26 Şubat 2019 Salı

Team Türkiye MotorSport 2019-02-26

EY TTM,

Tekrar yeni bir blog yazimiza geldik.  Gectigimiz haftasonu Team Türkiye MotorSport olarak 6 saatlik LeMan yarisina katildik, cok guzel eglendik ve cok guzel yarislar cikarttik. Takim 1, Huseyin, Taha ve Tolga bir cumartesi sabahki LeMan etkinlige katildilar, birde aksamdakine. Anlayacaginiz Team Türkiye MotorSportta Guc ve Kudret had safhada ötesi yok  ;)

Hemen OSW'mi yaman Atakanmi yaman moduna girmis Atakan arkadasimizin 6 saatlik yarisi tek basina basariyla bitirmesini ayakta alkisliyoruz. Bravo, en nihayet "Sen yaman" bunu OSW'ye gösterdin kardesim...haftaya cumartesi 12 saatlik Atakanmi yaman - Sebringmi yaman Challengine simdiden bol sanslar...dunya nefesini tutmus seni izleyecek  ;)


Sabahki yaris etkinliklerinde 1'ciligimizi kazandirdilar takimimiza, tebrikler ve tesekkurler...ellerinize emeginize saglik beyler, aksamki yarista ise Top Splitteki yarisin 15 dakika bitimine kadar muhtesem yardirdilar...taa ki Porschenin bir tanesi önlerinde spin atiyor ve yarislarini mahfediyor. Yaris bu,...her an hersey olabilir, tekrar gecmis olsun beyler.

Team Türkiye MotorSport 2'ci takim olarak Ben, Kaan ve Arda 3 silahsör toplam 12 HPD'den 3'cu bitirmeyi basardik ve Evet, hepsi benim sayemde oldu...dermisim, he he he

Tabii ki tum basarimiz Kaan ve Arda'ya ait...yalniz 1'ci gelememizin bazi sebepleri var. Hani her keyfimiz istediginde Mulsanne duzlugunde yaris ortasinda arabayi durdurup Donut atarsak 1'ci filan gelemeyiz tabii  ;)

Tum yarisan takim arkadaslarima bu eglencemiz icin tesekkurler, hakikatten cok guzel yarislar cikarttik, dahada önemlisi harika eglendik...bol bol gulduk ve inanin herseyin sonunda bunu yasayabiliyorsan ne mutlu muhtesem bir eglence yasamissin demektir, bununda ötesi yok.


Ayriyetten bizleri yalniz birakmayip yarismasada discoort kanalimizda bizlere destek cikmis tum takim arkadaslarimiza tesekkurler ve canli yayinlarimizda bizleri izleyip bizlere destek cikan arkadaslarada buradan selamlar ve destekleriniz icin tesekkurler.

LeMan etkinligimizden guzel bir resim...





*********************************************************************************

Son hafta takimimiza yeni arkadaslar katildi, hepinize tekrar aramiza hosgeldiniz diyorum. Takimimiz gittikce genisliyor...önumuzdeki cumartesi 12 saatlik Sebring yarisimiz var, 3 grup  katildiklari yaris odasinda 1'cilige savas verecek ayardalar ve 4'cu takimda ise aramiza yeni katilan arkadaslarimizla beraber yaris odamizdaki takimlara dunyanin kac bucak oldugunu gösterecez. Saglam bir antreman ile imkansiza imza atacagimiza inaniyorum.


iRacinge yeni katilan veya katilacak olan arkadaslara ise tavsiyem Caylak (Rookie) klasmandan bir an evvel yukselin, D-Klasmana yukseldiginizde en az 1 sezon ya Ferrari GT3 serisine veya Skip Barber serisine ful yatirim yapin...ben zamaninda 4 sezon yatirim yaptim ve iRacingde 4000 iRatingi zorladim, tabii ki saglam bir seri yatirimiyla olur bu yani....bol antreman, baska araclarla eglenme diye birsey olmayacak, yaristigin serideki arac ile 110% bagdasmis olman sart ve her haftaki yarislara iyicene hizlanmadan girmeyeceksin yarislarina, bu halen sana anca yarisin yarisini kazandirir - diger yarisida yarisi ve yariscilari iyi okuyabilmektir. Iste tum bunlar saglam bir D-Klasman serisi yatirimiyla gerceklesir.

