15 Aralık 2012 Cumartesi

TTM 2012-12-15

Ey Forzacilar,

Bu hafta super gidiyoruz hepimiz, ben istedigim kadar yarisma imkani bulamasamda uzun zamandir surmedigim araclain antreman odalarinda muthis egleniyorum   ;)

Surus ve feedback acisindan beni tekrar etkileyen araclar arasinda Skippy basta geliyor, hemen ardindan Starmazda...bu araclarda yolun her cukurunu, aracin her durumunu muazzam bir sekilde hissediyorsun.

Yaris yönunden ise simdiye kadar en zor ve tur ustune tur - surdugun her saniyesinde, yarisin basindan sonuna kadar adrenalini tavan yapan yaris stili ise Indy Oval yarislari. Ben, bunun ustune tanimiyorum! HPD, F1, Corvette, Skippy,V8, Silverado, Chevy Impala vs. vs. aklina hangi arac ve seri gelirse gelsin fark etmiyor...bunlarin hicbiri Indy - Oval'in eline su dökemez.

Bu aksam GlacierTV'de Philip Island yarisimiz var, umarim bu defa iyi bir yaris cikartiriz...son 2-3 haftamda daha ilk turlarda ucuruldum ve artik zevk vermemeye basladi. Gecen hafta ilk yarisin daha 3'cu virajinda ucurulunca 2'ci yarisla hic ugrasmadim.

18'i Sali gunu iRacing 3 saatligine kapanacak ve McLaren MP4-12C satisa sunulacak   ;)
Arac GT oldugu halde surulen simit F1'i andiriyor, acep hangisini kullansam yaw, he he he

Bu arada McLaren'in görus/surus acisi tum GT araclarinda oldugu gibi pohtan olacagina inaniyorum yani en az 3'u ekran + ayri bir ekranda Z1 programi sart bence!




 Ve sahsi favorilerimden biri... 



 **********************************************************************************


 Bildiginiz gibi Husnu'nun T500'un vites padlarindan biri problem yasatiyordu, Thrustmaster'e email gönderildi ve 3 gun icinde yeni padlari sorgu-sualsiz eline gecti. Thrustmaster'i tebrik etmekten baska birsey denilemez burada!



Efkan'da sagolsun Sponsorunun yardimiyla su guzel videoyu cekmistir, her 2'sinede tesekkurler, zevkle seyrettim ve tabii ki 5 yildizi cakmisizdir   ;)

LINK



SRH'den yeni CSW Dash resimleri cikti veeeee muhtesem gözukuyor  ;)
Bunun haricinde Tachometredecikardilar, tek USB ve hazir programlanmis bir sekilde geliyor! Bende bunun daha teferruatlisi vardi, istedigin gibi bir ayar yapana kadar cok ugrastirirdi, bununla hersey hazir gibi gözukuyor...eger öyleyse guzel gider sistemimize   ;)

















**********************************************************************************

Ve hareket eden kokpit hakkinda enteresan bir görus/yazi...
LINK


SimTech'den Eren kardesimin 2 ay evel bir kizi olmustur - yeni ögrendim, ismi Serra ve buradan onlari candan tebrik ediyoruz. Allah anali-babali buyutsun  :)




Ve son olarak herzamanki gibi guzel bir video...(Paylasim icin tesekkurler Efkan)   ;)




Iyi yarislar,

















23 yorum:

  1. Abi SRH techizatı mükemmel görünüyor, T500 için değil de ilerde alacağım direksiyon seti ( ECCI 8000 :p )için eğer 200 Euro olacaksa alırım :) bu hafta harbiden çok kritik, özellikle D.Bente kapışmasında adrenalin hatsafhada :D aramızdaki puan farkı sadece 1. TTM kardeşlerim sağolsun bellemişler Bente'yi :D lakin, namıssız yine de iyi puan almış bu hafta be önüme geçmiş, yarın akşam bu haftaki son 2 yarışımı yapıcam. Bakalım inşallah daha iyi puan alabilirim.
    Div 2 yarışı iyice kızışıyor, bu sezon epey zevkli geçiyor benim için, bir sonraki sezon bu puan olayına daha da dikkat edicem ;)
    Mclaren epey daha bekleyecek benim için, önce şu Corvette'te alyan statüsüne çıkmam lazım, şahsi hedefim o, o nedenle başka araca pek sıcak bakmıyorum :D Hatta öğrenci Corvette'çi kardeşlerim mezun olduktan sonra artık 3lü + 1 (şu anda arazi çavuş olan Burak kardeşim :D) olaraktan TTM'in GT alt takımı olan Hennessy takımını kurup yardıralım derim :)
    Bu hafta Ief bir kez daha klasını ortaya koydu ve ne denli iyi bir Corvette pilotu olduğunu gösterdi, Marcel bile kediye dönmüş yaw 1.54.800 ortalama atmış Ief (benim kvalifiye zamanım), helal valla, tavşan atlet benim için :p And içtim ki bu Corvette'de Ief'i tokatlayacak seviyeye gemezsem başka araç bana haram :D

