26 Temmuz 2015 Pazar

Team Turkiye MotorSport 2015-07-26

EY TTM,
Dunku sohbetlerimiz herzamanki gibi 10 numaraydi...Yaris Tanrilari keyfimizi bozmasin cok guzel egleniyoruz   ;)

Gelecek hafta cumartesi Road Warriors serisinde Spa24 saatlik yaris var ve oraya Team Turkiye MotorSport takimi olarak katilimda bulunacaz.

- Team Turkiye MotorSport Takimlarimiz -
  • Team Turkiye Motorsport1 isimli takimda Bekir, Husnu, Fevzi ve Efkan yarisiyor.


Diger takim(lar) icin daha hersey net degil. Katilimcilarin isimlerini yazayim, ona göre önumuzdeki gunlerde bir karara varalim.

Kesin yarisacaklar: Koray, Mehmet Ali, Barbaros, Özgun, Mehmet, TK, Ozan, Emre
Yedekte olanlar:      Selcuk, Mertcan
Katilamayanlar:      Murat
Belli olmayanlar:    Erol, Eren, Caner, Volkan, Mustafa, Enis, Samet, Mucahit


Unuttuklarim olabilir, bu durumda seslenin,...


Surecegimiz arac Ford GT GT3, dun kisa bir ful depo antremanla ve "rahat" bir ayarla 1.23'lerin basi hic zorlamadan geldi...2-3 saatlik bir antremanimla 1.22'lerin basi ve ortasini arabayi zorlamadan tuttururum diye dusunuyorum. Ozan, kvalifiye deposuyla 1.20'nin altina rahat dusuyor. Ayarimizi paylasayim LINK...bu ayarin temeli Watkins Glen fakat ufak-tefek degisiklikle Spa'ya ayarladik, yukleyip uzun soluklu deneyin sonrada sonuclari TS'de görusuruz   :)

Spa24 yaris bilgilerinde ise...
Split: 60
Yaris: 24 saat uzunlugunda
Yaris saati: TR saatiyle 16:00
iRating: Gecerli degil,
SR: Sahsi olarak gecerli,
Hava durumu: iRacing default,
Hata marji: Limitsiz
Araclar: LMP2 ve GT3'ler

Genel olarak esit tur zamanlari hesabinda takim 4-6 kisi oldugunda adam basi en az 2 saat surus yeterli oluyor ama yinede isinizi garantiye alip hesabinizi yapin.


Mertcan kardesimiz sagolsun takimimiz icin guzel bir tasarim calismasi hazirlamis, ellerine-emegine saglik. Bu yarisimiz icin hepimiz bu tasarimi yukleyip bununla yarisiyoruz. Team Turkiye MotorSport1'de yarisacaklar tasarima car_team_ ve kendi numaralarina degistirmeyi unutmasinlar! Tasarimin LINKI








- Team Turkiye MotorSport Haberlerimiz -
  • Tasarim konusunda, bildiginiz gibi calismalarimiz var, amacimiz hepimizin her aracta ayni tasarim stilinle yarismamizdir, bu...bizim birligimizin en önemli simgelerinden biri olacak. 
  • Tasarim gelismelerimiz haricinde kendimize özel bir "deneme" forum calismasinada basladim, yakin zamanda onuda hallettikmi cekirdek takim uyeleri olarak iyi bir temel atmis olacaz. Hepimize simdiden hayirli olsun   :)
  • Mehmet Ali, dun aksam kendi elleriyle taze simitini yapip yemistir, anlayacaginiz tepemize tas yagmasina az kaldi, he he
  • Mehmet Y. 3'lu monitörlenmistir, tekrar iyi gunlerde olsun kardesim, bol birincilik dileklerimizle  :)
  • Özgun'de buyuk ihtimalle bugun-yarina 3'lu monitörlesiyor, sanada tebrikler ve bol birincilikler dileklerimizle   :)


Hayat cok guzel arkadaslar, keyfini cikartin. Basit olaylardan zevk almasini bilin, sporunuzu istikrarli bir sekilde yapin ve saglikli beslenin. Saglikli beslenmenin ana faktöru tuzdan-sekerden uzak duracaksin. Bugun kimyasal olarak hazirlanmis yani bakkaldan-cakkaldan parayla satin alinan tuz ve sekere insan vucudunun hicbir sekilde ihtiyaci yok, dogadan ne yersen ye, iclerinde az bir miktarda olsada tuz ve seker herseyin icinde var ve insan vucuduna fazlasiyla yeterlidir!


