6 Mayıs 2019 Pazartesi

Team Türkiye MotorSport 2019-05-06

EY TTM,

24 saatlik Nordschleife etkinligimizi bilegimizin hakkiyla tamamladik. Team Türkiye MotorSport olarak 2 takim katildik, Ne Mutlu Türküm Diyene, Ne Mutlu Bizlere, ötesi yok!

Yaris dunyasini bilenler, Nordschleifedede birak 24 saatlik bir etkinligi, 3 turluk yarisi bile sag saglim bitirmek basli basina bir basaridir. Team Türkiye MotorSport takim arkadaslarim her ne kadar yaris odalarinda 1'ci gelmeselerde böylesine zorlu bir etkinlige katilmalari bile muazzam bir basaridir.

Katilan tum takim arkadaslarima ellerinize - emeginize saglik beyler.


Virtuel Yaris dunyasindan haberlerimizde ise...Fanatec, Podyum isimli 2 DirectDrive motorlu direksyon sistemlerini piyasaya cikardi - cikaracak. Ilk paylasilan bilgilere göre DD1 daha zayif motor gucune sahip, DD2 daha guclu motorlu olacakti...fakat Fanatecin son paylastigi bilgilere göre,  gucsuz motorlu sistemdeki motorda ciddi problemler gözlenilmis bu yuzden DD1'ede DD2'deki guclu motor takilmis, en azindan simdilik ve DD1'deki 2 yillik garanti ucretsiz 3 yila cikartilmis. Ilerde DD1'de tekrar gucsuz motora gecilebilir ama simdilik her 2 sistemde ayni gucteki motora sahip olacaklar. Bu Fanatecin DD sistemlerini alacaklilar icin guzel haberler.


DirectDrive sistemlerin artilarina daha evvel deginmistim, yeniden tekrarlayayim.
DirectDrive motorlari hicbir sekilde isinmaz, guc kaybina ugramaz, yaris oyunlarindan veya simulasyonlarindan gelen bilgilerdeki tepkiler aninda direksyon sistemine yansir.

DirectDrive sistemlerinde hic durmadan 6-7 saat sursen (ben kimbilir kac defa bu sekilde eglendim), motorunda veya kutusunda ne bir isinma - ne de herhangi bir guc kaybi yasamazsin cunku bunlar endustriyel motorlardir biz ölumlulerin kullanimiyla gram isinmaz, ister yaz sicaklarinda olsun - ister kis soguklarinda bunlarin hicbiri fark etmez, bu motorlar gunun 24 saati hic dinlenmeden dahada zorlu sartlar altinda en az 10 yil calisacak guctedirler.

Simdi DD motorlarinin guclerini ve dayanikliliklarini belirledik ama kalkipta bu aletlere o kadar para saydiktan sonra... sadece temel surus hissiyatina razi gelmek bence yapilacak en buyuk hatalardan biridir, ben bunu kabullenmiyorum. O zaman amac sadece saglam olsunda nasil olursa olsun anlamina gelir yani surus zevki, gercekcilik hissiyati önemli degildir. Bu durumda hobimizin temelinin gram önemi olmazki.

O zaman iRacing, AMS, AC veya RF'ler yerine NFS oynayalim daha iyi...

Yaris dunyasindan baska ne havadisler var...Simucube2 tanitildi ve satiliyor. Teknik devamli ilerliyor, görunus olarak Simucube2 motorlari benim daha cok hosuma gitti, OSW motorlarina nazaran daha kucuk fakat en az OSW motorlari kadar guclu. Simucube2'de ayriyetten elektronik kutusunu motorun icine gömmusler...dusunce ve görunus olarak cok isabetli bir tasarim ama ne kadar uzun ömurlu olur orasini bilemiyoruz.

En nihayet Simucube2 bizlere DD motorlu sistemlerin geleceginin nereye dogru ilerlediginin göstergesi, Simucube2'nin bu sistemi uzun kullanimda hata vermezse su an lider konumunda olan Bodnar gibi sistemlerinde ilerleyen zamanlarda böyle bir gelisime acik olacagina eminim.

Bu gibi gelismeler aslinda profesyonel ekipmanlarin Fanatec ayarindaki basitlestirilmis kullanima yol acmasidir. Bununla beraber basit dedim diye Fanateci asagiladigim yok...tam tersi Fanatec yaris ekipmanlari arasinda kullanimi en rahat sistemdir, Fanatec'ten daha basit tak calistir sistemi bulamazsiniz, Fanatec'ten daha genis oyun portföyuna sahip olan sistemde yok dunyada ama su da var...Fanatec kadar ucuz malzeme kullanan ve kisa yollardan giden ve cabuk bozulan, musteri guveninin yerlerde gezen baska bir sistemde yok bu dunyada, Fanatecin yeni cikacak DD modellerindeki normalden cok daha uzun garanti kapsamida bunun bir göstergesidir.

Son olarak AccuForce cakar, Indy 500 akar  ;)
Hem kolunu kiracak ayarda gucu var, hem muhtesem bir yazilimi var, muhtesem hissiyat ve gercekcilik...bunlarda yetmedi, fiyati cok cok uygun. Fiyat versus Performans olarak 2019'un en iyi direksyon sistemi diyebilirim.





*****************************************************************************


Yazilimlara gelince...özellikle iRacing icin...


  • Z1 Dash eger ayarlarla ugrasmayi seviyorsaniz, monitörunuzdeki/televizyonunuzdaki görus acinizi size uygun sekilde degistirmek istiyorsaniz fakat bu yuzden aractaki dash kismindan göruntu olarak fedakarlik yapmak zorundaysaniz o zaman Z1dashden baska bir yazilima ihtiyaciniz olmaz. Benzin giderinizden tutun, iRacingde kullanacaginiz her arac icin hem orijinal ayriyetten daha fazla ve degisik bilgiler sunan dashler mevcut, yaristigin kisilerin iRatingleri vs. vs. bircok bilgi ile yardimci olur. Z1 ilk ciktiginda tum guncellemeler fiyatin icindeydi, artik bu böyle degil...her guncelleme parali, bu da aklinizda olsun.

  • iSpeed, daha uygun fiyata daha temel bilgilerde yardimci olan bir yazilim...özellikle surusunuzdeki hatalari görmenizde yardimci olur.

  • Joel Real Timing, guzel bir yazilim fakat daha cok canli yayinlarda kullanilan olmazsa olmaz bir yazilim modu haline gelismis bir yazilim oldu.



Hayat guzel arkadaslar, keyfini cikartin...gunluk sporunuzu ihmal etmeyin, dogru beslenin, sekerden ve hamurdan uzak durun. Dogasal beslenmeye özen gösterin, domatesiniz, patatesiniz, salataniz, etiniz tamamen dogasal yetistirilmis olsun, hormonlu ve islenilmis herseyden mumkun oldugunuzca uzak durun.

Türkiyemiz sicak, bunun avantajini kullanin, kendi domatesinizi, salataliginizi, patatesinizi ekin...ben Isvec gibi besin urunlerin cok temiz olan bir ulkede dahi yazlari bahcemde kendi domatesimi, salataligimi ve marul salatami ekip - yerim  ;)


Son olarak guzel bir paylasim ve bir dahaki blog yazimizda görusmek uzere,






- Ne Mutlu Türküm Diyene -




4 yorum:

  1. Ellerine sağlık abi.
    Bodnarda gecikme varmış diolar! (yani bodnar çöp)
    OSW de gecikme sıfır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah Mr. SimuPad :)
      Gecikmeymis, sen öyle san ama Bodnar Cöplerin Krali o ayri ;)

      Sil