3 Aralık 2012 Pazartesi

TTM 2012-12-04

Ey Forzacilar,

Dunku muhabbetlerimiz herzamanki gibi superdi. Aksamki HPD Fix son Spa yarislarina katilmayi dusunuyordum ama acilen ise gitmem gerekti...gece yarisi geldigimdede haliyle yarislar bitmisti. Bu hafta Zolder'de acisini cikaririm artik   ;)


- Bu haftaki TTM Yaris Pistlerimiz -

  • Proto & GT Challenge Serisi - Circuit Zolder GP 25dk.
  • GT Challenge Serisi - Twin Ring Motegi GP 45dk.
  • Radical Challenge Serisi - Silverstone Historical GP 30 tur.
  • Klasik Lotus GP Serisi - Circuit Park Zandvoort GP 25 tur.
  • Skip Barber Serisi - Suzuka Circuit West w/Chicane 15 tur.
  • iRacing Grand Prix Serisi - Philip Island Circuit 40 tur.
  • Grand-Am Serisi - Mazda Raceway Laguna Seca 50dk.
  • Nascar C-Klas serisi (Fix ve Serbest) - Pocono Raceway 25-50 tur.
  • Nascar B Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Rockingham Speedway 50 - 100 tur.
  • Nascar A Klas Serisi (Fix ve Serbest) - Richmond International Raceway 65 - 130 tur.
  • Nascar Late Model Tour - Ayva Speedway 45 tur. 
*************************************************************************************

Bu hafta Proto Fix'de Zolderdeyiz ve HPD ile tek kelimeyle super eglenceli bir kombinasyon. Safety Rating kastiracaklara ise bu haftaki tavsiyem Starmazda + Aywa ikilisi size bedavadan ve tamamen risksiz bolca SR verir ve kimbilir belkide icinizdeki Oval yariscinizi uyandirir   ;)

Ve son olarak guzel iki video,...





Iyi yarislar,

27 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Zolder de uçan kaçan çok olur . Dikkat etmek lazım.

    Ayrıca şu HPD nin LMP1 versiyonunu koysalar güzel olacak.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Husnu,
    Aynen katiliyorum, zamanla hepsinin olacagina inaniyorum :)

    Zolder'in ilk viraji cok pis, orayi atlattikmi gerisi corap sökugu gibi gelir.

    YanıtlaSil
  3. Dunku muhabbet ve yarislar super gecti Husnu ;)

    Yazikki son yarisimin 4'cu turunda ses gitti ve 1.20'leri rahat atan ben basladim 1.25'leri atmaya :(

    Hiyargasi Tyler'da dua etsin ses gitti yoksa o birinciligi ona yedirtmezdim, Keko 2 defada önumu bloke etti zaten :/

    Su ses problemimi halletmem lazim artik, yarislarimin sonucunu feci etkiliyor.


    HPD Fix'de iyi bir kvalifiye zamani icin 1.19 sart ve atilir ;)


    Dun aksam ilk defa Starmazda Oval'e katildim, 10'cu baslayip 5'ci bitirdim. Nascar ovallerine nazaran daha degisik stratejiler kurmak gerekiyor ve degisik kurallari var ve muhtesem eglenceli, bundan böyle Dallara Oval yarislarina kesin katilirim ;)

    Nascar C-Klas yarisim ise superötesiydi, Pocono pisti 3gendir ve tamamen degisik surus stili sart kosar. Ondada 5'ci baslayip 3'cu bitirdim.

    Anlayacaginiz, dun...uzun zamandir ilk defa söyle keyofle yarislar yaptim. Life is Good :)


    Aksama yarislarda görusuruz,

    YanıtlaSil
  4. Abi çok rahat 1-2 geleceğimiz bir yarıştı. yarışın başında da 3. başlayan pilot seni geçmek için önüme kırdı. Eğer fren basmasam uçacaktı, tabiki bende. Frene basınca haliyle arkamdaki benim geçti fakat ilk virajda sağ arka tarafından dokunmuşum. Yarış içerisinde birşey anlamadım açıkçası . Lag mı oldu bilmiyorum. Bir baktım kontak hatası verdi. Yarıştan sonra tekrara bakınca gördüm. Benim de hızım gitti bu yüzden . Sağolsun bana garezlerimi var bilmiyorum ama Tyler a o kadar rahat yol veren adamlar benim önümü kestiler resmen. Son turlarda tam tylere yetiştim derken benim antremanda başıma gelen vites geçmeme olayı tekrarlandı abi.

    Yaw bu olay neden kaynaklanıyor anlamadım .Yani aracım hasar mı aldı şanzumanı fazla zorladım diye mi oldu yoksa direksiyondan mı anlamış değilim. Vitesi bir türlü yükseltemedim . Tam yarışı bırakıyordum ki tekrar çalışmaya başladı.

