24 Mayıs 2016 Salı

Team Turkiye MotorSport 2016-05-24

EY TTM,

10'cu haftamiz bitti beyler. Skippy/Nordschleifede harika eglendik- muhtesem yarislar cikarttik, bu haftamizda ise Nordschleifeciler icin Audi akar  ;)

Hemen fasulyenin faydalarina geciyoruz arkadaslar,

- Team Turkiye MotorSport Yaris Serilerimiz / Hafta 10 Sonuclari -

SpecFord serisi toplamda 1939 yariscidan
  • Fatih A. 629 Sampiyonluk puaniyla 58

Skipp Barber serisi toplamda 5390 yariscidan
  • Gökhan 759 Sampiyonluk puaniyla  91
  • Enis 394 Sampiyonluk puaniyla  451


BlancPain Sprint serisi toplamda 5449 yariscidan
  • Huseyin, 547 Sampiyonluk puaniyla 772
  • Erol, 457 Sampiyonluk puaniyla 1016
  • Volkan, 156 Sampiyonluk puaniyla 2692

BlancPain Sprint serisi TTM TimeTrial turnuvamizda toplam 920 yariscidan
  • Huseyin, 526 puanla 19
  • Erol, 485 puanla 24
  • TK, 459 puanla 26

iRacing Grand Prix serisi toplamda 418 yariscidan
  • Mustafa, 660 Sampiyonluk puaniyla 56

Hafta 10'da en guzel iRatinglerini Fatih, Mustafa ve Gokhan kaptilar, tebrikler beyler. Umarim 11'ci haftada bir o kadar daha yardirirsiniz, hedef 10 000 iRating  ;)


******************************************************************************************************


Yaz geldi, havalar simsicak, her yer yemyesil...bos zamaninizda atlayin bisikletinize dalin en yakin ormana veya sahile, alin ailenizi gecin guzel bir piknik yapin. Hayat cok guzel beyler,...kucuk mucizelerden keyif almayi bilin  ;)

Tabii ki aksamlarida iRacing antremanlarinizi boslamayin dememe gerek yok herhalde, he he


******************************************************************************************************

Vucudumuz dunyadaki en degisken organizmalarindan birisidir fakat vucudumuzunda her nesnede oldugu gibi degisikliklere belli bir sure veya zamana ihtiyaci vardir. Nasil bir araba 200km hizdan aninda duramaz ise, vucudumuzda fazla kilolardan bir anda 10'larca kilo kaybedemez...en azindan saglikli bir sekilde bu isler yurumez!

200km hizla giden bir arac duvara gecirdiginde nasil bir anda tamamen bozulmus bir sekilde durabiliyorsa, vucudumuzda ayni sekilde bir anda cok kilo kaybettiginde tamamen sagliksiz bir sekilde kilo verir. Migde gereginden fazla esnemis, cildimizde öyle...bir anda cok kilo verdiginde basta cild lackalasir, böyle bir zorlama yuzunden ic organlarimizdaki ciddi sorunlara deginmiyorum bile veya böyle bir asiri kilo vermenin yaratacagi hastaliklar.


Yaz geldi, havalar guzel ve sportmen bir vucuda sahip olmak istiyorsan fakat en az 8-10 kilo fazlaligin var ise su an icin atletik bir vucut icin zaten fazlasiyla gec kalmissin demektir...simdiden saglam bir diyet ve istikrarli bir antreman programina gecersen anca gelecek yaza fit ve sportmen/atletik bir vucuda sahip olursun.
Bu isler öyle youtubedaki atmasyon "2 - 3 hafta önce böyleydim, simdi ahanda söyle oldum"'a benzemez, he he


Beslenme konusunda nefsine hakim olmadan, antremanlarinda ciddi anlamda guc ve ter sarf etmeden saglikli ve sportmen bir vucuda sahip olunmaz...1+1=2!


Temelde besin kategorisi 3'e ayrilir...
  1. Protein
  2. Karbonhidrat
  3. Yag

Bunlarin yuzdelikleri protein 45%-50% civari, yag 20%-25% ve karbonhidrat 30%-35% arasi olmasina dikkat edin. Bu yuzdelikleri tutturmayla beraber istikrarli bir sekilde kardio ve agirlik kaldirma calisirsaniz, o reklamlari yapilan 6-8 baklali fit vucutlara sahip olan delikanlilara benzer vucuda sahip olursunuz...tum bunlarin haricinde kendinizi cok iyi hissetmenizde cabasi  :)


Tum bunlari yardimsiz yapabilirsiniz...yardimlardan kastim su Protein tozlari, protein barlari vs. vs'dir. Fakat suda var...bu yardimlarla hedefinize daha rahat bir sekilde ulasirsiniz.

