24 Ekim 2013 Perşembe

Team Turkiye MotorSport 2013-10-24

Ey iRacingciler,

Hayat muhtesem guzel ve eglenceli ile sözume baslayarak. Dun gece Bathurst'da 2 super yaris ve yarim saat kadarda Ford Mustang B-Klas Nascar ile eglendim. Yarissever birisiyseniz bu denli gercekcilik ve en ince detayina önem verilmis pist ve araclardan zevk almamaniz imkansizdir.

Bathurst'u en son 5 yil evvel surmusum, asagida nostalji olsun diye videosunuda ekledim...o zamanlar elimde G25 ve rFactor ile egleniyormusum..."Seytan gibi Tek basima tabii...  ;) ", hey gidi gunler hey. O zamanlardan beri Bathurst hosuma giderdi ama dunku iRacingde surdugum pist ile rFactördeki Bathurstun uzaktan - yakindan alakasi yok. Evet, virajlarin saga-sola dönme yönleri haliyle ayni ama yolun ve virajlarin genislikleri, acilari, engebeleri...hele hele puruzleri ancak ve ancak Tripod'la aylar tutan skanlama sonucu alinabilir.

Bilirsiniz ben genelde dikkatli bir yarisciyimdir, yarislarda her ne kadar 1'cilik icin savas versemde, bir o kadarda hatasiz gitmeye dikkat ederim, o halde dunku yarislarimda alismadigim coklukta hata yaptim. Bathurst, 6.2 kilometresiyle sanki bana meydan okuyor, buradaki yarislarda cogu kisinin kellesi gidecek, simdiden demis olayim, he he   ;)

Gelelim Ford Mustang B-Klas Nascar'a, hem Chevy'yi - hemde Ford'u Ayvada surerek surelere ve surus dinamiklerine bir göz attim. Ayni Gen6 araclarindaki gibi surusleri birbirinden cok farkli olduklari halde attigim zamanlar birbirlerinin aynisi...bu nasil bir fizik motorudur böyle... Helal olsun iRacing'e B-Klas yarislarindada multiklas araclarla yarisilacagi halde puanlama icin yol yarisindaki gibi ayirim yapilmiyor ve araclarin surus fizikleri birbirlerinden cok degisik olduklari halde ayni pistte - temel ayarlarla ayni zamani tutturmalari mukemmelliklerinde son noktayi tekrar koymuslardir, Bravo!

Bathurst'un fiyati 14.95$ eger iRacing'de 100% uyeysen fiyati 10$'a duser. Ford Mustang B-Klasin fiyati 11.95$ ve 100% uyelikle 8$'a gelir.




Önumuzdeki sezona herhangi bir seride Sampiyonluga yarismayacam, eglenceli buldugum serilerde biraz antreman yapip dalacam yarislara...haliyle iRating ve SR bayag bir etkilenecek ama sorun degil, gelecek sezona cikartirim yine. 1 sezon söyle tamamen eglencesine yarisayim diyorum, so...Cya guys on the Wild side   ;)

******************************************************************************************************************************

Gelelim Spor ve Saglik konusuna....biliyorsunuz bende su son aylarda saglikli beslenmedir, spordur aldi basini gidiyor   ;)

Sizlere ögrendigim, benim icin en dogru ve gercek noktayi aciklayayim hemen. Saglikli bir hayat sporla degil, saglikli ve dogru beslenmeyle baslar!

Oglumun antreman saatini denedim su son haftalarda ve en nihayet antremanim hakkinda en ince ayrintilari hesaplayan su guzelim saat olmadan antremanlarimin pek bir ise yaramayacagini gördum ve gittim aynisindan caktim kendime. Oglum ve benim, elimizdeki antreman saati ne piyasadaki en iyisi - ne de en teferruatlisi veya en pahalisi. Fiyat versus performans olarak bize uygun en iyisi bu oldugundan buna karar verdik ama elimizdeki saatten daha ucuzu ve cok daha pahalisi bulunur. Marka ve model Timexin iRonMan serisi, alta resim ve video ekliyorum. Bu bir GPS destekli saatdir, kosu, vucut, triathlon ve bisiklet destegi harici 50 metre derinlige kadar su sorunuda olmadigindan yuzme sporunuda bu saatle yapabilirsin. Sana baslica verilen bilgiler arasinda hiz, mesafe, kat edilen mesafenin haritasi, kalp atislarin, sarf ettigin kalori vs. vs. bulunur, tabii ki tum bu veriler en az 3'e ayrilir yani en dusuk - ortalama ve en yuksek hizin/kalp atisin gibi...