********************************************************************************

Simdi gelelim fasulyenin faydalarina  ;)

Assetto Corsa'da en iyi FFB hissiyatini nasil alinir. Baslamadan evvel Kunos AC'deki FFB hissiyati ile gayet basarilidir ama simulasyonun verebilecegi hissiyatin biraz dusugunu kullandigini dusunuyorum, özellikle bu yeni ayarlari denedikten sonra kesinlikle oha diyeceginize eminim.

Eger AC'de surmeyi-yarismayi seviyorsaniz bu FFB secenegini yapmaniz sart. Bir anda araclar ve zemin canlaniyor...eminim tum direksyonlarda bu hissiyat farkini yasayacaksiniz ama benim anlattigim bu FFB ayarlariyla AC gidiyor ve yerine ASSETTO MUHTESEM CORSA gelmiyorsa, o derece buyuk bir fark yasamiyorsaniz, o zaman Huseyin kardesimin dedigi gibi 10%'luk Bodnar farki olabilir bu  ;)



Sirasiyla...
  1. 3 tane degisik program yukleyeceksiniz FFBclip, LUT Generator ve Wheelcheck
  2. Ilk evvela FFBclip programini bilgisayariniza kuruyorsunuz.
  3. Direksyon sisteminizi calistiriyorsunuz, Wheelcheck programini aciyorsunuz ve resimde göruldugu gibi en ustte kendi direksyon sisteminizi seciyorsunuz sonrada secme penceresinden STEP LOG2'yi secip prosedurun bitmesini bekliyorsunuz. Direksyon simitiniz tik-tik ufak mesafelerle sola dogru dönmeye baslayacak. Bu cok normaldir, burda yapilan wheelcheck sizin direksyon sisteminizin nasil calistigina ve hangi gucte olduguna dair bilgiyi bir csv file olarak ortaya cikartiyor. Bu csv file dökumanlariniz dosyasinda log2 ve gunun tarih ve saatiyle gözukur...asagidaki resme bakin.
  4. LUT Generator programini aciyorsunuz ve dökuman dosyanizdaki csv fileina yönlendiriyorsunuz, Assetto Corsa moduna cevrilen bilgiyi otomatikman dökumanlarinizdaki Assetto Corsa'nin "CFG" dosyasina yuklemek isteyecek, tamamdir...kendiniz bir isim vererek bunu kabul edin. Bende Bodnar direksyon sistemi var ve basit olsun diye LUT filein ismini bodnar.lut diye kayit ettim.
  5. Simdi tekrar dokuman dosyaniz, Assetto Corsa ve oradan CFG dosyasina girip "ff_post_process.ini"yi editleyeceksiniz. Editlemeden evvel orijinalinin kopyasini muhakkak alin, ne olur - ne olmaz. Asagidaki resimde oldugu gibi degistirin, tek fark siz lut file'a ne isim verdiyseniz, onu yazacaksiniz...resimde gördugunuz gibi bende "bodnar.lut" yazar, siz baska bir isim vermis olabilirsiniz.
  6. Sirada Assetto Corsayi acmak kaldi...acin ve oradan "Options" ve "General" bölumunden FFBclip'i aktif edeceksiniz.
  7. Kontroller bölumune gecin ve main bölumunde direksyonun döngusu 900 derece kalacak. Assetto Corsanin guzel yani iRacingdeki gibi hangi araca gecersen gec surus aninda otomatikman aracin kendi döngusune ayarliyor. Asagidaki resimde oldugu gibi advance'da yol ve kerb haricinde herseyi tamamen kapayin ve yol ile kerbi kesinlikle dusukte tutun, inanin fazlasiyla herseyi hissedeceksiniz. Guc olarakta 100'de kalsin, fazlasina ihtiyac yok.
  8. Simdi secin bir araba ve pist...gecin direksyon basina ve sagdaki seceneklerden ffbclip'i acin...eger elinizde DirectDrive motorlu bir sistem varsa onu tiklayin ve geriye yaslanip gercekciligi yasayin...bu kadar arkadaslar  ;)



























*********************************************************************************


Yarisci ruhuna sahipsen tabii ki kendine bir yaris ekipmani kurmak isteyeceksin. Cok sanslisiniz cunku bugunku piyasada her ekonomiye hitap eden sistemler mevcut.