Son olarak...Yaris konusunda arkadaslar, yaris stili, surus stili, yarisi ve yariscilari okumak pistten piste, arabadan-arabaya degisir. Bu haftaki Skippy/Suzuka kombinesinde hizli olmaktan ziyade yarisi ve yariscilari okumak daha önemlidir, 2'ci önemli nokta ise önundeki araci yakin takip edebilmektir...bu sandiginizdan cok daha zordur ve burada asil amac önundeki yariscinin surus stilini benimsemektir, nerelerde daha hizlisin, nerelerde o daha hizli, adamin yaris cizgisini okumak, strese ne kadar dayanikli vs. vs. ve ona göre takip stratejisiyle beraber atak yapma olanaklari dahada netlesir.

Bir yarisa girmeden evvel bol antreman ve TT atmayi kural olarak benimsemeniz sizlerin avantajina olur. Uzun yarislarda ise ilk ve en önemli hedef takim olarak arabayi tamamen hasarsiz bastan sona göturmektir. Ufacicik bir hasar yuzunden tur basina 1 saniye yavaslamak hem kapisma eglencesinin icine eder, hemde zevk vermez. Anahtar kelime sifir hata ve lastik asinmasini önleyen veya azaltan bir surus modeline uzun soluklu antreman yapmaktir.

Son olarakta 6 adet taze ev simiti toplam 8-10 dakika ve 2 saatlik mayalanmayla nasil yapilir, videosunu ekliyorum. Ek bilgi olarakta bu videoda yapilan her bir simitin kalorisi asagi yukari 320 kalori, 55 karbonhidrat, 4gram yag ve 9gram proteinden olusur, afiyet olsun  ;)





Ne Mutlu Türküm Diyene!






23 yorum:

  1. Abi bilgiler için sağol ancak setup linkinde sanırım araç tasarım dosyası var..

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Emre,
    Duzelttim kardesim sagol, sabah sabah böyle bir hata,...hayirdir. Acep bu yaris tanrilarinin bana bir sinyalimi...bugun yaris yapma carpilirsin diye :P

    YanıtlaSil
  3. Yazı yine güzel olmuş abi, ellerine sağlık. Aranızda olmadan önce de burayı hep takip ederdim. Şimdi daha keyifli oluyor takibi.
    Suzuka/Skippy ciddi anlamda zormuş, dün konsantrasyon kaybı ve bağlantı sorunları sonrasında çok kötü bir yarış geçirdim, hala onun etkisindeyim. :(

    YanıtlaSil
  4. Buraya zormuş yazmamın ardından girdiğim ilk yarışı kazanmam da çok iyi oldu. :) Kendime geldim bu zaferle. Dün çok kötü olmuştum.

    YanıtlaSil
  5. Eyvallah Murat ve birinciligine tebrikler saglam yardirmissin :)

    Eyvallah Selcuk,
    Amin cumlemize kardesim ;)

    YanıtlaSil
  6. Abi ts e gelemeyeceğim için buradan yazayım dedim..setup bence çok başarılı ve stabil sürüşe sahip..frenlemede, hızlanmada viraj alista problemsiz ve rahat geldi..

    YanıtlaSil
  7. Elegan abi simitlerin resmini istemistin, yamuk oldular ama cok lezzetlilerdi
    http://www.directupload.net/file/d/4060/spaizdoy_jpg.htm

    YanıtlaSil
  8. Mertcan; tasarım on numara olmuş teşekkürler.
    Elegan abi bilgiler için teşekkürler. Bugün çok sinirlendim. Spa da çalışayım dedim bir türlü 2.23 ün altında stabil süremedim. Dünden kalma yorgunluk ve uykusuzluk vardı belki ondandır. Birazda ford gt3 e alışamadım galiba. Bmw ile daha rahat sürüyordum. Haftaya kadar düzeltirim umarım.