    YanıtlaSil
  5. Arkada birseyler oldugunu anlamistim, daha ilk viraj sonunda 3.5 saniye geriye dustun. Tyler ise milletin gözunu korkutmus artik, bu yuzden ona rahat gecis veriyorlar. Cocugun yasi 17, isi-gucu yok korkutarak yarismaya calisiyor. Bir dahakine benim önumu tekrar bloklarsa hafif bir "Dohunduracam" pezevenge ;)

    Ben aksam yerine simdiden ciktim iRacing'e, he he he

    YanıtlaSil
  6. Husnu,
    Senin su vites dusurme problemin hardware kaynakli degil anladigim kadariyla, belkide araci fazla zorluyorsun ve devrine girmeden vites degistirmeye calisiyorsun...?

    YanıtlaSil
  7. Ne bileyim abi daha önce başıma gelmedi . Ama şöyle birşey var abi. Vites hiç yükselmiyor. Düşürmede sorun yok. Kenara çektim bırakıyordum yarışı birden düzeldi. Anlamadım.

    YanıtlaSil
  8. Vites yukseltme problemiyse, o zaman bilemeyecem. Ben vites kucultme sandim ve dusuncem CST pedallarina gitti. Sert bastigin halde dogru duzgun lastikler sıkısma yapmiyor ya...dedim herhalde sen araci fazla kastırıyorsun, ondan devir yuksekte kaldigindan vites dusmuyor.

    Bu vites yukseltememe problemi yenimi basladi?

    YanıtlaSil
  9. evet abi dün akşam yarıştan önceki son antremanda oldu. Yarışın sonuna doğru bir kez daha yaptı aynı şeyi

    YanıtlaSil
  10. Hmmm, bence bunun pesini birakma Husnu. Sag pad problemli olabilir. Garanti durumu nasil?

    YanıtlaSil
  11. Ulen şimdi bozulduysa yuh yaw. Zaten adam gibi kullanmıyoruz. Bu kadar kullanıma da sorun yaratacaksa yandık valla.

    YanıtlaSil
  12. Yaw Husnu, dur hemen heryeri atese verme. Hayvan gibi alet bozulmaz. Buyuk ihtimalle bizlerin daha cözemedigi bir noktadir bu.

    Anlam veremedigim vites buyutme sorunu yaratmasi, belkide hafif bir tikanma olabilir. Seyrek kullandigin icin acaba icine toz filan kacmis olmasin?

    Bizim diger T500 kullanicilardan hicbir sekilde problem yasadiklarini duymadim.

    YanıtlaSil
  13. T500 shifetr problem olarak aradim nette ve enteresan bulduklarim sunlar,...

    http://www.youtube.com/watch?v=xFZp5gC7_KY

    http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?p=1646093

    Nogrip'de bunun kontak sorunu oldugu ve temizleyici spray ile bazilarinin problemi giderildigini yazmislar.
    Thrustmaster'ide arayan olmus ve onlara yeni bir pad sistemi göndermisler.

    YanıtlaSil
  14. Zolder'de 2'ci yarisima girdim ve Ohaaa yaw...yaris degilde savas alanina girmisim sanki. Muhtesem bir pist, muazzam strateji sart kosan bir pist. Burasi kesinlikle herkeze göre degil ;)

    Bu arada Harald Michentaler, Bekir'i sordu, cok selamlari...feci özledim Bekir'imi diyor, gelsinde kardes kardes yarisah diyor... ;)

    YanıtlaSil
  15. Elegan abi bloklayanlara doggindiraydin :)Benim uyelik bitmis yarin son vizeme giriyim bi uyelik belki bide zolderi caktiririm akariz abi :)

    YanıtlaSil
  16. Eyvallah Kerem, gelde beraberce dohunduralim Blokculara ;)

    Dun, hiyaragasinin teki blokladi...dohundurayim dedim benide yaninda göturdu serefsiz, dikkatli olmak lazim :P

    YanıtlaSil
  17. İyi dohındırmak lazım, ayar kaçarsa bize de patlar :D

    http://www.youtube.com/watch?v=jYaIXWNOa_A

    YanıtlaSil
  18. Aynen öyle Efkan, paylastigin video super!

    Su asamada SR cok daha buyuk önem tasiyor. iRating ilk 3-5'e girdiginde artilardan gidiyorsun zaten ve kastirmadiktan sonra ilk 3-5 rahat bitirilir cogu yarislarda.

    Ama SR bir kestimi harbi okkali kesiyor ;)

    YanıtlaSil
  19. Abi maşallahın var sabah sabah dalmışsın antremana .