Ayriyetten bu tur saatlere ait binlerce antreman programlarida vardir, en cok tutulanlardan biri ve gayet genis kapsamli olan TrainingPeaks'dir ve benim kullandigim bas antreman programimdir. TrainingPeaks'in benim icin en önemli yardimi vucuduma neyin girip-ciktigini otomatikman hesaplamasidir. Asagida sizlerle TrainingPeaksin guzel bir anlatim videosunuda paylasiyorum.

TrainigPeaks kisaca senin kilo/boy ve yasini ölcdukten sonra gunluk antreman veya hareketlilige nazaran +/- 0'a gelmen icin ne kadar beslenmen gerektigini hesaplayip gösterir. Senin icin gunde kac kalori, protein, yag vs. vs. gerekir buradan hesaplayabilirsin TIKLA
Bunun haricinde 2 ayri kalori cetveli buldum sizlere, TIKLA ve TIKLA


Bu tavsiye edecegim saatlerden biri, bizler gayet memnunuz. Ekrani buyuktur ve kullanisi cok rahat olmakla beraber multi spora destegi vardir, fiyatida diger marka ve modellerle karsilastirdiginda gayet uyumludur.



Videosu,...




Bu arada eklemeyi unuttum, antremaninizdan sonra tum bilgileri USB uzerinden direk Pc'nize ve kullandiginiz antreman programina aktarabiliyorsunuz yani bilgisayarindaki antreman programina saatinizdeki herhangi antreman bilgilerini manuel olarak gecmiyorsunuz, hersey otomatiktir. Aynisi yemeginiz icinde gecerli...ne yiyorsaniz direkman TrainingPeaks programinin icindedir ve sadece yediginiz yemegi veya malzemenin ustune tiklayarak yemek pencerenizin ustune birakmaniz yetiyor, tum kaloriler, kolesteroller, yag ve proteinler otomatikman hesaplanir. Programa alistiginizda gayet basit bir prosedur oldugunu kendinizde göreceksiniz   ;)

Bu arada TrainingPeaks'in temeli bedavadir, uyelik ister, onun haricinde herhangi birsey istemez. TrainingPeaks icin TIKLA

TrainingPeaks kullanim videosunu asagiya ekledim ama kullanim yaridimina ihtiyaciniz olursa sizlere skype uzeri yardimci olurum. Ayriyetten TrainingPeaks, iPad, iPhone ve Android'de de bedava olarak yuklenip/kullanilabilir.




Ve son olarak herzamanki gibi guzel bir video...aksama Bathursdayiz   ;)





Iyi yarislar,

28 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler abi. Valla sana imreniyorum abi helal olsun. Sportif vücudundan güzel bir foto bekliyoruz :)

    Dün akşam güncellemeleri yaptım. Maçım olduğu için biraz yorgundum sizlere dahil olamadım ama bu akşam gelmeye çalışacağım

    Güzel bir haberim var. Tabiki benim için :) Bu pazar günü inşallah bir aksilik olmaz ise İstanbul Park ta piste çıkıyorum. 20 şer dakikalık 2 seans için kaydımı yaptırdım. Bir yerden go pro bulsam iyi olacak ama elimdeki kamera da iş görür herhalde onu bir yere sabitleyebilirsem güzel bir kokpit videosu kaydedeceğim. Bakalım gerçek pist tecrübesi nasıl olacak. Deneyimlerimi paylaşırım

    YanıtlaSil
  2. Paylaşımlar için teşekkürler.
    http://www.youtube.com/watch?v=bLPkTzIIY9M
    süper tur

    YanıtlaSil
  3. Ooo , hüsnü abi adına sevindim çok eğlenceli olacağına eminim , en güzelinden videolarını bekliyorum :D Hangi araba ile sürüceksin abi?