Protein tozu almakla, Protein barlari yemekle kimse vucut yapamaz! Bu yardimci ögeleri alsanda yinede hayvanlar gibi antremanlarinda terlemek zorundasin, yinede besininle dikkatli olmalisin  ;)

Benim haftalik besin yuzdeligimi paylasiyorum, su an benim kilom 73kg, boyum 177cm.





Yukaridaki haftalik besin yuzdeliklerimin ortalamasini hesapladigimda yag ortalama giderim 22% cikar, karbonhidrat 31% ve proteinim 46% yani kendim icin mukemmele yakin bir diyet.


Böyle bir ise baslamadan evel anlamaniz gereken önemli bir konu var. Bu isler öyle haftalik, aylik veya yillik yapilmaz. Diyet ve antreman bir hayat felsefesidir yani ölene kadar yapilir...bu yuzden özellikle diyetinizi iyi programlaniz önemlidir. Ömur boyu severek yurutebileceginiz bir besin programini yaratmak, saglikli bir hayata atilan basamagin en önemlisidir, ardindan hemen spor gelir...bundada yeter artik biktim deyip hemen birakmayacaginiz bir sistem olmasi önemlidir.

Zaman gectikce her ikiside (besin diyeti ve antreman programiniz) degisir ve muhakkak degisecektir.


Bir baska önemli nokta ise...diyetinize basladiginizda lif agirlikli besinler yemeye özen göstermenizdir. Diyetli besin programiniza gectiginiz zaman yillardir alisagelmis besin turlerinden uzaklasip - daha saglikli bir yasama adim atmis oluyorsunuz ve bununla beraber vucudunuza giren mineraller ve enerji turleri tuvalet ihtiyacinizin bile degismesine yol acacaktir!

******************************************************************************************************
Ve son olarak...
Dun aksam Nordschleifede guzel bir antreman yaptik ve aramizda yeni bir Alyan'in dogusuna kanit olduk...Das TTM Erol. Aramizda en saglam zamani atan surucumuz ve asagiya en hizli tur zamanini ve canli yayinimizin videosunu ekliyorum, + cakmayani döverler, benden demesi  ;)


LINK_1

LINK_2



- Ne Mutlu Turkum Diyene -



5 yorum:

  1. Yazi icin tesekkurler abi, bu diyet olayini hayat boyu yapmak cok onemli dedigin gibi. ben kendimden biliyorum, butun hayatim boyunca hic zayif olmadim hep 85-90 kilo civari dolasip durdum, bi ara 93 oldugum oldu. en sonunda 2013 baharda bu boyle olmaz dedim ve cok disiplinli bir diyet olayina girdim ve ana hatlariyla dedigin yontemi uygulayarak 21 liko verdim. 3 yil sonra su anda 74 kiloyum ve hayatimdan cok memnunum bunca yil sirtimda damacana tasimisim da haberim yokmus. uzun lafin kisasi diyet yapmak isteyip de motivasyon bulamayanlar bana basvurabilir :)
    Bu arada Erol abi super tur tebrikler..

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah Gökhan,
    Helal olsun, 21 kilo vermek dile kolay. Dun aksam örnek olarak verdigin damacana tasimayi Fatih'de söylemisti, iyi denk geldi ;)

    YanıtlaSil
  3. Bilgiler ve paylaşımlar için teşekkürler abi

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık abi,

    Gökhan tebrikler, insanın kilosunu verip kendi vücudu ile barışık hale gelmesinin verdiği haz tartışılmaz.
    Benim hayatımda verdiğim en iyi kararlardan bir sigarayı bırakmak diğeri de sağlıklı beslenmeyi zorlamak.
    Şimdi birde düzenli yürüyüşleri zorluyorum.

    YanıtlaSil
  5. Eyvallah Husnu, Erol...sizler sagolun beyler,
    Herzamanki gibi hayat bir mucadele, bu saglikli yasamayi ve saglikli beslenmeyi aliskanlik hale getirirsek mucadeleden cikar - eglenceye dönusur...tipkim iRacing gibi, he he he

    YanıtlaSil