    Saygılar, sevgiler ve iyi yarışlar :)

    YanıtlaSil
  2. Bekir bayağı hırs yapmışsın yaw. Allah kolaylık versin. İstediğin seviyeye gelecek kapasiyen olduğuna eminim kardeşim.

    SRH nin detayları görünce ağzımın suları aktı desem yeridir. Ama ben bu kitin 200 euro olacağına emin değilimi.Monsta bile 200 sterlin yaw . Bu bence daha pahalı olur ama içeriğe bakın SLİ ile beraber bence çok güzel bir kit . Takipteyim.

    YanıtlaSil
  3. Abi teşekkür ederim. Zaman hızlı geçiyor 4 ayı bitirdik. Kızımız büyüyor dün birlikte derbiyi bile izledik :P
    Herkese selamlar

    YanıtlaSil
  4. Eren, Allah analı babalı büyütsün hayırlı bir evlan olur inşallah . Ben daha önce burada söylemiştim ama Elegan abi görmedi herhalde :)

    2012 iRacing Pro Race of Champions - Road yarışının ilk turu ne olmuş öyle yaw . Profesyonel pilotlara hiç yakıştıramadım . Geçen seneki yarış çok çekişmeliydi.

    http://www.youtube.com/watch?v=ehwRu6m7ZzE&feature=player_embedded

    Oval

    http://www.youtube.com/watch?v=ikxHVbhWWpk&feature=player_embedded

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 235 EURO + Shipping miş. .SLİ da dahil galiba. Valla güzel fiyat. Ön siparişler alınmaya başladı. Analog devir saati ile beraber alınır :)

      *SLI yokmuş

      Sil
  6. Geçen günlerde iracing forumlarında dikkatimi çekmişti. Konu Traction Control ( TC ) .
    Şimdi bildiğim kadarı ile iracing de TC yok . Fakat dün race of champions ı izlerken gördüm ki GT araçlarının hepsinde TC var. Mesela ROC da R8 LMS vardı ve bu araçta TC vardı ASR olarak geçiyor. İracing forumlarında geçen gün skype de Efkan bir vette videosu paylaşmıştı. Videoya bakınca acaın konsolunun bazı yerlerinde belirli zamanlarde mavi ledler yanıyor.İracing de bu ledlerin TC aktif olduğunda çalıştığını söylüyorlar ki C6R nin ecu özelliklerine baktığınızda da TC mevcut. Forumdaki yorumlara bakarsak çoğu kişi de TC olması gerektiği görüşünde . Siz ne diyorsunuz ?

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2405324.page#5055610

    YanıtlaSil
  7. Bekir,
    Ief'de kimmis yaw...gecen gunku yarista Efkan'la Oguz, Ief'i Tokat manyagi yapmislar...bu yetmemis senin Harald Michenthaleride ezmisler ;)

    Oguz'un bir yarisinda Bente'yi 2'ci siraya zorlayarak daha az puan almasina sebep olmustur yani anlayacagin...senin icin TTM Takimi sagli-sollu giriyorlar ;)

    En gec gelecek sezona Ief'i teke tek bir yarista rahatca tokatlayacagina eminim,...bugunku halinle bile adami yarisinda terletecek kadar zorluyorsun ;)




    Eren, Husnu,
    Yaw kusuruma bakmayin...dogru Eren'in Baba olusu haberini hatirliyorum simdi, bu Noel/yeni yil telasi yuzunden kafa kalmadi iyimi :)



    Husnu,
    ProRaceOfChampions demeye bin sahit ister...daha formasyon turunda birbilerine girmisler :P

    SRH'nin CSW dashi harbi cok tatli ve fiyatida uygun, 235 veya 250 pound + kargo. Kargosu ne kadar olacak acaba onu merak ediyorum cunku agir birseye benziyor.