    Bu arada çok güzel bilgiler vermişsin elegan abi , ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
  4. Enis . Çok hızlı olmasa da önemli olan pist tecrübesi edinmek. Araç 2008 Honda Civic 1.8 HB . 150 Hp
    Millet bayağı iyi hazırlıyor aracını . Bakalım ben paldır küldür dalacağım. Neyle karşılaşacağımı bilmiyorum açıkçası :)

    YanıtlaSil
  5. Civic hertürlü akar abi seri arabadır

    YanıtlaSil
  6. Eyvallah beyler,

    Vucut, gelismesine gelisiyor Husnu ama daha tam istedigim sekli almis degilim...özellikle yas ilerledikce degisim dahada uzun zaman tutuyor ;)

    Asil önemli olan su...eger genc yasta saglikli beslenmeyip azda olsa spor yapilmazsa %99 insanlar 45-50'sine girmeden damar tikanikligi, seker hastaligi, kireclenme, tansiyon gibi cok rahatsiz edici hastaliklara yakalanirlar.

    Ilk P90x sezonumda (1 sezon 3 ay) 10kg verdim, 2'ci sezonun2'ci ayi bittiginde ne kilo aldim - ne de verdim taa ki 3'cu ayin basinda su trainingpeaks ile antreman saatini kullanana kadar...daha 1 hafta gecmeden 2 kilo verdim, isin komik yani ac degilim ve ac gezmiyorum...karnim doyana kadar yiyorum yemegimi ve halen gunluk +/- sifirla kapatabilecegim kalorinin cok cok altinda bitiyor gunum. Buna ayriyetten gunluk ortalama 2 saatlik antremanda dahil! Cok secici yemeklerde yemiyorum, dondurmam eksik olmaz, poacadir, nutellali ekmek vs. tabii ki tum bunlarin kalori/yag/seker orantisini bilerek beslenmeye basladim, eskisine nazaran tek fark bu ;)

    Yukarida linkini verdigim yas/boy ve kiloya göre gunluk tuketebilecegin kaloriyi bul sonrada gununu onun altinda bir kalori miktariyla bitir, that's it... :)

    Senin Istanbul park videonu 4 gözle bekliyoruz, GoPro Hero Black Edition muhtesem olur böyle isler icin ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=fHieo4iNmCE


    Kerem,
    Paylasim super, Greg manyak bir zaman atmis...darisi bizim basimiza ;)

    Eyvallah Enis, askama görusuruz beyler,

    YanıtlaSil
  7. Eyvallah abi. Senin kaç kilo fazlan vardi ki yaw .

    Uygun bir zamanda Go Pro almayı düşünüyorum. Fakat Çine gitmeden evvel Full HD çekim yapabilen güzel bir kamera almıştım. Hem ufak ve hafif. Biraz önce de universal bir aparat aldım kamerayı cama sabitleyebilmek için yarın elimde olur. Bakalım güzel birşeyler çıkacak inşallah.

    YanıtlaSil
  8. Vallaha Husnu, ne kadar fazlaligim var veya vardi bilmiyorum. Hafif göbek vardi, halen var ama bayag bir kuculdu simdi...halen kilo verdigime göre fazlallik yaglarim var demekki. Tahminime göre limitimi buldugumda kas yapmaya baslayacam ve bu defada kilo alacam.

    Full HD kamerada gayet rahat bir sekilde isini görur yaw...super vallaha, beklemedeyiz ;)

    YanıtlaSil
  9. Ooo, bakin bir guzel paylasim daha...ve oglanin yaptigi en önemli degisiklik sizlere yukarida bahsettigim kalori hesabi yapmak, baska birsey degil.

    http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218836.page

    YanıtlaSil
  10. Dunku muhabbetler, yaris ve antremanlar herzamanki gibi superdi yaw...
    Antremana giriyorum muazzam kapismalar, yarislara daliyorum muhtesem savaslar birde ne iRating ne de SR etkilenmedigi halde iRacing uyelerini muazzam egitmis, kasten carpmalar, kestirmeden gitmeler filan yok, ne guzel bir yer burasi yaw...yalniz dikkat etmekte fayda var cunku sagolsun iRating/SR etkilenmediginden insanlar araclari feci sekilde zorluyorlar, Bathurst gibi bazi virajlari cok dar olan bölumlere bile 3'lu girip ciktigim yarislar yasadim :)

    Bu arada Spec Ford'u bayag sevmeye basladim, yatirim yapinca super bir arac oluverdi. V8'le Bathurst'da yaristim, arac aslinda kontrol edilebilir cinsten ama Falcon'a narin bir cicekmis gibi davranacaksin, hafif fazla gaza bastinmi canavarlasiyor hemen ve yolda tutamiyorsun, anlayacaginiz ince eleyip sık dokumasini sart kosan piskopat bir alet ;)

    Bu 13'cu hafta simdiye kadar en zevkli 13'cu haftam oldu desem yalan olmaz, bu aksam birde Ford Mustang B-Klas ile guzel bir Nascar yarisi yaptimmi fazlasiyla yeter ;)


    Birazdan görusmek uzere,

    YanıtlaSil
  11. Yaw 12 de geldim kimseciler yoktu. :) Bu arada dün akşam DTM Experience denedim. Grafikler oynayış güzel gerçekten . Fakat FFB ayarları amma karışık yaw. Güzel ayar çekebilmek için uğraşmak gerekiyor biraz.

    Abi sizin oralarda Gopro fiyatları ne civarda. :)

    YanıtlaSil
  12. Dun gece bir anda herseyi kapayip gitmem gerekti, Kunter'le, Enis'e iyi geceler bile diyemedim :(
    Buradaki GoPro Hero3 Black Editionlar...

    http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/163611-gopro_hero3_black_edition

    White Edition nedense cok daha ucuz...

    http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/163605-gopro_hd_hero3_white_edition

    YanıtlaSil
  13. Abi Black ile White arasında aksesuar farkı var. Black Edt. çok dolu bir set.

    Sizin orada da çok farklı değilmiş yaw. 1000 küsür TL lere geliyor. Amazon.com da 330 $ a var .Tabi + gönderi ücreti ve kesin gümrüğe takılır. Aynı fiyat gelir geçer bile. Neyse artık acelemiz yok. Belki 2. el temiz birşey düşer. 2. el konusunda biraz şanslıyım :)

    YanıtlaSil
  14. GoPro'lar pek ucuz degil ama böyle isler icin en ideali. 2'ci eli bir ihtimal Amazin gibi yerlerde bulunabilir, yes ;)

    Bu arada Russell, Z1 icin 3 pistin haritasini paylasti forumda...bende Lotus49 ile Ford Mustang B-Klasin dashlerini hatirlattim ona :)

    YanıtlaSil
  15. Russell RUF un dash i yapmış bile onları nasıl yapmadı hala ilginç

    YanıtlaSil
  16. Şuan inanılmaz korku dolu bir durumdayım..

    Dün abime bir leptop alınması gerekiyordu bende buldum birtane , bedavacim diye bir sitede var sadece stok baktım internette sitenin yorumlarıda çok iyi boşluğumada geldi biraz verdik siparişi .. bugün baktım aldığım ürün siteden kaldırılmış beynimden vurulmuşa döndüm , yarın sabah arayıp hemen siparişin iptalini isticem inşallah para yanmaz acayip strest oldum ya...

    YanıtlaSil
  17. Sen aldıktan sonra stokta kalmamış olabilir bence ilk başta onu sor.

    YanıtlaSil
  18. Abilerim size sormak istediğim birşey var ,

    Odamın resmini çektim , olaki bir 3 lü ekran durumunda buraya konumlandırma sizce nasıl yapılabilir ? ve şuan sizce oynadığım yer iyimi şunu şöyle yaparsan daha iyi olur dediğiniz birşey varmıdır ?

    http://l1310.hizliresim.com/1g/u/txkv9.jpg

    YanıtlaSil
  19. Enis,
    Odan gazyet guzel ve bence yeterince yer var gibi gözukuyor. Benim ekranlar 24" ve takriben 150cm yer kapliyor sagdan-sola eger daha kucuk veya daha buyuk monitörler alirsan ona göre bu genislik kuculup-buyur.