    Bu arada çok güzel haberler var . Biliyorsunuz Federasyon başkanı çok şükür değişti. Ülkemizde motorsporları, zenginlerin hobi olarak yaptığı birşey. İşin organizasyon tarafında güzel işler yapıldı fakat amatörler ve bu işe girmek isteyenler için işler çok kolay değil . Hatta hayal.

    Geçtiğimiz günlerde feterasyon başkanlığı el değiştirdi . Aynı zamanda istanbul parkın işletmeciliğini de ülkemizde marka olarak belkide en çok bilinen kiralama şirketi olan intercity firması aldı. Firmanın sahibi Vural Ak . Kendisi daha önce yarışmış ve bu işi seven bir insan. Pistin işletmesini aldığı andan itibaren söylemleri ile bizleri umutlandırmış , büyük emeklerle yapılan fakat adam gibi kullanılamayan F1 pistimiz için umut ışığı gözükmüşti.

    Bu hafta İstanbulda Dünya Motorsporları Konsey Toplantısı (WMSC) yapılıyor. Cuma günü de şampiyon olan pilotlara ödülleri verilecek. Vural Ak ve F1 patronu Bernie Ecclestone 2013 yarışı için prensipte anlaşmışlar. Bundan sonraki süreç hükümetin onayı ve maddi olarak destek vermesine bağlı. Eğer hükümek tamam derse 2013 te F1 geri dönüyor. Vural akın açıklamalarına bakarsak WEC , DTM gibi serilere de ev sahipliği yapılması düşünülüyormuş.

    Bekir mail atalım da Super GT yi getirsinler :)

    İşin Amatör tarafında ise Drag ve Drift yarışları için de birşeyler yapılacak. Ayrıca ücret karşılığı piste çıkma olanağı da olacakmış.

    Bakalım zamanla göreceğiz.

    YanıtlaSil
  20. Federasyonun Resmi Açıklaması

    http://www.turkiyef1.com/haberler/32458/tosfed-den-turkiye-gp-aciklamasi.html

    YanıtlaSil
  21. Owww Sim Racing Hardware [SRH] CSW için süper bir kit çıkarmış . Bayıldım yaw

    http://www.bsimracing.com/hardware-new-upcoming-dash-addon-for-the-fanatec-csw-revealed-by-sim-racing-hardware/

    YanıtlaSil
  22. Eyvallah Husnu, bu hafta bosum ve iRacing cooook zevkli yaw ;)

    Paylastigin bilgiler cok guzel, umarim F1 harici, WEC ve DTM serilerinide getirirler, bos durmasin yurdumun pisti!

    SRH'nin Dashi harbiden acaip super gözukuyor. T500'ede cikacakmis ;)

    Bu kacmaz, sadece görunus olarak degil...ki hakkini vermek lazim göruntu olarak bilem Ohannes dedirtiyor ama islev olarakta bayag is görecek gibi ;)

    Diyorum ya,...Yaris hastalari icin hayat cok guzel yaw :)

    YanıtlaSil
  23. Fanatecin yeni kokpit standı görücüye çıktı. Bu kokpit daha önce Rinoseat adı ile simülasyon forumlarında yapan kişi tarafından satılıyordu. Herhalde Fanatec dizaynı beğendi ve haklarını satın aldı. Benim de daha önce incelediğim ve oturma pozisyonu olarak hoşuma giden , çok fazla yer kaplamayan , sağlam ve kullanışlı bir sistem. Bu arada video da yeni clupsport vites seti de gözüküyor. Tahminimden çok daha büyükmüş. Güzel benziyor. Yakında detayları açıklanır.

    FANATEC CSL Seat - Fanatec.com fiyatı 300 EURO

    www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yjrr4cN-Efk

    Sistem

    Fanatec Direksiyonları
    Logitech G25/27
    Thurustmaster T500 RS i desteklemekte.

    YanıtlaSil
  24. Fena degil Husnu, yeri dar olanlar icin gayet iyi bir secenek. Fiyat konusundada uygun bir durumda ve aynen dedigin gibi CSV (Clubsport Vites) bayag buyuk ve cok saglam birsey olacaga benziyor. Resimden anladigim kadariyla bu Seq ve H vitesi ayri ayri olacak...zaten CSW'ninde arkasinda 2 ayri vites kolu girisi var, ona göre özel bir vites yeri ayarlamak lazim eger 2'side alinacaksa...




    YanıtlaSil
  25. Abi bence tek parça çıkar. Hem H hem seq işlevi görür diye düşünüyorum. Dana gibi yaw .

    YanıtlaSil
  26. Bende öyle saniyordum ama resimdeki sadece Seq gözukuyor sanki...

    YanıtlaSil
  27. http://f-wheel.com/images/css.jpg

    YanıtlaSil