    YanıtlaSil
  9. Bilgiler için teşekkürler abi. Öncelikle söz verdiğim arkadaşlarımdan özür dileyerek affımı istiyorum. Ani bir program değişikliği ile yarış günü İstanbul dışında olmam gerekiyor. Bundan dolayı çok istememe rağmen yarışamayacağım. Kusura bakmayın . Katılacak olan arkadaşlara da başarılar .

    YanıtlaSil
  10. Herkese iyi haftalar

    Dün Mehmet Ali,ben ve ozan antrenmana çıktık havamı bi garipti yoksa araba mi anlamadım pisti çaz ok az öğrendim arabayı da tanımaya başladım ilk 1:26--1:27 lerle döndüm pisti bugün Yarin pist Çizgisini oturtursam iyi bir süre elde ederim sanırım

    YanıtlaSil
  11. Eyvallah Emre,
    Bencede ayar basarili oldu, hem rahat - hemde hizli zamanlar surekli geliyor. Dun kisa bir antremanla full depoda 1.22'lerin basi hemen geldi fakat bunun sebebi bir anda 1 saniye hizlandigimdan degil,...zemin sartiyla alakali :)

    Eyvallah Mehmet,
    Zamana kafayi takma, zemin sartlari...hani hava sartlari ama zemine etkili olan bölumu sayesinde hicbir oda, hicbir saat digerleriyle ayni degil, su an yaristigimiz - antremanini yaptigimiz zemin sartlari yaristakiyle ayni olmayacaktir!

    Bu yuzdende zaman sureleri birbirlerinden bayag bir fark edebiliyor. Endurance icin yapacaginiz antremanlar ilk basta saglam ve garantili bir sekilde uzun soluklu surmenizdir, uzun solukluyla beraber 60 dakika icinde birkac defa degisik lastik asinmasi yasayacaz ve iste burada bu fizik ve surus degisikligine aninda adapte olmamiz cok önemlidir yani kisaca temelde bunun antremanini yapiyoruz ;)

    Hedef...
    1.- 60 dakika sifir hatayla surmek
    2.- 60 dakika boyunca istikrarli sureler atmak yani birbirlerine cok yakin sureler olmasi önemli.
    3.- Pit'e giris ve cikis antremani. Her turda pite gir ve cik...bunu ust uste en az 5 defa yap ve giris - cikisi en dusugune getir.
    4.- 120 dakika sifir hatayla gitmek.
    5.- 120 dakika pit-stop dahil istikrarli sureler atmak ve...3'cu noktadaki pit-stop antremaninda atabildigin en hizli pit-stop zamanini tutturabilmen.

    6.- Geriye yaslan, cayini-kahveni yudumla, derin bir nefes al ve...
    7.- Bir oturusta 150 snav cek bir kendine gel :)


    Eyvallah Husnu,
    Katilamayacagina uzuldum kardesim, umarim bir dahakine yarisabilirsin :)


    YanıtlaSil
  12. Bu arada dunku sohbetlerimiz herzamanki gibi 10 numaraydi ;)

    Mehmet Ali,
    Simit resimlerinde bir sorun görmuyorum. Basbayag simite benziyor, afiyet olsun. Seni alan hanim yasadi desene ;)


    Bu aksam biraz Skippy/Bathurst, birazda Spa24'e antremanla beraber birde tatli sohbetler...degmeyin keyfime... ;)

    YanıtlaSil
  13. Sahibinden satılık skippy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünen varsa :)

      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-modifiye-araclar-otomobil-dallara-marka-formula-3-yaris-arabasi-192805664/detay

      Sil
    2. Ulkemizde yok, yok yaw...Dallara bilem var. Husnu, bunu anca sen alirsin guzel fabrikatör kardesim benim ;)

      Sil
  14. gt3te 1 depo yaklaşık 65 dk falan mı gidiyordu? sanki öyle bir ayarlamalar falan yapmışlardı yoksa yanlış mı hatırlıyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre,
      Full bir depo asagi yukari 1 saat göturuyor ama bunu sen-ben dusunmemize gerek yok...antreman ve yaris aninda benzin bittiginde pite daliyoruz ve tekrar full depo doldurararak yolumuza devam ediyoruz. Yarista ise son 2 saatini beraberce hesaplayip, yarisan yerine benzin ayarini yapacaz.