Kendine ilk sorman gereken su...yariscimisin yani online yarisayim ve her yarisimda birinci geleyim diye bir hedefin varsa öyle cok pahali bir sisteme ihtiyacin yok, en azindan bir DD direksyon sistemin sart degildir. Bircok Alyan dedigimiz kabiliyetli hizli yarscilarin elinde FFB direksyonu oktur, varsada FFB'sini bayag dusukte yarisirlar...onlar direksyonun tepkileriyle cebellesmezler, önemli olan en az guc ile yol ve aracin durumunu hissedip ve virajlari en hizli sekilde almaktir. Bu durumda pedalin önemi buyuktur...yani yatiriminizi ekonominizin el verdigi en iyi pedali satin almak size hizlanmanizda buyuk yardimi olacaktir.

Ayni anda bircok kisinin dusunmedigi bir olay var, sabit bir yaris kokpitin yoksa 2'de 1 yaris sistemini tak cikar - tak cikar en sonunda herseyden vazgecersiniz. Hazir kokpit demek ne zaman canin yarismak istiyorsa sadece basina gecip surmen demektir...bu sandiginizdan cok daha buyuk bir avantaj ve rahatliktir.

Eger surus hissiyati ve gercekcilik ön plandaysa...o zaman kesenin agzini acacaksiniz, bunun kestirme yolu - ucuz yolu yok. Piyasadaki en iyi direksyon sistemi sart, piyasadaki en iyi pedal sistemi sart, piyasadaki en iyi vites sistemleri sart, piyasadaki en iyi el freni sart ve tum bunlari kaldiracak saglam bir kokpit. Tum bunlarin en dusuk fiyati 10 000€'dan baslar. Yani simdiden kumbaraniza para biriktirmeye baslayin o zaman.

Karsiliginda sana gercek arabanin bile yasatamayacagi gercekciligi fazlasiyla yasatir, kisaca o parayi haslanmaniza pisman olmazsin. Her ne kadar hardware cok önemli olsada, yazilimda bir o kadar cok önemlidir ve bugun sizlere gercekciligin tillahini yasatacak bayag bir simulasyonlar mevcuttur piyasada. Kisaca...Krem De La Krem ekipmanlarina sahip olursaniz Yaris Cenneti Mod On olursunuz  ;)


Konumuz gercekcilikten acilmisken...yaris araclari konusunda rFactor2'nin ustune tanimam...rFactor yapimcilarin sattiklari birkac parca var, eger gercekcilik hissiyati yasamak istiyorsaniz bunlari kacirmayin. GT3 Pack, Sebring pisti, GT3 Challenger pack ve Endurance packlar muhtesemdir, bunlarin haricinde rFactörun bedava biraktigi 2-3 parca daha var, onlarda cok cok iyidirler. Zandvoort pisti ve McLaren MP'ler, Brabham 44 ve March araclari...Önumuzdeki aylarda Nordschleifenin en son lazerle taranmis halini cikaracaklar, simdiden agzimin sulari akmiyor desem yalan olur  ;)

1950-60'li yillarin yaris araclarinin gercekcilik hissiyatina gelince rfactor1'deki HistoricX modunun ustune yoktur...her 2 simulasyonda (rFactor1 ve rFactor2) Leo Bodnarin RealFeel yazilimi ustune kuruludur yani Bodnar direksyon sistemine sahipseniz eminim hissiyatta ayriyetten bir avantaj yasarsiniz.

1970 ve gunumuze kadar olan gunluk surus araclarin en iyi hissiyatini ise Assetto Corsa yasatiyor bana Mesela BMW M3 E30, BMW M3 E92, Abarth 500, Audi S1, Porsche 911 Turbo S, Porsche 917/30 Spyder, Ferrari SF70H ve buna benzer bircok AC araclarin gercekci hissiyatin dibine vuruyor.