    Bu arada beyler, bu gece Bekir kardesim evleniyor, onun serefine bir kadeh JD göturdum ;)

    YanıtlaSil
  20. Vettel 4 kez üst üstte şampiyon olan en genç pilot olmuş vay anasını

    YanıtlaSil
  21. Vettel kucuklukten yetistirildi Enis, 4 kez az bile bence ;)

    YanıtlaSil
  22. Abi yarış bilgimi üst noktalara çekmek istiyorum bağımlısı oldum diyebilirim artık , varmı tavsiye edebiliceğiniz unutulmaz f1 yarışları izliyim baştan sona , f1 harici başka neler efsanedir herşeyi öğrenmek istiyorum anasını satiyim :D

    YanıtlaSil
  23. Le Mans, American Le Mans, Super gt yarışlarını youtubedan bulabilirsin.Formula 1 torrent olarak çıkıyor biraz araştırman gerek

    YanıtlaSil
  24. Enis 88 den bu yana F1 in özetini izlemek istersen " Senna " belgeselini izle. Sonrasında da youtube den birkaç " shumi history " videosu izle. Shumi den sonrasını biliyorsundur herhalde :)

    YanıtlaSil
  25. yaw bu arada piste çıktık hiç yorum yapmıyoruz işe bak :) Dün akşam video çektiğim kartı hazırlamıştım. Onu unutmuşum maalesef. Video yarına kaldı ama birkaç foto bulurum herhalde.

    Valla nasıl geçti derseniz herkese bu deneyimi en az 1 kere bile olsa dandik bir araba ile bile yaşamasını tavsiye ederim. Ben gerçekten dandik bir araba ile çıktım bunu gördüm :) Tabi aynı klasmanda manual başka bir araç olsa daha iyi olurdu. Sağolsun hondanın vites oranları ve vites geçiş süresi pistin tırmanma bölümlerinde beni öldürdü yaw. Ama acayip bir duygu. Özellikle iracinge bize yaşattığı duygular ve hissiyat için teşekkür ediyorum. Gerçekten iracing bulunmaz nimetmiş yaw. Piste çıkınca anlıyorsunuz. Bu arada netkar pro daki antremanların da faydasını görmedim değil. Pisti bilerek çıkmak çok iyi oldu. Pistimiz gerçekten çok güzel fakat asfalt kalitesi ve virajlar sayesinde araca ciddi güç biniyor. Ne lastik ne balata kalıyor. Yani sağlam hazırlanmak hatta mümkünse güzel bir araba ile çıkmak lazım. Görselleri gün içinde edindikçe eklerim

    YanıtlaSil
  26. https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/6446_765753526784894_1089235415_n.jpg

    YanıtlaSil
  27. Abi Senna yı izledim yemin ediyorum gözümden yaşlar geldi ya böyle birşey olamaz adamı talihsizlikler hiç bırakmamış anasını satıyım , hep williams şerefsizleri yüzünden gitmiş güzelim adam

    YanıtlaSil
  28. Husnu,
    Helal vallaha, resimde sahane cikmissiniz, videoyu bekliyoruz ;)
    Tavsiyem yinede antremanini orijinal Istanbul Park ve Real Feel pluginiyle denemen. Netkar Pro'daki Istanbul park direk rFactörden kopyalanmistir ve bildigim kadariyla araclarin yere daha fazla grip tutmasi icin zemin daha bir duzlestirilmistir.

    Burada bayag bir gercekci FFB yasaman icin tum bilgiler ve son Leo/Real Fell pluginleri asagida linkte bulabilirsin, gerekirse yardimci olurum. Malesef tum diger oyunlarin en buyuk eksikleri yaris yollarindaki zemin...hicbiri uzaktan - yakindan iRacing kalitesinde degil yani yoldaki her puruzu hissetmezsin ama yinede rFactördeki Istanbul Parkin zemini Netkar Pro'ya nazaran daha fazla puruzludur/engebelidir.
    Dersinki bu dahami gercekci...rFactörunki resimlere bakilarak cizilmistir ergo kopyalarida öyle.

    http://isiforums.net/f/showthread.php/614-rFactor-Better-FFB-Tutorial


    Enis,
    Bu sezon F1'de feci yardiracan gibi gibi ;)

    YanıtlaSil