    TC'ye gelince ben iRacing'deki hicbir aracta TC hissetmedim, o lamba yansada yanmasada bence destegi yok iRacingde. Bir yandan iste tam istedigim gibi Hardcore simulasyonu diyorum fakat diher yandanda eger gercek hayatta var ise cok sevdigim iRacing'de de gercegindeki gibi olmasini isterim diye dusunuyorum. En nihayet,...olmamasi bana daha cok uyuyor cunku eger TC olsaydi bu defa keske olmasaydi ve hatta acaba TC olmasaydi surus nasil olurdu diye dusunurdum.

    Hardcore 4evah ;)


    Gecen gun HPD Fix'e girdim ve yarisim fena gecmedi...bu defada yarisin tam ortasinda Corvette'in birine ben gecirdim :/
    O kadar Nascar ve Indy Oval'den sonra HPD'nin en buyuk eksigini ...en azindan son yarisimda yasadim. Özellikle HPD'ler icin gecerli bu...adamlar gecisleri gereginden fazla zorluyorlar. Corvette'e carpma sebebim oldular serefsizler.

    Önumde 2 kisi Sebringdeki ilk virajdan sonraki chicanelara 3'u girdiler - 2 * HPD ve 1 * Corvette, adamlar Corvette'i gecene kadar ha carpti, carpacak duruma getirdiler ve Corvette korkudan frene kökledi ve haliyle arkasinda olan ben bam diye adama gecirdim.

    Ilk viraj, ilk duzluk ve son duzlukte kesinlikle sacma sapan gecisler yapmaya calisan bircok HPD surucusu var. Adamlarin iRating'ine baskiyorsun 2200-2600'larda...bir turlu 2600'u ya gecemiyorlar veya gecmek istemiyorlar. En nihayet yaris ciddiligi yok malesef bu suruculerde!

    iRating'in yuksekse HPD serisinde yaris zamani icin tavsiyem pazar aksam ustleri olur...odalar 2-3'e bölundugu zamanlar veya pazartesi gec saatlerdeki yarislar, ondada SoF bayag yuksek oluyor.


    YanıtlaSil
  8. Ben TC olsun istemem yaw, işler çok basitleşir o zaman.

    YanıtlaSil
  9. Efkan ROC daki R8 LMS görsen bence böyle demezdin . Baktığın zaman TC nin bir avantajı yok sadece spin atmıyorsun. Bir nevi kıçı toparlıyor diyebiliriz. Hızlı olmak istiyorsan TC yi devreye sokmaman lazım . Belki burada blackbox üzerinde TC ayarı ile oynama imkanı olacak. Ben olsun demiyorum ama gerçekte böyle birşey var galiba.

    YanıtlaSil
  10. Husnu,
    TC'nin bazi oyunlarda low/medium/high dereceleri var, medium ve high'da inan arac resmen yere yapisiyor, artik millet 30-40 dakikalik yarislarda birbirini gecmek icin inan carpmaya baslarlar cunku TC aracin surusunu bayag bir kolaylastiriyor.

    TC kullanan usta bir yarisci, TC'yi kullanmayan usta bir yarisciyi, her ne kadar hizli/yavas olsada hata oranini yuksek ölcude dusurdugu icin imkani yok yarista gecirtmez.

    Bence TC'nin olmamasi bizler icin buyuk avantaj, yarislarda hata marji yuksekte oluyor.


    Low'da bile usta bir surucu icin hata orani %80 duser, geri kalan %20'dede araci acayip zorlamasi gerek.

    YanıtlaSil
  11. Abi pazartesi lanet bir gün artık benim için, bir daha büyük yemin ettim pazartesi yarış falan yasak bana, içine ederim göyle günün ://

    YanıtlaSil
  12. Alın size kokpitlere rüzgaz simülasyonu. Valla süper yaw . Video eklese de görsek

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2021866.page

    YanıtlaSil
  13. Bekir,
    Ilk yarisina birsey diyememde, 2'ci yarisindaki SoF cok iyiymis yaw...orada kastirip 1'ci olsaydin harbi super olurdu! 2'ci yarisinin tur zamanlarina bakiyorum ve son turun haric en kötu ihtimalle kesinlikle 3'uluk senin olabilirdi.