      Sil
    2. yok abi yarışta "pite girmekle" alakalı bir problem yok, unutmazsak :))))) ..işin şakası ondan demedim ya öyle birşey duymuştum da doğru mu hatırlıyorum antrenman içerisinde denemek için sormuştum :) evet bence de hesaplayalım ama sen ve ben hesaplamayalım, başkası hesaplasın sonra boşu boşuna doldurmayalım :)

      Sil
  15. Abi bu aracı yapım aşamasından beri takip ediyorum. Sahibi çok emek harcadı. İtalya ya gidip parça getirdi. Zamanında bu f3 ler ile şampiyona kovalıyorlardı. Türkiye de toplasan 10 tane yoktur zaten.

    Sahibinin amacı tabiki bu araç ile İstanbul parkta turlamaktı. Fakat bildiğim kadarı ile resmi bir yarış hariç şu an için benim de katıldığım halk günü denilen herkesin çıktığı bir organizsayonda bu tarz bir araç ile turlamak yasak . Halk günlerinde aracın üstü açık olarak kullanamıyorsun. Ya üstünü kapatacaksın ya da hardtop olacak . Bu aracın halk günü organizasyonlarına çıkamamasının nedeni bu mu bilmiyorum. Aracın sahibi yeteri kadar kullanamayacağını anlayınca herhalde satışa koydu .

    Şaka maka bir mesaj atayım :)

    YanıtlaSil
  16. Blancpain Spa 24H özet

    https://www.youtube.com/watch?v=F2bgM2eUB4Y

    YanıtlaSil
  17. abi geçenlerde konuşuyorduk ve de izledik ya videoları, adamlar böyle yiyormuş yaw :) adam tam prof ama :) https://www.youtube.com/watch?v=DmaedvVBkV8

    YanıtlaSil
  18. Spa 24'te aynı odaya düşersek, hızlı olan diğer araca #1 numaralı araç olarak müsait bir yerde yol vereceğiz, riskli bir atak veya geçiş yapmaya çalışmamak lazım, neticede benzin veya lastik durumundan dolayı iyi bir "pace" yakalamış olan araç birkaç turda kendini belli eder, takım başarısı için bu konularda koordineli olmak ve hızlı araca geçiş önceliği vermek gerek, unutmayalım birbirimizle değil başkaları ile yarışıyoruz. Bunu hatırlatma gereği duyuyorum çünkü daha önce takımdan farklı arkadaşlarla bu geçiş ve yer verme konularında ciddi sıkıntılar yaşadım, yeri geldi yarışım berbat oldu. Söylediğim gibi #1 aracı olarak biz bu konuya dikkat edeceğiz. Diğer araçtan da aynı şeyi bizim için yapmasını bekliyoruz ;) pist üzeri herhangi bir münakaşa veya geçişi zorlaştırma olmasını istemeyiz. Geçiş yeri dediğim gibi net olmalı ve yer verecek takım aracı bunu açık bir şekilde belli ediyor olmalı.

    Umarım temiz ve her birimiz için başarılı bir yarış olur ;)

    YanıtlaSil
  19. Husnu,
    Fiyat öyle ucuk birsey olmadigindan dedim ara-sira Istanbul parkta surulebilir diye...buyuk zevk ama eger ustu acik diye surulemiyorsa ve buna herhangi bir care yoksa o zaman degmez bence,...yinede guzel bir hayal :)

    Spa24 özetinin paylasimi icinde tesekkurler.


    Emre,
    Paylastigin video tipik bir Isvecli ailesidir ve onlar cocuklugundan beri alisiktirlar ulkenin geleneksel yemeklerini yemeye. Bizlerdede tuhaf yemekler var mesela kokoric, beyin gibi...ama cocuklugumuzdan alistirildigimizdan bircogumuz yadirgamayiz ;)
    Isvecliler, daha dogrusu tum ulkeler vatanlari icin milliyetcidirler, bakin tabaklarina ne koyduklarini anlatirken yag demiyorlar, Isvecimizin yagi diye hitap ediyorlar..halbuki bildigin normal fabrikada yapilan yag, yani köy yagi filan degildir.


    Bekir,
    Merak etme kardesim, sizi yolda gördugumuzde rahat gecis icin kenara cekiliriz :)


    Blogumuzu birazdan tazeliyorum,

    YanıtlaSil