Rally dersek, 14 yildir RBR gercekcilikte halen Kraldir ve buyuk eglencedir, hemen ardindan Dirt Rally 2.0 ve birinci cikan Dirt Rally geliyor. Yeni cikan Dirt Rally 2.0'da - Dirt Rally'deki gibi temelden Bodnar destegi var, bu da buyuk bir avantaj, direksyonun tum degerleri - surusteki hissiyati vs. hepsi yapimcisi tarafindan denenerek en iyi hissiyati yasatmak icin programlanmis. Denedim ve hemen satin aldim...Dirt Rally 2.0'daki yaptigim degisiklikler sunlar...


  • Self alining Torque 'u 5'e dusurdum. Rallydeki surus hissiyati yaris araclarindaki hissiyattan cok farklidir...direksyonla cebellesilmez...direksyon simitini cevirmesi gayet rahat olmasi lazim fakat ayni anda arka planda arabanin fizigi ve zeminin tepkilerinide cok iyi hissettirmesi sart. Self alining Torque'u yuksekte tuttugunuzda sanki yaris arabasi kullaniyormus gibi Rally surusune uymayan bir hissiyat verir
  • Wheel friction ve Tyre friction tamamen sifira dusurulecek...bunlar damping efekti yaratirlar, yani yolu ve araci hissetmeni engellerler.
  • Softlock tamamen kapanacak
Ayarlar bu kadar, simdi cikin Dirt Rally 2.0'a ve rekor ustune rekor kirin  ;)

Hazir konumuzu Dirt Rally 2.0 iken, kisaca incelememide yazayim.



Dirt Rally 2.0

Dirt Rally 2.0, Dirt 4'den sonra fizik ve hissiyat konusunda kesinlikle daha dogru yolda ilerliyor ve Dirt Rally 1'e harika bir butunluk sagliyor. Dirt Rally 2.0 cidden hardcore suruculer icin dusunulmus ve programlanmis bir Rally simulasyonu...evet, halen bir RBR degil ama Dirt Rally 2.0 ile aradaki fark giderek kuculuyor. Dirt Rally 2.0'de zamana karsi yarisirken sadece RBR'deki bazi pist ve arac kombosunda daha bir zorlandigimi hissediyorum, o derece zor ve gercekci hissiyat sunuyor Dirt Rally 2.0.

Tabii ki Dirt Rally 2.0 tamamen 10/10'luk bir yapim degil...bazi eksileri var, mesela Dirt Rally 2.0'in tumu tamamen online baglantisi uzerine kurulmustur, buna karieride dahil eger internet baglantiniz yavas ise bu uzun bekleme surelerine yol acar.

- Artilari -

+ Daha guzel grafik
+ Daha canli toprak fizigi
+ Daha genis ve teferruatli online destegi
+ Internetin iyise bekleme sureleri yok denecek kadar kisa
+ Gercek hayattaki ulkelerin pistleri
+ Toz ve duman efektleri
+ Replayler
' Tonla muhtesem araclar...hepsi cillop ve her birinin surusleri birbirlerinden cok degisik. Devamli kendini degisik sekilde surmeye zorluyor araclar bu da oyunu cooook uzun sure taze tutar  ;)

- Eksileri -

- OSW direksyon sistemlerinin temelden destegi yok, anca 3'cu parti bir fix ile direksyonu tanitip surebilirsiniz. Bunu buyuk bir eksi olarak göruyorum cunku Dirt Rally 2.0'da neredeyse diger tum marka ve direksyon sistemlerin destegi temelden var...buna Bodnar ve Accuforce'da dahil.
- Kis pisti yok...DLC ile gelecek ama bastan olmasi gerekirdi
- Asfalt hissiyati Dirt Rally1 kadar, topraktaki gibi daha canli ve hareketli olmasi gerekirdi...eminim bunu guncellemelerle duzeltirler.


Rally simulasyonu seviyorsaniz, Dirt Rally 2.0'i kacirmayin, muazzam bir eglence  :)

********************************************************************************


Son olarakta saglikli beslenmeye özen gösterin, istikrarli sporunuzu yapin.

Simracinggirl kizimizida tebrik ediyorum...son Dirt Rally 2.0 videosunda D-Boxlanmis, sistem 10/10'luk ve muhtesem suruyor...zevkin dibine vuruyor, Bravo!








- Ne Mutlu Türküm Diyene -




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder