33. Valla abi odaların SOF'ı çok sağlam oluyor, Grand Prix yarışlarından aşağı kalır yanı yok :D Dün yarışta elektrik kesildi yaw, buradan elektrik idaresine çok güzel bi selam yolluyorum.

    YanıtlaSil
  34. Aynen öyle Efkan,
    Mac'in SoF'i GP'yide gecti, hani 10'cu 15'ci bitirsen bile +iRating kapiyorsun yaw...Life is gooood ;)

    Ve elektrik idaresinin sucu ne yaw...sana kim dedi 31'ci cevaba baliklama dal diye :P

    YanıtlaSil
  35. 31 benim uğurlu sayım diye güvendim ama cenabet bişeye güvenmemek lazımmış :D

    YanıtlaSil
  36. Bir sonraki sezonda Mclaren'e daimi akarım ben, şampiyona puanına önem vererekten tabii. Dolar için de fixed corvette yarışı yaparım olur biter :D

    YanıtlaSil
  37. Evet tüm TTM olarak Mclaren'a girelim bence :D Even 'Bekir abi' has chosen the Mclaren, so what's your excuse?

    YanıtlaSil
  38. En iyisini yaparsin Bekir, McLaren super zevkli bir arac ;)

    Bu hafta McLaren'de Silverstone GP var, bilirsiniz favori pistim degildir ama Mac'la super zevkli. Bugun 24h fun'da 2 yaris yaptim bile...kendime göre bir ayarda cektim. Bir dahaki sezona tek istedigim GT Challenge yarislarinin hergun olmasi, sadece haftasonlari degil.

    YanıtlaSil
  39. Vay vay

    Fanatec yılbaşı tebriği yapayım derken iştah kabartmış . Hadi bakalım.

    http://www.youtube.com/watch?v=YoQPurMdVJI

    YanıtlaSil