    Bu arada Harald'danda kacayim derken yine adama yakalanmissin yaw, keske tokatlasaydin hiyartoyu :/



    Husnu,
    Ruzgar simulasyonu dusuncede her ne kadar kulaga hos gelsede pratikte pek ise yarayacagini sanmiyorum. McLaren'e az kaldi...

    http://www.timeanddate.com/countdown/to?iso=20121219T04&p0=152&msg=McLaren+MP4-12C+available+December+18th+&csz=1

    Dun 2 muhtesem yaris yaptim, 1'i Indy - Oval, digeri Nascar - Silverado'da. Her 2 yarisimda akillara zarar gecti, bastan sona adrenalin hat safhada. Silverado yarisimda 4'cu giderken araci hafif kaydirdim 280'le giderken ve nasil sag saglim kurtulduguma halen inanamiyorum, dustum 14'culuge...GT2 simitimle bir an bakistik...pes etmek yok bas gaza der gibi bir hali vardi veeee sonuc - 5'ci bitirdim, he he he
    Dedigim gibi super yarislardi yaw ;)

    Sonrada biraz Daytona'da turladim 1.35'lerin basi hemen geldi, iyi bir antremanla kvalifiyede 1.34'lerin basi veya 1.33'ler atilir.

    Bu hafta Grand-Am'de Indiana var, gectim onun antreman odasina caktim 1.20'yi ve biraz antreman ve hafif bir ayarla kvalifiye zamani 1.19.xx'lar atilir ;)



    YanıtlaSil
  14. Abi valla seni tutana aşkolsun. Bu haftaki TT yi atmamışsın. Dün akşam geldim kimse yoktu bende son anda bu haftaki TT mi yapayım dedim.



    YanıtlaSil
  15. Eyvallah Husnu,
    Bir an evvel Indy - Oval yarislarini denemeni tavsiye ederim, emin ol birakamayacaksin ;)

    Bu hafta Daytona TT'sinde kapisiriz :)

    YanıtlaSil
  16. Guncelleme basladi...eskilerden guzel bir Isvec sarkisina ne dersiniz ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=D7D4vaGYFRQ

    YanıtlaSil
  17. Paylasmlar icin tesekkurler.Mclareni beklemedeyiz :) Guncelleme bitince hosted odalarina akalim hep beraber :)

    YanıtlaSil
  18. Abi az ve öz yarış şart. Yeteri kadar antrenman ve bol konsantre de şart. Çok fazla antrenman da beni sıkıyor, dolayısı ile konsantrem de dökülüyor, gardım düşüyor :/ Bakalım sonraki yarışlarda neler olacak.

    Bu sezon hedefim 4000'in üzerinde bitirmek. Epey zor bir hedef benim için ama hedef ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek puanlara ulaşabilirim.

    Laguna Seca ve Silverstone haftalarında evde izinliyim. Az ve öz yarış prensibini bir yana koyup o haftalarda o yarışlara ful giricem, ne kadar Corvette olursa olsun sırf irating için. Tabii öncelikle ortalama bir şampiyona puanını garantilediğim müddetçe :)

    YanıtlaSil
  19. Mclaren sanırım GT Challange'a bu sezon dahil edilecek. Biri öyle yazmış forumda. Eğer içerde 3 klas olacaksa müthiş olabilir; GT Challange'in sıkıcılığı bir anda ortadan kalkar bence, her an herşey olabilir o trafikte :)

    YanıtlaSil
  20. Güncelleme tamamlandı.Aldım McLareni:)

    YanıtlaSil
  21. Frenleme kolay zor kitleniyo.Corvetten fazla kayıyo ama zevkli araç .GT ye gelmiş McLaren bu arada :)

    YanıtlaSil
  22. GT Challenge bayağı şenlenecek o zaman. Güzel araç aslında görsel olarak diğerlerine göre daha detaylı geldi bana. Sesleri güzel . Kullanması kolay gibi ama bence rekabetçi bir zaman atabilmek için zorlamak gerekecek ve bastıkça araç sizi hataya zorluyor.Ama bir vette kadar değil sanki. Aslında yeni direksiyon ayarlarımdan sonra vetteyi hiç kullanmadım onu da bir deneyeyim . Birde aracın düzlük hızı çok dengesiz sanki. Biraz garip geldi . ispeed ve optimal time a bakınca değişik yerlerde zaman düşerken birden zaman düzelmeye başlıyor. Ufak tefek problemler varmı bilmiyorum ama olsada zamanla düzelir zaten . Bir de bu FFB ayarlarındaki min. force yi ve linearty i açtıktan sonra aracı çok daha iyi hissettiğimi söylemek istiyorum. Özellikle düküş hızlardaki FFB çok daha iyi hissediliyor. T500 için şu ayarı kullandım.

    Linearty - Açık
    Min. Force - 10 civarı ( Bunu daha fazla arttırdığınız zaman direksiyon düz yolda bile kendi kendine seri bir şekilde sağa ve sola hareket ediyor bu çok iyi değil tabiki. İdeal seviyeyi deneme yanılma yolu ile bulabilirsiniz.
    Strange - 20 ye yakın kişiden kişiye değişir.

    YanıtlaSil